Kertokaa te nyt vähän konkareina tälläistä OK habaista pojua.

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.

lihasperuna

Banned
Ikä
28
Olen siis 14 vee,ja voimaa löytyy kyllä vaikka mihkä(esim.tosipainavien pesukoneiden ronttaamiseen),mutta muodollisuuksiista pois.Minulla olisi muutama asiaa kysyttävänä ihan yleisesti,joihin koitan antaa omakohtaista tietoa teidän vastauksia auttamaan.
Paino:~70kg(Taitaa olla muuten oikeasti aika suurikin osa siitä lihasmassaa,muuten en uskoisi painavani 60-65kg enempää)
Pituus:Sellainen 170cm
Kysymyksiä:
Onko siihen jokin suurempi syy,miksi ei ehkä saisi vedellä sellaisia sarjoja,että repäisisi vaikka suurinpiirtein yhtäisoja/pitkiä sarjoja vaan miksi sellaista ns."tikapuujuttua" sitten suositellaan niin kovasti (esim.10 8 6 4 6 8)???Tai miksei vaikka hieman nostaa sarjanumeroita omien voimavarojen suhteen???
Eihän tälläin(varsinkin kun ihan jokapäiväisessä elämässä/kotona treenaan yläkropan lihaksia,ja olen todennut aikalailla salinkin tasoiseksi,kun niin hyvin treenaan)niin noita kinttuja niin pidä treenata kun aktiivisesti juoksenkin/lenkkeilen jne.Eli riittäisikö edes näin alkuun niin sellainen vahvistus,että lenkkeilisi/harrastaisi jotakin niin noihin jalkoihin???Sitten voisin vielä tehdä aina sellaisia kyykkyjuttujakin. Ja sitten vielä:Onko noilla lepopäivillä/lihasryhmävuorottelulla jotakin tieteellistä syytä esim.lihaksenkasvuun,siis miksi niitä pitäisi pitää???Ja sitten jos/kun olisi sellainen lihasryhmälle omistettu päivä niin pitäisikö sitten sillain oikein kunnolla wörkätä sitten sitä,ettei jätä kuitenkaan liian vähää sen lepopäivän varalle?
Onko sitten nuo hammeri-käsipainoväännöt aika tehokkaita?(Itselläni tuntui heti jotenkin mukavan iskevältä ja lihasta aktivoivalta)
Sitten vielä sellainen(ihan oikeasti),että varsinkin jos sitä voimaa/massaa jo löytyy sellaisen vuodenkin tosi aktiivisen kotiharjoittelun jälkeen niin(pystyn nostamaan suurinpiirtein niin sellaisen 15-20 kg käsipainon kerran ihan OK,ja sitten sellaisella itse tälläkin hetkellä niin 8-10 kg käsipainolla sellaisia 10-20 ehkä joskus 30 sarjoja vetelen)repäistä sellaisia isomman painon esim.minulle jokin 10 kg niin vaikkapa sillain että pystyn vetämään n.10 kertaa ja viimeinen ottaa ihan mukavasti,niin onko sentapainen käytäntö/periaate hyvä tai lihasta kehittävä?Kiitos jos vastailisitte :puntti:

Hiljaiseksi vetää kyllä sun äidinkielen osaaminen, näin alkuun. Muutaman kysymyksen sain sieltä pomittua, ja tässä ranskalaisin viivoin jokunen vastaus:

- kukaan ei pakota tekemään sarjoja pyramidina, se on vain yksi tapa muiden joukossa. Eli hyvin voi tehdä vakiopainoilla sarjat ja pyrkiä jokaisessa sarjassa samaan toistomäärään.
- jalat ei kasva, eikä voimistu lenkkeilemällä tai pelailemalla. Jalkoja kannattaa treenata siellä salillakin.
- lepoa tarvitaan, koska lihas kasvaa levossa. Treeni antaa vain kasvuärsykkeen lihakselle. Itse treeni on itse asiassa katabolista, eli lihasta hajoittavaa.
- joo, hammerkääntö on ihan ok liike, mutta ei se nyt mikään ihmeliike ole. Kannattaa panostaa perusliikkeisiin ja isoihin lihasryhmiin ensisijaisesti, eikä miettiä mikä hauiskääntövariaatio on paras.
- mitä ihmettä? Pystyt nostamaan 15-20kg käsipainon ihan ok. Mihin sä sen nostat ja millä tavalla? Tuo ei kerro yhtään mitään sun voimatasoista tai lihasmassasta. Tee sellaisilla painoilla sarjat, että saat juuri ja juuri tehtyä vaikka sen 8-12 toistoa.
- älä nyt missään tapauksessa ala omaa treeniohjelmaasi itse kasaamaan, sillä et osaa sitä tehdä. Sen verran tästä postista voi viisastua ainakin.

Joojoo ja Juujuu,mokasin kaiken :)

Minun on pakko hieman hassuna sanoa se,että oikeastaan minä puhun suurimman osan ajastani kirjakieltä erinomaisesti.Äskeinen aloitusviestini oli sellainen,jossa oikeastaan yritin ottaa vähän rennommin,mutta kun en osaa kirjoittaa juurikaan senkaltaista trendipuhekieltä,mitä liekään niin se muistuttaa lähinnä sianSaksaa.Mutta muodollisuuksista pois,ja kiitos,olet aivan profiilikuvasi arvoinen filosofi,sillä vastaukset olivat juuri sellaisia,joita minäkin tiedeheppulina arvostan.Tarkennan nyt perustekstilläni vielä näitä seikkoja "ranskalaisittain":
-Tämä 15-20 kg "käsipainonosto"-juttu tässä oli kyllä jotenkin väärinymmärrykseni/kirjoitukseni,sillä sanotaankin sitten siten,että pystyn lihasjännityksen pitämällä/koko liikkeen täydellä liikkeellä vetämällä,8 kilon painolla kymmenisen kertaa kohtuuhyvin.
-Kylläkai tälläiset kestävyysurheilut/aerobiset lajit sentään vahvistavat lihaksia,vaikkei massaa sitten syntyisikkään niinkään.Kai kuitenkin tälläiset kyykyt/nousuunmenot jo vähän massaakin voivat pikkuhiljaa kehitellä,varsinkin pienellä painostuksellakin.
-Onko kuitenkin tälläisen kotiruoan(eritoten proteiinien) syöminen niin kuitenkin vain hyvästä vaikkei lihasta niin kehittäisikään?Sen olen kuitenkin lukenut,että lihasmassankehityksessä energiantuotanto suurempi kuin kulutus.
:)

You shouldn´t be playing with the forces beyond you because there would be an accident for your goofing around,you know?

Oh noh on you,my lady.Aren´t you scared of something might happen with your biceps or triceps?And what if they´d demolite by theirself and themself? :)

hmmmm

ÖÖööö...kiitos,mutta eikös teidän pitäisi antaa minulle vinkkejä tälläisen marjailun sijaan?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiköhän tällänen posti kannata poistaa jo ? Jos tälläselle paskalle annetaan yhtään jalansijaa tää pakkotoiston foorumikin on kohta menetetty.

ÖÖööö...kiitos,mutta eikös teidän pitäisi antaa minulle vinkkejä tälläisen marjailun sijaan?

Kyllähän sulle on yritetty antaa neuvoja, mutta kun on helvetin vaikeeta tajuta edes kysymystä. Helpota auttajien elämää ja kirjoita kysymykset selkeästi erikseen, vaikka ranskalaisia viivoja käyttäen, niin voidaan yrittää vastailla. Eikä kannata alkaa uhoomaan, vaikka joku hieman herjaa heittääkin kun intternetissä ollaan.

Niin ja muuten, se on hienoa, että englantiakin on harjoiteltu, mutta ei toi todellakaan mitään kovinkaan vaikuttavaa ole. Kokeile vaikka muutaman vuoden päästä uudelleen, kun kielioppi on paremmin hallinnassa. Kannattaa eka pyrkiä selkeyteen omalla äidinkielellään ja sen jälkeen vasta siirtyä muihin kieliin. ;)

Joo kiitos riittää.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom