Keneltä perit nimesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
Molemmat etunimet ovat varsin raamatullisia. Se on ihmetyttänyt pitkään, kun ei vanhempani mitään uskovaisia ole. Tai no, äiti sinne päin vähän kallistunut.
Ensimmäinen etunimi on peritty isoäidiltäni (joka kuoli parikymmentä vuotta ennen syntymääni) Joskus kouluaikoina etunimi ärsytti, kun sen takia päädyin joulunäytelmiin aina siihen samaan Jeesuksen äidin rooliin. Myöhemmin olen ollut hyvinkin tyytyväinen, koska nimi on kansainvälinen ja kaikki osaa kirjoittaa sen oikein. Missään nimessä en lähtisi nimiäni vaihtamaan, vaikka niiden raamatullisuus vähän huvittaakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Etu nimi keksittiin siitä että pitää olla -kk-, koska äiti on rii-kk-a, samalla teorialla myös kahden sisaruksen nimet. Meidän sisarus ripmsu on aiheuttanu monesti hilpeyttä. toinen nimi on "perintö" nimi äidin isältä.

Kaksiosainen etunimi 1700-luvulla eläneen esi-isän mukaan ja toinen nimi on sama kuin isän isoisän.

Olen siis Jonas-Fredrik Wilhelm

Ja mitä sukunimeen tulee niin.. Äidin tyttönimi kelpaisi koska vaan. On sen verran mahtava kaiku ;)

Etunimi eräältä halinallejen hahmolta, toinen nimi englannin kuniinkaalta.

Etunimi on ihan tuulesta temmattu, toinen nimi on sama kuin isän toinen nimi ja sukunimi on sen verran erikoinen, että ei tulisi mielenkään vaihtaa sitä (vaikka joskus ala-asteella kuulinkin siitä aika paljon).

Etunimi oli kummisedän keksimä ja jonkun tutun italialaisen gigolon nimi joka oli hienomies:david:
Ja toinen nimi tuli sitten kummitädiltä ja se onkin sitten venäläisen pyhimyksen mukaan.
Että tuo etunimi on sen verran kansainvälinen ettei kyllä koskaan oo ollu ongelmia sen kanssa paitsi suomessa..:D

Tämä nimien periytyminen on kyllä ehkä eräs maailman typerimmistä asioista. Eihän sille pennulle ole mikään pakko antaa sitä typerää nimeä mikä isällä ja isoisällä jo on. Esim Onni, Eino, Väinö, Sakari jne ovat kyllä niin karseita nimiä että jos sellainen pitää antaa vain sukulaisten painostuksen takia niin olisi kannattanut käyttää ehkäisyä. btw itsellänikin on sama toinen etunimi kuin isälläni ja veljelläni on sama nimi kuin sedälläni, jolla on sama nimi kuin hänen sedällään jne jne... :urjo:

Yhdistelmänimet on yleensä pahimmasta päästä. Ainakin perisuomalaiset. Annetaan lapselle nimeksi esimerkiksi Ukko-Pekka. Siis voi saatana. Ykskään yhdistelmänimen omaavista tutuista/kavereista ei koskaan halua, että heitä kutsutaan koko nimellä, vaan lempinimellä. Juha-Matti = Juhis, Jukkis tjms.

Juha-Matti = Juhis, Jukkis tjms.
Veljellä on just kyseinen nimiyhdiste papereissa, mutta on ilmeisesti lyhentänyt sen Juhaksi virallisestikkin. Enpä oo sen kertaakaan kuullut käyttävän koko nimeään, ja kun ekaa kertaa soittivat jostain virallisemmalta taholta, ja minä vastasin, niin jouduin jonkin aikaa miettimään, ketä siellä tarkoitettiin, sillä ei kukaan (ei edes vanhemmat) käyttäneet isoveljestä oikeaa nimeä.

En keneltäkään. Täysin keksitty!

Etunimen rakas isosiskoni keksi, mutta toinen nimi kulkee suvussa. Sebastian, Bertil ja Andreas :)

Etunimen rakas isosiskoni keksi, mutta toinen nimi kulkee suvussa. Sebastian, Bertil ja Andreas :)

Ihana nimi sulla :haart:

Mun etunimi on kummitätini lempinimi, toinen nimi on keksitty jostain.

Jenni Aleksandra. Isi halusi Aleksandran etunimeksi mutta äiti piti päänsä, hyvä niin. Sukunimenä äidin tyttönimi, ja saa jäädäkin sukunimeksi vaikka avon kanssa joskus naimisiin mentäis. Meitä "insert sukunimi here" on Suomessa vaan 5kpl joten mun tai systerin on pakko tehdä poika että jatkuttais. Imo toivon että systeri veis sen kunnian :D

Suvun miesten nimistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom