Kesäksi töitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thymorg
  • Aloitettu Aloitettu
Art2 sanoi:
Suhteilla ;) . Isän työpaikalla olin ja meen nyt tänäkesänäkin. Ja tuo 8€/h on vissiin ihan hyvä niinku näin peruskoulun päättötodistusta oottelevalle?
Voi PERKELE :curs:

Itse olin toissa kesänä hommissa, palkkaa sain huimat 5€/h, mutta osasin kyllä olla todella iloinen siitäkin vähästä. Ja suhteilla ei tuota työtä hankittu. Nyt näyttää vähän heikolta ensi kesää/syksyä ajatellen; hakemuksia on kyllä lähetelty ihan kiitettävästi, muttei ole mitään kuulunut...
No, jospa sinne ilmavoimiin kesällä, niin ei olisi töistäkään huolta (voiton puolella ollaa testeissä)... :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Art2 sanoi:
No minkäslaisia palkkoja teillä on ollu nuissa kesähommissa. Itellä oli viimevuonna 1200€/kk - ruoat, eli ihan hyvä palkka nuin kesätöistä. Ja paperihommia enimmäkseen tein, tänä vuonna varmaanki on aika samankaltasta työtä.

Itselläni oli viime kesänä kesätyöpalkka kahdelta kuukaudelta ja yhdeltä viikolta 5400€ brutto. Joku 4600€ muistaakseni jäi käteen. Olin testaamassa Nokian Metrosite -GSM -tukiasemia noin 8,60-9,10 tuntipalkalla. Ylityöt nostivat palkkaa noin 35%. Eli riippunee palkkakin ihan itsestä tietyissä tapauksissa. Olisin voinut ottaa lunkisti kolme viikonloppua ja tienata vain vain vajaan 3000€. Paikan sain, koska työharjoittelun aikainen esimies sai vihiä että olen saanut samassa tehtaassa paikan varastolta. Työharjoittelu auttoi minua saamaan paremman paikan, eli kannattaa ottaa myös ne työharjoittelun amiksessa tosissaan. :arvi:

Minkä alan kesätöitä porukka etsii ? Onko suurimmalle osalle "ihan sama" mitä tekee kunhan jotain olisi vai onko kiinnostusta johonkin tiettyyn alaan ?

vision sanoi:
Minkä alan kesätöitä porukka etsii ? Onko suurimmalle osalle "ihan sama" mitä tekee kunhan jotain olisi vai onko kiinnostusta johonkin tiettyyn alaan ?
Itselläni ei ole juuri mitään väliä työnkuvalla, kaikkein tärkeintä on se, että työnteosta on yritykselle oikeasti jotain hyötyäkin, eikä työ ole juuri jotain "siirrä tämä kasa paikasta A paikkaan B, ja huomenna takaisin".

Yläasteelta tulee mieleen pari kaveria, jotka pääsivät isin kautta suhteilla töihin, ja jutuista päätellen heistä oli pelkkää haittaa firmalle.. :david:

vision sanoi:

No täällä missä minä ainakin asun ni kannattaa melkein ottaa kaikki työ vastaa minkä saa, sillä ei täällä mitään valinnanvaraa oikeen ole. (tosin en mansikoita itsekkään poimisi;))

Hyväksi ja toimivaksi todettu hakumenetelmä on:

1. Soitto kiinnostavaan firmaan (utelua mahdollisuuksista ja yrittää päästä kertomaan itsestään)

2. Hakemus heti soiton jälkeen perään (puhelimessa kannattaa tietysti kysyä, että haluaako he ylipäänsä hakemusta, lähettää vaikka eivät haluaisikaan :D )

3. Jos ei ala puhelimessa saatuun/oleletettuun deadlineen mennessä kuulumaan mitään, niin rohkeasti soitto perään (itse päässyt haastatteluihin näin)

4. Ylipäänsäkin aktiivista hakua, aina jos tulee uusi deadline "soitan sulle viikon päästä" ja puolentoista viikon päästä ei ole kuulunut mitään...puhelin nöyränä kouraan ja tiedustelemaan tilannetta

Hakumenetelmiä on monia ja useita toimivia. Tuo on itselläni toiminut ja tuohon olen tykästynyt, tosin nykyisin on jo tarjotakin jotain työnantajalle, joten hakeminen on sitäkin kautta hieman helpompaa. Toista se oli silloin työuran alkutaipaleilla, kun tuppasi se työkokemus olemaan minimaalista. Silloin pitää keksiä itsestään joku hyvä puoli, mitä sitten mainostaa. Luovuutta kehiin.

Niin, ja aina olen tähän mennessä *koputtaa puuta* töitä saanut ja yhteenkään paikkaan ei ole ollut mitään suhteita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom