Kesätyöpaikat ja muut työpaikat

Originally posted by Andy_T
Yritän päästä osa-aikaiseksi vartijaksi ensi kesään asti. Eipä ole paljon vastausta yrityksistä kuulunut. Jotain pitäisi keksiä vuodeksi etiäpäin kun meni opiskeluhautkin persiilleen. Oh well...

Vinkkinä, netissä hakemuksen tekemisellä ei ole mitään merkitystä eli kannattaa soittaa. Itse täytin netissä hakemuksen 3kk ei mitään, sitten soitin sinne ja heti haluttiin haastatteluun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by turre101
Minkälaisissa paikoissa porukka on töissä, lähinnä kiinnostaa alaikäiset pakkislaiset, minkälaista kesäduunia ootte tehnyt / tuutte tekemään ja miten sinne pääsitte töihin?

Mustassa Pörssissä olen töissä. Mukavaa hommaa, kuljettelen päivät pitkät kylmäkaappeja, pesukoneita yms. pakulla asiakkaille. Palkkakin on ihan kohtalainen.
Viime kesänä olin ruohoa leikkaamassa kaupungilla. Hirveetä hommaa. Toivottavasti ei tarte enää koskaan hakea puistopuolelle töihin.

Originally posted by pullamössö
Vinkkinä, netissä hakemuksen tekemisellä ei ole mitään merkitystä eli kannattaa soittaa. Itse täytin netissä hakemuksen 3kk ei mitään, sitten soitin sinne ja heti haluttiin haastatteluun.

Tein netissä hakemuksen ja ne soitti mulle seuraavana päivänä. Viikon kuluttua hakemuksesta oli duunipaikka.

Mut kyllä se soittaminen kannattaa, koska se voi olla juuri se ratkaiseva tekijä, jos ne miettii kahden nettihakijan väliltä.

Originally posted by makew
Turre101: Miksi sua kiinnostaa vaan alaikäiset?

Eh, siis ihan yleisesti kyselen, mutta erityisesti kiinnostaa muitten alaikäistenkohtalo kun alaikäisenä tuo hommien saanti vähän vaikeampaa, että onkos kaikki joutuneet hanttihommiin vai vähän parempiinkin. Ja kun ei itselläkään ihan vielä 18 mittarissa niin voisi saada jonkin hyvän idean, mihin hommiin sopivassa tilanteessa voisi hakea. :)

Re: Re: Kesätyöpaikat ja muut työpaikat

Originally posted by Tume
Mustassa Pörssissä olen töissä. Mukavaa hommaa, kuljettelen päivät pitkät kylmäkaappeja, pesukoneita yms. pakulla asiakkaille. Palkkakin on ihan kohtalainen.

Kuuluuko toimenkuvaan pelkkä kodinkoneiden kuskaaminen? Valaises vähän minkälaista liksaa rapsahtaa tuosta hommasta?

Viime kesänä olin ruohoa leikkaamassa kaupungilla. Hirveetä hommaa. Toivottavasti ei tarte enää koskaan hakea puistopuolelle töihin.

Mikäs siinä? En oo kokeillut mutta kuulostaisi ihan leppoisalta kesähommalta jos helteellä huristelee koneella pitkin puistoa ja tiirailee kissoja. ;)

Originally posted by pullamössö

Joihinkin paikkoihin hakemisella ei oo mitään merkitystä kun kaikki paikat menee suhteella :)

Jotkut paikat ottaa pelkästään email tai postihakemuksia, varsinkin isot. Kaikein helpoin ja paras on kun saa jonkunlaisen kontaktin työhönottajaan että ko. henkilö muistais vaikka hakijan nimen ja siten erottuis joukosta. Jos mahdollista niin kannattaa käydä paikanpäällä itse viemässä se hakemus.

Kaikkea on tullut sotvattua... kesätöissä lastenhoitajana , pizza hutissa, mäkkärissä , rantavahdin homma parina kesänä... taisin olla tosin jo 18 v. niin ja myös on tullut kokeiltua tota puhelinmyyntiä, tais olla luonto lehti :)

Entä missäs hommissa on porukka ollut iltatöissä / viikonlopputöissä, talvi kun on opiskelun aikaa eli koulua on arkipäivisin, niin aikaa ei töille ole kuin muutamina arkipäivinä viikossa sekä viikonloppuina. Töitä ei turhan helppo ole löytää, nuo kun on perin hankalat työajat työnantajan kannalta, helposti tulee eioota kun kysyy. Mieleen tulee ensinnä lähinnä perinteiset vuorotyöt eli kaupan kassat, huoltoaseman myyjät, ja kenties siivoojan hommat?

Originally posted by turre101
Entä missäs hommissa on porukka ollut iltatöissä / viikonlopputöissä, talvi kun on opiskelun aikaa eli koulua on arkipäivisin, niin aikaa ei töille ole kuin muutamina arkipäivinä viikossa sekä viikonloppuina. Töitä ei turhan helppo ole löytää, nuo kun on perin hankalat työajat työnantajan kannalta, helposti tulee eioota kun kysyy. Mieleen tulee ensinnä lähinnä perinteiset vuorotyöt eli kaupan kassat, huoltoaseman myyjät, ja kenties siivoojan hommat?

pokena 21-05 pe ja la

ensimmäinen kesätyöpaikkani oli helsingin satama... palkka oli ekana kesänä tosi paska... mut olipahan hommatkin sen mukaiset.. siel mä sit olin töis 3 kesää....

Koko työhistoriani suurinpiirtein tässä järjestyksessä, hommat alkoi 13v ja nyt 29 mittarissa

mainostenjakoa
ruohonleikkuu
postilla viikonloppukantaja
liha jalostamo
yökerhon poke
hotellin poke
nykyisin myyntihommissa matkapuhelin operaattorilla

Re: Re: kivaa töissä

Originally posted by Hippa
Toi voi ehkä jo myydä.

Omassa tapauksessani myytiin Huumeiden vastaista lehteä, jossa menee kaikki tulot suoraan huumeiden vastaiseen työhön :rolleyes:

Vuoden tilaus (4 lehteä) maksoi 150mk ja puoli vuotta 75mk.

Tilauksia tuli ymmärrettävästi ihan sikana (NOT!)

Tienasin kuitenkin duunissani n. 30mk/h ja viihdyin siellä jopa pari kuukautta.

Juu, kyllähän mä sain ekana iltana tolla Nationalilla 42e kolmesta ja puolesta tunnista. Yleensä tulee 7-10e/h mutta kun tota ei jaksa tehdä maksimissaan kuin 4h.

Ja tohon huumepuhelimeen mä en ehkä suostuisi niin helposti. Ei olisi mukavaa jauhaa sontaa ja "valistaa" puhelimessa vaikka on itse aivan eri mieltä. En kyllä tiedä mitä ne siellä puhelimessa jauhaa tai mikä on ton lehden sisältö..

Aika yllättävää että täältä kukaan (tai siis ainakin aniharva) ei ole ollut kesätöissä maanrakennus tai rakennusalalla, mä kun olen mieltänyt ne yleisimmiksi kesätyöläispaikoiksi, niin ja tietysti marjojenpoiminta. :)

Harva on ollut myöskään töissä esim. varastossa, myyjänä, tai vastaavana.

Mä olen ollut 10-vuotiaasta asti kaupassa töissä. Äiti kun oli myymälänhoitaja... Ensin se maksoi mulle omasta pussistaan 10 mk/tunti, ja 14-vuotiaana olin jo "virallisesti" töissä. Samaa hommaa jatkoin lukion ohessa sekä kolme vuotta sen jälkeen. Sitten oli pari vuotta taukoa, kunnes taas yliopiston aloitettuani pari vuotta vaatekaupassa. Se oli paljon kivempaa kuin ruokakaupan kassalla. Sitten olen ollut parina kesänä Kelan opintotukikeskuksessa, sekin on ollut mukavaa toimistoduunia. Tositositosi paska palkka, mutta kivat työkaverit ja kohtuulliset edut, lähinnä lounas- ja kahvipullaetu :D
Nyt olenkin jo oman alan hommissa, vaikka tämäkin näin kesäaikaan on varsin lunkia. Aika kuluu paljolti netissä surffaillessa. Harmi ettei mIRC toimi näissä koneissa...
Muuten, joka kerran kun olen päässyt haastatteluun, olen saanut paikan.

Isän kiinteistönhuolto firmassa tulee kesät oltua, samoin lähes kaikki lomat mitä koulusta on. Toimenkuvaan kuuluu kaikki ruohonleikkuun laksujenteon välistä. :)

Neljä viime kesää on mennyt enemmän tai vähemmän metallialan firmoissa. Palkka yleensä kesätyöläiseksi ihan ok. Hommat riippuen paikasta välillä kusinen - ihan jees.

Olin tänä kesänä 5 viikkoa hommissa metallialan yrityksessä. Kokosin kuntoutuslaitteita ja palkkaa maksettiin 5.5€/h.

Originally posted by Hippa
Ala-ikäisenä olen jakanut lehtiä, ollut puhelinmyyjänä, markkinatutkimushaastattelijana ja olen hoitanut lapsia.

Siskoni meni 16-vuotiaana mäkkäriin töihin ja viihtyi siellä pari vuotta.

Täysi-ikäiselle osa-aikaduunia löytyykin jo paljon mukavammin. Kaupassa saa sikahyvät ilta- ja viikonloppulisät, joten sekin on ihan kannattavaa.

Ja jos hermot kestää ja on vähän kutsumusta täysi-ikäinen ylioppilas pääsee helposti tekemään opettajan sijaisuuksia ja palkka tällöin on ala-asteen sijaisuuksissa 16e/h ja yläasteella 19e/h. Näin Helsingissä.

Onko tosiaan muka näin vahvasti epäilen kyllä.
Että muka ylioppilas saisi ala-asteen opettajan sijaisuudesta 16e/h ja yläasteella 19e/h. prkl mitäs sitä enää lukion jälkeen kouluja käymään ku saa 100 vanhaa markkaa tunnissa noin helpolla muka:evil:
Jos vastaat niin laitappa mulle mistä olet palkka määrät saanut tietää.
Minkä ikäinen muuten itse olet?

Originally posted by Treenaaja
Onko tosiaan muka näin vahvasti epäilen kyllä.

Open sijaisuuksista maksetaan (...maksettiin kun viimeksi itse olin) 90% pätevän, vakinaisen open palkasta. Itsekin muistan ihmetelleeni sikamaisen suuria tuntiliksoja, kun joskus kakosvuoden opiskelijana (enkä edes opeopiskelijana) tuurasin ala-asteella.

Eri asia kuka pääsee, ja kuka jaksaa noita hommia tehdä.

edit: sopii muuten käydä opettamassa joitain vitos- tai kasiluokkalaisia niin tietää kuinka "helpolla" raha tulee.

Suositut

Back
Ylös Bottom