Kenen joukoissa seisotte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Omna
  • Aloitettu Aloitettu
Aloin tuossa viikonloppuna miettimään, että miten määrittelisin oman ajatusmaailman noin lyhyesti poliittisin termein.
Tulin loppujen lopuksi määritelmään vihreä vasemmistoliberaali..

Politiikka on arka ja tunteita nostattava aihe, ja en ole ihan varma onko syytä sotkea politiikkaa pakkotoiston kaltaisille foorumeille, mutta kun on täällä tullut jo kantaa muutenkin otettua niin antaa mennä, moderaattorit varmaan määrittelee, mikä on tänne sopii, mikä ei...

määritelmää vastaava hymiörivi voisi olla vaikka

:evil: :curs: :thumbs:

Uskaltaako joku muu määritellä itsensä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kunnon kapitalisti.
(köyhät kyykkyyn ja varattomat vatsalleen ;) )

Minulle ei taida olla valmista määritelmää. Vasemmistolainen saatan olla siinä merkityksessä, että vastustan nykyisenkaltaisen järjestelmän jatkamista.

En haluaisi luoda yhteiskuntaa, joka on täysin armoton lahjattomille tai muuten onnettomille. En kylläkään ole tarkemmin pohtinut, miten sosiaalijärjestelmä voitaisiin toteuttaa suurempia vahinkoja aiheuttamatta. Minun maailmassani ihmisillä olisi huomattavasti enemmän valtaa tehdä itseään koskevia ratkaisuja ja siten myös huomattavasti suurempi vastuu selviytymisestään.

Ongelma taitaa olla se, että harva tietää, mitä todella haluaa. Kaikki kuitenkin haluavat rahaa, rikkaat uskovat saavansa sitä rahalla ja köyhät sosdemeiltä. Kai se niin meneekin :)

Punavihreä kuvaisi kai parhaiten. Vihreitä olen äänestänyt, mutta vasemmistolaiset arvotkin ovat lähellä sydäntä. Olen näitä 70-luvun vasemmistolaisvanhempien kasvatteja... :D Ei tosin mistään fanaattisimmasta päästä, mutta vappumarsseilla on oltu ja pinskuleirillä joskus natiaisena.

Vaikea kyllä luokitella itseään minkään poliittisen aatteen kannattajaksi, kun mielipiteitä ja arvoja minulla on niin laidasta laitaan riippuen aiheesta, eivätkä kaikki sovi jonkin tietyn aatteen edustajien ajatusten alle.

Ehkä osuva määritelmä olisi liberaali perussuomalainen vasemmistolainen.... vai olisinkohan oikeistolainen kommunisti? :)

Kapitalisti.

Lapsiperheet on ihan kivoja, mutta miksi tehdä lapsia, jos ei niitä ole varaa elättää? Itse teen vasta sitten, kun olen valmistunut ja töissä, haluan itse elättää työnteolla perheeni, en verovaroilla.

Miksi henkilöt, jotka eivät yritä tehdä mitään elämällään, saavat enemmän rahaa kuin minä, joka määrätietoisesti opiskelen, jotta voisin taas verovaroillani tukea muiden lorvailua?

Sosialismi on kommunismin esiaste.

Vaikea kysymys, kun en ole oikeastaan koskaan mitään väriä tunnustanut, eikä kotiväelläkään ole mitään selkeää puoluekantaa, jonka olisi voinut nuoruudessaan sisäistää... Sanoisinpa olevani - hm - vihreä liberaali, lähempänä oikeaa kuin vasenta laitaa :D

Originally posted by TommyGun
Ihan mikätahansa muu kuin vihreä vasemmistoliberaali, hyi helvetti onko niitä todella olemassa :confused:

Juu, onhan meitä..koko ajan sikiää lisää.Varokaa!!:evil:

Pienestä maksusta voit nähdä kokonaisen vihreiden vasemmistoliberaalien yhdyskunnan käyskentelemässä aidatulla kukkakedolla! Laita Tommy privapyyntö niin kerron lisää!

Originally posted by TommyGun
Ihan mikätahansa muu kuin vihreä vasemmistoliberaali, hyi helvetti onko niitä todella olemassa

Yksi lisää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom