Kellään useampia erilaisia ammatteja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja proileri
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli tuossa mieleen että onko kenelläkään pakkislaisella kahta tai useampaa toisistaan täysin poikkeavaa ammattia tai koulutusta? Tarkoitan siis esim. ammattikoulu- ja korkeakoulutasoisia juttuja jotka eivät ole ihan samaa alaa.

Itse olen aina tykännyt kaikenlaisesta näpertelystä ja värkkäilystä eli käsillä tekemisestä, mutta opinnot ovat kovasti yliopistossa ja ihan päinvastaisella suunnalla. On aina välillä tullut leikittyä ajatuksella että josko vielä joskus räsäyttäisi ja menisi esim. metalli- tai lasialan artesaanikoulutukseen kun alkaa kyllästyttämään luennoilla istuminen, hoitaisi sitten korkeakouluopintoja vaikka sivutoimisesti hiljalleen eteenpäin. Taloudellisesti eli valmistumisen jne. kannalta ei kauheana järkeä, mutta kivaa saattaisi olla kun oikeasti pääsisi käsillään tekemään!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koulutukseni on sairaanhoitoalalta ja tämänhetkiset työtehtävät kulkevat tuolla informaatio-, viestintäliikenne ja tietotekniikka-alan parissa. Eli hyvin hyvin kaukana toisistaan. Aiemmat työni ovat lähinnä aikuisviihdealan suunnalta, pääosin web-, ja sms-pohjaisia juttuja.

Kaikki aika poikkeavat toisistaan :)

Minulla on ravintola-alan koulutus ja ammattikorkeakoulututkinnot (tai siis toinen hiukan vielä kesken) sekä matkailusta että taloushallinnosta. Ajattelin vielä joskus opiskella jotain muutakin, jos ei muuta niin omaksi ilokseni.

Ravintola-alan koulutus ammattikoulusta ja hoitoalankoulutus ammattikorkeakoulusta. Isona musta tulee.... ?

Ravintola-alalta ensimmäinen tutkinto ja ammattikorkeakoulututkinto taloushallinnosta. Tällä hetkellä teen hommia henkilöstöhallinnon parissa.

Takana kesken jääneitä opintoja biologian laitoksella ja AMK:ssa terveydenhoitajan ko:ssa. Valmistuin kuvanveistäjäksi (kuvataiteilija AMK) viime keväänä, sen jälkeen heti levyseppä-hitsaajakurssille ja tällä hetkellä siis levyseppänä Aker Yardsilla. Käsillä piti päästä tekemään.:D

Työpaikoista kamalin on ollut puhelinmyynnissä, jota tein yhteensä 10kk.:urjo:

Opiskelen (ei siis vielä varsinaisesti ammattia) konetekniikkaa yliopistossa ja teen satunnaisesti ovihommia, jotka ei kylläkään
vaadi mitään parin päivän kurssia kummempaa koulutusta, aloitusviestissä kun taidettiin mainita ammatti- sekä korkeakoulut.

Musiikkipuolen koulutuskin on käynyt mielessä kun tuota kitaraa on tullut soitettua toista vuosikymmentä.

Itse kävin peruskoulun jälkeen kone ja metallialan tutkinnon, niitä hommia n.7 vuotta(tosin välissä 2vuotta LVI-alalla,ilman koulutusta - työ opettaa:) ).
Sitten takaisin koulunpenkille työn ohessa, sieltä kemiantekniikan tutkinto. Nyt oltu pari vuotta kemian prosessi-alalla.

Itse kävin lukion jälkeen kolmivuotiset ammattikouluopinnot kosmetologiksi, valmistuttuani jatkoin vielä seuraavana syksynä fysioterapiaa opiskelemaan ammattikorkeaan. tarkoitus olis pukata toiminimi pystyyn nyt keväällä opintojen ohella, niin pysyis tämä aiempikin ammatti hanskassa :)

Hmm. Valmistuin viime keväänä tietojohtamisen diplomi-insinööriksi ja lisäksi mulla on personal trainerin paperit. Olen tehnyt jonkin aikaa molempien noiden alojen töitä, toista päätoimisesti ja toista lähinnä omaksi huviksi, mutta nyt sitten taas yhtäkkiä ihan eri alalla. Eli tämänhetkinen työ sekalaisesti markkinointia, tiedottamista, tuotekehitystä ja jonkin sortin tutkivaa journalismia.

Baarimestari ja kohta valmis FM-tutkinto tietojenkäsittelytieteestä.

valmistunut ammattikoulusta: paperiprosessinhoitaja
Tyokseni
informaatiotekniikkaa, varastomiehena, postinjakelua/lajittelua, rakennushommia, puutarhahommia, ja talla hetkella olen talonmies/hovimestari

Tassa kun rupeaa miettimaan niin en edes muista kaikkien firmojen nimia missa oon ollu hommissa. jokseenkin kuitenkin aina on jotain tullu tehtya.

Elektroniikka-asentajan koulutus ammattikoulusta ja nykyinen työni on uimaopettajana/-valvojana. Aloitan juuri tekemään liikunnan ammattitutkintoa Vierumäellä. Teknillisessä yliopistossa on roikkumassa diplomi-insinöörin opiskelupaikka sähköalalla.

Töissä olen ollu 14 firmassa, vesilaitoksella, nettiliittymien asentajana, puhelinmyyjänä, numeropalvelussa, web/mainosten suunnittelijana...
Ikään nähden aika paljon :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom