Kertausharjoitusten lukumäärä viisinkertaistetaan (?)

Huomasin tuossa kun aamulla puhuivat huomenta suomessa siitä että kertausahrjoitukset tullaan viisinkertaistamaan tästä eteenpäin (eli menee seuraavalla vuodelle?)

Kutsujen kohteena on etenkin operatiiviset osastot ja muutenkin porukka on ilmeisesti saamassa kirjettä aika tiuhaan tahtiin...

En ole vielä tosin huomannut vastaavaa uutista missään muualla, mutta joku puolustusministeriöstä siellä oli puhumassa.

Noh jännä nähä että rupeeko itselleni napsahtamaan ruskeita kuoria postissa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm, tämmöstä taidettiin jo kymmenisen vuotta sitten uumoilla, kun palvelusaikoja uudistettiin. Toivottavasti koskee ainoastaan näitä puolella vuodella selvinneitä :)

Hmm, tämmöstä taidettiin jo kymmenisen vuotta sitten uumoilla, kun palvelusaikoja uudistettiin. Toivottavasti koskee ainoastaan näitä puolella vuodella selvinneitä :)

Toivottavasti ei. Itse ainakin reservin vänrikkinä jo 5 v. olleena ihmettelen, että olen saanut vain yhden kertauskutsun, ja sekin oli soittotehtäviä eri tilaisuuksissa. Alkaa olla RUK:n opit jo kovin unohtuneet...

Tästä oli muuten juttua mediassa jo aikaisemminkin. Olisiko ollut viikonloppuna...

"Suomen selkäranka (panssarijääkärit) kertaa kaikista eniten. Vähintään neljän vuoden välein." Näin sanottiin 11 vuotta sitten kun kotiuduin. Eipä ole kutsuja kertauksiin kuulunut.

User Name

Eiköhän tuo ole aika kukkua kun ei tahdo raha riittää nykyistenkään kertausten pitämiseen.

Jos noin olisi niin hyvä vain. 1.5 v sitten kävin kertaamassa ja olin niin kivaa että menisin mielelläni uudelleen. Kertaukset on sama asia kuin viikko lomaa töiden keskellä. :)

Saa nähdä joutuuko ikinä kertaamaan, koska itsellä ei ole mitään hirveän oleellista sijoitusta. En kyllä edes muista mikä se on.

Lolloo, 12 vuotta reservissä eikä ainoatakaan kertausta.

kop kop

hahaa mut oikeasti mitä pidemmän intin on käyny nii sitä enemmän joutuu kertaamaan:) näin ainaki mulle kutsunnoissa sanottiin:rolleyes:

Eiköhän tuo ole aika kukkua kun ei tahdo raha riittää nykyistenkään kertausten pitämiseen.

Hallituksen uusi rahoitussuunnitelma ja siinä mielessä aika luotettavaa että ministeri puhumassa... (vai onko sittenkään? =D)

heh vai vielä pitäisi omaa kertaustahtia tästä kiristää :) Kotiuduin armeijan harmaista vuonna 2000 ja 6 lappua kertauksiin on kolahtanut postilaatikosta. Kerran joutui passaamaan, joten viidesti käyty.

3 vuotta reservissä ja 69 päivää passissa.

Ootteko te jotenkin huonoja oppimaan? ;)

Itsekin päässy vaan kerran kertaamaan ja sekin oli reilun vuoden päästä kotiutumisesta. Sen jälkeen ei oo näkyny lappuja.

reserviin pääsin viime keväällä. omasta puolestani ois voinu jo ensimmäinen kutsu saapua kertaukseen..

Huomentasuomi on kesätauolla... :jahas:
-97 intistä päästiin eikä tornikirjettä ole vielä saapunut, :lol2:
"kop kop"

Kertaamaan olisi kiva päästä sillä palveluksesta on jo 10 vuotta. Ja kun olin varusmieskouluttaja jo nyt lakkautetussa yksikössä, niin tuskin minua ensimmäisenä tarvitaan.

Mutta kivahan se olisi muutamaksipäiväksi päästä telttailemaan.

Kuinka hienoa olis päästä verestämään vanhoja muistoja.. pääsis taas Pasin rattiin ja telttailemaan.

Sinne vois sitten varata vähän campingia ja auran sinappiakin mukaan :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom