Kelpaisko porukalle Mese?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kelpaisko porukalle Mese?

Originally posted by IronMind
Ylläpidolle: Saisikos tänne sellaisen WTF-hymiön tyylisen SARKASMIA-kuvituksen, jonka voisi sitten liittää sarkastissävytteisten kommenttien yhteyteen, kun osa ihmisistä ei ilmeisesti ole automaattisesti aivan samoilla taajuuksilla.
:rolleyes: tässä lukee: roll eyes (sarcastic)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mercedes-Benz E 500 Avantgarde 4d A

Vakiovarusteet: airbag*4, ajotietokone, ajonestolaite, alu.vanteet 17", aut.ilmastointi, kattoluukku, keskuslukitus, luistonesto, lisävalot, metalliväri, nahkasisustus, ohjaustehostin, sumuvalot, sähk.lasinnostimet 4, urheilualusta, vakionopeussäädin, varashälytin,; PARKKITUTKA, PANORAMA-KATTO, HF-VALMIUS, ORTOPEDI-SÄHKÖPENKIT-MUISTILLA
ovh 98000,-
tämmösen haluun, sit kun oon iso ja rikas

hmm. päteeköhän noihinkin sama kuin normaaliin hintaluokkaan. eli autot on täällä melkein maailman halvimpia (ilman veroja), joita sitten ostetaan muualle..

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kelpaisko porukalle Mese?

Joo, totta, en tiedä ko. Heikistä mitään, mutta korjaatko mitä itse päätelmässäni oli vialla? Eli jos toimitusjohtaja myy suurissa määrin osakkeitaan niin eikö tämä ole selkeä viesti markkinoille että toimiva johto ei usko yrityksen arvon enää nousevan ja että nyt on hyvä hetki hankkiutua omistuksista eroon.

Mistä taas seuraa että myös ulkopuoliset tulevat samaan tulokseen ja kukas niitä osakkeita sitten enää haluaa hyvään hintaan ostella kun entisetkin haluavat niistä eroon? No ei tietenkään kukaan ja osakkeiden arvo putoaa kiihtyvällä tahdilla.

Pointtini oli siis lähinnä että henkilön käytettävissä oleva varallisuus ei ole sama asia kuin osakkeiden määrä kertaa yhden osakkeen arvo. Vielä vähemmän mikäli henkilö toimii asemassa jossa ei käytännössä voi osakkeitaan noin vain päivän hintaan suurissa määrin myydä tai mikäli osakkeita on niin suuria määriä ettei niistä kertarysäyksellä pääse eroon.

Yleensä tollasessa tapauksessa kun osakkeita on erittäin suuri määrä, tapahtuu niiden myynti yrityskaupan yhteydessä. Olen samaa mieltä, että on aivan järjetöntä lähteä myymään julkisella puolella koko salkkua, kun riskit ovat mitä ovat.

Pointtinani oli kommentoida vain "kaveri on siis rikas paperilla" kohtaa. Olis pitäny deletoida se loppu sitten pois. Hosumalla ei tule kuin kusipäisiä lapsia...

Vauhti mese resepti:

1klp 300 dt mersua 80-luvun lopusta+välijäähdytin+suurempi turbo+suurempi polttoainepumppu ja säädöt kohdalleen = yli 300 hv takapyöristä:thumbs:

Sit vaan 200d lätkä takaluukkuun ja karvarallia kiertämään.

Ainiin....Kustantaa paljon alle 10kilo€

Originally posted by Laiha
Vauhti mese resepti:

1klp 300 dt mersua 80-luvun lopusta+välijäähdytin+suurempi turbo+suurempi polttoainepumppu ja säädöt kohdalleen = yli 300 hv takapyöristä:thumbs:

Sit vaan 200d lätkä takaluukkuun ja karvarallia kiertämään.

Ainiin....Kustantaa paljon alle 10kilo€

Ja kone kestää..............................................viikon?

Originally posted by KyntöSika
Ja kone kestää..............................................viikon?

Älä nyt. Mä tiiän yhen jätkän jol on porsche 993 tuplaturbo johon se on iskeny ties kuinka ison välijääydyttimen ja ottanu joku 650 heppaa siit irti. Selitti suu vaahdoten joskus radalla kuin se ottais siit 900 heppaa mutku putkisto ottaa nyt jo maahan kiinni ku painaa kaasun pohjaan :thumbs:
Mut on kuulema kestäny kone tähän saakka. Siis kesästä lähtien.

Ainii, sitä kaverii pidetään näin yleisesti niinku liian rikkaana kylähulluna. ;)

Originally posted by pek
Älä nyt. Mä tiiän yhen jätkän jol on porsche 993 tuplaturbo johon se on iskeny ties kuinka ison välijääydyttimen ja ottanu joku 650 heppaa siit irti. Selitti suu vaahdoten joskus radalla kuin se ottais siit 900 heppaa mutku putkisto ottaa nyt jo maahan kiinni ku painaa kaasun pohjaan :thumbs:

Ainii, sitä kaverii pidetään näin yleisesti niinku liian rikkaana kylähulluna. ;)

Nyt puhutaankin mesestä:jahas:

Originally posted by pek

Porche on nyt ihan asia erikseen. Btw, oon kuullu ton jutun myös...

Meinasin vaan, kun Laiha mainitsi auton olevan 300 td = kiisseli. Yli 300RWHP on aivan vitusti, jos kerrot sen vielä 1.15 ni tulee vähintään n.345hp kampiakselilta. Voisin vittuilakseni sanoa ettei tollasta tehoa pannu kauaa kestä.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kelpaisko porukalle Mese?

Ja toimari harvemmin voi osakkeitaan noin vain realisoida, koska moinen dumppaus erityisesti toimivan johdon suunnalta tullessaan pudottaisi osakkeen arvon nopeammin kuin Heikki ehtii sanoa syöksykierre.

Eli kaveri on siis rikas paperilla, jollei jotakin merkittäviä yritysjärjestelyjä satu tulemaan vastaan - osakkeilla kun ei ostella edes emmentalia lähikaupasta.
Eiköhän vajaan miljoonan euron osinkotuloilla muutamat emmentalit osteta...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kelpaisko porukalle Mese?

Originally posted by sakuraba
Eiköhän vajaan miljoonan euron osinkotuloilla muutamat emmentalit osteta...

Ja mitä tekemistä osinkotuloilla on osakkeen päivän kurssin kanssa, johon emmental-vastaukseni viittasi?

Originally posted by pek
Oon

Edit: alkaa muute menee tääki threadi vähän off topiciks :) [/B]

Originally posted by Odu
Mä voin muuten vahvistaa tän.

Nii mäki.

Joo pikkasen meneeki offtopickiks mut oli vaan pakko varmistaa et se oot sinä ku en oo sun kuullu kirjottelevan tänne...vkonloppuna baariin.ma soittelen.

Originally posted by Boltsi
Nii mäki.

Joo pikkasen meneeki offtopickiks mut oli vaan pakko varmistaa et se oot sinä ku en oo sun kuullu kirjottelevan tänne...vkonloppuna baariin.ma soittelen.

Aha, ok :)

No kyllähän ratakiskonkin paskaksi saa jos halua on! Mutta kyllä mersun pitäisi järkevällä kaasun käytöllä kestää... googlella tuosta löytyy varmasti juttua.

Eikös toi Heikki Vienola oo Salibandyn entinen maajoukku pelaaja, jossain kutsuttu jopa Mr. Salibandy lempinimellä. korjatkaa jos olen väärässä :offtopic:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom