Keneltä perit nimesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
No jopas jotakin, olipas helppoa etunimen vaihtaminen, vähän liiankin helppoa. Muutama minuutti ja homma on pulkassa. Kummallista kun normaalisti jonkun osoitteenkin vaihtaminen on vaikeampaa. Etunimen voi siis kerran vaihtaa ilmaiseksi ja toimitus kestää todellakin vain muutaman minuutin. Tiputin samalla toisen etunimen pois ja meitsi on nyt sitten heti virallisesti Mike Sirén. Hauskaa :D

ps. on muuten aivan helvetin pahaa kahvia täällä Svenska teatterin kahvilassa.

Heh jotenkin huvittavaa että käy noin helposti. Onko pakkiksella muita etunimenvaihtajia?
Tässähän voi itekin pian vaihtaa nimensä Arnoldiksi tai Ronnie-Jayksi. :D
Kerroppas Mike sitten miten sukulaiset lausuu nimen, onko se mikke siren vai maik saireen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt kun Mika tunnetaan nimellä Mike, meikäläisellekin tuli juolahti mieleen, että olisi jännää vaihtaa etunimestä yksi kirjain myöskin. :D

Silloin etunimeni olisi vieläkin kansainvälisempi. No jee, täytyypä puntaroida vielä..

Nyt kun Mika tunnetaan nimellä Mike, meikäläisellekin tuli juolahti mieleen, että olisi jännää vaihtaa etunimestä yksi kirjain myöskin. :D

Silloin etunimeni olisi vieläkin kansainvälisempi. No jee, täytyypä puntaroida vielä..

Ainiinku Eiland;) Joo vois kyllä vaihtaa tai jättää pois kolmannen ja toisen nimen, ei sitä ole vaan kehdannut. Mike onnittelut, se on kun oisit uusiks syntynyt ja oot varmaan suomen ainut Mike Siren?

Kun nyt tuli puhetta nimen vaihtamisesta.
Itse olen halunut vaihtaa sukunimen jo skidistä asti mutta välillä tuntuu, että se olisi faijaa kohtaan aika paha loukkaus kun nimi ei kelpaa. Se on oikeastaan ainoa syy miksi en ole vielä vaihtanut sukunimeä. Mitä mieltä jengi on tästä?

Tepe83 sanoi:
Ainiinku Eiland;)
Lähinnä oikeasta etunimestäni k:n tilalle c. Mun kohdalla saattais olla tosin turhamaista, koska se olisi silti periaatteessa sama nimi. :D

unreal sanoi:
Itse olen halunut vaihtaa sukunimen jo skidistä asti mutta välillä tuntuu, että se olisi faijaa kohtaan aika paha loukkaus kun nimi ei kelpaa. Se on oikeastaan ainoa syy miksi en ole vielä vaihtanut sukunimeä. Mitä mieltä jengi on tästä?
Keskuste faijasi kanssa syvällisemmin miksi nimi kiikastaa...jos on oikein vittumainen sukunimi (aiheuttaa yleistä hilpeyttä mm.), ei sitä kannata säilyttää missään nimessä.

Mieti jos vaikka nimesi olisi Dick Johnson?

Keskuste faijasi kanssa syvällisemmin miksi nimi kiikastaa...jos on oikein vittumainen sukunimi (aiheuttaa yleistä hilpeyttä mm.), ei sitä kannata säilyttää missään nimessä.

Nimi on vähän hankala kirjoittaa ja lausua koska nimi ei ole suomenkielinen ja on se aika pitkä. Nimi kirjoitetaan usein väärin ja nimeä saa yleensä toistella.
Nimi ei siis ole mitenkään naurettava ja Suomeksi ja käännetynä ihan tavallinen.
Faijan kanssa en pidä yhteyttä mutta varmaan tulevaisuudessa.

Itse otin vaimon sukunimen enkä tiedä miten pahasti faija otti nokkiinsa. Sanoin hänelle asiasta ennen tapahtumaa, mutta ei se siihen paljoa sanonut.

Itselläni ensimmäinen nimi loppuu i:hin, toinen nimi alkaa i:llä ja loppuu a:han ja sitten kolmas nimeni alkaa a:lla. Sukunimi on tullut eräästä talon nimestä jossa sukulaiseni ovat asuneet

Etunimi tulee isän isältä, toinen ja kolmas sitten olivat niitä nimiä joita olisi haluttu etunimeksi, jos ei olisi tuollainen "perinnöllinen" nimi tullut. Olen ihan tyytyväinen omaan sukunimeenkin, melko harvinainen suomessa. Nuorempana sitä tuli jostain syystä nolosteltua, nyt oon ihan tyytyväinen että ei ole perus sukunimi.

Eka nimi tuli ihan vaan sen takia koska olin kuulemma: "vaan sen näkönen"
Toinen nimi on isän nimestä lyhennös/lempinimi.
Kolmas nimi on ukin toinen nimi.

Etunimi on perussuomalainen nimi.
Toinen nimi on sama kuin mun papan toinen nimi, joka on kanssa perussuomalainen nimi.

Sukunimi ei ole kuitenkaan ihan yleisimmästä päästä mutta helppo, lyhyt ja yksinkertainen.
Tällä hetkellä näyttää olevan 214 ihmisellä kyseinen sukunimi....

Etunimi Raamatusta, joka on sikäli kummallista ettei meidän suvussa ole ketään erityisen uskonnollista ihmistä. Toisesta nimestä en ole varma, mutta toivon tosiaan ettei tuolla ole mitän tekemistä sen kanssa... :D Onhan joku Unkarin kunkkukin samanniminen.

Kuulemma mukaan sain Joona etunimen koska se oli raamatussa..

edit. toinen nimi myös raamatusta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom