Kello kuudelta aamulla treenaaminen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro. Olen 15-vuotias poika ja pitäisi laihtua ja kiinteytyä vatsasta ja vähän muualtakin. Ajattelin kokeilla treenaamista aamulla ennen koulua. Aamulla treenaaminen on kuulemma hyvä tapa polttaa rasvaa. Mitä mieltä te olette? onko teidän mielestä aamulla treenaamisessa mitään haittoja, tai kertokaa lisää hyötyjä. Salikortin olen hankkimassa lokakuussa luultavasti. kotoa löytyy siis vinopenkkiä, soutulaitetta, käyrätankoa, käsipainoja, vatsalauta yms. joten pitäisi jotain pientä saada niillä aikaan. kertokaa kannattaako aamulla treenaamista tyhjällä vatsalla kokeilla?

Kiitos jo etukäteen!

Tuskin siitä mitään haittaa on jos menet aikasin nukkumaan. Kannattaa toki syödä ennen treeniä tai vähintään vetää joku latari.

Moro. Olen 15-vuotias poika ja pitäisi laihtua ja kiinteytyä vatsasta ja vähän muualtakin. Ajattelin kokeilla treenaamista aamulla ennen koulua. Aamulla treenaaminen on kuulemma hyvä tapa polttaa rasvaa. Mitä mieltä te olette? onko teidän mielestä aamulla treenaamisessa mitään haittoja, tai kertokaa lisää hyötyjä. Salikortin olen hankkimassa lokakuussa luultavasti. kotoa löytyy siis vinopenkkiä, soutulaitetta, käyrätankoa, käsipainoja, vatsalauta yms. joten pitäisi jotain pientä saada niillä aikaan. kertokaa kannattaako aamulla treenaamista tyhjällä vatsalla kokeilla?

Kiitos jo etukäteen!

Salitreeni tyhjällä vatsalla on huono idea.
Kun pitää aamutreeni vetää lähes heti herättyä, niin ainakin itse otin dietillä hera-sheikin ja banaanin ennen treeniä. Ja sillä evästyksellä tuli selkeä seinä vastaan treenitehoissa, jos treenille tuli kestoa yli 45 min. Näin massakaudella menee kunnon aamupala tehosekoittimen läpi ja ääntä kohti.

Ja toisekseen... jos sulla on omaa salikalusto niin miksi ihmeessä treenin pitäisi olla aamulla?
Parempi suunnitelma on vetää aamulla TYHJÄLLÄ VATSALLA aerobinen harjoitus (aamulenkki) ja koulun jälkeen sitten salitreeni.

Tuo tyhjällä mahalla treenaaminen aamulla on aika turhaa varsinki jos meinaat sali treeniä vetää.Käy ennemmin lenkillä tai vetäse Hiit ja ota vähä prodea ja hiilaria ennen lenkkiä.Muutenkin jos tarkotus on laihtua niin ruokailu kuntoon,ei se läski pelkällä aamu urheilulla mihinkään lähe.

Ihan mielenkiinnosta, miksi se tyhjällä vatsalla treenaaminen olisi niin huono juttu? Jos edellisenä päivänä on hiilaria syöty niin kyllä kroppa sitä vielä käyttää, ja jälkeenpäin sitten proteiinipitoinen ateria.

Mulla on tyhjällä vattalla salitreenit alkaneet aina loistavasti, mutta heikotus ja voimattomuus tosiaan iskee päälle jos on paljon sarjoja tiedossa.

Offtopiccina, nyt sitten vähän äkkiä kyykkytelineet myös kotiin tai opettelet steinborn-noston että pääset kyykkäämäänkin.

Itse en näe ongelmaa aamulla treenaamisesssa, kunhan vaan tankkaat jotain ennenkuin alat vääntämään, eli ei aivan tyhjällä mahalla. Joillekin se tuntuu sopivan, toisille taas ei. Itselleni ei, kokeilin joskus treenata ennen duunia, mutta havaitsin paremmaksi treenata duunin jälkeen. Mutta tuon kokeilun aikana kyllä tuli nähtyä että joillekin se sopii paremmin. Eli kokeilemalla se selviää mikä toimii parhaiten.

Tuosta rasvanpoltosta en sano mitään, mutta jos vasta aloittelet niin kannattaa ensin hommata perusvoimat ja vähän lihaa luiden ympärille niin ne läskit lähtee paljon helpommin myöhemmässä vaiheessa, lihas kun on aktiivista kudosta.

EDIT: Ja jos kotona on tarpeeksi painoja ja pystyt kyykkimään niin miksi turhaan maksaa salikortista? Pitkässä juoksussa tulee paljon halvemmaksi vain ostaa silloin tällöin lisää painoja, ja ehkä, jos huvittaa, päivittää kalustoa.

Minkä takia ylipäätään 15-vuotiaan pitäisi treenata tyhjällä vatsalla laihtuakseen? Eiköhän tuossa iässä kaikki ylimääräinen lähde lätkimään itsekseen jo normaalin kasvun ja kehityksen myötä. Tähän kun lisätään säännöllinen, suunniteltu harjoittelu (+syöminen) niin tuskin tarvitsee miettiä mitään dieetteja ja painonpudotusta. Mittoja ei aloittaja antanut, mutta jos muutama makkara lanteilta löytyy niin enpä näkisi mitään syytä huoleen.

Tosin vaikeahan tuo on sanoa että kannattaako painon pudotus. näitäkin 15v näkee jotka ovat 170cm/100kg, siinä vaiheessa kannattaa jo oikeasti pudottaa painoa. Mutta jos olet normaalipainoinen kuitenkin, niin treenaa vain järkevästi ja syö terveellisesti.

Itse käyn päivittäin 6.30 alkaen treenaamassa ja tuntunut että vireystaso noussut huomattavasti mitä ennen oli.. Aamulla tulee vedettyä kunnon mätöt ennen menoa; puuroa, munakasta ja leipää. Tuntuu ainakin että loppupäivästä kropassa rasva palaa (hiki ainakin lentää)...

Itse käyn päivittäin 6.30 alkaen treenaamassa ja tuntunut että vireystaso noussut huomattavasti mitä ennen oli.. Aamulla tulee vedettyä kunnon mätöt ennen menoa; puuroa, munakasta ja leipää. Tuntuu ainakin että loppupäivästä kropassa rasva palaa (hiki ainakin lentää)...

Saman olen huomannut minäkin. Aamusta reippaasti hiilaria kehiin proteiinin lisäksi. Reenaan sellaiset 40min ja plussa puolena sali on aivan tyhjä, joten odotteluun ei mene aikaa. Palkkari naamaan ja saunan kautta altaaseen. Rauhallisesti sellainen kilsa uintia ja saunan kautta kotia kohti. Toiminut minulla yllättävänkin hyvin. Virtaa riittää koko päiväksi ja illalla uni vaikeudet, joista kärsin, ovat hävinneet. Tuon palkkarissa olevan hiilarin jälkeen päivän sapuskat on melkeinpä karppaajan ruokavaliota. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan aamu reenausta vaikka se nyt ei mitään herkkua ensimmäisinä aamuina olekkaan herätä puoli kuudelta mutta kaikkeen tottuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pistetääs tänne niin ei tartte uutta aihetta alottaa..

Oon ajatellu painoo pudottaa nyt jonkun 5-10kg, mittaa tyyliin 180 ja painoo 95. Lihasmassaa tosin löytyy jonkun verran.. Ihan koulun lukkarista ja kyydeistä johtuen treenit olis joka pv aamusin ennen koulua kun ei muulloin pysty. Kotona kyllä on kuntopyörä.

Kannattaisko aamulla vetää punttitreeni ja joku kevyt aerobinen ja illalla lisäks aerobista himassa, vai aamulla pelkästään punttitreeni ja illalla päivän ainoo aerobinen? Miten syömispuoli, esim aamupala?

Edit. Ja ikää se 16 nyt.

Back
Ylös Bottom