kenkien/vaatteiden tilaus usasta

Terve.

Tietääkö kukaan minkäkokoselle ihmiselle Usa Xl on? Itse 190/89 eli varmaan koko olis L tai Xl? Tuolta hollisterista tuli bongailtua pari ihan siistiä paitaa ja ajattelin laittaa tilauksen vetämään. Luulisi että kokojen standardit olis samat ku euroopassa, mutta ei voi tietää..

Samalla tavalla vaihtelee eri merkkien/mallien välillä kuin euroopassakin. Ei se amerikan xl ole 1,35x isompi kuin suomen xl. Itse tilailisin sinuna XL:n, kun itse 180/87 kokoisena L usein sopiva.

Itse olen jonkin verran tilaillut myös vaatteita. Joskus on pitänyt maksaa tulli, joskus ei. Nykyisellä dollarin kurssilla tulee todella halvaksi, varsinkin kun monia tuotteita ei saa suomesta (ainakaan yhtään järkevään hintaan).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Just eilen tuli paketti USA:sta kotiin. Ennenkin oon tilannu. Jonkun verran tulee noita tullimaksuja, muistaakseni riippuen hinnasta ja paketin koosta/painosta. Suosittelen! :)

Samalla tavalla vaihtelee eri merkkien/mallien välillä kuin euroopassakin. Ei se amerikan xl ole 1,35x isompi kuin suomen xl. Itse tilailisin sinuna XL:n, kun itse 180/87 kokoisena L usein sopiva.

On kyllä hyvin merkkikohtaista, mutta oma kokemus on, että jenkkien kuteet on isompia kuin eurooppalaisten. Vanhemmat juuri toi rättejä Floridasta meitsille ja kyllä nuo jenkkien L paidat aika räppejä meitsin päällä on, vaikka olen kooltani 191/90.

Itsekin olen miettinyt näitä tilauksia useita kertoja, mutta toistaiseksi on jäänyt vielä tilaamatta. Mimmoisia toimituskulut näissä isoimmissa lafkoissa yleensä?

Muuten, satuin huomaamaan, että HollisterCO ja Abercrobie&Fitch on aivan samannäköisiä kuteita!:D

Katselin erästä vempainta tuolta Amerikan maalta, maksaisi siellä noin 429 dollaria eli noin 288euroa. Suomesta ostettuna sama tuote maksaa 529 euroa.

Jos tuon hintaisen tuotteen tilaa jenkeistä, osaako kukaan sanoa paljonko tulee tulli ym maksuja siihen päälle?

Katselin erästä vempainta tuolta Amerikan maalta, maksaisi siellä noin 429 dollaria eli noin 288euroa. Suomesta ostettuna sama tuote maksaa 529 euroa.

Jos tuon hintaisen tuotteen tilaa jenkeistä, osaako kukaan sanoa paljonko tulee tulli ym maksuja siihen päälle?

Tullin suuruus määräytyy tuotteen mukaan, joten ton sun "vempaimen" perusteella on mahdotonta sanoa paljonko tullia pitää maksaa. Dollarit muunnetaan euroiksi tullin omien kurssien mukaan, löytyvät nettisivuilta kuukausittain. Jos leikitään että tulli on 5% niin joutuisit maksamaan

tullia 5% * ~290 € (tähän pitää sisällyttää postikulut, et maininnut niistä) = 14,50 €
alvia 22% * 304,50 € (kauppahintaan lisätään tulli) = 66,99 €

Tässä leikissä maksaisit siis noi 85 €, tosielämässä "vempaimen" tulli voi olla enemmän tai vähemmän kuin 5%.

Laitetaas vielä kertauksen vuoksi linkki tullin ohjeeseen, vaikka se jo ainakin kertaalleen tässä ketjussa onkin.

Itse tilannut muutaman kerran krääsää NFL.com :sta ja UPS on tuonut ne aina kotiovelle. Ja samalla UPS hoitaa tullilaskutuksen ja lisää siihen omia kuluja päälle noin 10euroa.

Yksi Reebokin treenipaita tuli siltin maksamaan vähemmän mitä vastaava suomesta ostettuna. Ja sunnuntaina tilasin niin torstaina jo oli UPS:n mies oven takana kolkuttelemassa paketilla. :)

I
Muuten, satuin huomaamaan, että HollisterCO ja Abercrobie&Fitch on aivan samannäköisiä kuteita!:D
Ne on sama firma jotenkin... En tiedä tarkalleen, mutta ihan samanlaiset kledjut.

Tullin suuruus määräytyy tuotteen mukaan, joten ton sun "vempaimen" perusteella on mahdotonta sanoa paljonko tullia pitää maksaa. Dollarit muunnetaan euroiksi tullin omien kurssien mukaan, löytyvät nettisivuilta kuukausittain. Jos leikitään että tulli on 5% niin joutuisit maksamaan

tullia 5% * ~290 € (tähän pitää sisällyttää postikulut, et maininnut niistä) = 14,50 €
alvia 22% * 304,50 € (kauppahintaan lisätään tulli) = 66,99 €

Tässä leikissä maksaisit siis noi 85 €, tosielämässä "vempaimen" tulli voi olla enemmän tai vähemmän kuin 5%.

Laitetaas vielä kertauksen vuoksi linkki tullin ohjeeseen, vaikka se jo ainakin kertaalleen tässä ketjussa onkin.

Ok, kiitos valaisusta. Lähetin tonne tulliin sähköpostia ja kyselin tarkemmin mitä maksuja tohon mun "vempaimeen" tulee. En nyt halua tarkemmin täällä kertoa mikä se on.

Tullista tuli vastaus, 3,2% menee tullia ja tietty tuo 22% alv siihen päälle. Lisäksi tulee huolinta ja rahtikulut.

Sanokaas nyt joku asiantuntija, että miten tuolla Dress-for-less -lafkassa noi koot menee tällaisessa casessa...jos katsoo esim. jotain Dolce & Gabbanan casual shirttiä ja se näyttää vaikkapa, että olis tarjolla kokoja EU38-EU44. Minkä kokoisia noi nyt sit on kun ton sizetablen mukaan EU44 on extra small...wtf?

Ilmeisestikin meinaa kauluksen kokoa...? Mutta olis kiva kuitenkin saada varmistus ennen kuin menee tilaa mitään...

Ne on sama firma jotenkin... En tiedä tarkalleen, mutta ihan samanlaiset kledjut.

Jep, ainakin itse nähny useasti hco.:n työntekijöillä aberin vaatteita ja viceversa. American eagle:lli kanssa samanlaisia, mutta sen yhteyksistä kahteen edelliseen ei ole tietoa.

Mäki haluun ton TomTom 920T:n!

Väärin meni.:D

Ei se mitään...

Mä oon lähdössä Floridaan tammikuun lopussa työmatkalle kuudeks viikoks ja ostan sieltä itselleni ton TomTomin alle 300 euorolla. Jos se mitä sä haluut ei ole kovin iso ja raskas laite, voin tuoda sen sulle "tuliaiseksi". Itse lähden suht tyhjien laukkujen kanssa reissuun muutenkin.

En oo vippi, joten jos kiinnostaa, laita postia tomi.salmi ät suomi24.fi

Kiitos tarjouksesta, mutta tää on sen verran pitkä juttu että se ei mahdu matkalaukkuun, noin 1,5m. Kevyt se kuitenkin on. Ja noita ei ihan joka liikkeessä myydäkkään niin tulisi sulle kohtuuttomasti vaivaa.

7-superkodiak-photo.jpg

Eli kyseessä siis metsästysjousi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom