KELA!!!argh!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tenu
  • Aloitettu Aloitettu
onkos muilla ongelmia opintotuen kanssa?oon käyny tota koulua viime syksystä ja kertaakaan ei opintotuki oo tullu ajoissa...joka kuukaus meen neljäs päivä kattomaan tiliä ja ei kertaakaan ole ollut siellä,siis vittu joka kerta joutunu mennä sanomaan niille et ei taaskaan ole tullut rahoja.sit kestää aina pari päivää siitä niin ne laittaa sen tilille....siis vittu argh mikä voi olla niin ylivoimasen vaikeeta et ne ei voi korjata sitä...joka kerta ne sanoo et joo me tutkitaan tää ongelma.Toi kela kusee muutenkin?vähän semmosen vaikutelman olen saanut ihmisiltä???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kusee pahasti. En suosittele tukien nostamista tai systeemin riepoteltavaksi lähtemistä kenellekään. :curs:

En oo ikinä kuullu tollasesta, aika kummaa.
itelleni tulee tuet aina kellon tarkkuudella, ainut ongelma oli kun aloitin koulun, niin sain ekat tuet 3kk opintojen aloittamisesta. tämähän on ihan normaalia kun on niin kova ruuhka, ja pelimieshän olisi laittanu ne tukihakemukset menemään aikaisemmin :)

jumankekka pojat ja tytöt oli tullu opintotuki ajallaan!jutst katoin netistä.vittu tänään saa proteiinia ja kreatiinia + illalla kotona kalsarikännit!oon ilonen:kippis1:

Toi 15% korko on kyllä koronkiskontaa vuodesta. Ei mullakaan koskaan ole ongelmia ollut opintotuon maksuajankohdan kanssa. Ja jos talous olisi niin tiukassa että pelkkä maksupäivä rasittaisi itseäni pahasti en pystyisi opiskelemaan. Päähän siinä hajoaisi.

Joo, mulla menee maksuun muutaman kuukauden massit ensi vuonna... Täytyyköhän ne suorittaa silloin kerralla, vai onko joustoa?

Nimimerkki "joustoa olisi ollut ollut maaliskuussa jos olisin neuvotellut, mutta en tehnyt sitä"!:curs:

Originally posted by toni da rookie
onkos muilla ongelmia opintotuen kanssa?

Multa KELA kusetti mukavasti parin kuukauden tuet, eivät kertoneet, mikä vialla ja mitä korjata, vaan hyssyttelivät vaan. Sitten kun kolmannen tai neljännen kerran kävin siellä itkemässä, sain vihdoin oikeaa tietoa ja asiat kuntoon. Tosin olivat jo ehtineet kusettamaan asiat niin, ettei takautuvasti enää niitä saanut. :curs:

Jouduin lainaamaan rahaa siskolta, että pysyin hengissä ja kun selvisi, etten saa tukia takautuvasti, niin jouduin maksamaan velkani tavarana, toisin sanoen 125cc jamahani vaihtoi omistajaa... :itku:

Mulla on epäsäännölliset työt ja joudun joskus hakemaan työmarkkinatukea ja en ole vielä saanut tammikuun työmarkkinatukea. Kelassa sanottiin, että olisi helpompaa jos lopettaisin tuon työnteon mutta minä kun en lopeta. Onneksi työ on sen verran hyväpalkkaista että ei tuo tuen myöhästyminen haittaa mutta entä jos olisi rahat lopussa?

Viime syksynä soitin kelalle ja ihmettelin miks ei ollu tukia tullu. Virkailija väitti että on maksettu, no sit se kysy tilinumeron ja sano et heillä on tiedoissa joku ihan toinen?! No sit ne sano et ei voi antaa rahoja ennen ku saadaan ne pois siltä tililtä minne ne oli menny.. :curs: Luulis et valtio ois voinu antaa ne suoraan ja ottaa sit sieltä itelleen, koska virhe oli kelan.

En aio enää koskaan olla tekemisissä sen puljun kanssa. Kunhan saa nämä takaisinperinnät maksettua...

Re: Re: KELA!!!argh!

Originally posted by Jortsu
On. Maksan sitä takaisin 15% korolla :itku:

Sama täällä, me tosin makselemme vaimon opintotukia takaisin. Kela on mielestäni todella syvältä ja muutenkin koko opintotukijärjestelmä on viimeisen 5 vuoden aikana kääntynyt opiskelijoita vastaan. Eipä tuo tosin ihme ole, kun Sailaksen kaltaiset idiootit päättää ja esittää typeriä ehdotuksiaan...

ummmmm...... pitääkö opintotuki maksaa takaisin? eikös se ollut opinto-laina mikä pitää maksaa takaisin? :confused: :itku:

Originally posted by letku
ummmmm...... pitääkö opintotuki maksaa takaisin? eikös se ollut opinto-laina mikä pitää maksaa takaisin? :confused: :itku:
jos oot tehnyt töitä opiskeluaikana liikaa tai saanu muuten vaan tukea liikaa,kela itkee tuen takasin!

Oho, täällähän moni maksaa tuota 15%:n korkoa. Minä annoin viimevuonna kelan virkailijan laskea paljonko pitää maksaa takaisin. Kaveri parka taisi laskea väärin ja sain tilaisuuden tukea valtiota hieman. Laskekaa siis ihan itse laskunne, jos olette epäisänmaallisia :)

Tuo takaisin perintä kyllä ottaa aivoon ja kunnolla! Joka kuukausi joutuu laskemaan pennilleen, ettei tuloraja ylity ja sit loppuvuoden joutuu kitsastelemaan jos ei voi nostaa takaisinmaksun pelossa tukia. Työkaverini tienasi 20 euroa "liikaa" joulukuussa->joutuu maksamaan joulukuun tuen takaisin! Ja sit on se rapiat 15 %:n korko, ihmettelen miksi se on niin korkea? :curs:

Maksaa heti takaisin kun huomaa että menee liksat yli niin ei tule mitään korkoja. Kelasta saa niitä lärpsyjä mistä näkee tulorajat. Siitä tulee aika hyvä tuntipalkka jos tunnin verran niihin ohjekirjasiin tutustuu ja osaa sitten hoidella takaisinmaksut oikein.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom