GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Kerro salistasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maaru
  • Aloitettu Aloitettu
Aika kivoja saliarvosteluita löytyy www.fitness.fi sivuilta arvostelut otsikon alta.(en osaa laittaa tota osoitetta sillee suoraan tohon:confused:)
Meitsi käy tällä hetkellä itä-Helsingissä erään ketjun salilla, no,kai sen voi sanoa, Blue Fitness kuntoklubi. Ihan jees sali, mutta pieniin saleihin tottuneena tuo on aika "kolkko". Ei oo niin kotoisa fiilis veivata. Mutta vapaapaino-osasto on hyvä ja hilavitkuttimiakin löytyy vaikka minkälaisia. Ja kk-kortti maksaa 39euroo. Musta se on halpa kun siihen sisältyy kaikki jumpat(spinningit,astangat,pumpit,coreboardit ym.).
Tärkein asia mulle on aina ollut salin sijainti. Sn pitää olla mahd. lähellä kotia.

Originally posted by Tika
Aika kivoja saliarvosteluita löytyy www.fitness.fi sivuilta arvostelut otsikon alta

hyhhyi:eek: , ei todellakaan löydy... kaikki ihmiset on siellä ja muuallakin aina niin negatiivisia. :rolleyes:

elämä voi olla ihanaa ja asiat positiivisia, jos ne kääntää niin päin.:)

-r

"Minun" salini:

+ Tilava
+ Todella paljon kaikkea mahdollista punttitreeniin liittyvää (vapaat painot sekä laitteet)
+ Mukava ilmapiiri - olen niin tottunut porukkaan, että en osaa ajatella onko siellä jonkun mielestä "näyttäytyjiä" tms.
+ Kaikenlaista porukkaa voimailijoista ja kehonrakentajista aloitteleviin kuntoutujiin - ja jokaisessa em. kategoriassa on aivan kaikenikäisiä miehiä ja naisia!
+ Melko lähellä kotiani (about 2,5 km)

- Nykyisin melko kallis
- Jumpat yms. välillä ruuhkauttavat naisten pukuhuoneen täysin
- Ruuhka-aikana auton parkkiin saaminen hankalaa (ok, voisin tietysti kulkea tuon 2,5 kilsaa jollain muullakin välineellä...)

Miinukset ovat loppujen lopuksi pieniä - raha tietysti kirpaisee aina, mutta kai siitä hyvästä kannattaa maksaakin :)

Kiva topicci. :)

Pieni sali pienehköllä paikkakunnalla. Puntinväännön lisäksi siellä voi harrastaa spinniä ja bodypumpia. Ohjaan itse siellä spinniä ja satunnaisesti teen muutakin (pidän paikkaa auki tms.).

+ toinen kotini, koska muu henkilökunta (pitäjä ja muut ohjaajat) on tullut tutuksi ja kaikki ovat tosi mukavia!
+ kanssatreenaajat suht vakiosakkia, lähinnä semmosia tavallisia harrastajia. Monen kanssa voi hyvinkin vaihtaa sanan pari treenauksen lomassa, mikä on hirmu mukava asia :)
+ ilmapiiri kotoisa, kukaan ei tuijottele, mutta muut otetaan silti
kivasti huomioon. Varsinkin muutamat miespuoliset treenaajat on hyvin avuliaita, apua saa pyytäessä ja saattavatpa tarjoutua varmistamaan pyytämättäkin, jos näyttää tuskaiselta ;)
+ nainenkin saa rauhassa irvistellä, punoittaa, hikoilla, puuskuttaa jne. tuntematta oloaan oudoksi
+ painot laitetaan automaattisesti käytön jälkeen paikoilleen
+ käsipainoja 2-50 kg (tms.), eli riittävästi...
+ perusvehkeet löytyvät, laitteet vanhoja mutta hyvin huollettuja
+ peilit
+ riittävästi penkkejä (vino + tavallisia)
+ ei oikeastaan koskaan ruuhkaa

- aamuisin pappoja treenaamassa, jotka haluavat kuunnella Radio Iskelmää :urjo:
- alakerrassa ei sais tehdä mitään häiritsevää bodypumpin aikana, kuten lämmitellä, tehdä vatsoja koneessa jne. Jossain nurkassa voi tosin äänettömästi vääntää, mutta tän takia vatsat herkästi jää...
- ilmastointi ei aina ole riittävän tehokas
- aukioloajat! Virallisesti sali on auki 21 asti, mutta... usein omistaja alkaa jo kahdeksan jälkeen liikuskella hermostuneesti, sammutella valoja jne. Itseäni ei tämä koske, mutta harmittaa muiden puolesta
- vain yksi kyykkypaikka, joka on useimmiten varattu kun liikkeellä on hiukankin enemmän miehiä
- käsipainoissa ei kilomerkintöjä
- ei yhteiskorttia, jolla pääsisi kaikkiin harrasteisiin (ei koske onneks itseäni tämäkään)
- toivoisin enemmän tosissaan treenaavia

Tossa nyt nopeasti mieleen tulleet. Oikeasti miinukset ovat pieniä juttuja, mutta jotain piti keksiä...

Käyn Yliopiston saleilla, koska lähinnä niihin on opiskelijana varaa. Käyn myös nyt kesällä duunipaikan pienellä salintapaisella. Yliopiston saleista olen miltei kokonaan siirtynyt Kumpulaan, koska sinne kävelee kotoa mukavasti vartissa ja siellä on hiukan enemmän tilaa kuin hallintorakennuksen salilla.

Yliopiston saleilla on kaikki mahdolliset laitteet ja lämmittelylaitteet ja niitä on paljon. Käsipainoja on paljon, mutta penkkejä liian vähän. Kaikki vapailla painoilla tapahtuvan treenin tilat ovat myös aivan liian pienet. On mahdotonta saada telineestä painoja, jos yksikään on tekemässä sarjaa - edes penkissä. Myös vuorottelu tuntuu olevan näille ihmisille vieras käsite, onneksi kojeissa yleensä pääsee väliin tekemään.

Alan tosin tulla epätoivoiseksi, kun mun treeni menee niin usein osittain käsille niiden ulkomaalaisten tai muuten vain taukkien pällistelijöiden takia. Yritä siinä keskittyä, kun joku äijä häpeämättömästi tuijottaa ja kommentoi kaverilleen. Viimeksi espanjaksi, josta osittain ymmärsinkin, mitä ne puhui. Vitutti aika vitusti. :curs:

Ja aina joutuu jonottamaan laitteisiin. Inhoan sitä, kun mun treenirutiinit mennään sotkemaan. On myös tosi noloa, kun yliopistomuijien keskellä mä tunne itseni jokimursuksi tai pahemmaksi ja sitten kun vuorotellaan jonkun kundin kanssa (viimeksi butterflyssä) niin tehdään samoilla painoilla. Voi itku. Mua aina nolottaa muiden puolesta. Ja omasta puolestanikin. Pitäisiköhän ostaa kotiin oma punttis? Ei tästä muuten mitään tuu. EI ole varaa hienompiin ja vähemmän kansoitettuihinkaan saleihin - se on pakko vaan kestää aerobic-kansaa...

BYHYY :itku:

Lisäksi sali on kesällä hiukan huonosti auki - etenkin viikonloppuisin, kun olisi aikaa käydä siellä. Muistaakseni aukeaa kahden aikoihin. Pari kertaa olen käynyt itkemässä ovella aamuisin...

(Onneksi meillä on täällä duunissa kanssa se pieni punttis, jossa voi välillä käydä tekemässä reeniä. Pitää vaan käyttää mielikuvitusta, kun ihan kaikkea sieltä ei löydy. Mutta sielläkin oli joku idiootti jättänyt viimeksi KAIKKIIN laitteisiin levyt... En tiedä, mistä se oli edes löytänyt niitä painoja niin paljon. Onneksi mä jouduin vain hiukan lisäämään niitä. ;) )

Hep esni, käydään samassa paikassa. Olin tosi tyytyväinen, kun se viime kesänä valmistui se Kumpulan liikuntakeskus, kun salimatkaan menee enää n. 2min :D

Alussa inhosin sitä paikkaa, kaikki tuntui olevan väärin. Edelleen ***tuttaa se penkkipunnerruspenkki ja vinopenkki, aivan väärin mitoitetut ja muutenkin surkiat. Vapaat tangot on vääränlaisia - siis liian paksuja. maastavedossa pysyvät hädin tuskin näpeissä. Nyttemmin kun harjoittelu ei enää ole niin voimanostopainotteista, pystynkin jo treenaamaan vallan mainiosti siellä.

Mulle ei kyllä se ruuhka ole ollut kovin paha ongelma, vaikka suht suosittuihin aikoihin salilla käynkin nykyään. Vapailla painoilla teen suurimmaksi osaksi, ja sitten jos laitetta tarvii, niin sen kun tunkeutuu väliin tekemään tai ottaa iisisti ja tasoittelee hengitystä ja ravistelee jäseniä muutaman minuutin ajan. Tekee hyvää vaan pieni paussi välillä, ei kannata stressata turhasta :D Ja vähän ahdastahan siellä välillä on, mutta olen kyllä toistaiseksi mahtunut puikkelehtimaan muiden välissä. Toisaalta ihan kivakin, että on vähän porukkaa salilla, aiemmin treenasin esim. Athlonissa, ja siellä oli niin väljää ja hiljaista, että sekin alkoi ärsyttämään.

Ja lopetas nyt se marina jostain pällistelijöistä :rolleyes: Suurin osa tuolla on ihan mukavaa väkeä, auttavat pyytäessä, antavat tehdä välissä laitteissa ja jotkut jopa suostuvat vaihtamaan muutaman sanan silloin tällöin. Eläkä mieti miltä näytät tai muut näyttävät, kaikenlaisia ihmisiä siellä on ja treenaamaan sinne mennään. Tai ainakin minä menen. Jos ne kattookin vain sen takia, että teet samoilla painoilla niiden jätkien kanssa??

Ei muuta kuin treeni-iloa, moikataan jos tavataan :thumbs:

PMLats sanoi:
Ja lopetas nyt se marina jostain pällistelijöistä :rolleyes: Suurin osa tuolla on ihan mukavaa väkeä, auttavat pyytäessä, antavat tehdä välissä laitteissa ja jotkut jopa suostuvat vaihtamaan muutaman sanan silloin tällöin. Eläkä mieti miltä näytät tai muut näyttävät, kaikenlaisia ihmisiä siellä on ja treenaamaan sinne mennään. Tai ainakin minä menen. Jos ne kattookin vain sen takia, että teet samoilla painoilla niiden jätkien kanssa??

Ei muuta kuin treeni-iloa, moikataan jos tavataan :thumbs:

Jeps. Turhaa marinaa. Mä tunsin itseni vaan juuri viime kerralla ihan idiootiksi, kun tein selkää ja ne kundit koko ajan halusi juosta siitä kaapeleiden alitse. Niillä oli yksi kaveri siinä mun takana, joten tuskin ne mua katsoi kuin vain vahingossa välillä. Meni vaan keskittyminen ihan täydellisesti. (Ehkä se oli se epspanjan kieli, kun kuulostelin surkealla kielitaidollani, mitä ne sanoo)

Ja on siellä tosiaan hyviä tyyppejä paljon ollut - auttanut mua tankojen/kahvojen vaihdon kanssa usein, kun olen näin lyhyt. Ja tosi on sekin, että voisi olla aika kolkkoa treenata siellä, jos ei siellä muita olisi. :) Ehkä tää oli tällanen stressaantuneen ylihermostuminen...

(Nyt mietin, että olitko se vaalea tyttö, joka teki viimeksi mun vieressä vinopenkissä olkapäitä vyön kanssa? Ainoa, kellä on merkkausvihko ja kassi mukana. :) Jos olit, mä olin se pieni, tummatukkainen ja punanaamainen. Ja stressaantunut. Onneksi viikonloppu häämöttää.)

Näin opiskelijana ei ole varaa mihinkään muuhun, kuin koulun saliin. Joten, listataanpa plussat ja miinukset:

+ Plussaa on tietysti se, että se on ilmaista ja sali valmistui vuonna 2002, joten laitteet ovat "huippulaitteita" (näin kertoo koulumme johtaja). Siellä olen nyt sitten käynyt jo parin vuoden ajan, mutta parin kuukauden ajan oon lähtenyt salilta ovet paukkuen ja vannonut, että tää loppu nyt -niin paljon on ottanut pannuun :curs: Siirrytäänpä siis miinuksiin.

- Sallilla touhuamista rakastavana ihmisenä, en ymmärrä laitejuoruilua, eikö sitä juoruilua t o d e l l a k a a n pystytä tekemään missään muualla, kuin laitteissa. Yritä siinä nyt sitten ystävällisesti kysyä, että kestääkös sulla vielä kauan. Tytöt katsovat kummastuneena ja sanovat, että pari sarjaa vielä olis tekemättä ja todellisuudessa se pari sarjaa tarkoittaa pari sarjaa + 10 minuutin juoruilu. Arvatkaa ottaako pannuun!!! Siinä yritän sitten pysyä housuissani ja hengittää suht kohta normaalisti.
- Toinen suuri miinus on salilla käyvät opiskelijamiekkoset. He kun aina valtaavat penkin ja smithin ja kun tällanen pieni naispuolinen treenaaja kysyy, että meneekös sulla vielä kauan, niin saa osakseen kyllä sellasia katseita. Noista katseista en silti oo lannistunut, mutta vituttaa kyllä suunnattomasti. Ja tietenkään nämä miekkoset eivät pysty laskemaan sitä tankoa alas lopetettuaan -ei tietenkään. Itse pystyn kyllä tangon itse laskemaan, mutta entäs ne mua lyhyemmät -niiden pitää aina pyytää apua.
- Kolmas miinus, tai ei nyt ehkä miinus vaan itseäni huvittava asia :) on ulkomaalaiset opiskelijat. Nämä koulumme Italialaiset miehet tulevat farkuilla ja kävelykengillä tekemään punnerruksia ja vetämään leukoja -aika hassun hauskaa :lol2: Yksi Italialainen sentään tulee pyöräilyshortseilla, mutta häneltä menee suurin osa ajasta itsensä peilailemiseen. Meinasin kerran tikahtua nauruun, kun tein vatsoja peilin edessä ja tämä herra tulee taakseni mittailemaan habansa kokoa ja ahterinsa kiinteyttä :D

Eli tuossa vähän selostusta omasta salistani. Yritän treenailla sellasina aikoina, jolloin siellä ei edellä mainittuja immisiä olisi ja silloin treenaileminen on ihan hyper antoisaa! Mutta jospa sitä rahaa nyt yrittäisin säästää ja vaihtaa salia johonkin hieman parempaan. Josko ei tarttisi lähteä salilta ovet paukkuen :)

esni sanoi:
(Nyt mietin, että olitko se vaalea tyttö, joka teki viimeksi mun vieressä vinopenkissä olkapäitä vyön kanssa? Ainoa, kellä on merkkausvihko ja kassi mukana. :) Jos olit, mä olin se pieni, tummatukkainen ja punanaamainen. Ja stressaantunut. Onneksi viikonloppu häämöttää.)
Bingo :nolo: Heheh. Mä ehdin jo ajatella että olisit ollut yks tyyppi mutta oletkin ilmeisesti joku muu, valitan en nyt muista kuka silloin siinä vieressä reenaili :(

Joo ja pitänee vielä selvennyksesi mainita, että ei se mitenkään yleistä ole, että tekisin samoilla painoilla kuin kundit. Teen kuitenkin suht pienillä painoilla kundeihin verrattuna. Jotkut eivät ehkä ole kauheasti lihaskuntoa harjoittaneet tai tekevät kevyttä viikkoa, kun josku noin käy - eli satutaan samoilla painoilla tekemään.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
+ mukavasti laitteita ja painojakin löytyy meikäläisen tarpeisiin.
+ mukavat ihmiset, mikäli vahingossa nyysin jonkun penkin niin sen alkuperäinen käyttäjä ei tule vittuilemaan siitä vaan ystävällisesti ehdottaa että tehtäs vuoronperään.
+ ei mitenkään kamalan kallis
+ solarium löytyy
+ peilit
+ tilava
+ mukavasti 10 km päässä kotoa :) Eli suurimmat alkulämmittelyt tulee sinne ajellessa, sekä myös loppuaeroobiset pois ajellessa.
+ juoma-, yms automaatit, lisäravinteet

- ruuhka-aikaan ei mahdu tekemään penkkiä
- suurin osa mimmeistä on jotain ruippanoita, tunnen itteni läskiksi idiootiksi, kun naama punaisena ja hikisenä tingistelen... Punttimimmit on siis vähissä
- ei o mitään saunaa ja suihkutkin ihan rupuset...
- jotkut ääliöt tuijottavat aina!!!!111!
- jumppien spinningien sun muiden aikoihin täyttyvyy pukkari aika lahjakkaasti...
- ei o lukollisia vaatelokeroita, sellaset pienet lokerot löytyy mut....

PMLats sanoi:
Bingo :nolo: Heheh. Mä ehdin jo ajatella että olisit ollut yks tyyppi mutta oletkin ilmeisesti joku muu, valitan en nyt muista kuka silloin siinä vieressä reenaili :(

Mulla oli kirkkaan punaiset silmälasit. Mutta ei se mitään jos et muista. We are bound to meet, kun käymme molemmat siellä. :D

Ennen paikan vaihtoa minua nyppi eniten siivottomuus ja huono ilmanvaihto.
Laitteet olivat teknisesti lähes kunnossa, mutta päällysteet reikäisiä ja rispaantuneita, sisälmykset sen kun pöllysivät ulos.
Hiekkaa, pölyä sunmuuta roinaa pitkin lattioita ja laitteitakaan ei pesty koskaan. Tai ei sen viiden kuukauden aikana, mitä siellä kävin.
Hyvää siinä oli se, että se sijaitsi aivan työpaikan kupeessa.

Nykysalissa ei ole muuta vikaa, kuin että Ruoholahden parkkihalli on klaustrofobiaa aiheuttava tunnelisokkelikko... :eek:

Tervehdys!

Liityin juuri keskustelevaan joukkoonne, juttujane olen lukenut viime kesästä.

Aloitankin kertomalla salistani:
Treenailen urheiluseuran salilla, vuosimaksu (n.100€) on siten erittäin huokea. Jäsenistä vain kymmenisen on naisia, joten usein olen ainoa mimmi treenaamassa. Sali on pieni, yksi pukuhuone ei suihkua, mutta treenaamis puitteet erinomaiset. Laitteet ja vapaapainoharjoittelupaikat hyviä ja tarkoitettu kovaan treeniin. Joukossa kun on sekä kehonrakentajia että voimanostajia. Lieneekö tämä syy siihen, että käsipainoissa joutuu joskus ottamaan yli 2 kilonkin korotuksia? Treenihenki on hyvä, aina löytyy varmistaja; kukaan ei ihmettele, jos mimmikin puskee naama punaisena ja joskus ähiseekin...

Punttisalin lisäksi käyn hikoilemassa tässäkin viestiketjussa mainitussa Kumpulan liikuntakeskuksessa, tämän hetken suosikki on Body Pump. Tarkkailenkin uteliaana seuraavilla kerroilla, näkyykö punttimimmien edustajia!

Treeni-iloa kaikille :thumbs:

Lähin sali, jossa olenkin jo treenannut lähes sen avaamisesta asti, on Norjan suurin sali. Alkuun sen perusti SATS, joka talsi jalkoihinsa alkuperäisen salini, otti sen omistaneen avioparin palkkatöihin ja sai asiakkaikseen näiden entisen asiakaspiirin. Ei mennyt kauaakaan, kun SATS vetäytyi pois, ja tämä aviopari sai vastuun koko salista.

Koska laitos on valtavan suuri, siellä on oltava kaikkea kaikille, eläkeläisten aamusisäsoudusta suurten kaappien suuriin rautoihin, on Pilatesta ja spinningiä, BodyPumppia, ja joka sortin aerobikkia, kuntonyrkkeilyä jne., on saunat ja valtavat pukuhuoneet - (saunakin on muuten liian iso).

Tore Foss, jolla on jokin sisäsoudun maailmanmestaruuskin, on siis itse isäntä, ja kulkee mopin kanssa pitämässä paikat puhtaana, raivailee puntteja paikoilleen, opastaa ja kannustaa, korjailee laitteita ja pitää muun henkilökunnan kurissa ja palvelualttiina. Rouva on entinen kehonrakennustuomari, ravitsemuskoulutettu ja vapaiden salien liiton pää. Eli siis henkeen ja vereen treenimielisiä molemmat, joille sali on elämäntapa eikä vain rahankeruupaikka! Hurraa heille!!!

Wolf

Maaru sanoi:
...Missä käyt,miksi käyt,hyvät puolet,huonot puolet,voitko suositella,minkälaista porukkaa yms...you know,kaikkea mahdollista mitä "omasta salista" voi kertoa..

Tampere, kuntokeskus Wolf

Käyn koska tämä sali on mielestäni Tampereen paras sali. Myös motivaattorit ovat kohdallaan, eli siis salilla käy paljon hyvä kuntoisia fitness-mimmejä ja isoja kehonrakentaja-miehiä. Tosin mahtuu joukkoon "taviksia" ja "kuntoilijoitakin".

Hyvät puolet:
+ Sijainti Tampereen ydinkeskustassa, helppo löytää
+ Hyväkuntoiset ja tarpeeksi tilavat suihku- ja pukutilat
+ Lukolliset kaapit (moni ajattelee itsestään selvyytenä, mutta silti kaikkialla ei tätä mahdollisuutta ole)
+ Hyvät aerobiset välineet, on juoksumattoa, stepperiä, crosstreineriä, kahden laista kuntopyörää ja soutulaitetta.
+ TV:n katselumahdollisuus aerobista tehdessä :thumbs: tästä mä tykkään
+ Hyvä lehtivalikoima, joista voi valita mieleisensä lehden kaveriksi kuntopyörään
+ Erillinen "voimanosto"-puoli, raavaat ukot saavat mennä nostelemaan ISOJA rautoja rauhassa ja tiputtaa ne lattialla ilman että kukaan irvistelee vieressä tai pitelee korviaan
+ Erillinen "hilavitkutin"-puoli näistä laitteista pitäville, lähinnä kai naishenkilöille tarkoitettu. "Kuntopiiri"-tyyppinen harjoittele paremmin mahdollista kun "yleisellä" puolella
+ Sisääntulo "jännää" liuskaa pitkin kävellen :D , mielestäni tämä on mukava ja mieleenpainuva tapa tulla kuntosalille. Kävelet "siltaa" pitkin ja molemmilta puolilta voit alas päläyillessä seurata miten porukka treenaa. :thumbs: me like!
+ Avara tila, laitteita ei ole ahdettu liian kiinni toisiinsa, on varaa liikkua ilman että tarvitsee jotakuta töniä.´
+ Kattava käsipaino valikoima, löytyy kilon välein 1-10 ja sitten isompaa "kalikkaa" löytyy niin pitkälle kun silmä kantaa, ei lopu kesken
+ Myöskään vapaat painot eivät pääse loppumaan heti kättelyssä, samoin myös valmiita tankoja on mukavasti, joihin on siis valmiiksi laitettu kiinni tietynpainoisia limppuja. Näitä tykkään itse käyttää... Ei ole hirveä häslääminen painojen kanssa aina, vaan voi vaan ottaa "pyramidista" sopivan tangon ja alkaa veivaamaan hauista
+ Kattava laitepuoli myös mielestäni, ei löydy monta laitetta jota olisin jäänyt kaipaamaan Wolfilla
+ Erittäin mukava henkilökunta, asiaa kun asiaa voi mennä kysymään ja vaikka rupattelemaan niitä näitäkin
+ Kodikas "kahvila", jossa mielellään hörpiskelee palautusjuomansa ja ostaa vaikka mukaan muutaman prodepatukan.
+ Halpaa kahvia (vaikka en itsejuokaan), lisäravinteitakin löytyy, ja palatusjuoman voi ostaa muutamalla eurolla kassalta, jos oma sattui unohtumaan kiireessä kotiin
+ Arkisin hyvät aukioloajat 7-22
+ Kovin montaa "juhlapyhää" ei Wolf ole vuodessa kiiinni. Yleensä ollaan auki, ehkä hieman typistetyllä aukioloajalla, mutta kokonaan harvoin kiinni.
+ Hieno "Wall of fame" kahvion seinällä. Seinälle on kerätty salilla treenanneiden menestyneiden "kehoilijoiden" kuvia nimmareineen tyyliin "Kiitokset Wolfille -Marja Lehtonen-" ja nimmari.
+ Todella mukavia treenareita, apua ei tarvitse pelätä kysyä ja kullanarvoisia neuvoja jaetaan mielellään. Salilla tutustuu helposti mukaviin ihmisiin ja kuulumiset on mukava vaihtaa sarjatauolla.
+ Solarium ja hieronta löytyy
+ Kaksi jumppasalia, jossa vedetään jumppia niistä kiinnostuneille
+ Nyrkkeilysäkkejä, mahdollisuus lämmitellä myös "beat the hell out" säkistä. Mielestäni mukava vaihtoehto, itskekin nyrkkeilyä joskus harrastaneena
+ Uudet kuntoilijat otetaan mielellään vastaan ja opastetaan tarvittaessa. Ketään ei katsota "pitkin nenän vartta" vaan kaikki ovat tervetulleita, tavoitteista tai motiiveista riippumatta
+ Kaikinpuolin siisti sali, suosittelen ehdottomasti

Huonot puolet:
- Sijainti myös - autoilijoille parkkipaikan löytäminen vaatii kukkaroa. Ympärillä ainoastaan maksullisia ruutuja, ja keskustan hinnoilla/tunti
- Huono musiikki. Taustalla soi aina joko NRJ tai Kiss FM, ei parasta treenimusaa. Tästä saisivat ottaa oppia esim. Helsingin Mayor'sista.
- Sauna päälle vasta kahden maissa päivällä, aamutreenaajilla ei siis mahdollisuutta rentoutua ranka punttitreenin/aerobisen jälkeen.
- Luettavat lehdet ovat usein huonokuntoisia ja sivuja on revittu "omaan talteen"
- Jotkut laitteet "kitisevät" harmittavasti, mutta yleensä tämä on korjattu nopeasti kun asiasta vaan muistaa huomauttaa henkilökunnalle
- Viikonloppuisin vähäinen aukioloaika, mutta tämänkin ymmärtää, täytyyhän henkilökunnankin joskus levätä
- Mielestäni ehkä vähän tyyris, hintaluokaltaan. 42e/kk opiskelijalta, jos ei ole opiskelija niin ~50e/kk. Varsinkin opiskelijabudjetilla tuo kirpaisee joka karta yhtä paljon.

-edit- tulikohan tähän nyt varmasti kaikki.. Kauhee "romaani" jo nyt

Oulu, toppila, Kunnon paikka. Voimailumyönteinen paikka, jossa ei rauta lopu kesken. Kortilla sisään joka päivä klo 06-24. Asiallista palvelua. Radiosta soi mitä sattuu, mutta "raskaammalla puolella" voi huudattaa "mörkömusiikkia". Kesähelteellä toivoisi tehoa ilmastointiin, vaan anaerobistahan tämän kuuluu ollakin :D . Kävijöitä on laidasta laitaan. Osa väestä ottaa homman tosissaan, toiset löysin rantein. Kukaan ei ole koskaan puuttunut treeneihini tai ollut häiriöksi. Ainut asia josta viitsisin oikeasti narista on "nivelrikkoinen" mutkatanko, jonka olisi aika päästä eläkkeelle. Minulle tärkeintä salissa on riittävän raskas peruskalusto - erityisesti kunnon hackkyykkytellinki, jota ei joka putiikista enää löydy, sekä homman sujuvuus. Olen nähnyt toisaalla aivan riittävästi "joutavia höpöttäjiä" ja laitteissa läsöttäjiä. Sitä on sen verran umpimielinen ja herkästi ärtyvä, ettei jaksa joutavia. Tällä salilla homma toimii.

Hei! Täälläkin ilmoittautuu punttimimmi mukaan keskusteluun. Käyn treenaamassa salilla, jonka käyttö on maksutonta ko. taloissa asuville opiskelijoille -mainio etu siis. Sali on todella pieni eikä laitteita juurikaan löydy, mutta olen oppinut ottamaan kaiken irti vapaista painoista, perusvoimaliikkeistä ja taljasta. Oikeastaan olen oppinut kunnolla treenaamaan vasta näissä koruttomissa olosuhteissa! Aluksi tuntui, ettei tällä salilla voi tehdä mitään, kun kaikki 'hilavitkuttimet' puuttuvat -myöhemmin olen nauranut ajatuksilleni. Näinköhän enää tavan salille sopetuisinkaan? Ainoana miinuksena täytyy sanoa salin pienestä koosta loogisesti johtuva tilanpuute; 4 treenaajaa samalla kertaa alkaa olla maksimi.

Täälläkin Atletico, ollut kohta vuoden.

Tykkään kanssa siitä, että on tunteja, mistä valita, ja kaikki ohjaajat on päteviä. Puhumattakaan siitä, että tällaiselle aloittelijalle ammattilaisen tekemä oma punttisohjelma on kova juttu...

Tilaa riittää, osa laitteista on ehkä vähän huonossa kunnossa, mutta aerobisia laitteita on paljon, diggaan erityisesti nyt kun tuli lisää soutulaitteita.

HÖYRYSAUNA! :rock:

Ihmisiä käy monenlaisia; lähentäjä-loitontaja-koneissa nitkuttelevia wannabe-Kate Mosseja, erittäin motivoivia fitnessdaameja (jos joskus tuijotan, niin pahoittelen, olen vain kade :rolleyes: ), puhumattakaan sangen raamikkaista miehistä. Yleinen ilmapiiri on mielestäni hyvä. Ja tykkään siitä, että siellä käy myös vähän huonokuntoisempaa/vanhempaa väkeä.

Minun sali on Seinäjoen EveryBody's Gym. Aikaisemmin treenailin yliopiston saleilla Hesassa, ja nää kaksi eroaa aikasta lailla toisistaan.

Plussat:

+ paikka on tilava ja yhteen tilaan tehty, ei siis mitään erillisiä kerroksia tai osastoja. Laitteita ei ole puskettu vieri viereen, ja liikkumatilaa on paljon. Paikka ei koskaan ole tupaten täysi - ei tarvitse jonotella ja tykkään kun on tilaa. Kokolattiamattokin on :haart:

+ Les Mills tunnit (BodyStep suuri suosikkini :) ) joille siis tietty vapaa pääsy jäsenyyden myötä

+ henkilökunta erittäin mukavaa ja asiantuntevaa

+ koska kyseessä jäsenyyssali, on siellä liki aina samat naamat. Porukka on rentoa ja mukavaa.

+ painokokoelma mielestäni erittäin hyvä

+ kivana plussana sohva/lehtinurkkaus, jossa voit keittää itse kahvit ja lukea uusimman Bodauslehden sekä lapsiparkki, jossa ihan oma hoitaja (en tosin itse vielä ole tarvinnut...)

Miinukset:

-jäsenyys on aika hintava opiskelijalle. Lisäksi esim. solkusta saa maksaa tähtitieteellisiä summia.

- kovaa treenaavia naisia näkee valitettavan harvoin. Kaipaisin salille lisää punttimimmejä motivaation buustereiksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom