KELA!!!argh!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tenu
  • Aloitettu Aloitettu
Kai se täytyy mainita,että mulla on yksi positiivinen kokemuskin KELAsta. Asiasta saatu hyöty tosin oli niin pieni, että vaakakuppi on vielä reilusti miinuksen puolella...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
Hih, eiköhän me kaikki sitten 65-vuotiaana eläkkeelle kuitenkin, KELAN sponsoroimana..............

:hyper:

Kuules silloin kun me ollaan 65-vuotiaita niin eläkeikä on 75 vuotta, ja valtion eläkkeet on kokonaan lakkautettu rahanpuutteen takia. Ei muuta kuin säästämään jo nyt sukanvarteen rahaa vanhuutta varten. Mä en luota pätkääkään saavani eläkettä Suomen valtiolta vanhoilla päivilläni.

Juuei tuolta Kelasta kannata olettaa saavansa mitään eläkettä.
Näillä hinnannousuilla tarvii tehdä eläkeiänkin jälkeen työtä jotta olisi varaa maksaa sähkönsiirto edes taloyhtiön sisällä... :david:
Mutta kyllä työttömänä kelpaa, kunhan vain valmistuisi ensin ja sitten ansiosidonnaiselle hetken perästä, niin tulee rahaa kun rännistä, ja mitään ei tartte tehdä... :hyper:

protsku sanoi:
Perusteluja? Mä en usko tähän.

Eläkeläisten määrä suurenee koko ajan ja työtä tekevien määrä vähenee koko ajan.

Eikö tuossa ole yhtälö, joka ensin johtaa siihen että eläkeikää aletaan hivuttaa ylöspäin maksupaineiden helpottamiseksi ja lopulta eläkeikä saadaan sitten hiissattua niin korkealle, että vain harva sinne asti ehtii ennenkuin potkaisee tyhjää.

Äkkiseltään en minä ainakaan keksi mistä tulisi niin iso potti rahaa valtion kassaan että tuo eläkkeiden aiheuttama vajaus pystyttäisiin tilkitsemään muuten kuin eläkeläisten määrää tavalla tai toisella vähentämällä.

Parempi vaan kuolla siin 65vuotiaana! ´Vittu en minä ainakaan sitte vanhana miehenä jaksa tapella jostain kusisesta eläkkeestä, pakottaa kummiskin sitten tekee töitä viel 100 vuotiaana!

IronMind sanoi:
Eläkeläisten määrä suurenee koko ajan ja työtä tekevien määrä vähenee koko ajan.

Eikö tuossa ole yhtälö, joka ensin johtaa siihen että eläkeikää aletaan hivuttaa ylöspäin maksupaineiden helpottamiseksi ja lopulta eläkeikä saadaan sitten hiissattua niin korkealle, että vain harva sinne asti ehtii ennenkuin potkaisee tyhjää.

Äkkiseltään en minä ainakaan keksi mistä tulisi niin iso potti rahaa valtion kassaan että tuo eläkkeiden aiheuttama vajaus pystyttäisiin tilkitsemään muuten kuin eläkeläisten määrää tavalla tai toisella vähentämällä.

Pahin vaihe on muutaman vuoden kuluttua kun suuret ikäluokat alkaa jäädä eläkkeelle.
Parin kymmenen vuoden päästä alkaa helpottamaan, kun huoltosuhde alkaa korjaantumaan -"luonnollisen poistuman" ansiosta.

demoni sanoi:
Pahin vaihe on muutaman vuoden kuluttua kun suuret ikäluokat alkaa jäädä eläkkeelle.
Parin kymmenen vuoden päästä alkaa helpottamaan, kun huoltosuhde alkaa korjaantumaan -"luonnollisen poistuman" ansiosta.

Mitäs jos ikäluokat pienenee seuraavat 20 vuotta entisestään? Sitten oravanpyörä ei pysähdy koskaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom