Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
On kyllä yllättävän paljon saanut kiristellä, että sais ne vatsapalikat näkyviin
Oon 186 pitkä ja paino nyt siinä ~73kg, alussa oli ~83kg. Eikä vieläkään päkkiä näy, lähellä kyllä tuntuu olevan silloin kun istuu niin näyttää, että mahaa vielä on, mutta sitten kun nousee seisomaan, niin sitä mahaa joka on istuessa ei oikeestaan enää ole. Pitäskö päkin näkyä myös istuessa ?

Anyway, enää ei voi olla kovin paljon kiristettävää kun oon kuitenkin aika pitkä kaveri ja on mulla lihaksetkin

Tällästä ruokailuohjelmaa oon suurinpirtein noudattanut:

Aamulla: Rahka 250g + mehukeitto + ruisleipä

Päivällä: Koluruokailu

Lounas: Kotiruokaa

Ilallla: Rahka 250g + mehukeitto (+ ehkä ruisleipä)

E: Ja salin jälkeen aina palkkari.

Ihmeellistä.. Itse painan n. 74 ja oon 181 pitkä. palikat kuitenki näkyy, vaikka paremminkin vois näkyy :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä olisi kanssa tavoite saada vatsalihakset näkymään löllöjen alta.
Pituus 191cm ja paino nyt 82-85kg. en tiedä olenko ylipainonen mutta silti liikaa löllöä joka puolella. onko kellään suositella mitään ohjelmaa millä saisin nopeasti läskit pois? olen valmis tekemään paljonkin. Voinko käydä kuitenkin salilla kun painon ei tarvitse tippua mutta läskit pitäisi saada vekeen.

Pituus 191cm ja paino nyt 82-85kg. en tiedä olenko ylipainonen mutta silti liikaa löllöä joka puolella. onko kellään suositella mitään ohjelmaa millä saisin nopeasti läskit pois? olen valmis tekemään paljonkin. Voinko käydä kuitenkin salilla kun painon ei tarvitse tippua mutta läskit pitäisi saada vekeen.

Rasvat saat hyvin pois kunnon hikitreenillä, oli se sitten lenkkeily, pyöräily, hiihto tai kamppailulajit. Ja voit käydä salilla toki aivan huoletta! Etkä minun mielestä ole ylipainoinen.

Rasvat saat hyvin pois kunnon hikitreenillä, oli se sitten lenkkeily, pyöräily, hiihto tai kamppailulajit. Ja voit käydä salilla toki aivan huoletta! Etkä minun mielestä ole ylipainoinen.

jos nyt juoksemalla alottaisi yrittämään. vatsan kohdalla on eniten ylimäärästä ja pakaroissa. muuten olen kyllä suhkoot laiha. jos nyt vaikka lisään paljon liikuntaa ja käyn normaalisti salilla. ruokavaliota pitää kyllä säätää sen verran että kuluttaisin enemmän kun söisin. nyt saattaa jopa mennä niin että en kuluta joka päivä edes syömääni.

Ihan alkuun totean, ettet todellakaan ole ylipainoinen. Vaikuttaa vaan siltä, ettet omista alkuunkaan lihaa sen rasvan alla? Kun hoikassa kropassa rasvakin roikkuu mutta jos on lihasta alla niin se on kovin eri näköistä muotoa.

Suosittelisin siis sitä salilla käymistä lihasten hankkimiseen ja ruokailut kuntoon. Turhat sokerit ym pois ja lihaa/kalaa/kalkkunaa tai rahka/raejuusto koneeseen.
Palikoita ei laihduttamalla löydä jos niitä ei ole hankkinut lainkaan. On tietenkin sinun päätöksesi hankitko ensin kireyden ja alat sen jälkeen lihaksia keräämään.

Yah, yksinkertaisesti: miltä kuullostaa?

- Aamulla kiskon sen lautasellisen puuroa
- Useimmiten 2 kunnon lämmintä ateriaa päivässä, ihan "perusterveellistä" koti- ja koulusafkaa
- 1-2 välipalaa, useimmiten leipää/maustettua jugurttia
- Kevyttä, arkista liikuntaa joka päivä + 1-3 kertaa/vko ~1-2h "urheilusessioita"

Jos hankkii vielä vähän vatsalihaksia, jotka on jo ihan peruskuoseis ni joko alkaa näkyä? Lähteekö "liika" läski vatsalihasten "tieltä" vaikka olenkin hoikka?

:nolo:

:worship:

Mulla on nyt tavotteena kanssa kasvattaa vähän massaa tonne huhtikuulle asti ja siitä sitten 2-3kk dieetti jonka aikana ois tarkotus tiputtaa n. 8kg painoa, toivottavasti tonne 73-76 kilon paikkeille.
Kalorien tarkkaan laskemiseen ei oo kauheesti saumoja, joten suunnitelma on se, että syödään suunnilleen saman verran kuin ennenkin, illalla vähemmän hiilaria ja enemmän prodee ja rasvaa ja tehdään 2-4 lenkkiä viikossa. Sitten vaan toivotaan ettei kaikki lihakset pala :)

Salilla ihmettelin itseäni peilistä ja totesin, että vielä 10kg pitää saada kesäksi pois (183cm/95kg). Toisaalta olen muutenkin jo pitkään miettinyt ruokavalion järkeistämistä, ja nyt kysynkin päivän tyhmän kysymyksen, eli mitä saa ja kannattaa syödä seuraavissa olosuhteissa?

Lause "mitä vaan saa syödä jos kuluttaa" on kuultu, mutta jos kulutus on se mitä salilla palaa kolme kertaa viikossa, aerobista ei juuri ollenkaan(ei riitä mehut) ja hyötyliikunta on hiiren työntämistä pöydällä, niin mitäs sitten?

Mitä enemmän kysymystäni mietin, on se sitä vaikeampi itsekkään ymmärtää. Kanaa ja riisiä tietty, raejuustoa, maksalaatikkoa, rasvatonta maitoa, juustoa ja näkkileipää(levitteitä en käytä). Kahvia, mehua ja rasvatonta (yök) jugurttia. Sillointällöin salaattia, kalaa, pastaa ja kastiketta. Viikonloput ovat vaikeimpia, tekisi mieli palkita itsensä, mutta sipsit, suklaa ja muut hyvyydet on njet njet. Millä ne voisi korvata? Sokeri on kuulemma muutenkin pahasta, vaan mitä tehdä, kun karkkihammasta kolottaa?

Viinaksia en juurikaan juo eli sieltä ei ylimääräistä energiaa tule. Töissä ei _ehdi_ miettimään vartin ruokatunnilla mitä suuhunsa laittaisi eli yleensä menee mättämään viereiseen kinukkibuffettiin minkä suinkin jaksaa. Mutta eikös kinukkisafka noin pikaruoka-asteikolla ole verrattain "terveellistä"? Mitä nyt friteeraavat kanansa..

Entäpä tämä protsku/palautusjuomapolitiikka? Onko siinä mitään järkeä näillä harjoitusmäärillä? Tällähetkellä vetelen treeninjälkeen pakkauksessa osoitetun annoksen Best Wheyn Strawberry heraproteiinivalmistetta ja otan magnesium -lisän. Aamuisin b-vitamiinia jos muistan.

Kiitoksia jo etukäteen asiallisista vinkeistä.

Toisaalta olen muutenkin jo pitkään miettinyt ruokavalion järkeistämistä, ja nyt kysynkin päivän tyhmän kysymyksen, eli mitä saa ja kannattaa syödä seuraavissa olosuhteissa??
Muutama komentti pohjautuen lähinnä omiin kokemuksiini. On olemassa myös ihmisiä, joilla pelkkä ruokavalion siistiminen johtaa painon putoamiseen, mutta itse en ole näitä onnekkaita...

-Tee itsellesi tavoite selväksi. Haluatko polttaa rasvaa? Kuinka paljon? Mistä olet valmis luopumaan muutaman kuukauden ajaksi tavoitteen saavuttamiseksi? Ole realistinen ja arvioi tavoitteet mieluiten alakanttiin. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että 10 kg on paljon ja varsinkin nopeasti (3-4 kk) + ilman kemiallisia apukeinoja tehtynä se vaatii varsin masokistista asennetta diettiin.

Itselläni ei ole karkkihammasta, mutta olut+pitsa/burger/kebab himo käy aina valtavaksi dietin ensiviikoilla. Kun siitä pääsee yli (pitää mielessä sen, mitä oikeasti haluaa eniten) niin loppu aika onkin helpompaa. Jos tuntuu siltä, että ei pysty vastustamaan kiusausta, niin mikä tahansa terveellisempi ruoka auttaa tuollaiseen himoon. Mulla on dietillä työhuoneessa esim. tonnikalan paloja öljyssä tuollaisia hätätilanteita varten - purkki auki ja tuna naamaan, niin ei ole nälkä vähään aikaan. Parempi sekin kuin vetää 600-1000 kcal lähiburgerilla.

-Laihdutuksen kultainen sääntö: kuluta enemmän energiaa kuin mitä syöt. Aloittelijalle ruoan sisältämän energian rehellinen arviointi on vaikeaa, joten jos olet tosissasi laihdutuksen suhteen, niin pidä kunnon ruokapäiväkirjaa! Finelin avulla saat laskettua ruoan energiasisällön ja salitreenin vaikutuksen pystyt arvioimaan (n. 300 kcal/tunti). Kirjaa ne kaikki ylös ja katso, mikä on päivän saldo - numerot eivät valehtele, joten huijaaminenkin vaatii tällöin jo vähän vaivaa. Onnistunut laihdutus vaatii hieman paneutumista asiaan ja paperitöitä iltaisin, mutta jälleen kerran: mitä olet valmis tekemään sen eteen, että pääset niistä rasvoista eroon?

-Syö usein! Tätä ei voi korostaa tarpeeksi. Jos syöt joka päivä vain pienen aamiaisen ja kaksi ateriaa päivässä, niin olet jo menettänyt pelin. Jos annat työn (tai työkavereiden!) vaikuttaa siihen milloin syöt, olet jo menettänyt pelin. Syö 5-6 kertaa päivässä aamiainen mukaan lukien. Näin ei nälkä missään vaiheessa pääse kasvamaan niin suureksi, että karkin tai kinukkiruoan himo kasvaisi vastustamattomaksi.

-Jos rasvaprosenttisi on normaalien ihmisten puitteissa, niin unohda kaikki ketodietit, diettiboosterit ja muut kikkailut - luota vain tuohon kultaiseen sääntöön. Erikoiskeinoja tarvitset vain, jos haluat todella tiukaksi. Jos lähdet temppuilemaan, niin perussäännöt unohtuvat helposti ja koko homma menee sananmukaisesti läskiksi. Jos annat nälän kasvaa laiminlyömällä välipalan tai aterian niin ahmiminen uhkaa. Kultaisen säännön jälkeen säännöllinen syöminen on ehkä tärkein onnistumiseen vaikuttava tekijä!

-"Töissä ei _ehdi_ miettimään vartin ruokatunnilla mitä suuhunsa laittaisi". :anssi: . Kun teet itsellesi eväät töihin valmiiksi, niin sinun ei tarvitse miettiä, mitä ruokatunnilla suuhusi pistäisit. Jos jostain syystä (?) tämä ei ole mahdollista, niin sitten käyt kinukkiravintolan sijaan lähikaupassa ostamassa raejuustoa, rahkaa, tonnikalaa, grillikanaa (nahka pois) tai muuta proteiinipitoista ruokaa. Niiden lisäksi kun ostat jonkun fetasalaatin tms. lihatiskiltä, niin muuta et tarvitse. Proteiinipitoista ruokaa kannattaa suosia siksi, että proteiini pitää nälän poissa pidempään kuin kinukkiruoan hiilari. Jos aika ei riitä, niin sitten syöt työtä tehdessäsi - itsekin työnnän hiirtä työkseni, eikä tämä ole estänyt syömistä siinä ohessa. Jos tämäkään ei jostain käsittämättömästä syystä ole mahdollista, niin pakkaa sitten töihin mukaan välipaloja varten proteiinijauhoja joista vedät välipaladrinkit aterioiden välillä. Itsekurin lisäksi dietillä tarvitaan suunnittelukykyä.

-Alkoholi. En suosittele dietillä. Sen energiat pitää tietenkin laskea päivän annokseen mukaan, mutta energian lisäksi sen väitetään hidastavan myös aineenvaihduntaa jolloin sen vaikutus kertautuu. Voi olla huhupuhetta, mutta itse en juo ollenkaan alkoholia dietillä.

-Jos kuitenkin sorrut karkkiin tms. niin muista että yksi mättö ei pilaa diettiä. Älä siis lopeta projektia, vaan nollaat tilanteen ja syöt taas normaalisti (=ei mitään itsensä rankaisemista!), suunnitelman mukaisesti seuraavana päivänä.

PS. Oma vuosidietti odottaa tammikuussa...

Muutama komentti pohjautuen lähinnä omiin kokemuksiini. ...
Kiitos kristallisoinnista. Tavoitteita pitää asettaa, ja uskoisin että 10kg pois olisi kohdallani realistista, joskin vaatii rutkasti töitä. Vuodessa on kuitenkin lähtenyt jo reilu kymppi, niin miksei toinenkin. Tuo edellämainittu reilu10, lähti ihan pelkällä salitreenillä, mutta ilmeisesti kulutus vs. energiansaanti on nyt jämähdyttänyt painon tuohon 95kiloon. Tästä pääsenkin tuohon Fineliin joka vaikuttaa hyvinkin kattavalta ravintotietopankilta. Muistan myös joskus vierailleeni sivustolla, jossa pystyi ihan selaimessa täyttämään taulukkoa joka sitten laski ravintoarvot yhteen, mikäköhän oli osoite, tietääkö joku?

Mitä tulee :anssi: :seeni, niin pohjimmiltaanhan kaikessa on kyse tärkeysjärjestyksestä. Yritän skarpata, joskus se helpottaa kun joku sanoo asioiden todellisen laidan :thumbs: .

Kiitos kristallisoinnista. Tavoitteita pitää asettaa, ja uskoisin että 10kg pois olisi kohdallani realistista, joskin vaatii rutkasti töitä. Vuodessa on kuitenkin lähtenyt jo reilu kymppi, niin miksei toinenkin.
Jos aikataulu on tuollainen 10 kg/vuosi, niin tavoite on ihan realistinen. Nostin tuon kympin ehkä vähän turhan voimakkaasti esille, kun monilla - minä mukaan lukien - on usein vähän turhan kiire... :)

Tuo edellämainittu reilu10, lähti ihan pelkällä salitreenillä, mutta ilmeisesti kulutus vs. energiansaanti on nyt jämähdyttänyt painon tuohon 95kiloon.
Pari kertaa viikossa vähän kevyttä aamuliikuntaa esimerkiksi kävelylenkin muodossa, niin paino voisi taas liikahtaa...

Ja paino ei muutenkaan kerro koko totuutta. Onko sinulla mitään käsitystä rasvaprosentistasi? Salitreenaajahan voi olla ylipainoinen painoindeksin puitteissa, vaikka rasvaa ei olisikaan liikaa. Kyllä sen näkee peilistäkin, onko ylimääräistä laardia vyötäröllä.

Dipin teksti oli kyllä täyttä asiaa :rock:

Itsekuria dieetillä ei voi koskaan vähätellä! Siitähän se kaikki loppujen lopuksi lähtee!! :)

Juurikin tuo, kiitoksia!

Ja mitä tulee rasvaporsenttiin, niin siitä ei ole suoranaista käsitystä. Liikaa jokatapauksessa. Aamuaerobiset laitan vakavaan harkintaan. Vielä kun veisivät pois nuo hyvyydett työpaikan pöydiltä, niin olisi remontin edellytykset kohdallaan.

Tänään koittanut syödä järkevästi, mutta vaikeaa se on. Aamun aloitin rasvattomalla jugurtilla, kahdella näkkileivällä (päällä 2siivua 5%juustoa ja kurkkua), lautasellisella fittness-muroja(?) ja kupilla kahvia. Lounaaksi kanakeittoa(Apetit eines), rasvatonta maitoa ja purkki 2% raejuustoa. Jossainvälissä tarjolla oli vadelmapiirakkaa ja jäätelöä, maistoin ihan vähän. Kahvia pitkin päivää ja muutamia Läkerol-pastilleja. Jahka himaan pääsen, vetäsen maksalaatikkoa ja maitoa, sitten salille tekemään selkää/hartijaa/ojentajaa.

Mitenkäsmuuten, toi protskujuomapolitiikka? Siihen ei tullut vielä kommentointia? Onko liioittelua vai jatkanko samaa rataa?

Kehitys oli syksyn aikana kovaa hyvän reenin ja ravinnon ansiosta, painoa tuli kymmenisen kiloa, jossa on myös normaalista poikkeamattomana fläsää. Pudotan muutamia kiloja kevään aikana rauhallisesti samalla kovasti punttia reenaten. Tarkoitus olisi saada tietoa mitä prode-jauhoja kannattaa vetää päivän aikana ja kuinka paljon normaalin ruuan lisäksi? Ja tarvinko erikseen hiilihydraattipitoiset mömmöt, jotta imeytyminen olisi tehokasta?

Äh, vieläkin olen ihan pihalla laskeako kasvisten kaloreita vai ei! Varsinkin kun nykyään korvaan välillä päiväruuassa makaroonin kasviksilla, ruisleipää tulee kyllä syötyä 1-2 palaa. Onhan makarooni ja kasvikset sinänsä ihan eri asia, mutta onko kalori sama kalori kasviksissakin? Vähän hölmöä, mutta kysytään nyt kun häiritsee! Kumminkin dieetin kannalta melko oleellista mitä laskee, vaikka toisaalta, kai sitä pitäisi kaikki laskea... Ja onko kasvikset hyvä vaihtoehto makaroonille dieetillä ollessa? Aika läjän niitä ainakin saa syödä jos meinaa makaroonin kalorimäärään yltää...

...Ja onko kasvikset hyvä vaihtoehto makaroonille dieetillä ollessa? Aika läjän niitä ainakin saa syödä jos meinaa makaroonin kalorimäärään yltää...

Itse vastasit jo itsellesi. Kummallako luulet nälän pysyvän pidempään poissa? Kasviksia vaan reilusti ruokavalioon, eikä niiden kaloreista kannata hirveästi huolehtia. Pysyy verensokeri pidempään tasasena ja maha täyttyy enemmän.

Jos syklittelee +/-viikoilla, paljonko kannattaa korkeimmillaan pudottaa painoa esim. 2 viikon -jaksolla? Yleensä jos aletaan dieetata, eikös aluksi nesteiden lähteminen saata hujauttaa painoa reilummin alas? Paljon siis on järkevää tiputtaa, tietenkin lihasmassan katoa välttäen?

Jos syklittelee +/-viikoilla, paljonko kannattaa korkeimmillaan pudottaa painoa esim. 2 viikon -jaksolla? Yleensä jos aletaan dieetata, eikös aluksi nesteiden lähteminen saata hujauttaa painoa reilummin alas? Paljon siis on järkevää tiputtaa, tietenkin lihasmassan katoa välttäen?
Tuo on aika henkilökohtaista miten paljon esim. nesteitä lähtee. Kannattaa syödä se 500-700 kaloria alle kulutuksen ja katsoa sitten paljonko se paino tippuu. Sillä sitä lihaskatoa välttää että ei mene liikaa miinukselle.
Kahdessa viikossa ei paljoakaan läskiä saa poltettua, mutta nesteitä saattaa lähteä 1-3kg, riippuen henkilön lähtötasosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom