Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hanaan nyt voi panostaakin, eikä niitä kannata Ikealta ostaa muutenkaan, putkimiehet ovat kertoneet kauhutarinoita niistä ja vakuutusyhtiöiden maksamattomista korvauksista. Useimmat putkimiehet eivät noita kai ala edes kuitilla asentamaan. Mutta pellinpalat on aivan sama mistä ne hankkii. Ikean altaisiin joutuu poraamaan itse reijät.Kieltämättä aika kallis tuo mitä ehdottelin, varsinkin jos Ikeaan vertaa, mutta allas, jätevaunu ja hana on aika paljon käytössä keittiössä ja niihin panostaisin, jos itselleni tekisin. Hinta/laatusuhde on tietysti makuasiakin...
Tuuppaa kaikki kalusteet kahdelle ikkunaseinälle? Tosin haastetta tulee pöydän sijoittelusta. Ehkä toi kulmaratkaisu on paras, jos siellä joku hormikin on sitten.Sama vanha talo on kyseessä. Oon miettinyt aika huolella tuota pohjaa ja vaikeaa on ollut. Lieden ei ole pakko olla kulmassa, mutta tuosta kuvasta puuttuu se ulkoneva hormi, joka tulee n. 80x30 cm ulos tuosta kulmasta. Yritin sijoitella tuonne kulmaan kaappeja, mutta näytti jotenkin dorkalta. Tai tuo softa ei vaan taivu siihen.
Luulen, että jos jatkaisi valeseinällä hormia 30 cm ulospäin ja sijoittaisi sitten uunin tuohon astianpesukonekaapin viereen ja siirtäisi APK:n vesipisteen viereen. Samalla jatkaisi yläkaapin hormiin asti kiinni. Voisi jopa toimia. Liesituulettimen poistolle pitäisi tosin silloin vetää poisto kotelossa katon rajassa.
Tuuppaa kaikki kalusteet kahdelle ikkunaseinälle? Tosin haastetta tulee pöydän sijoittelusta. Ehkä toi kulmaratkaisu on paras, jos siellä joku hormikin on sitten.
Vai mahtuuko toi liesi edes tohon kulmaan missä hormi on? Pistä semmonen 30cm syvä liesitaso?
Eli tämä: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20147647
Alle puusepän tai itse tekemät komerot, joilla kaikki tila hyödynnetään. Uuni sitten jonnekin jontkaan.
Tosta Inskan suunnitelmasta, mitenkään vähättelemättä, tulee mieleen aiempi hassu kommentti kun joku ihmetteli miten mahdumme kestitsemään 24 neliön keittiössämme riittävästi porukkaa :D
Kieltämättä aika kallis tuo mitä ehdottelin, varsinkin jos Ikeaan vertaa, mutta allas, jätevaunu ja hana on aika paljon käytössä keittiössä ja niihin panostaisin, jos itselleni tekisin. Hinta/laatusuhde on tietysti makuasiakin...
Eli kaapinovi ja siellä erikseen vaunu? Vai vedettävä "laatikko" jossa vaunu tulee mukana?Jep. Jätevaunu sellainen tarvekalu jota arvostaa vasta kun hommaa kunnollisen. Vaimo tilasi 250€ jätevaunun - arvatkaa vaan vituttiko hinta? Nyt väittäisisin että yksi parhaista hankinnoista. Voi runnoa oikein kunnolla roskia kasaan. Säästää varmaan jo jätemaksuissakin itsensä jossain 100 vuodessa. Huolto on helppoa ja käyttö niinikään.
Eli kaapinovi ja siellä erikseen vaunu? Vai vedettävä "laatikko" jossa vaunu tulee mukana?
Menee hieman off-topiikiksi mutta ei voi mitään.
Mitenkäs muilla on ns. rosteri / alumiinilista keittiön tason reunassa?
En tiedä missä kusee, mutta tiskikoneen kohdasta on ruvennut tason reuna paisumaan. Tarkemmin ottaen se kohta missä se rosterilista loppuu ja tason alareuna alkaa. Onkohan listan asennuksessa tullut keittiöfirmalla joku moka.
Olen kyllä laittanut koneen mukanatulleen metalliteipin siihen tason alla. Nyt olen varuiksi laittanut lisää alumiiniteippiä niin että se tulee siihen reunalista päällekin, mutta onhan se nyt ruman näköinen eikä todellakaan voi jäädä siihen ikuisiksi ajoiksi.
Kun kyselin alustavasti keittiöfirmalta asiaa niin meinasi että kyllä täytyy olla astianpesukoneessa vikaa jos päästää ohjelman aikanakin höyryö ulos (ohjelman aikana on tason yläpuolella oleva ikkunakin huurussa. Kodinkonehuollossa sanoi että kyseinen malli on ns. hengittävä joka päästää koko ajan höyryä ulos. Ei kuulemma ole ollut aikasemmin mitään ongelmia vaikka päästää höyryt myös koneen takapuolelle. Ei saa vaan kuulemma asenataa liiaan tiivisiiti.
Eli siis mitä tässä nyt seuraavaksi kannattaisi tehdä. Kettiö on kuitenkin 3kk vanha, eli ei ihan vielä saisi tasotkaan pettää.
Puhuit alumiinilistasta, oletko korvannut sillä silikonisauman työtason ja välitilalaatan välistä (tuolloin sinne on voinut päästä vettä pöydän yläpinnan kautta).Tiskikoneethan asennetaan aina tiukkaan väliin, niin ne on suunniteltu.
Tasot tulisi olla kosteussuojattuja. Puhuit alumiinilistasta, oletko korvannut sillä silikonisauman työtason ja välitilalaatan välistä (tuolloin sinne on voinut päästä vettä pöydän yläpinnan kautta).Tiskikoneethan asennetaan aina tiukkaan väliin, niin ne on suunniteltu. Minkä merkkinen/mallinen kone sinulla oikein on?!