Kesäksi töitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thymorg
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisi kohta alkaa etsiä töitä kesäksi ja tarvittaisiin paria vinkkiä hommiin.

1) www.mol.fi osoitteeseen pitäisi parin seuraavan viikon aikana ilmaantua jotain, mutta onko muita osoitteita joista voisi katsella?

2) Mitä tulisi laittaa työhakemuksen ikään? 18 tulee täyteen ensi kuussa, eli työn alkaessa olisin jo täysi-ikäinen mutta hakemusta kirjoittaessa vielä (luultavasti) 17.

3) Millaista työtä olisi suurinpiirtein tarjolla? Kortti tulee olemaan mallia B, eli se karsii parit paikat pois. Myöskään ruohonleikkuu tai mansikoiden poiminta/myynti ei iske.

Tärkein kohta on vissiin toi kakkonen, ei kiinnostaisi sen takia menettää työtä (ja palkkaa ;) ).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1) Kattelet suoraan firmojen webbisivuja.

2) Laitat seuraavan: Mahdollisen työn alkaessa 18 v.

3) Antamastasi osoitteesta löytyy tod.näk. paskajobeja enimmäkseen. Suoraan firmoihin hakemalla voi hyvällä lykyllä saada ihan kunnon duuniakin.

Kannattaa kysellä paikallisilta marketeilta esim. s-market jne.. Niistä voi helposti löytyä. Soitat ja kyselet mahdollisuuksia kesätöihin ym..

Kannattaa myös katella yrityksiä puhelinluettelon keltaisilta sivuilta ja soitella sellaisiin, jotka kiinnostavat. On ainakin monia hakemisen arvoisia paikkoja.

Suosittelen myös ottamaan suoraan yhteyttä eri työnantajiin. Suurin osa työpaikoista löytää työntekijän ilman julkista ilmoittelua.

Kaupunki julkaisee myös jossain vaiheessa kesätyöpaikkalistan. Näin tekee ainakin Helsinki.

Oma-aloitteisuus on aina eduksi! :)

Panimot palkkaavat kesällä aika lailla kesähessuja kantamaan kaljaa kapakoihin ja limsaa kauppoihin ja tyhjiä takaisin. Tein tuota joskus vuonna kivi ja miekka pari kesää. Tittelinä taisi olla juhlavasti "autoapumies". Hyvää aerobista :hyper:.

Työkkärin kautta saat tuskin mitään töitä.
Ensimmäiseksi miettisin kaikki sukulaiset/perhetutut yms. joiden avulla voisi kesätöitä saada. Lisäksi:

Puhelin kouraan ja soitto sataan mielenkiintoisimpaan paikkaan.
Ilmoittaudu henkilöstövuokrausfirmoihin.

Itse sain useammankin kesätyöpaikan aikanaan käymällä firmoissa paikan päällä kyselemässä. Isot teollisuusalueet ovat tähän tarkoitukseen hyviä, järjestyksessä kiertää paikat läpi niin eiköhän jotain löydy.

Hippa sanoi:
Suosittelen myös ottamaan suoraan yhteyttä eri työnantajiin. Suurin osa työpaikoista löytää työntekijän ilman julkista ilmoittelua.
Ainoastaan 30 % kaikista työpaikoista tulee julkiseen hakuun.

Täytyypä varmaan taas UPM:lle hakemus laittaa.. Kannaattaa laittaa ihan kaikki vanhat kesätyöt sun muut, vaikka ne olisivatkin jotai tyylii 2viikkoa kaupungilla tai kunnalla.. Ainakin katsovat, että töitä on sentää joskus tehty, mitä ihmeellisimpiä, ehkä sen parempi.. Saatan olla kyllä väärässäkin, itse olen ainkin ilmoittanut kaikki vanhat kesätyöt työhakemuksessa.

Tanu sanoi:
Täytyypä varmaan taas UPM:lle hakemus laittaa.. Kannaattaa laittaa ihan kaikki vanhat kesätyöt sun muut, vaikka ne olisivatkin jotai tyylii 2viikkoa kaupungilla tai kunnalla.. Ainakin katsovat, että töitä on sentää joskus tehty, mitä ihmeellisimpiä, ehkä sen parempi.. Saatan olla kyllä väärässäkin, itse olen ainkin ilmoittanut kaikki vanhat kesätyöt työhakemuksessa.

Siinä vaiheessa, kun työkokemusta löytyy runsaasti, kannattaa tuollaiset lyhyet työsuhteet jättää mainitsematta, koska työnantajat ei jaksa lukea liian pitkiä hakemuksia.

Kannattaa tosiaan soitella eri firmoihin, hyvällä tuurilla johonkin pääsee.
Joskus aikoinaan istuin sillosen työnantajan kanssa kahvilla kun tuli eräs opiskelija kysymään kesätöitä.
Ketään ei ollut tarkoitus palkata, mutta mulle tuli siinä mieleen että onhan noita hommia.
Kaveri kun vielä oli motivoitunut niin hän sai duunit pariksi kuukaudeksi.
Mielestäni hän oppi myös paljon, mm opetin kaverin ajamaan trukkia.
Terveisiä jos tunnistat itsesi.
Elikkä voi kokeilla myös tuota että menee suoraan kysymään ilman mitään soittoja.
Faija aikoinaan painotti mulle että aina pitää itse mennä paikanpäälle, että työnantaja näkee minkälainen mies(tai nainen).
No joo.
Luulen kuitenkin että näin saa paremmin duunia, toki jos 10 paikassa käyt niin saattaa alkaa vituttaa jos ei löydy mitään.

Hippa sanoi:
Siinä vaiheessa, kun työkokemusta löytyy runsaasti, kannattaa tuollaiset lyhyet työsuhteet jättää mainitsematta, koska työnantajat ei jaksa lukea liian pitkiä hakemuksia.
Niimpä varmaan onkin.. Pitänee jättää pois kaiken maailman kissanristiäiset tosta työhakemuksesta..

Ensimmäisen kerran kun tulin Helsinkiin kesäksi opiskeluaikana, ei ollut tietoakaan töistä. Siinä sitten vaan firmoja kiertelemään ja kolmantena päivänä herui pesti erääseen kalustefirmaan työnjohtajan tuuraajaksi. 2 vuotta oli amk:ta takana.

Seuraavana kesänä aloitin kiertelyn jo helmikuussa. Mihinkään paikkaan en soittanut, vaan menin varoittamatta! Kolmen päivän jälkeen oli kolme paikkaa takataskussa joista valita. Edellisen kesän paikka, varastoesimiehen tuuraaja ja eräs projektityö.

En kuitenkaan mennyt mihinkään niistä vaan sain vielä paremman tarjouksen...

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että ota selvää minkälaista työtä haluaisit/on valmius tehdä, selvitä mahd. työpaikat ja sitten vaan hattu kourassa ovelle!

Isommat firmat, paperitehtaat yms. hoitavat rekrytoinit tietysti hakuprosessien kautta, mutta pienemmät paikat eivät välttämättä ilmoittele mitään, joten niissä toimii hyvin tuo vieraileminen.

Tuli sitte semmonen mieleen, että pitäis kesätöitä hommata jostain. Ajattelin että jotain raksahommia vois tehdä, mutta ongelmana on, että miten niitä hommia pitäis kysyä.

Viime vuonna pari kaveria oli vaan käyny vikalla viikolla ennen kesäloman alkua kyselemässä raksoilta ja päässy hommiin, mutta ei ite viittis jättää kesätöiden saamista ihan niin hilkulle.

Joten miten rakennusliikkeitä olis parasta lähestyä, puhelin? paikan päälle? e-mail?, ja onko nyt edes oikee aika vai tietääkö ne apumies tarpeensa vasta kesän kynnyksellä?

Näihin jos sais vastauksia viisaammilta niin olisin kovin kiitollinen.

No minkäslaisia palkkoja teillä on ollu nuissa kesähommissa. Itellä oli viimevuonna 1200€/kk - ruoat, eli ihan hyvä palkka nuin kesätöistä. Ja paperihommia enimmäkseen tein, tänä vuonna varmaanki on aika samankaltasta työtä.

timberwolf sanoi:
Joten miten rakennusliikkeitä olis parasta lähestyä, puhelin? paikan päälle? e-mail?, ja onko nyt edes oikee aika vai tietääkö ne apumies tarpeensa vasta kesän kynnyksellä?

Näihin jos sais vastauksia viisaammilta niin olisin kovin kiitollinen.
En varmasti ole viisaampi mutta vastaanpa kuitenkin. Itselläni on ollut tapana mennä paikan päälle kysymään joltain sihteeriltä että kuka vastaa heidän firmassa työhön otosta ja onko hän tavattavissa, jos ei ole paikalla niin kysyn ko. henkilön puh.numeroa ja sitten soittoa että milloin olisi mahdollisesti paikalla jne.. Sillä ei ole väliä vaikka he eivät vielä tietäisikään kuinka paljon palkkaavat kesäksi porukkaa. Otat vain lähempänä kesää uudelleen yhteyttä jos eivät vielä osaa sanoa.

Art2 sanoi:
No minkäslaisia palkkoja teillä on ollu nuissa kesähommissa. Itellä oli viimevuonna 1200€/kk - ruoat, eli ihan hyvä palkka nuin kesätöistä. Ja paperihommia enimmäkseen tein, tänä vuonna varmaanki on aika samankaltasta työtä.

Mistä ja miten olet tuon ikäsenä duunia saanut? :(

Itse kävin puoltoista kuukautta sitte ilmoittautumassa Varamies firmaan (henkilöstövuokraus) ja epäilin ettei sieltä mitään irtoa mutta perjantaina soittivat mulle, että töitä löytyis ja tänään oli eka työpäivä :) Mahtava fiilis vaikka onkin tositylsää työtä. Palkka on sen 8e/h ellei oo iltavuoro johon tulee se vajaa euro lisää tunnilta. Ihan hyvä palkka kun ei ylioppilastodistusta parempaa koulutusta vielä ole :)

Nii se juttu...niin suosittelen noita henkilöstövuokrausfirmoja :)

steven_seagal sanoi:
Mistä ja miten olet tuon ikäsenä duunia saanut? :(
Suhteilla ;) . Isän työpaikalla olin ja meen nyt tänäkesänäkin. Ja tuo 8€/h on vissiin ihan hyvä niinku näin peruskoulun päättötodistusta oottelevalle?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom