Kesäkuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja c99
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

c99

elikkäs! olen 17v mies/poika :D 185/110kg ja minulla on ongelma! ongelma on että olen läski ja minulla on prk isot manboobs ja pitäs päästä kesäkuntoon että KEHTAIS kulkee edes t-paidassa...
Tnä on pakko sitten raahautua salille joten kaipaisin neuvoja.
Kaverit on suositellu rasvanpolttokuuria joten ajattelin kokeilla sitä eli kannataisiko minun osataa jonkinlaisia pillereitä, ruokavalio, proteiini juomat?, sali liikkeet yms...
kaikki neuvot kelpaavat!!!
kiitos etukäteen

110kg on aika paljon tiputella välttävään kuntoon kesään mennessä. Realistinen, mutta kova tavoite kesä-heinäkuuhun mennessä voisi olla 90kg elopaino.

Ei kannata mitään pillereitä ostella ellet halua päästä turhaan rahoistasi eroon. Proteiinijuomaa voit ostaa treeninjälkeiseksi juomaksi, jos siltä tuntuu.. ei pakollista.

Ruokavalio on tärkein mikä sun täytyy pistää kuntoon. Paljon kasviksia, proteiinia, maltillisesti hyviä rasvoja (rypsi-, oliiviöljy). Kovat rasvat ja varsinkin HIILIHYDRAATIT minimiin.

Päivittäinen kalorisaanti voisi olla alkuun 1500-2000kcal. Jos ei meinaa paino lähteä tippumaan ja kovaa, vähennä kaloreita.

Liikunnasta. Suosittelisin lähtemään salille heti, vaikka kolme kertaa viikkoon koko kroppa läpi jollain alottelijan ohjelmalla (Golden Six, Starting strenght). Aeroobista harjoittelua (lenkki, kuntopyöräily jne.) voisit tehdä 1-3 kertaa viikkoon, miten tuntuu että jaksat. Jätä kuitenkin ainakin yksi täydellinen lepopäivä viikkoon.

Myöhään olet herännyt, jos tavoitteena on seuraavaksi kesäksi päästä kesäkuntoon. Noilla nyt voit kuitenkin jotain saada aikaan.. :)

Tsemppiä :)

E: ja juu kannattaa tosiaan mennä kyselemään noille threadeille joita Mike ja Oliver linkitti...... vastasinpa nyt kuitenkin

Tsemppiä!

Itelläni kans menossa samanlaista meneillään, oon 100,5 kg/183cm. Ja Lähtöpainoni (17.1.2011) Oli 107,8! :EDIT: Ja ikää on samoin 17v.
Oon harrastanu liikuntaa lähes koko elämäni, mutta ruokavalio ihan päin p*rsettä! Söin suklaata mielin määrin ja limuakin meni paljon.
Lihasta minulta löytyy kyllä jonkin verran, eli en ole niin "läski" miltä toi 100kg ehkä kuulostaa. Mutta rasvaa toki löytyy liikaa, ja varsinkin vyötäröllä.

Päätin laittaa ruokavalion uusiksi ja lisää reeniä! Poistin ruokavaliostani kaikki turhat: Karkin, suklaan, limun, roskaruuan (pikaruoka) ja muun turhan ruokavaliosta. Lisäsin kasviksia (mitä en syönnyt juuri yhtään ennen), ja proteiinin määrää.

Käyn salilla 3-5 kertaa viikossa, ja kun siitä tulee rutiini, siitä alkaa nauttia! (ainakin minun kohdalla). Aloitan yleensä ~40min aeroobista, Juoksumatto, kuntopyörä tms. ja sitten ~40min painoja, että ne lihaksetkin pysyy ja kasvaa :puntti:

Nyt tänä päivänä, kun olen tehnyt tätä 37 päivää, niin elämänlaatu on parantunut huomattavasti, jaksaa paremmin, on paremmalla tuulella jne:dance:

Tsemppiä sinulle! :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom