Keittiön suunnittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Niin kuin nähdään, tässä hintavertailussa menee taas perinteisesti puurot ja vellit sekaisin. 20k€:n "keittiöremontti" olikin paljon muutakin kuin keittiön kaapistot, koneet ja näiden asennustyöt. Ja jos vielä vertaillaan mitä säästää tekemällä kaiken itse, pitäisi huomioida kotitalousvähennys (-60% työn osuudesta). Ktv on nostanut remonttien hintoja siellä missä kysyntää on enemmän suhteessa tekijöihin. Ei tuo 20k€ ole välttämttä mikään ryöstö ja aivan turha sitä on sellaiseksi tuomita, jos ei tiedä tarkkaan mitä se sisältää.

Silloin muistaakseni laskeskelin, että vajaa 12k€ olis ollut keittiön osuus ilman pintoja. Kalusteet 7500€, koneet 3300€ ja asennus noin 1000€.

Loput 20k€:sta meni sitten eteisen kaapistoon, pintoihin, lattiaan ja muihin töihin.

Joo, ja tosiaan, verotuksesta tuli sitte takasin asennuskustannuksia.

Silloin muistaakseni laskeskelin, että vajaa 12k€ olis ollut keittiön osuus ilman pintoja. Kalusteet 7500€, koneet 3300€ ja asennus noin 1000€.

Loput 20k€:sta meni sitten eteisen kaapistoon, pintoihin, lattiaan ja muihin töihin.

Joo, ja tosiaan, verotuksesta tuli sitte takasin asennuskustannuksia.
Noniin, tulihan se sieltä kun vähän potkittiin :D Tässä tapauksessa saan hieman osviittaa hinnasta, siinä suhteessa että tuleva keittiö jota joutuu/pääsee remontoimaan on lähes 1:1 Jyrkin keittiön kanssa. Tosin sitten aikanaan otan kyllä itse vasaran käteen ja vähintään purkutyöt sekä jotain muuta yksinkertaisempaa puuhaa pyrin itse tekemään. Nyt kun alkaisi se peruskuntoinen rivari löytymään niin pääsisi toteuttamaankin näitä ideoita.

Mitäs koneita tänäpäivänä pidetään hinta-laatusuhteeltaan hyvinä? Itse olen käsittänyt että Siemens olisi tällainen merkki ja nämä Electroluksit ja Rosenlewit ois enemmän bulkkikamaa. Miele lienee siellä kodinkoneiden mersuluokassa, myös hinnaltaan. Entäs sitten esim. AEG?

Itse sain Siemensin koneista ihan hyvän tarjouksen. Ois jääkaappi, pakastin, apk, uuni ja induktioliesi n. 2700 euroa.

Oon pettynyt siemensiin. Jääkaappi ei suostu menemään kylmäksi, helposti 10 astetta vaikka kuinka on täpöillä. Lisäksi ensimmäinen näkemäni jääkaappi joka on selkeästi äänekäs.

Mitäs koneita tänäpäivänä pidetään hinta-laatusuhteeltaan hyvinä? Itse olen käsittänyt että Siemens olisi tällainen merkki ja nämä Electroluksit ja Rosenlewit ois enemmän bulkkikamaa. Miele lienee siellä kodinkoneiden mersuluokassa, myös hinnaltaan. Entäs sitten esim. AEG?

Itse sain Siemensin koneista ihan hyvän tarjouksen. Ois jääkaappi, pakastin, apk, uuni ja induktioliesi n. 2700 euroa.

Meillä on Siemenssin jääkaappi-pakastin, jonka ostin pari vuotta sitten Rakenna ja Remontoi messuilta. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen laitteeseen, vaikka sen hankintahinta oli hieman kilpailija merkkejä kalliimpi (noin 1500e). Silloin tämä kyseinen kapistus olis voittanut useita eurooppalaisia testejä.

Mielestäni jääkaappi-pakastin on niin pitkän aikavälin hankinta, että siinä ei kannata muutamia satasia säästää. Osa kerralla paras mihin sinulla on varaa ja älä tingi laadusta tai ominaisuuksista.

Meillä on Siemenssin jääkaappi-pakastin, jonka ostin pari vuotta sitten Rakenna ja Remontoi messuilta. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen laitteeseen, vaikka sen hankintahinta oli hieman kilpailija merkkejä kalliimpi (noin 1500e). Silloin tämä kyseinen kapistus olis voittanut useita eurooppalaisia testejä.

Mielestäni jääkaappi-pakastin on niin pitkän aikavälin hankinta, että siinä ei kannata muutamia satasia säästää. Osa kerralla paras mihin sinulla on varaa ja älä tingi laadusta tai ominaisuuksista.

Siis sulla on korkea jääkaappi ja korkea pakastin? Tuollaista ollaan katsottu ja Siemensiä on kovasti suositeltu kauppiaiden toimesta. Testeissäkin ovat pärjänneet. Vähän just tällaisia käyttäjäkokemuksia haen. Ei tuollainen kodinkonesetti esim. Siemensiltä tule edes miksikään överikalliiksi kun tuntus että 3000 euron huitteille saisi meidän tulevan keittiön kalut ja tuossa on induktioliesi jo mukana ja todella hyvä uuni.

Täytyy kuitenkin katsoa hinta-laatu suhdetta. Tosin ihan parin satasen perässä ei näissä tosiaan kannata juosta, kun investointi on tosiaan tuo n. 3 tonnia ja ovat käytössä hyvällä tuurilla jopa pari vuosikymmentä...jos siis kestävät.

Jotain lähemmäs 2500 euroa maksettiin keittiön koneista 2004. Nuo oli Rosenlewiä, pakastin oli arkkumallinen ja se nyt on meillä vieläkin, tosin varastossa kun ei tähän kerrostalokämppään mahdu. Uudessa kämpässä tulee varmaan tallirakennukseen ja on käytössä silloin kun tarvii tai sitten myydään pois.

Mutta en ole kovin aktiivisesti seurannut, eli onko noiden koneiden hinnat kehittyneet juuri mihinkään suuntaan vain onko kuten tietokoneissa ja telkkareissa, että liikkuvat suht samassa luokassa, mutta koneet kehittyvät vain koko ajan?

Siemens/Bosch jne ovat pelkkää paskaa jos ei ole Made In Germany. Itte panostaisin pitkään takuuseen, Ikealta saa Electroluxin koneita Ikea-logolla 5v takuulla ja huippuhalvalla.

Ei se Miele nyt niin paljon kalliimpi ole kuin hyvät Siemens/AEG -vermeet. Itse taisin maksaa keittiöremontin yhteydestä Mielen paketista ~3500 euroa (integroitu apk, jääpakastinkaappi, integroitu mikro, kalusteuuni, induktiotaso). Toki pelkkää konepakettia ostaessa hinta on hieman eri, mutta omalla kohdalla hintaero siemensin ja mielen paketilla oli muitaakseni 700 euroa. Toivottavasti Miele on nykyään yhtä hyvä kuin menneisyydessä. Ainakin niillä luki materiaaleissa edelleen, että "suunniteltu kestämään 20 vuotta". Onpahan ainakin hyvät materiaalit mihin vedota kuluttajasuojan puitteissa jos sattuvat hajoamaan kymmenen vuoden päästä :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mua ei nappaa ainakaan 20 vuoden päästä enää käyttää samaa pesukonetta, tai jääkaappia. Voin suosiolla ostaa uudet vaikkapa 5-10v välein.

Mua ei nappaa ainakaan 20 vuoden päästä enää käyttää samaa pesukonetta, tai jääkaappia. Voin suosiolla ostaa uudet vaikkapa 5-10v välein.

Puolensa siinäkin. Itse kuitenkin äänestän lompakolla perseilyä vastaan ja haluan tuollaisten yksinkertaisten funktionaalisten tuotteiden olevan laadukkaita ja kestäviä. Vähän niinkuin valurauta vastaan teflon. En välttämättä (saati todennäköisesti) ole niitä 20 vuotta käyttämässä, mutta edellytän sellaisen olevan jossain määrin mahdollista. Tuskin nuokaan ovat nykyään samalla tasolla kuin joskus 80-luvulla kun kunnon mielen pyykkikone painoi manuaalin mukaan 115kg. Oi nitä aikoja :)

Itse olen vain tyytyväinen jos noita ei tartte 15 vuoteen vaihtaa, mielellään voisivat kestää tuotakin pidempään. Vanhassa kämpässä ehtivät siis 6 vuoden ikään ennenkuin muutettiin pois ja ei tullut mieleenkään uusia yhtään konetta. Nykyiset pesukone ja rumpu on 12 vuotta vanhoja. Pesukone varmaan kohta vetää viimesiään, mutta onpahan sillä pestykin. Eipä nuokaan ulkosesti kummemmiksi muutu vaihtamalla.

Meillä AEG:n koneet, ovat nyt kestäneet jo kaks ja puol vuotta. Katotaan kauan menee, ennen kuin ensimmäinen sanoo sopimuksen irti. Erillisuuni on valmistettu Saksassa, mikro UK:ssa, jääpakastinkaappi Ruotsissa ja loput EU:ssa (mikä lie halpamaa kyseessä).

Toteutin pienen budjetin keittiöremontin uuteen asuntoon. Ilman suhteita ja kaverialennuksia tavaroista koko muutokseen meni 1212 € rahaa. Kodinkoneet tulivat kuitenkin vanhasta asunnosta mukaan, paitsi liesi ja liesituuletin jotka ovet ehkä rumia, mutta edelleen toimiva. Yksi välitilan levy vielä uupuu paikoiltaan. Sekin on jo ostettu, mutta on väärän värinen.

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Inskalle. Eli taso+allas ja uudet ovet vetimineen uusiksi? Ja välitila levy. Juuri tuollaisia alkuperäisen näköisiä keittiöitä on paljon 90-luvun taloissa,periaatteessa ei mitään vikaa mut ulkonäkö aika kökkö. Noissa käy kait tän päivän standardeilla ovien koot? Mites laatikostot,uusia kokonaan?
niin edittiä vielä,et kivan nykyainen kokonaisuus vähällä työllä ja rahalla :)

Vetimet ei oikein iske. Mutta toisaalta ilman niitä tuota voisi luulla alkuperäiseksi.

Vetimet ei oikein iske. Mutta toisaalta ilman niitä tuota voisi luulla alkuperäiseksi.

Ai vois? No tuskin livenä ainakaan luulisit. Aika paskat kuvat.

Miks lamppu ei ole keskellä pöytää?

Inskalle. Eli taso+allas ja uudet ovet vetimineen uusiksi? Ja välitila levy. Juuri tuollaisia alkuperäisen näköisiä keittiöitä on paljon 90-luvun taloissa,periaatteessa ei mitään vikaa mut ulkonäkö aika kökkö. Noissa käy kait tän päivän standardeilla ovien koot? Mites laatikostot,uusia kokonaan?
niin edittiä vielä,et kivan nykyainen kokonaisuus vähällä työllä ja rahalla :)

Tasot, allas (+vesilukko) , välitilan levyt, saranat, vetimet ja ovet uusiksi. Muuta kymppi rakennusliimaan ja silikoniin. Lisäksi pari uutta ovea vanhan korkean jääkaappipakastimen tilaan viinikaapin päälle. Vanhat kaappirungot ja laatikostotkin jätettiin paikoilleen. Yläkaapit ovat nykyään hieman korkeampia, joten korkeat yläkaapin ovet piti lyhentää yläreunasta ja laittaa sinne peitelista. Kuului hintaan ja tuli ihan siistin näköinen. Vielä kun mittasin saranoiden paikat tarkasti, niin asennus meni kivuttomasti vanhoihin reikiin. Oviin siis jyrsittiin saranoiden paikat suoraan kohdalleen. Ovet ovat korkeakiiltovalkoiset, minkä takia pääosa rahasta upposi niihin. Perusvalkoiset olisi saanut vielä selkeästi halvemmalla. Hanaa ei vaihdettu/ostettu, koska se jää tiputtamaan ja huoltoyhtiö saa tulla vaihtamaan sen uuteen. Liesi tullaan ehkä vaihtamaan myöhemmin keraamisilla tasoilla olevaan 50 cm leveään lattialla seisomaan, jos kämpässä tullaan asumaan pidempään.

Ai vois? No tuskin livenä ainakaan luulisit. Aika paskat kuvat.

Miks lamppu ei ole keskellä pöytää?

En muuten tiedä. Vaimo kysy ihan samaa aikaisemmin. :D Ilmeisesti aluksi ajattelin että tossa se valaisee koko keittiön paremmin. Hölmöltä se tosin näyttää sivulta kun sitä nyt kerrankin kattoo pidempään. Pitänee siirtää lamppu ja laittaa joku tms. spotti jääkaapin kohdalle katon rajaan.

Ixuksella (joku 100-malli tjsp) tulee muuten todella paskoja ja epätarkkoja kuvia. Joko toi kamera on rikki tai sitten se on vain huono. Vanhalla 60:ssa tuli lähes joka otolla riittävän tarkka kuva. Tällä niitä ei saa oikein millään.

edit: eikä näköjään pysty korjaaman kirj.virheitä edellisestä viestistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom