Keittiön suunnittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Keittiökoneista tuli mieleen että mulla ja broidilla on keittiöissä pääsääntöisesti Electroluxin kamaa. Broidilla on jääkaappi hajonnut kahdesti. Mulla oli kuljetusvaurio (se ei tietenkään ole valmistajan vika, kunhan mainitsin). Sit itellä on liesituulettimesta hajonnut moottori ja valojen muuntaja. Ja nyt alkaa integroidun mikron ovi renkaamaan, ei meinaa aueta napista.

Tiedä sitten mitä maanantaikappaleita meille on sattunut mutta vähän on mennyt luotto kyseiseen merkkiin.

Joo, siksi kannattaa ostaa myös Siemensiltä, Boschilta jne se parempi malli, joka on Made In Germany. Ettei saa Electroluxia Siemensin kuorissa.

Appiukolle mökille keittiöö piirtelen.

keittio3.jpg

Hinta todellakin sisältää kaiken, paitsi jääkaappipakastimen, eli hanat, tasot, altaat jne kuuluvat hintaan kaapistojen lisäksi.

Nurkasta puuttuu oikealta 30cm komero kun sen tilalle tulee jotain muuta. Parannusehdotuksia?

Appiukolle mökille keittiöö piirtelen.

keittio3.jpg

Hinta todellakin sisältää kaiken, paitsi jääkaappipakastimen, eli hanat, tasot, altaat jne kuuluvat hintaan kaapistojen lisäksi.

Nurkasta puuttuu oikealta 30cm komero kun sen tilalle tulee jotain muuta. Parannusehdotuksia?

Mites toi jääkaapinpäällinen?

Siihen tulee semmonen ikivanha jättiläismikro. Ei sen päälle enää kaappia mahdu kun mökin korkeus on 212cm. Jotain siihen voisi keksiä...?

Mites ihan 60 syvä kaappi, säilytystilaksi (viinakaappi/viinikaappi)?

Onko tosiaan appiukollas kesämökki jossa on läpivienti ja putket liesituulettimelle? Ajattelin vaan että yleensähän noihin laitetaan aktiivihiilet ja silloin putki saa tuskin olla kaapin sisällä. Vai olenko nyt ihan väärässä?

Mites ihan 60 syvä kaappi, säilytystilaksi (viinakaappi/viinikaappi)?

Onko tosiaan appiukollas kesämökki jossa on läpivienti ja putket liesituulettimelle? Ajattelin vaan että yleensähän noihin laitetaan aktiivihiilet ja silloin putki saa tuskin olla kaapin sisällä. Vai olenko nyt ihan väärässä?
Joo, pitää harkita tommosta 60cm syvää kaappia kunhan mittaillaan tarkemmin vielä.
Läpiviennit tehdään liesituuletinta varten rempan yhteydessä.

Kertokaas kokemuksia kodinkoneista. Eli pian alkaa talon remontti ja kaiken muun lisäksi, menee myös keittiö uusiksi ja pitäisi hommata kaikki kodinkoneet (myös pesutorni) ja eri merkkejä mietiskelen. Minkä merkin koneet olisivat hyvät hinta-laatu suhteeltaan? Mieleen ei ole varaa... Jääkaappi pakastimeksi haluan side-by-side mallin, jossa ovessa jääpala jne. hässäkät (niitä ei kai ihan kaikilla löydy ?).

Myös jos on kokemuksia eri keittiöfirmojen (muidenkin kuin Ikea ;)) keittiöistä ja niiden laadusta, niin ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan. Huomenna olen menossa Domukselle ja Nixiltä olen jo tarjouksen saanut.

Ikealta vain Whirlpoolin koneet "Made For Ikea". Saat törkeen halvalla parhaat ominaisuudet ja 5 vuoden takuu. Mikään muu firma ei tuohon pysty. Esim. höyryuuni 599e, 70cm leveä induktiotaso tunnistusautomatiikalla 700e pintaan. Muilla merkeillä/kaupoilla vastaavat 2x hintaisia.

Hyvänä hintaesimerkkinä voidaan ottaa esim. tämä yksilevyinen 3-polttiminen kaasuliesi:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30154152
149 euroa

Ja tämä grilliparila:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20154162
199 euroa.

Aiemmin olen löytänyt vastaavia vain lähinnä Siemensiltä ja Mieleltä. Hinta bauttiarallaa 1000e/kpl. Tuosta siis moinen yhdistelmä Ikealla n. 350 euroa kun taas muualta 2000 euroa. Puhutaan kuitenkin tekniikaltaan täysin vastaavista tuotteista, toisessa vain lukee "parempi" merkki ja paremmassa merkissä on paljon huonompi takuu.

Tässä hyvää tarinaa Ikean koneista:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=1271856&postcount=582

Tästä tarinaa (katso video) höyryuunista:
http://www.electrolux.fi/node38.aspx?productid=37705

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Huomenna olen menossa Domukselle ja Nixiltä olen jo tarjouksen saanut.

Kannattaa olla tarkkana tarjousten sisällön suhteen. Me laitettiin viime vuonna kylppärin nurkkaukseen kaapistot ja kiersin keittiöfirmoja. Perustarjoukset oli kohtuullisen samaa luokkaa kaikilla, mutta joillain firmoilla hintaan ei kuulunut esim. ruuvit ja saranat yms. Valitsin lopulta Puustellin ja olen ollut tyytyväinen.

Kertokaas kokemuksia kodinkoneista. Eli pian alkaa talon remontti ja kaiken muun lisäksi, menee myös keittiö uusiksi ja pitäisi hommata kaikki kodinkoneet (myös pesutorni) ja eri merkkejä mietiskelen. Minkä merkin koneet olisivat hyvät hinta-laatu suhteeltaan? Mieleen ei ole varaa... Jääkaappi pakastimeksi haluan side-by-side mallin, jossa ovessa jääpala jne. hässäkät (niitä ei kai ihan kaikilla löydy ?).

Myös jos on kokemuksia eri keittiöfirmojen (muidenkin kuin Ikea ;)) keittiöistä ja niiden laadusta, niin ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan. Huomenna olen menossa Domukselle ja Nixiltä olen jo tarjouksen saanut.

No me hommattiin AEG:n vehkeet. Joku sanoo että samaa paskaa eri kansilla, toiset taas muuta. Kannattaa miettiä mihinkä satsaa ja mihinkä ei. Kaikennäköstä hilavitkutinta löytyy, mutta mitä oikeesti tarvii. Me satsattii astainpesokoneeseen ja pesukoneeseen. Molemmat käy melkeen koko ajan. Muuten vaikka sitten ulkonäön perusteella :)

Sitten kun on saanut hienot kuvat isommilta toimittajilta, niin tsekkaat jotain paikallisia pieniä toimittajia. Hinnat yleensä pienempiä, kannattaa vähän kysellä jos jollain on suositella joku hyvä. Mulla tuli 4 k€ halvemmaksi pelkät kalusteet (otettiin koneet ja altaat erikseen). Eli piirrätät kuvat jossain "hienossa" liikkeessä ja sitten nyrkkipaja duunaa. Paikallinen isompi keittiöfirma olisi ottanut 2300€ asennuksesta, nyrkkipaja otti 900 - en edes miettinyt enää itseasennusta, oli muutakin hommaa.

Yllättävää myös oli että kun otettiin kodinkoneet kertapierasulla, niin "yllätys yllätys" kodinkoneliikkeiden hinnoissa olikin reiluhkosti ilmaa. Pompottelin tarjousta parissa kodinkoneliikkeessä niin kauan kun rupesi tulemaan vaan kahvipakettia kaupanpäällisenä. Sitten otin halvimmasta paikasta. Hinnat oli jopa hieman halvempia kuin keittiöfirman "viimeisessä" hinnassa.

Hanoja, altaita etc. lötyi sitten netistä. Jos nyt ei ole ihan vaan SE yksi malli minkä haluaa niin sitten on eri juttu. Me saatiin huomattavasti edullisemmin netin tarjoushinnoilla Hansgrohen ihan siistit systeemit ja hinnat taas hieman alempia kuin keittiöfirmalla.

Röykeästi vaan huudatusta, niin se hinta laskee. Ihan samaa paskaa se on Puustellin tai jonkun nyrkkipajan tavara. Itse asiassa ns. erikoismittatilaukset olivat melko sujuvia, vaikka joutuivat kaverit käymään pari ylimääräistä kertaa paikanpäällä.

Kiitos neuvoista. Keittiöfirmoja aion kilpailuttaa huolella, samoin kuin koneita. Keittiön pohjankin olen itse suunnitellut valmiiksi, joten se on helppo kilpailuttaa eri firmoilla. Ikean kodinkoneet tulee jäämään pois ihan vaan sen takia, etten niitä sieltä jaksa itse alkaa raijaamaan (vaikka onhan hinnat kieltämättä kyllä hyvät). Kävin tutun kodinkonemyyjän luona tarkistuttamassa keittiöfirman kodinkoneiden tarjoushinnat (AEG:n koneet) ja niillä on näemmä sellainen tyyli, että yksi kone on huomattavasti halvempi ja muissa onkin sitten reilummin ilmaa. Keittiöfirmasta otan mitä luultavammin vaan itse kaapit ja ovet. Tasot, hanat allas ja koneet otan muualta, näyttäisi saavan siten halvimman kokonaispaketin (itse kokoamatta ja koneita roudaamatta). Asennuksissakin näemmä on vähän eroa, ensimmäisen firman asennustarjous oli 1500€, mutta meillä saa tulevat remonttireiskat asentaa keittiön, kun niiden työn hinta on huomattavasti parempi.

Ikean kodinkoneet tulee jäämään pois ihan vaan sen takia, etten niitä sieltä jaksa itse alkaa raijaamaan (vaikka onhan hinnat kieltämättä kyllä hyvät).
Ikean kuljetuspalvelu:
http://www.ikea.com/ms/fi_FI/customer_service/ikea_services/ikea_services.html

Asentavatkin jos siitä on kiinni. Itse maksoin Veikon Koneelle pelkästä astianpesukoneen 7km kuljetuksesta 60 euroa. No, tein tuon 2000km päästä, muuten olisin kuskannut itse.

Kovasti hämmästyttää tuo että Ikeaa pidetään kauppana jossa "kaikki on paskaa" jos siellä nyt sattuu olemaankin jotain neonvihreitä jakkaroita myynnissä (en tarkoita nyt Carinaa, vaan ihmisiä yleensä). No ihmiset ovat tottuneet että kodinkoneet ostetaan Mustasta Pörssistä ja keittiöt Keittiökaupasta. Kannattaa miettiä myös miten vaikuttaa hintoihin sen jos Ikealla on 267 tavarataloa 25 maassa. Whirlpool on kuitenkin merkkikamaa ja MISTÄÄN muualta ei saa 5 vuoden takuuta koneille. Takuuvarmasti joku noista koneista hajoaa 5 vuoden aikana, oli se sitten Whirlpool, AEG tai Miele.

IKEA-konsernin tavarataloja on 25 maassa kaiken kaikkiaan 267. Tavaratalot tarjoavat kaiken kodinsisustamiseen tarvittavan saman katon alta. Viime vuonna IKEA-tavarataloissa kävi 565 miljoonaa asiakasta
Montakohan asiakasta kävi Mustan Pörssin tai Veikon Koneen myymälöissä vuonna 2008? Mikä ketju pystyy neuvottelemaan parhaat hinnat laitevalmistajan kanssa?

Rohkeus on sitä, että uskaltaa irrottautua totutusta.

Tommosta keittiötä olen kuolannut jo vuosien ajan. Eli voisi olla että siihen en, itse ainakaan, aivan heti kyllästy:

keittio-valokuva.jpg

Tiskialtaan ja hellan taakse meinasin sitten jos laittaisi ihan lasilevyt suojaamaan tiilipintaa.
Näyttää päivä päivältä vaan paremmalta tuo kuva... Ongelmaksi tuossa muodostuu tason väri. Puuta en tahdo käytännön syistä, kiveä en tahdo budjettisyistä ja sitten taas joku muovijäljitelmä laminaattitaso on... noh, aika halvan näköinen. Tietty jos tuuppaisi vaan puuta tylysti niin ongelma olisi ratkaistu... Ikealta halpaa tasoa ja käsittelee jollain mössöllä sen kivaksi?

Kertokaa mitä teen!

Kattoon tulee tummaksi petsatut kattoparrut:

kattoparrut1.jpg

Ison 110x260cm pöydän rakennan paksuista lankuista itse.

ruokapoyta.jpg

Lattiaan tulee vaaleanruskea 30x30 laatta.

Koneiksi sitten tämmöset AEG:n setit joista saa jäätä ja vettä ovesta suoraan:

http://www.aeg-electrolux.fi/node146.asp?ProdID=19828

http://www.aeg-electrolux.fi/node146.asp?ProdID=19852

AARE060F040007.jpg
AAFZ060F040005.jpg

No minäpä kerron ainakin mitä teet ton tason suhteen:

Ostat Bauhaussista 40mm massiivipuutason. Löytyy kivasti eri värisiä, eivätkä oo mitään mahottoman hintasia. Tollaseen keittiöön ihan ehdoton. Öljyää kerran vuodessa niin homma toimii.
Korkeintaan siihen vuosien mittaan tulee vähän naarmuja ja yms. "ajan patinaa".

Itse totesin jälkikäteen et ois ollu halvempikin ku 40mm laminaattitaso, joka on huomattavasti rumempi, eikä juurikaan kestävämpi. Ja jos laminaatista menee pinta rikki ni se on siinä.

No minäpä kerron ainakin mitä teet ton tason suhteen:

Ostat Bauhaussista 40mm massiivipuutason. Löytyy kivasti eri värisiä, eivätkä oo mitään mahottoman hintasia. Tollaseen keittiöön ihan ehdoton. Öljyää kerran vuodessa niin homma toimii.
Korkeintaan siihen vuosien mittaan tulee vähän naarmuja ja yms. "ajan patinaa".

Itse totesin jälkikäteen et ois ollu halvempikin ku 40mm laminaattitaso, joka on huomattavasti rumempi, eikä juurikaan kestävämpi. Ja jos laminaatista menee pinta rikki ni se on siinä.

Mitenkäs tuo 260x100cm "baaritiski"... Saako moista puutasoa edes, voi olla hinnoissaan?

Taitaa vakiona olla 60 cm syvää. En tiedä saako metrisenä, ainakaan hyllystä suoraan.

Kulutuskestävyydestä sen verran, että teetätin itse ko.puusta portaat, ja hyvin ovat kestäneet.

Jämäpaloista tehtiin terassille 120 leveä pöytä. Puuseppä liitti jämäpalat jotenkin. Hyvin on pari vuotta taivasalla kestänyt. Tosin alapuolella menee 2kpl 10 cm leveitä liitospaloja. Liittämällä voisit hyvinkin saada metrisen tason. En tosiaan tiedä miten noita liitetään. Puutapeilla ja uretaaniliimalla kenties? Eikö noi oo muutenkin alunperinkin liimattu pienemmistä paloista?

Koneiksi sitten tämmöset AEG:n setit joista saa jäätä ja vettä ovesta suoraan:

Vitsi kun olis aikoinaan tiennyt että tuollaisiakin on olemassa. Joko niitä ei viitisen vuotta sitten ollut, tai oli tilaustavaraa, nimittäin löyty vain 90 senttisinä yhdistelminä noita vesiautomaatteja. Muutenkin asiallisen oloiset koneet. Oma siemenssin jääkaappi on niin A energialuokkaa, että sisälämpö on enimmän osan aikaa 10 astetta kun ei vaan jäähdy.

Suositut

Back
Ylös Bottom