Kellojen siirtäminen

Viikate74

Bukkake Fighter
Ikä
50
Miten se nyt menee, 2 eri mielipidettä täällä raflojen pitäjillä?

Onko baari-ilta tunnin lyhyempi lauantai-sunnuntai yönä vai sunnuntai-maanantai yönä?

Tietää alkaa ajoissa ottamaan :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TheSami sanoi:
Miten se nyt menee, 2 eri mielipidettä täällä raflojen pitäjillä?

Onko baari-ilta tunnin lyhyempi lauantai-sunnuntai yönä vai sunnuntai-maanantai yönä?

Tietää alkaa ajoissa ottamaan :)

Suomi siirtyy kesäaikaan ensi sunnuntaina eli ensimmäisenä pääsiäispäivänä. Kellojen viisareita siirretään silloin tunnilla eteenpäin kello kolmelta aamuyöllä.

Aivan turhaa vouhottamista. Pidettäisiin kellot samassa ympäri vuoden eikä edestakaisin niitä ruuvattas.
Nimimerkillä: 7 kelloa kotona siirtänyt ja duunissa muutaman sekä sitten kassajärjestelmän kellot viellä rupesivat vittuilemaan kun yhden pää koneen takana 2 kelloa jotka jostain syystä eivät sitten muuttuneetkaan samaan aikaa pääkoneen kanssa.

japa sanoi:
Aivan turhaa vouhottamista. Pidettäisiin kellot samassa ympäri vuoden eikä edestakaisin niitä ruuvattas.

Mä oon kyllä Japa ihan samaa mieltä! Oon monet kerrat miettinyt, onkohan tuo nyt ihan tarpeellista touhua...

Juu mä en kans tajua mikä järki tossa kellovouhotuksessa oikeen mahtaa olla? Ei kai se nyt niin pilkun päälle voi olla, yks 60 minuuttia sinne tai tänne. Tietty jos jollain on joku asiaa valaiseva teoria niin kertokaa ihmeessä.

Janne sanoi:
Juu mä en kans tajua mikä järki tossa kellovouhotuksessa oikeen mahtaa olla? Ei kai se nyt niin pilkun päälle voi olla, yks 60 minuuttia sinne tai tänne. Tietty jos jollain on joku asiaa valaiseva teoria niin kertokaa ihmeessä.
Tässä on kyseessä pelkästään säästöt,näin saadaan lisää valoisaa aikaa.

Jullikka sanoi:
Tässä on kyseessä pelkästään säästöt,näin saadaan lisää valoisaa aikaa.
Ei se valoisa aika kelloja siirtelemällä lisäänny :D

Tuollahan sitä kesäaikaa on perusteltu, mutta en ole vielä käsittänyt mitä merkitystä kellojen siirtelyllä on.

Kylä mun mielestä ihan ymmärrettävä perustelu tuo, että valoisa aika lisääntyy. Siis hereillä ollessa on enemmän valoisaa aikaa.

lej sanoi:
Siis hereillä ollessa on enemmän valoisaa aikaa.
Toinen vaihtoehto olisi tietenkin herätä tuntia aiemmin :)
No ehkä tuolla on jotain merkitystä etelämmässä, missä tulee kesälläkin pimeä yöllä. Suomessa yksi ja sama.

japa sanoi:

Täällä vaihdettiin aika neljään kelloon. Tietokoneen kello sentään vaihtoi ajan automaattisesti. Varsin riemastuttava rituaali kaksi kertaa vuodessa. Olen samaa mieltä siitä että turhaa hommaa.

japa sanoi:
.
samaa mieltä , aivan turhaa säätämistä, toivottavasti joku järkevä joskus päättää että tää saa loppua, vammasta touhua :curs:

Mä olen sitä mieltä, että Suomi sais noudattaa koko vuoden kesäaikaa. Tällöinhän iltaisin on pidempään valoisaa. Suurin osa ihmisistä työskentelee sisällä ymäri vuoden, jolloin on aivan sama nouseeko aurinko aamulla klo 8 tai 9. On vaan niin uskomattoman masentavaa, kun iltapäivällä töistä päästessä on jo pimeää esim. joulun tienoilla klo 15 alkaa olla jo perkeleen pimeää. On kyllä täyttä hölmöläisten hommaa toi kellojen siirtely...

Kerpeleen ärsyttävää hommaa toi kellojen jatkuva eestaas siirtely, varsinki nyt keväällä. (Syksyllä saa sentään nukkua tunnin pitempään.)

Nytkin kun siirrettiin, ja kun kello oli jo yli 1 yöllä, ja oli vielä monta juttua tekemättä, ni kyllä se otti päähän kun kello oikeastaan olikin yli 2. Kolme kelloa olen nyt siirtänyt, videoiden kelloa en vielä ole jaksanut. Saatan itseasiassa odottaa syksyä, jolloin ko. laitteen kello on taas oikeassa ajassa...

"Antaa lootus päättää", sanoi joku virolainen silloin kun he joksikin aikaa luopuivat tuosta vekslailusta.

Jos kukaan tietää,niin ei Suomessa o kelloja kauaa siirretty edestakas,muutaman kymmenen vuotta,en muista tarkkaan.Ja sitä on pähkäilty josko siitä taas luovuttaisiin.Koska totuus on,et se ei mitään hyödytä,sekoittaa vaan vitusti tiettyjä asioita ja liikennettä.Vai ketä kiinnostaa,onko huhtikuussa valoisempaa kello 20 vai 21?Kun kuitenkin koko kesä on aina valoisaa ja talvi pimeää.

Ville1Suuri sanoi:
Jos kukaan tietää,niin ei Suomessa o kelloja kauaa siirretty edestakas,muutaman kymmenen vuotta,en muista tarkkaan.Ja sitä on pähkäilty josko siitä taas luovuttaisiin.Koska totuus on,et se ei mitään hyödytä,sekoittaa vaan vitusti tiettyjä asioita ja liikennettä.Vai ketä kiinnostaa,onko huhtikuussa valoisempaa kello 20 vai 21?Kun kuitenkin koko kesä on aina valoisaa ja talvi pimeää.
oisko ollu vuodesta 1983 tai jotain sinne päin. alunperinhän tuo on otettu jossain päin käyttöön energia säästöjen tai jonkin vastaavan takia, joku viisaampi selventäkööt :arvi:

Allekirjoittanuttakin v*tuttaa kaksi kertaa vuodessa tapahtuva kellojen siirto suuntaan jos toiseen, hyvin on ihmiset pärjännyt miljoonia vuosia siirtämättä kelloja.
Sinänsä se ei ole vaiva eikä mikään siirrellä niitä kelloja, mutta sitten nämä "automaattisesti" kesä-/talviaikaan siirtyvät vehkeet kuten digiboxit menevät joka helvetin kerta sekaisin. :wall:

Tulipa avauduttua :)

Edit. typoja

Viimeksi muokattu:
Kellojen siirtelyhän on tunteiden pohjalta toimivien haihattelijoiden keksintö. Jos säästöä haetaan, niin sillä logiikalla voitais siirtää vaikka kaksi tuntia. Tai kolme. Ei vittu, ihan pimeetä touhua munkin mielestä. Hauskinta näissä saatanan typerissä tavoissa on se, että niiden puolesta voidaan aina perustella "eihän tästä ole suurta vaivaa".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom