Kesätyöpaikat ja muut työpaikat

Minkälaisissa paikoissa porukka on töissä, lähinnä kiinnostaa alaikäiset pakkislaiset, minkälaista kesäduunia ootte tehnyt / tuutte tekemään ja miten sinne pääsitte töihin?

Tässä rupeaa mietityttämään kun loppukesää eletään että milläs sitä taas talvella elää, vakituisia iltatöitä / viikonlopputöitä pitäisi hankkia, mites muut?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eräässä hotellissa maalaamassa jotain kaiteita ja leikkaamassa ruohoa. siis olin. ens kesäks pitää hakea stora ensolle töihin, hain kyllä tänäkin kesänä mutta en päässy.

Ala-ikäisenä olen jakanut lehtiä, ollut puhelinmyyjänä, markkinatutkimushaastattelijana ja olen hoitanut lapsia.

Siskoni meni 16-vuotiaana mäkkäriin töihin ja viihtyi siellä pari vuotta.

Täysi-ikäiselle osa-aikaduunia löytyykin jo paljon mukavammin. Kaupassa saa sikahyvät ilta- ja viikonloppulisät, joten sekin on ihan kannattavaa.

Ja jos hermot kestää ja on vähän kutsumusta täysi-ikäinen ylioppilas pääsee helposti tekemään opettajan sijaisuuksia ja palkka tällöin on ala-asteen sijaisuuksissa 16e/h ja yläasteella 19e/h. Näin Helsingissä.

Itse pääsin täksi kesäksi konttorihommiin :thumbs: . Helppoa paperi/tietokone hommaa. Aikakin menee mukavasti surffaillessa, jos ei töitä satu olemaan, tai muuten vaan lusmuiluttaa. :D Edellisen kesän olin samassa firmassa varaston puolella ajamassa trukkia.

Alaikäinen teini siis olen.

Alaikäisenä olin nurmikkoa leikkaamassa, ajettavalla mallilla niin kauan kunnes peruutin sen seinään -> työnnettävällä.
nykyään kesät menee asfalttia tehdessä ja talvesta en tiiä.. jotain töitä ja pientä lomailua.. mielessä kävi parin kk:n loma thaimaassa... :rolleyes:

Yritän päästä osa-aikaiseksi vartijaksi ensi kesään asti. Eipä ole paljon vastausta yrityksistä kuulunut. Jotain pitäisi keksiä vuodeksi etiäpäin kun meni opiskeluhautkin persiilleen. Oh well...

kivaa töissä

Puhelinmyyntiä ollut tässä pari viikkoa ja sitten rekrytointfirman kautta liukuhihnalla sillontällön. Ja vielä pari kertaa tullu opetettua yhtä 9-luokkalaista matikassa.

Oi että mä odotan taas puhelimen päähän pääsyä:

"Tässä Nike National Geographicista, hyvää iltaa. Soitankohan hyvään aikaan? Teillehän National Geographic on ihan tuttu lehti ennestään, eikö? Nyt olisi teille sitten tämmöinen kesäpaketti kuin että 2 seuraavaa lehteä ja vielä mukava musta fleece siihen päälle yhteishintaan 5,90. Eli alle 1 lehden hinnalla KAKSI lehteä ja sitten vielä fleece siihen päälle...."

:david:

Re: kivaa töissä

Originally posted by Nike
Puhelinmyyntiä ollut tässä pari viikkoa ja sitten rekrytointfirman kautta liukuhihnalla sillontällön. Ja vielä pari kertaa tullu opetettua yhtä 9-luokkalaista matikassa.

Oi että mä odotan taas puhelimen päähän pääsyä:

"Tässä Nike National Geographicista, hyvää iltaa. Soitankohan hyvään aikaan? Teillehän National Geographic on ihan tuttu lehti ennestään, eikö? Nyt olisi teille sitten tämmöinen kesäpaketti kuin että 2 seuraavaa lehteä ja vielä mukava musta fleece siihen päälle yhteishintaan 5,90. Eli alle 1 lehden hinnalla KAKSI lehteä ja sitten vielä fleece siihen päälle...."

Toi voi ehkä jo myydä.

Omassa tapauksessani myytiin Huumeiden vastaista lehteä, jossa menee kaikki tulot suoraan huumeiden vastaiseen työhön :rolleyes:

Vuoden tilaus (4 lehteä) maksoi 150mk ja puoli vuotta 75mk.

Tilauksia tuli ymmärrettävästi ihan sikana (NOT!)

Tienasin kuitenkin duunissani n. 30mk/h ja viihdyin siellä jopa pari kuukautta.

Kaikenlaista hommaa on tullut tehtyä nuorena.
Lehdenjakoa taisi olla alle 15-vuotiaana, sitten hampurilaisravintolassa, päiväkodissa, kuntosalilla ja samassa firmassa missa nytkin olen, olin eka kerran 15 -vuotiaana eli pohjalta ja surkeista palkoista on aloitettu. Kaikki työt on mukavia, kun ottaa oikean asenteen ja tekee hommansa hyvin.

Re: kivaa töissä

Originally posted by Nike

Tälläseen hommaan musta ei ois sitten millään, mielummin vaikka työtön... :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom