Kenellä tylsin työ...

Taas tuskallisen tylsän työpäivän aikana tuli pohdittua jos jonkinlaisia asioita ja silti meinas nukahtaa. Miettisin kovasti tylsimpiä töitä mitä löytyy ja ajattelin tännekin laittaa aiheen asiasta.
Tänne sitten vaan tylsimmät työt mitä on tehty ja myös tarinoita voi laittaa siitä miten sen työpäivän saa menemään täysin sekoamatta.
Itse tänään taivuttelin pari tuhatta putkenpätkää prässillä A, mutta onneksi vaihtelun vuoksi ehdin aloittaa niitten rei'ittämistä prässillä B. :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Istun koneella/luen/syön yms. Kerran tunnissa pitää kirjautua sisään järjestelmään. Pitää vaan oottaa että jotain tapahtuu.

Yleensä ei tapahdu.

Puhelinmyyntiä harrastin joskus vähän. 4 tuntia enimmillään kerralla ja ei helvetti että siinä alkoi napsumaan. Onnea niille jotka tekee 8h päivässä sitä paskaa. En muista miten sain sen 4h kulumaan.

Kahestaan hoidetaan kaverin kanssa kotikaupungin autonvuokraustoimintaa. Päivät menee kahvilla, ruokatunnilla ja sit ihmetellään edomen uutisia. Joskus jos autoja tarvii pestä tai viedä jonnekin, niin max aika per auto on n.30 min. Työaika klo 8-17. Asiallista mutta silti siistiä :D

Seisoin kerran samassa paikassa 8 tuntia kun olin pokena jossain Hot rod messuilla. Ja kyse oli hommasta, että "ole siinä ja tee jotain jos jotain tapahtuu". Ei siis henkkareden kyselyä, blokkaamista tai muutakaan aktiviteettia. Voi jumalauta, olivat elämäni pisimmät 8 tuntia. Ei matopeliäkään kauaa jaksa pelata.

Itse olin tänään koko päivän kotona, mitä nyt salilla poikkesin.
Mutta normaalisti porukoitten autotallissa n. 6 päivää viikossa, työaika 3-10 tuntia. Liimailen ja porailen erilaisia kierretankoja ja hammaspyöriä, jotka myöhemmin isketään kiinni eräänlaiseen runkoon. Ihan ypöyksin vain Ipod seuranain. Jos en jaksa lähtä ajamaan porukoille, niin jään kotiin kuorimaan vähän sähköjohtoa, lisäämään niihin liittimiä tai katkomaan vaijeria. Aika tylsää, mutta teen tätä enemmän kuin mielelläni, liukuvat työajat ja hyvä palkka.

Eli teen eräälle yritykselle semmosia hommia jotka veisivät heiltä liikaa aikaa, näin homma saadaan kulkemaan sujuvasti.:)

Minulla on yksi tylsimmistä duuneista ikinä. Olen mekaniikkasuunnittelija, eli istun 8h tietokoneen ääresä ja ja pyörittelen mitä tylsempiä palikoita ruudulla ja teen niistä sellaisia piirustuksia joista ei ymmärrä itse suunnittelijakaan mitään mitään. Samalla yritän miellyttää pääsuunnitteiljoita ja muita päälliköitä. Vaikka tittelini on suunnittelija, niin minulla ei ole mitään valtaa mihinkään. Pääsuunnittelijat aina päättää toisin vaikka suunniteltu palikka olisi miten hieno ja käytännöllinen. Vaikka kaikki vastuu työn jäljestä on suunniottelijan niin palkka on vastuuseen nähden todella kehno..

Olin aikoinaan töissä postikonttorien tilintarkastuslaskennassa. Homman nimi oli laskea laskukoneella lukuja yhteen ja verrata täsmääkö tilikirjanpito. Kerran viikossa saatto löytyä joku muutaman euron heitto, josta piti ilmottaa ko. postikonttoriin että korjaavat kirjanpitonsa. Hommat loppui lyhyeen kun osastopäällikkö yllätti nukkumasta työpyödällä...

Jos TET-viikon homma lasketaan mukaan, kirjastossa oli ylivoimaisesti tylsintä. Kävin about 10000 kirjaston kirjaa läpi yksitellen tsekaten, onko niissä vitun lajittelutarra. Vikana päivänä joutusin lisäksi askartelemaan-paskartelemaan kuppasille kakaroille jotain fuckin' koristeita. :jahas:

Jos opiskelu lasketaan, niin lukio on kyllä aika tylsää.

Joo, no koulussa ja opiskellessa nuo työharjoitteluhommat olivat kyllä...

Pankissa istuin 8 tuntia ja silppusin käsin repimällä vanhoja kuitteja ja kiikutin silput roskikseen, sekä täytin asiakaskirjekuoria ja lätkin niihin osoitetarroja päälle. Sama homma toistui isossa myymälässä. Molemmat harjoittelut olivat pariviikkoisia ja suoritettiin tietysti pääosin yksin jossain takahuoneessa...

Jos TET-viikon homma lasketaan mukaan, kirjastossa oli ylivoimaisesti tylsintä. Kävin about 10000 kirjaston kirjaa läpi yksitellen tsekaten, onko niissä vitun lajittelutarra. Vikana päivänä joutusin lisäksi askartelemaan-paskartelemaan kuppasille kakaroille jotain fuckin' koristeita. :jahas:

Mäkin oon ollut TET-viikon kirjastossa. :D

Oli kyllä niin tylsää hommaa, ettei varmaan pahempaa löydy. Iskettiin kaverin kanssa mm. reiluun tuhanteen LP:hen "poistettu" leimat kanteen sekä levyn keskiöön myyntiä varten.
Sitten istuskeltiin tiskillä ja odoteltiin, että joku mummeli palauttaisi kirjoja. Odoteltiin että tulee sopiva nippu ja laitettiin kirjat takaisin hyllyihin.

En kyllä ymmärrä miten joku voi tehdä sitä päivätyönä. Eikös kirjastotyöntekijöillä ole aika korkea koulutuskin?

Nuorempana poikana jousitehtaalla.

Asettelin pyörivälle kiekolle pienenpieniä jousia, jotka kone hioi päädyistä tasaisiksi. Siinä vieressä niitä jousia oli tuhansia odottamassa vuoroaan päästä koneeseen, mutta minun käsieni ja laitteen nopeus rajallinen. Todellista apinatyötä. Ja korvaus menetetystä vapaa-ajasta tämän parissa oli näin jälkeenpäin ajatellen täysin naurettava. Nuorena sitä vielä pystyi.

Viime kesäduuni oli suht vehkeestä. Kolmivuorotyö, jossa työhön kuului prosessin valvonta. Pahimmillaan oli siis sitä, että stuin siis tuolilla ja katsoin ruudulta, ettei mikään mene vikaan.

Viime kesäduuni oli suht vehkeestä. Kolmivuorotyö, jossa työhön kuului prosessin valvonta. Pahimmillaan oli siis sitä, että stuin siis tuolilla ja katsoin ruudulta, ettei mikään mene vikaan.
Toi on ihan kamalaa, jos ei ole mitään tekemistä ja varsinkin jos ei saakaan mitään tehdä. Pelkässä tuijottamisessa tulee varmaan aivovaurioita.

Muuten nykyinen työni on melko antoisaa, mutta tällä hetkellä on komennuksena ihan helvetin ankeaa nettisivupuuhaa. Käytännössä pitää tehdä sivuja tietyillä koodimuunnoksilla. Kun sitä PSpad koodisivua on tuijottanut tunnin verran, alkaa tehdä mieli repiä hiuksia päästä ja alkaa etsimään ihan mitä vaan muuta tekemistä.

Vuosi sitten olin Nokian tehtaalla töissä. Liukuhihnalla. Toimin mm. kännyköiden keräilyssä, eri eräänlaisessa laadunvalvonnassa. Siinä kun on yön aikana tuijottanut n. 1800 kännykkää läpi, on aika herkkä fiilis.
Ei todellakaan mitään ihmisten työtä.

Elektroniikka piirien testaaja. iskin kortin koneesen painoin nappia jos PASS niin laitoin laatikkoon ja otin uuden jos FAIl niin annoin vanhemmalle kaverille joka sen sit korjas. Tätä napin painamista 8h päiväs TODELLA huonolla palkalla OMFG

Istuin yhden joululoman isossa tehdashallissa yksin (hallissa ei ollut edes valoja) ja kirjoittelin kaksivärisellä näyttöpäättellä asiakastietoja paperilappusista koneelle. Sitä 8 tuntia päivässä. Ei ketään eikä mitään koko aikana missään. Kerran vahingossa painoin jotakin ihmeellistä näppäinyhdistelmää ja tulostin kaikki 15000 osoitetietoa.

Toisella kertaa (samassa hallissa) taittelin ja niittailin pahvilaatikoita viikon. Laatikot siis taiteltiin kokoon ja kulmiin polkaistiin koneella niitit. Paikkaan tuli uus tyyppi, ja pääsin sitten kasaamaan niitä laatikoita lavalle, ja toinen kaveri nitoi. Varsinainen ylennys.

Taisin olla yläasteikäinen tai lukiolainen tuolloin.

nää on tämmösiä opiskelijaduuneja mutta kuitenkin:

kolme kesää kurkkumaalla:
8 tuntia päivässä makaat sellaisessa kurkunpoimintahärpäkkeessä, mikä näyttää traktorilta missä on helvetin leveet "siivet" sivuilla joissa porukka makaa, katsellen koko ajan maahan. Kurkkuja tulee yleensä vastaan tasaisen tappavalle tahdilla 1-2 viittä sekuntia kohden. Kiusana lisäksi kesäkuuma ja ne vitun paarmat.

liukuhihnalla paikallisessa lihajalostamossa:
8 tuntia seisot paikallas ja lappaat lihahyytelöö pöydältä liukuhihnalle niin että vain keskivartalo liikkuu. Voin kertoo että tuota kun tekee niin tuntee ansainneen palkkansa. Onneksi sentään Iskelmäradio soittaa Kirkan Daa-daa-daa-da-daa-da biisiä valehtelematta kerran tunnissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom