GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Kerro salistasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maaru
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikille on tietysti selvää että täällä naisille maistuu raudan heiluttelu,mutta minkälaisella salilla sitä tehdään,olisi kiva tietää...

Missä käyt,miksi käyt,hyvät puolet,huonot puolet,voitko suositella,minkälaista porukkaa yms...you know,kaikkea mahdollista mitä "omasta salista" voi kertoa..

Mun aloitus sitten varmaan ;)

Turku Sali82

Sali on sopivan kokoinen,löytyy laitetta ja painoa,kaksi "eri" puolta.
Siellä on hyvä,mukava ja ammattitaitoinen henkilökunta,3 pers. (kaksi naista,yksi mies) joilta apua saa melkein jopa kysymättä,heh.
Avaimella pääsee sisään 24h vuorokaudessa.
Hinta kortille 32 €/kk,muistaakseni.
Tilavat pukkarit,suihkutilat ja saunat.

Sinne on aina kiva mennä,letkeä meininki ja siellä saa olla juuri oma itsensä :D siellä ei ihmetellä jos naistenkin suusta purkautuu tuskan huutoa,varmistajia löytyy aina (yleensä miespuolista)
Porukka on kirjavaa ja mukaan mahtuu..siellä ei ole mitään omia kuppikuntia,siis.

Erityisen hyviä puolia on:
(lapsellisena) se kun lapsille löytyy oma leikkipaikka,missä on videot,piirrustus yms jutut.
Salin "aloite"suhtautuminen..pyysin että naiset saisivat oman "salo-logopaidan",tiukempaa mallia ja siellä niitä nyt sitten on.
Kilpailijoiden tukeminen...

Kaksi huonoa puolta:
Toinen On mies,joka jaksaa ahdistella "tuttuja" naisia seksistisillä jutuilla. Olen sitä tarpeeksi kauan jaksanut ja joku kerta räjähtää niin että koko sali kuulee mistä on kysymys.
Ja toinen on ne junnujoukkueet,mitä siellä käy muutaman kerran viikossa(?) tietenkin on hyvä että nuorena treenataa,mutta se jatkuva laitteiden varailu pelkkää juoruilua varten ja se kyttääminen ihan kuin näkisi naisen ensimmäistä kertaa treenaamassa!
Muutaman kerran on tullut ilkeästi sanottua laite-juoruilusta kun se estää muiden treeniä...

Tässäpä tätä..
Heittää Sali-Pallon seuraavalle punttimimmille
:)

Originally posted by Maaru
Missä käyt,miksi käyt,hyvät puolet,huonot puolet,voitko suositella,minkälaista porukkaa yms...you know,kaikkea mahdollista mitä "omasta salista" voi kertoa..

Sori, skippaan tuon ensimmäisen kysymyksen sattuneesta syystä.

Salin sijainti on loistava: aina matkan varrella ja kävellen 30 minuutin päässä kotoa. Hinnat eivät huimaa ja ovat aina keskusteltavissa. Ilmapiiri on leppoisa, kävijöinä tavallisia kuntoilijoita, nuoria poikia, mummuja ja vaareja, nuoria jos jonkin sortin nyrkkeilijöitä (sekä tyttöjä että poikia), satunnaisesti voimailijoita ... ja minä. Tilaa on yleensä riittävästi ja vuorottelu laitteilla/treenipaikoilla toimii. Ähiseminen, murahtelu, puuskuttaminen, kokovartalopunastuminen ja Niagara-luokan hikoileminen ovat normaalia käytöstä. Pienen alkuarastelun (lue: kundit kulkivat ohitseni kylkimyyryä seinän viertä pitkin) jälkeen jonkinasteinen treeniä häiritsemätön rupattelukin luontuu. Vain kerran eräs vanhempi setä tuli ääneen ihmettelemään jalkaprässissä käyttämiäni painoja ... kesken sarjan.

Periaatteessa voin suositella salia kokoisilleni naisille (käsipainot vain hitu reilu 30 kiloon asti), mutta paikan syrjäinen sijainti rajoittaa kävijäkuntaa.

minun salini.

tällä hetkellä rauta saa kyytiä omalla työpaikalla. salillahan olen töissä.

+ihania asiakkaita, paljon tuttuja, kaikki niiin ystävällisiä ja kannustavia
+hyvät käsipainot
+mukava, kotoisa fiilis treenata
+ilmastointi hyvä
+saa nostaa rautaa räkä poskella, mitäs nyt noista ihmettelijöistä, olenhan siellä töissä:)
+ehdottomasti paras puoli, hyvä peilisali ja hyvät musalaitteet
+saan käyttää koko salin kaikkia juttuja vapaasti ja tietyst ilmatteeks
+ryhmätunnit voi ottaa mukaan viikko-ohjelmaan silloin kun haluaa

-perustelineet puuttuvat, dippi, tuellinen kyykkyteline sm.
-välillä treenin keskeyttäminen neuvojen tarpeessa oleville, olenhan ohjaaja
-aito treenihenki puuttuu, goldsin tyyppiset salit huomattavasti mulle sopivampia
-ihmiset asuu laitteissa, "käyn tos kusella, ja kauppakeskukses ostamas makkaraa ja tuun sit tekee viel yhen sarjan, kettuuks meet siihen" -tyyliin, nice...:)

kaikinpuolin olen nyt toistaiseksi ollut hyvin tyytyväinen. jos en olisi töissä tuolla, en sitä salia valitsisi.:)

kayn paikallisessa 24 hour fitness salilla, ostivat sen aiemmilta Q klubilta joten ei aivan tavanomainen 24Hr-sali

sali on useammassa kerroksessa, alakerrassa on saunat, pari uima-allasta, pukuhuoneet, suihkut, solariumit jne.. seka lastenhuoneet (vanhemmat tuovat lapset mukanansa ja saavat treenata rauhassa, lapsista pitaa huolen ammattilaishoitsut)

alakerrassa on myos hierojat, olenkin kayttanyt heita muutaman kerran treenin jalkeen varsinkin selka ja niskahierontaan

ylakerroissa on erilliset laitealueet ja vapaat painot, sinne mahtuu hyvin ilman minkaanlaista ruuhkaa parisataa henkiloa, aina on tarpeeksi vapaita penkkeja ja jos joku on paikalla on helppoa saada esmes kyykkyhakki kayttoonsa 15 min sisalla

sali on auki 24 tuntia/vrk ma-pe ja la-su 07-23

Mie käyn salilla, jolla on monopoli siinä pikkukaupungissa. Niin, asun maalaispitäjässä 15 kilsan päässä ja ajan autolla salille. Joskus "helteillä" pyöräilen.

Sali on ainakin iso, tavallaan kahteen osaan jaettu. Painonnostolava on omassa "huoneessaan", mikä on miusta hyvä asia. Saa kolistella ja ähkiä rauhassa. Sillä puolella on kaikki kovempaa treeniä varten tarvittava. Aerobic-sali on kaukana siitä puolesta. Lähempänä aerobic-salia on vempeleitä: pec-deck, lähentäjä, loitontaja, kaksi reisipenkkiä, kaksi koukistuslaitetta ja vartalonkiertovehje. Sitten löytyy vatsan, selän, pohkeiden ja persusten reenuupaikkoja ja -vehkeitä.

Plussaa ovat jo tutuiksi käyneet kävijät. T-soutupaikka kuuluu myös hyviin puoliin. Kun aina puolivuosikortin syksyllä ostan, saan muutaman viikon hyvitystä loma-ajoistani eli kortille pitemmän voimassaoloajan. (Juuri meni umpeen viimeksi ostamani.) Käsipainoja on kiitettävästi. Tangoissakin löytyy, myös voimanostotanko, mitä en ensin heti hoksannutkaan. Lukkoja saisi kyllä olla runsaammin. Itelläni ei ole sille tarvetta, mutta lasten nurkkaus löytyy, ja sitä käytetäänkin kiitettävästi. Eivät muksut pyöri jaloissa. Niin ja penkkejäkin on riittävästi.

Miinusta ovat ehdottomasti korjaamatta jätetyt taljan vaijerit. En voi tehdä erästä lemppariani parhaimmalla mahdollisella taljalla, kun siinä ei ole vaijeria. Ei ole korjausta näkynyt. Ihan kuin omistaja ei haluaisi panostaa salinsa kuntoon. Tietty tunnelma puuttuu myös verrattuna edelliseen saliini. Rentoutumispaikat puuttuvat täysin. Ei mm. saunaa. Suihkutilatkin ovat kalseita. Useimpia lukollisia lokeroita ei voi käyttää, kun lukot ovat kankeita tai epäkunnossa tai avaimet ovat hukassa. Aukioloajat ovat viikonloppuisin OK, mutta viikolla saisi avata tunnin aikaisemmin. On parikin kertaa joutunut värjöttelemään ulkosalla oven avaajaa odottamassa.

Kävijäskaala on ukosta tyttöihin ja mummuista poitsuihin. Tavan kuntoilijaa etupäässä, yhtään varsinaista bodaria tai voimanostajaa ei taida olla, vaikka yksi tosi iso ja muhkea kaveri löytyy ja yksi paljastui ex-bodariksi. Pesäpalloilijoita, painijoita, jääkiekkoilijoita, jalkapallisteja ja jonkun aerobicciä harrastavan tiedän joukosta. Sitten mie tällainen wannabe voimanostaja ja kausiyleisurheilija. Lukiolaisia ja tekun opiskelijoita käy tosi paljon.

minun salini.

Sijaitsee aivan kaupungin(?) keskustassa. Saleja on kaksi joihin rajaton käyttö samalla suoraveloitushinnalla.

Laitteet pääasiassa Davidia, vanhoja ja uusia vipuvarsilaitteita yms. Lifefitnessin pyörät ja crosstrainerit,soutulaitteita ja juoksumattoja.Vapaita painoja riittävästi.

Porukkaa ihan laidasta laitaan; paljon fitnesskilpailjoita, bodyäijiä,ja muutenkin sellasta motivoivan näköstä jengiä(tuo lisäpotkua omaankin treeniin,kun salilla on kunnon treenaamisen meininki:worship: ),sitten on paljon ihan peruskuntoilijoita,jumppatyttöjä ja kaikkea siltä väliltä.

Tuntitarjonta on kohtuullinen; spinning-tunnit ja pyörät melko onnettomia, muuten kävisin useammin.jumpat hyviä, mutta tunteja voisi olla määrällisesti enemmän.

Henkilökunta on ystävällistä, toisinaan jää tunne että vähän rutinoitunutta...hmm
Salin henki on ihan hyvä,ihmiset tervehtivät toisiaan ja juttua riittää..itse viihdyn mainiosti!

Atletico Tampere

iso sali, jaettu kolmeen osaan: yksi "huone" irtopainoja ja vipuvarsikoneita, toinen enempi laitteita ja kolmas naisten puoli. Lisäksi jumppaa kahdessa salissa ja spinningiä.

+tilaa ja varusteita riittävästi, tammikuun ryntäystä lukuunottamatta ei tarvi jonottaa. Myös pukuhuoneen puolella riittävästi kaappeja ja suihkuja.
+hyvin irtopainoja
+Laitteet ehjiä ja rikkinäiset korjataan nopeasti
+kaikenikäisiä ja kokoisia treenaajia, joukossa mm. eläkeikäisiä mummoja, fitnesshyyppiä ja nuoria bodarinalkuja. "Näyttäytyjiin" en ole juuri törmännyt enkä myöskään ärsyttäviin häiriköihin (parilla salilla olen tavannut ja ovat kyllä tosi rasittavia)
+hyvät jumpat. (näitten perusteella valitsen salin aika pitkälti)
+hyvä sijainti (minun kannaltani)
+hyvä yleisfiilis, rautaa kehtaa vääntää naama mutkalla.
+Ohjaajissa pari todellista helmeä

-kuuluu cms-ketjuun, jäsenyys. (käytin kylläkin tätä hyödykseni kun kävin kortilla testaamassa pari ruotsalaista salia)
-pahan hintainen näin opiskelijan mielestä, en kävisi jos ei olisi niin mieleinen paikka.

Pakko kehua omaa lempisaliani :) Vaikka eihän tässä kaupungissa juuri muita kunnon saleja edes ole. No kuitenkin. Käyn kuntoykkösessä ja paikka on aivan ylitse muiden !!! Yläkerrasta löytyy sekasali ja alakerrasta naisten aivan ikioma sali. Laitteita, painoja löytyy (ainakin itselleni) aivan riittävästi.

Henkilökunta ystävällistä & osaavaa, varsinkin Juha jaksaa aina hymyillä :) Fiilis yleensäkin leppoisa & mukava. Salin yhteydessä hyvä hieroja & solarium.

Löytyy myös loistavia & tehokkaita jumppia, joissa saa kunnon hien pintaan. Ohjaajat iloisia ja mukaansa tempaavia, varsinkin Piia & Marianne !!

Ilmankos tuolla salilla tuleekin viihdyttyä paremmin kuin kotona

:D

Nooh jos jotain negatiivista... niin tuolla naisten salin puolella jonkin verran tuota laite-juoruilua... se on kyllä aika ärsyttävää !!

"Minun" salini on Tapanilan Erän voimailusali eli ns. Iso Punttis, sijaintipaikkana (yllätys yllätys) Tapanila, Helsinki :D

Plussaa:

- riittävästi vapaapainoja ja nostelupaikkoja - kuten nimestäkin käy ilmi, niin kyseessä on hyvin pitkälle voimailupuolen sali, joten kyykky-, veto- ja penkkipaikkoja riittää :)

- porukka on laidasta laitaan, ja käytännössä kaikki treenaavat tosissaan muttei kuitenkaan ryppyotsaisesti -> hyvä treenimeininki ja reilu "tosissaan tekemisen" fiilis, eikä kovaa treenaavaa naistakaan katsota kieroon

- edelliseen liittyen, "tekstiiliurheilijat" ja ns. näyttäytyjät puuttuvat (lähes) täysin

- hyvät aukioloajat, ainoastaan lauantaisin voisi aueta vähän aikaisemmin (eli siis klo 11 tällä hetkellä)

- EDULLINEN :)

Miinusta:

Tähän kohtaan on kyllä oikeasti vaikea keksiä mitään, mutta jos nyt jotain kuitenkin yritän löytää, niin... Bonafit-liikuntasetelit eivät Erällä kelpaa, ja käsipainojen ruuvit ovat hieman löysällä, mutta eipä ole ainakaan vielä hantteli kesken sarjan hajonnut... *koputtaa puuta*

Oikeasti, loistava sali. Tulkaahan tutustumaan! :)

HEI Gilly....

Olisitko niin kiva, et kävisit vilkaseen mailisi!?:)....Huomiseen!:)
Tää nyt ei ollenkaa kuulunu aihepiriin, mut anyway...:)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Re: Re: Kerro salistasi

Originally posted by Lilith
Atletico Tampere

Niin minullakin... :)

Mutta mun täytyy sanoo sen verran, että salin hintaan nähden siellä on välillä laiteet ja varusteet ihan luvattoman huonossa kunnossa. Mutta ainut sali, missä voin kuvitella Treella käyväni.

Ja ohjaajissa on aika helmi yksilöitä kyllä!

Töölön kisahalli:

+halpa
+rautaisa ilmapiiri
+ei turhia laitteita
+tarpeeksi voimanostotilaa ja -välineitä
+ei tekstilliurheilijoita
+voi katsella telinevoimistelijoiden ja rytmisten harkkoja
+korkea katto, ilma ei lopu helteelläkään

-ei juuri mitään laitteita ja nekin vähät usein rikki
-huonosti käsipainoja alle 12kg
-likaiset pukuhuoneet ja vessat
-kaikkina juhlapyhinä kiinni
-joskus koululaisryhmiä, kesällä urheiluleirejä
-korisharkat nostonurkkauksen vieressä (argh!)

(Tuleekin käytyä monilla muillakin saleilla, kun noita miinuksia on aika paljon.)

Oma salini on viime syksystä asti ollut Wellness.

+edullinen kk-hinta, johon sisältyy kaikki palvelut (kuntosali ja tarvittaessa ohjelman teko, jumpat, spinni, solarium)
+salilta löytyy kaikki tarpeellinen ja vähän liikaakin (muutama hilavitkutin, joiden käyttötarkoitus on edelleen minulle mysteeri...)
+ei kouluryhmiä ja niiden kuntopiirejä (edellisellä salilla oli tämä ongelma)
+muutama hyvä puhtaasti aerobinen steppi-tunti ilma typeriä body-osuuksia->ei tarvii mennä aina spinningiin!

-ei "kunnon" treeni-ilmapiiriä. Olen törmännyt vain yhteen aitoon punttimimmiin.
-vain yksi kyykkyteline, iltaisin voi olla jonoa
-spinning-sali pieni

Miinuksia jouduin oikeen miettimään!

Mulla on treenipaikkana Kannelmäen Crossi, Helsingissä siis. Kuuluu CMS-ketjuun, mikä ei näillä sivuilla tunnu olevan kovin hyvässä maineessa, mutta mulle jäsenyys ei oo ongelma. Omalta osaltaan lisää motivaatiota kun rahaa menee joka kuukausi, eli tulee hankittua rahalle vastinetta. Sali jaettu kahteen osaan, toisella puolella laitteet ja toisella enemmän vapaita painoja.

+ Sijainti, eli asun vieressä
+ Kotoinen ilmapiiri, kun sali on niin pieni
+ Ystävällinen henkilökunta
+ Muutama hyvä ohjaaja ja aerobictunti
+ Ilmastointi, viime kesänäkin oli miellyttävä treenata sisällä
+ Ainakin mun näkökulmasta tarpeeksi painoja ja muuta, harvemmin tarvii jonotella

- Ryhmäliikunnan spinning- ja pumppainotteisuus, kaipaisin enemmän koreografisia tunteja
- Hinta on näin opiskelijabudjetilla turhan korkea
- Vääntämisen meininki puuttuu, eli täälläkin lähentäjä-loitontaja-lehdenlukijoita

Mulla sijainti on ehkä tärkein tekijä, eli jos pitäis pakata kamat ja treenata välittömästi ennen tai jälkeen opiekelu/työpäivän, salilla tulis käytyä varmasti harvemmin.

Tuossa samaisessa Kantsun Crossissa kävin kerran kyselemässä jäsenyyden ja kuukausilipun hintoja. Molempiin oli vastaus: ei osaa sanoa, mitä ne maksaa.

Originally posted by naiskovis
Tuossa samaisessa Kantsun Crossissa kävin kerran kyselemässä jäsenyyden ja kuukausilipun hintoja. Molempiin oli vastaus: ei osaa sanoa, mitä ne maksaa.

Heh... Mä kun vajaa pari vuotta sitten marssin ovesta sisään omaan elämäntyyliini kyllästyneenä, mut ohjattiin suoraan jäsenneuvojan puheille. Ensin kerrottiin kaikki muu mahdollinen ja lopuksi vasta hinta, mutta mä olin jo päättänyt että "tarttis tehrä jotain".

Nykyään niillä taitaa olla jo kassalla lappu jossa lukee kuukausi maksut sun muut, eli parannusta tapahtunut.

1)skippaan minäkin

+erillinen naisten sali
+käsipainoja joka lähtöön
+laitteita monipuolisesti
+avainkortti systeemi 06-22
+hyvä ilmapiiri
+mukavat omistajat
+pumppi&spinning samassa kompleksissa
+erillinen "lämmittelyhuone"
+solarium,hieroja löytyy myös
+pukkarissa tilaa riittää,paitsi tammi-helmikuussa
+saapi laittaa omaa musiikkia

-juoruilevat ihmiset laitteissa
-talven pakkasilla kylmä
-niukka lisäravinne valikoima
-naisten puolella vain 1suihku
-kunnon penkki puuttuu

En minä muuta keksi..
Niin ja vuosikortti maksaa 390.-,paitsi alennuksilla ;)

Sali:ni

Hei vain!

Ajattelinpa lisätä tähän joukon jatkoksi kuvauksen "omasta" salistani, joka on Friskis&Svettis Ruotsissa.

Aikaisemmin Wellness -salilla treenattuani punttipuoli ei näillä saleilla mieltä ylennä, mutta kun mielikuvitustaan käyttää niin saa treeniin vaihtelua ja lihakset kasvamaan. Mutta mikä mielestäni täällä rajan toisella puolella ÄLLISTYTTÄÄ, on se liikunnan riemu, millä ihmiset suhtautuvat erilaisiin jumppatunteihin erit. tässä Friskis&Svettis yhdistyksessä. Sellaseen en ole vielä Suomessa törmännyt. Sali toimii siis vapaaehtoisperiaatteella niin että palkattua työvoimaa ovat vain kassaneidit ja -sedät.

Jumpissa ja muissa rutistuksissa (juoksulenkit, inline -lenkit yms.) ovat mukana niin naiset kuin MIEHETKIN, nuoret ja vanhat, edistyneet ja vasta-alkajat. Viimeksi salilla käydessäni hieraisin silmiäni, kun jumppapuolella hikijumppaa veti setä +55v. ja nuoret lihaksikkaat leidit ei tahtoneet pysyä sedän tahdissa kun se aerobiccasi salin keskellä. En ole ikinä oikeen noista aerobiceistä ja spinningeistä perustanut, mutta ekaa kertaa mieleni teki mukaan... :D

Karusta välineistöstä huolimatta salilla viehättää ilmapiiri, jossa kukaan ei pullistele (jotkut kyllä PÄLLISTELEE) tai kulje nenä pystyssä. Luulisin että vasta-alkajankin on sinne helppo tulla. Ihmiset on kaiken muotoisia, kokoisia ja värisiä. Salilla voi oman mielensä mukaan joko vain pikkuisen "jumppailla" tai treenata kovaa. Kukaan ei tule esittämään mielipiteitään toisten treeneistä kutsumatta, mutta ohjausta saa halutessaan niin vasta-alkajat kuin nekin, jotka tahtovat treeninsä enemmän pontta.

Salilla käyminen on HALPAA. 1050 SEK/kevät. Pari sataa kruunua lisää niin saa käydä mielensä mukaan myös erilaisilla "jumppatunneilla" ja spinningissä.

Että semmonen sali...

Kevättä kaikille!!! :lol2:

Kaddy

Minulla on kyllä aivan ihanteellinen tilanne, saan työskennellä samalla salilla jolla itsekin treenaan. Ehdottomasti kaupungin paras sali, enkä kyllä parempaan ole muuallakaan törmännyt! Mahtavat treeni- & työkamut ovat aina se suurin plussa!
Enenmpää en jaksa hehkuttaa, mutta tutustukaa meidän sivuille: "tseipiin" Gym :thumbs:

PunttiKellari, Haapajärvi

Hemmetin pölyinen,tunkkainen ja rähjäinen pikku kellariluukku, jonka lähes kaikki laitteet kaipaisivat huoltoa. Stereot eivät enää soita lempisalilevyjäni. Talvella täytyy pukeutua turkisvuorihaalariin alkulämmittelyiden loppuun saakka,ellei halua paleltua. Lämmittelyn jälkeen tuleekin sitten hyvin toimeen pelkillä villahousuilla ja lampaannahkatakilla. Salilla on yksi ainut pukukoppi,ei suihkua ja kraanavettä ei saa juoda kuoleman uhalla.

Salilla käy enimmäkseen tosissaan treenaavia ihmisiä,joiden kanssa ollaan ystäviä myös salin ulkopuolella. Yleensä musiikki on hyvää,joskus tosin törmää niihinkin jotka haluavat reenata rakkausballadien tahdissa...Sali on suht'koht' halpa,eli 21e/kk ja sillä hinnalla käyt vaikka joka Jumalan päivä. Mainio puoli on se että usein saa reenata ihan yksin,sillä salilla ei ole minkäänmaailman valvojia päiväsaikaan. Ei siis enää pelkoa ahdistelevasta kuntosalinpitäjästä. PunttiKellari on mulle todella mieluinen,Avancia ei käy.Sinne en mene kovinkaan mielelläni. Reeniohjelmaa laatiessa tulee mieleen kaikki laitteet mitä salilla on enkä ole sinne kaivannut mitään muuta lisäksi kuin takareisiojennuslaitteen.Senkin voi tosin korvata omilla ideoilla.
Toimiva,likainen,rumalla tavalla kodikas sali.Minä tykkään! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom