Kenen ja millainen huvijahti upposi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu

Kalju

Banned
Ikä
46
Onko tietoa millainen vene on kyseessä? Tuon kokoluokan aluksia ei ole kovin montaa helsingissä.

Suuri huvivene uhkasi upota Helsingin edustalla

Julkaistu: 7:30

Suuri moottorivene joutui merihätään varhain maanantaina Helsingin edustalla. Lähes 20-metrinen vene oli ilmeisesti ajanut karille, minkä jälkeen sen pohjaan oli tullut vuoto.

Aluksessa oli onnettomuushetkellä 23 ihmistä. Yksi heistä toimitettiin ambulanssilla jatkohoitoon. Muut evakuoitiin vahingoittumattomina rantaan.

Onnettomuus sattui Pihlajasaaren ja Hernesaaren välissä hieman puolen yön jälkeen. Vene onnistuttiin ajamaan Pihlajasaaren rantaan ennen kuin se upposi.

Merivartioston mukaan tämän kokoluokan huviveneonnettomuudet ovat hyvin harvinaisia.

STT

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Haha! ei voi kuin nauraa, joku idiootti äkkirikas taas ostanut perintörahoillaa kesäksi paatin, unohtanut katsoa merikorttia tai edes näytöltä että missä mennään ja vielä väärältä puolelta viittaa.

Ihan oikein!

Itse veikkaan jotain Räikköstä tai sen frendiä.

Joku miljonääriurheilija se varmaan on tai menestynyt liikemies.. tai jonkun rikkaan suvun jäsen :) Ei kantsi olla vahingoniloinen, itse tunnen yhden jolla on tuon kokoluokan princes, pitäs kai soitella jossain vaiheessa että onks se niiden tai tietääks ne.

Vahingoniloisuuden takana on yleensä kateus. Vaikka toi on kyllä totta että on tyhmää ajaa tuollaista alusta jos ei ole tietoa ja taitoa tarpeeks.

Prassip piukka!

Vaikka toi on kyllä totta että on tyhmää ajaa tuollaista alusta jos ei ole tietoa ja taitoa tarpeeks.

:rock:

Jotkut luulee et ne osaa seilata, mut tosipaikan tullessa ei oo tietoo eikä taitoo.
Siinä vaiheessa ku vene irroitetaan kaijasta (=laituri) on turha ruveta opettelemaan merenkulkuun liittyviä taitoja.

Täähän tapaus vaan vahvistaa ihmisten stereotypioita rikkaista, jotka pröystäilevät isoilla veneillä ilman hajuakaan navigointitaidoista tai muustakaan veneilyyn liittyvästä. Jos tässä tapauksessa on kyseessä ollut joku, joka ylimielisesti liikkuu vesillä niin ihan oikein, että on paatti mennyt paskaks..:)

Täähän tapaus vaan vahvistaa ihmisten stereotypioita rikkaista, jotka pröystäilevät isoilla veneillä ilman hajuakaan navigointitaidoista tai muustakaan veneilyyn liittyvästä. Jos tässä tapauksessa on kyseessä ollut joku, joka ylimielisesti liikkuu vesillä niin ihan oikein, että on paatti mennyt paskaks..:)

toisaalta sun tapaiset kommentit vahvistaa sitä stereotypiaa että suomalaiset on maailman kateellisinta kansaa :)

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...e+oli+upota+Helsingin+edustalla/1135220613761

näyttää olevan teemu selänteen princes

:rock:

Jotkut luulee et ne osaa seilata, mut tosipaikan tullessa ei oo tietoo eikä taitoo.
Siinä vaiheessa ku vene irroitetaan kaijasta (=laituri) on turha ruveta opettelemaan merenkulkuun liittyviä taitoja.

Ei se veneily mitään rakettitiedettä ole. Jos ei osaa merimerkkejä niin sitten voi kyllä kattoa peiliin.

Selänteen omistama paatti. Selänne ei tosin itse ollut kyydissä enää tuossa vaiheessa.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...e+oli+upota+Helsingin+edustalla/1135220613761
1135220618537.jpeg

Haha! ei voi kuin nauraa, joku idiootti äkkirikas taas ostanut perintörahoillaa kesäksi paatin, unohtanut katsoa merikorttia tai edes näytöltä että missä mennään ja vielä väärältä puolelta viittaa.

Ihan oikein!

Tähän en osaa sanoa muuta kun:
Köyhille kallista, mutta kaikille saman hintasta:D

Se tais olla Selänteen purkki, joka uppos, itse ei ollut kyydissä. Ja tämän tiedon tarjosi Kaleva.

Saattaa olla kaverille aikas nolo paikka ottaa soitto Temelle:

-Teme: No moro mites kruisailut?
-Kaveri: Joo.. ..no siitä mun itse asiassa pitikin soittaa...
-Teme: ...?
-Kaveri: Se sun Princes...
-Teme: Niin ..?!
-Kaveri: Se uppos... :nolo:
-Teme: :curs:

Ihan oikein!

Voi vittu, että on kateellista porukkaa.

Sunkin hieno kämppä, jolla tuolla toisessa treadissa brassailet, joutais sortua ja nurmikko (joka on kasvatettu niiiin kalliista siemenistä) vois kellastua.

Ois ihan oikein!

Edit: Ois myös oikein jos tuo sun kallis sohva ei menis kaupaksi. Hahaa.

Jääkiekkoilija Teemu Selänteen omistama 17-metrinen huvivene Ellinore joutui merihätään toissa yönä Helsingin edustalla.

Alus sai pohjaansa vuodon ajettuaan karille Pihlajasaaren ja Hernesaaren välisellä vesialueella. Vene ohjattiin turvaan Pihlajasaaren rantaan, jossa se upposi niin, että vain kansirakenteet jäivät näkyville.

Aluksella oli onnettomuushetkellä vähän puolenyön jälkeen 23 ihmistä, Selänne ei ollut heidän joukossaan. Yksi matkustaja sai aivotärähdyksen, kun hän löi päänsä laskeutuessaan portaita pohjakosketuksen aikaan, kertoi onnettomuuden tutkinnanjohtaja, ylikonstaapeli Jari Nikonen Helsingin poliisista.

Poliisi tutkii asiaa liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Alkoholilla tai huumeilla ei ole Nikosen mukaan osuutta onnettomuuteen. Tämän kokoisen huviveneen kuljettamiseen vaaditaan Nikosen mukaan kuljettajatutkinnon suorittaminen.

Merenkulkuhallituksesta saatujen alustavien tietojen mukaan venettä kuljettaneella miehellä ei ole tällaista pätevyyttä. Veneessä olleet tunsivat toisensa.

Aluksella ylikuormaa

Princess 56 -merkkinen moottorialus on rekisteröity 15 hengelle, joten siinä oli ylikuormaa. Onnettomuus johtui navigointivirheestä: veneen kuljettaja, vuonna 1970 syntynyt espoolaismies oli sivuuttanut lateraaliviitan väärältä eli matalan puolelta.

Merivartioston mukaan tämän kokoluokan huviveneonnettomuudet ovat hyvin harvinaisia.

Ellinore oli käynyt Tallinnassa seuraamassa sikäläistä regattaa. Sieltä alus palasi Suomeen, jolloin mukana ollut Selänne jäi pois kyydistä kotonaan Kirkkonummella.

- Teemu lainasi venettä kaverilleen, kertoi Selänteen asioiden hoitaja Ari Lehto STT:lle. Selänne itse ei halunnut kommentoida tapahtunutta.

Ellinore kävi Kirkkonummella käynnin jälkeen suomalaisporukan kanssa Hangossa, jonka regatta päättyi viikonvaihteessa. Hangosta tulleen huviveneen lopullisena tavoitteena oli Helsingin Katajanokan laituri.

- Ellinore pyritään viemään mahdollisimman pian telakalle korjattavaksi. Pohjaan on tullut reikä, ja vettä on päässyt konetilaan, Lehto kuvaili vahinkoja.

Haha, nyt voidaan kysyä Teemulta että KANNATTIKO LAINATA VENETTÄ, HÄ!? :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom