kenkien/vaatteiden tilaus usasta

Päivää! Onko joku tilannut kenkiä tai vaatteita usasta? Halpojen hintojen ja taalan kurssin takia tuntuisi hyvältä idealta tilata esim normaaleja käyttökenkiä usasta.

Kysymys kuuluukin, että onko kukaan tilannut tavaraa usasta? Ja kuinka tullit ja verot ja muut menee? Ja onko tiedossa firmoja, joiden kautta voisi tilata yleisten merkkien, kuten adidaksen kenkiä suomeen?

kiitos

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä threadi nyt kun noi kurssit on kohdallaan. Muilla hyviä vaatekauppoja?

Tulleja ei peritä jos kulut jää alle 15 tai 20e. Kannattaa tilata että jää alle sen rajan. Tilasin itse kamaa Japanista ja jäi tulliin kiinni. Piti ajaa autolla 100kilsaa tulliin ja maksaa 25e tulleja mikä oli hanurista.

Vähän OT keskustelun aloitukseen, mutta:

Itse juuri tilasin tavaraa jenkeistä, ja olin valmistautunut maksamaan tullit, mutta yllätys oli iloinen.

Vaikka tilaukseni loppusumma ennen rahtia oli 125 USD, oli firma kirjoittanut paketin päälle, että tuotteiden arvo on 30USD, jolloin vältyin tulleilta.

En tiedä, onko tämä normaali käytäntö vai sattuiko vain hyvä päivä firman postittajille.

Vähän OT keskustelun aloitukseen, mutta:

Itse juuri tilasin tavaraa jenkeistä, ja olin valmistautunut maksamaan tullit, mutta yllätys oli iloinen.

Vaikka tilaukseni loppusumma ennen rahtia oli 125 USD, oli firma kirjoittanut paketin päälle, että tuotteiden arvo on 30USD, jolloin vältyin tulleilta.

En tiedä, onko tämä normaali käytäntö vai sattuiko vain hyvä päivä firman postittajille.

Ei sillä laatikon päällä olevalla tekstillä ole mitään merkitystä oikeasti. Yleensä ne jää tulliin jokatapauksessa, kun tulli kyllä tuntee nuokin toimintatavat. Eli gift ja muut merkinnät ei todellakaan takaa sitä ettei mitään pitäisi maksaa.

Se on vähän tuurista kiinni jääkö se sinne vai ei. Ei ne mitenkään kaikkia lähetyksiä sinne pysty ottamaan ja osa menee sitten läpi oli siinä arvona mitä tahansa.

Tuolta on joskus tullut tilattua pari lippistä http://www.streetmoda.com/

Hyvä kauppa on myös eastbay, josta löytyy kymmenittäin eri merkkejä.. Ei ole mitään ongelmia ollut kyseisen lafkan kans. Jos tuotteet on maksanu n. 200 USD niin loppusumma suomen päässä ollu about 200€

Suosituimpien tuotteiden maahantuontiverot
EU:n ulkopuolisesta maasta, jonka kanssa
ei ole tullietuussopimusta
tulli arvonlisävero
auton moottorin osat 2,7 % 22 %
auton korin osat 4,5 % 22 %
moottoripyörän osat 3,7 % 22 %
pienoismallit vapaa tai 4,7 % 22 %
dvd-levyt 3,5 % 22 %
vaatteet 12 % tai 12,2 % 22 %
golf-välineet 2,7 % 22 %
nahkaiset käsilaukut 3 % 22 %
kosmetiikka vapaa 22 %

b) Levyt tilataan USA:sta.
Suomessa niistä kannetaan tullia ja arvonlisäveroa. Tullia, arvonlisäveroa tai valmisteveroa
ei kanneta, jos kyseisen verolajin laskettu määrä on alle 10 euroa. Minimin alle jäävää
tullin tai valmisteveron määrää ei lisätä maahantuonnin arvonlisäveron perusteeseen.
– tulli on 3,5 % = 1,75 euroa. Tullia ei kanneta eikä lisätä arvonlisäveron perusteeseen.
– arvonlisävero on 22 % tullausarvosta eli hinnasta, johon on lisätty lähetyskulut (50 euroa)
= 11 euroa
Lähetyksestä kannetaan vain arvonlisäveroa, koska sen määrä ylittää 10 euroa.

http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut..._tilastointi/ostaisinko_Internet_kaupasta.pdf

Itse en kyllä uskalla vaatteita tilata sovittamatta, poikkeuksena ehkä jotku t-paidat (tosin niissäkin koot vaihtelee rajusti merkkien välillä).

Tietty jos on entuudestaan tuttuja malleja niin sitten. Tai voihan niitä samoja rytkyjä käydä paikallisessa siwassa sovittamassa jos vaan löytyy samat mallit. :)

Muakin kiinnostaa, olisi parit Adidakset ostoslistalla kesää varten - helppo ostaa kun omistaa jo parit Adidakset niin tietää koon. Ainakin tuollaiset Spurs-brändätyt Superstarit pitäisi saada :kuola:

adidas_superstarII_blk_silv_med.jpg

Käsitinkö oikein, kuin luin tuolta, että kun tilaa. Niin verojen osuus hinnasta pitää ylittää 10e, että se laskutetaan ja tullien kohal sama juttu. Eli että jokaisen lisämaksun pitää erikseen erittää se 10 euron raja.

Itse tilasin kengät http://www.karmaloop.com :sta, hinta puolet Suomen hinnoista. Valmistauduin maksamaan tullia, paketti kun tuotiin kotiin, niin oli tietty avattu tullissa, mutta ei mitään tullimaksua kyllä peritty :wtf:

Tämmöisen bongasin toiselta foorumilta joku aika sitten, postataan se nyt tähänkin...

Tarkkana arvon kanssa - tulli tarkkailee...

Nelosen sivulta lainattu:

Pikarahtitavaraa yritetään kuljettaa tullitta Suomeen
Päivitetty 23.7.2007 11:15
Julkaistu 23.7.2007 05:09

Jopa viisikymmentä prosenttia pikarahtina EU:n ulkopuolelta tulevista ostoksista on ilmoitettu edullisemmaksi kuin lähetyksen arvo oikeasti on. Lähetysten arvo on merkitty korkeintaan 45 euroksi, jotta tuotteesta ei menisi tullimaksuja.

– Pikarahtiin eksyy liian paljon sellaisia internetin kautta tilattuja lähetyksiä, joiden todellinen arvo on 45 euroa suurempi, kertoo tullipäällikkö Mika Pitkäniemi eteläisestä tullipiiristä.

Tullin tekemien tarkastuksien mukaan alihinnoiteltujen lähetysten määrä kasvaa jatkuvasti. Seurauksena tullin kierrosta on lisälasku.

Kiinni jää etenkin USA:sta tilattuja auton ja moottoripyörän osia, elektroniikkaa, vaatteita ja laukkuja, joiden todellinen arvo on ilmoitettua suurempi. Jotkut yritykset ilmoittavat tuotteensa olevan lahja, jolloin lähetystä ei tarvitsisi tullata.

edit: suora linkki päivitysten varalta: http://www.nelonen.fi/uutiset/uutinen.asp?cat=1&d=11672

Käsitinkö oikein, kuin luin tuolta, että kun tilaa. Niin verojen osuus hinnasta pitää ylittää 10e, että se laskutetaan ja tullien kohal sama juttu. Eli että jokaisen lisämaksun pitää erikseen erittää se 10 euron raja.

Juu, tuo kymppi on maksulajikohtainen minimi joka peritään.

Terve.

Tietääkö kukaan minkäkokoselle ihmiselle Usa Xl on? Itse 190/89 eli varmaan koko olis L tai Xl? Tuolta hollisterista tuli bongailtua pari ihan siistiä paitaa ja ajattelin laittaa tilauksen vetämään. Luulisi että kokojen standardit olis samat ku euroopassa, mutta ei voi tietää..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom