Kellään useampia erilaisia ammatteja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja proileri
  • Aloitettu Aloitettu
Hmm. Valmistuin viime keväänä tietojohtamisen diplomi-insinööriksi ja lisäksi mulla on personal trainerin paperit....
sori :offtopic: mutta minkähänlaista palkkaa nämä personal rainerit suurinpiirtein saavat. Ajattelin vaan että kannattaako käyvä kursseja ku näytti aika hintavia olevan 2000e< . Tässä parin vuoden päästä vois olla mielenkiintoo muitten opiskelujen yhteydessä tehä nuita hommia...
ELI yhteenveto: kannattaako käydä jos ei aio ihan täyspäiväsesti tehä kyseisiä hommia ja mikä palkka ja onko töitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on aika paljonkin...

1. Matkaopas (tutkinto ja työkokemus)
2. Kokous- ja kongressivirkailija (tutkinto ja työkokemus)
3. Risteilyemäntä (työkokemusta)
4. Matkatoimistovirkailija (koulutus ja työssäoppinen)
5. Puhelinvaihteenhoitaja (suurvaihde) (työkokemusta)
6. Taksinkuljettaja (kurssi ja työssäoppinen)
7. Rahtari (työkokemusta)
8. Hyttiemäntä (työkokemusta)
9. Hotelliemäntä (restonomikoulutus ja työkokemusta)
10. Ravintola-apulainen (työkokemusta)
11. Vartijan ammattitutkinto (ei työkokemusta, halusin siitä nuhteettomuustodistuksen)

Ym. töistä tein viime vuonna kolmea seitsemällä eri työnantajalla (pätkätyöläinen).

Olen päättänyt yhden lamakauden kokeneena että tämä tyttö EI IKINÄ jää työttömäksi. Joka homma on sellaista että voin tehdä sitä muuallakin kuin Suomessa.

Koulutusta ja työkokemusta on lähihoitajana ja sairaankuljetuksesta, myöskin koulutus metallialalle, jossa tällä hetkellä työskentelen.
Myöskin Karjaportilla tein joskus töitä lehmännahkoja siirrellen...
Kaikenlaista tullut kokeiltua...

Olen sairaanhoitaja, AMK:ssa opiskellut. Teen toimittajan hommia freelancerina ja välillä vakituisempanakin, riippuu viikosta. Työssä oppinut toimittaja :D

Hoitoalan koulutus, rakennusalan erikoisammattimies(bitumieristäjä), mekaanikon koulutus, hotelli ja ravintola-alan koulutus(receptionisti), turva-alan koulutus(vartija), järjestyksenvalvoja, uimavalvoja. Enkä ole vielä edes kovin vanha.:eek::itku:

Lista:
-Kattotyömies (työkokemus)
-Kalanmyyjä (työkokemus)
-Tarjoilija (koulutus)(työkokemus)
-Suurtalouskokki vai mikä se oli (koulutus)
-Turva-alan koulutus (metro-vartija yms.)
-Rauhanturvaaja
-Portsari (työkokemus)
-Urheiluhieroja
-Personal Raineri siis Traineri
-Yrittäjä

ja jotain muuta mitä en nyt muista :)

No mulla ei montaa ole vaikka itsestä tuntuu että työpaikat ja alat on vaihtuneet yhtenään:

1. varusmieskouluttaja (työkokemus + koulua)
2. elintarvikesiivooja (työkokemus)
3. vanerityöntekijä (työkokemus + ammattikoulutus)
4. valmiussotilas
5. ndt - tarkastaja (vaiheessa)

Jos tässä nykyisessä viihtyisi vähän pitempään, tai mistä näitä tietää...Ja jos vielä joskus teknikon tai amk-inssin tai vast. koulutus töiden ohessa.

No olin ensin työmailla raksahommissa ja siitä sitten hulluuttani aloin opiskella raksainssiksi (DI) mutta kun ei inssin hommat kiinnostanu päivääkään niin musta tulikin itseoppinut kodari jo vuonna 89 mutta kävin samalla sen raksainssin opinnot loppuun aikanaan työn ohessa kuitenkin. Niin että Rakennus alan dippa inssin paperit ties milla suunnittelijan ja rakennuttajan pätevyyksillä on taskussa mutta päivääkään en oo niitä hommia tehnyt, enkä tee :D

Rakennusmies (kokemusta työharjoittelusta + kaksi päivää kyseistä työtä) ja melkein merkonomi (Kokemusta on kaupasta, kirpputorilta lapsuuden kesiltä, sekä viime kuukausi toimistossa, pidän kyseisistä töistä) Lisäksi olen ollut apuna yhdessä kuljetusfirmassa, kun on tarvittu ja kun ei ole ollut muutakaan menoa.

Lapsuuden haaveammatteja, kaverillani merirosvo ja mulla terroristi:D, jotka ala-asteen loppua kohden vähän tulivat realistisemmiksi, kaveri presidentiksi ja minä poliisiksi. Kyseinen kaveri on soittanut bändissä ja tekee nettisivuja, opiskelee DI:ksi.

Likketaloudesta perustutkinto, Matkailualan Restonomi AMK:sta + "sivuaineena" markkinointi, sekä reipa vuosi Kiinassa kieltä opiskelemassa.
Hommia tullu tehtyä mm. musiikkialalla, markkinoinnin parissa, rekrytoijana, tutkimuksen valvojana, vakuutusasiamiehenä, assistenttina ja useampi vuosi eläinten parissa.

Kiinnostusta olisi vielä ainakin liikunta-alan tutkintoa kohtaan.

Ikään nähden aika paljon on erilaisia hommia aika paljon tullu tehtyä ku ei oo ikinä toi koulunkäynti hirveesti kiinnostanu. Jonku verran siellä on kyl tullu käytyä..
Talonrakentaja (koulutus, työkokemus)
Kallioporari (työkokemus, liekkö noihin koulutusta olemassakaan)
Metsuri (työkokemus)
Varastomies/lähettämövalvoja (työkokemus, pakosta kun oli kortti kuivumassa)
Autonkuljettaja (koulutus, käynyt kurssit työn ohessa tällä hetkellä siis täysperävaunukuski)

Paljon sitä kerkee ku vaan vaihtaa alaa tarpeeksi usein mut nyt on ihan kiva duuni enkä ole alaa vaihtamassa! :)

Itsellä kaksi eri tutkintoa ja aina otettu esille työhaastattelussa miksi on vaihtanut ammattia. Mitähän tuollaseen olisi hyvä vastata? Aiemmin oon vastannut tyyliin "kiinnostus uutta alaa kohtaan ja halu kokeilla vielä jotain muuta".

Hienoja ammatteja pojat!

Itse haluaisin päätyöni ohella tehdä jotain täysin muuta, esim ajaa taksia tai olla jossakin erikoiskaupassa lauantaisin osa-aikaisena myyjänä. Myös rakennusalan hommat kiinnostavat, mutta harvemmin tehdään lauantaisin.

minulla on maalarin (osaksi raksa"äijän" huolto "miehen" kokemusta) vartijan koulutus siivoojankin kokemusta koulutusta, entisöintiäkin (huonekalujen) on tullu kokeiltua :D mutta nyt viimeisin on kokki ja siinä se tulee olemaan.. paitsi jos pääsen leipomista ja konditoriaa viellä joskus opiskelemaan työn ohella:)

Tietotekniikan-, sähköalan- ja rakennusalan perustutkinnot löytyy. Hyvää tuuria ollu.. Aina kun valmistuu johonkin niin ala kuivahtaa tai muuten vaan jumissa :D

Nimim. Työtön82

Raksamies (koulutus ja työkokemus)
Tietoliikenne-asentaja (koulutus)
Jv ("koulutus)
korttia vaille CBB-PRO

Massia tulee siis ovista ja ikkunoista isona!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom