Keitetty kananmuna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu

Orava

Chef
Onko totta että kananmunan proteiini imeytyy paremmin keitettynä kuin ei keitettynä? jos on totta niin onko jollakin artikkeli joka tukisi tätä väitettä?

ps. kirjoitan parhaillaan esseetä kuumennuksen vaikutuksesta ruoka-aineisiin:thumbs:

Edit: anteeksi etten nyt kerkeä söörchiä käyttämään kun on aika kiire.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
(Mutu-mestari iskee taas.. )

Eikös kaikki raaka ravinto imeydy paremmin kehon hyväksi?
Kuumentaminen tuhoaa ison osan ruuan ravintoaineista ja vitamiineista.

Mikrolla kypsennetty ruoka vasta heikkotasoista on, luin siitä kerran lehtiartikkelin. Yllättävää kyllä siitä ei ole pidetty suurempaa metakkaa (?), voi vaan arvata mikä on laitevalmistajien mielipide.

Kananmunasta saa yllättävän paljon keskustelua aikaan.. :david:

Höpö höpö, mikroaaltokuumentaminen ei tuhoa ravintoaineita yhtään enempää kuin mikään muukaan kuumentamistapa.

Raaka ravinto ei välttämättä imeydy paremmin koska kuumennetussa ravinnossa valkuaisainemolekyylit ovat valmiiksi denaturoituneita ja näin ruoansulatuselmistölle helpommin käsiteltävissä.

Originally posted by Phat
Höpö höpö, mikroaaltokuumentaminen ei tuhoa ravintoaineita yhtään enempää kuin mikään muukaan kuumentamistapa.

Oliko siinä toinen mutu vai onkos faktaa tarjota?
Mä oon sentään lukenut lehtiartikkelin (älä kysy mikä ja missä lehdessä).

Mistä on lähtösin voimamiesten aamudrinkki johon lisätään raaka muna?

Originally posted by supafly

Mistä on lähtösin voimamiesten aamudrinkki johon lisätään raaka muna?

Helppo valmistaa? Ei tarvitse muuta kuin laittaa mömmöt sheikkeriin ja sitten ääntä kohti. Paistamien ja keittäminen kun aina ottaa hetken.

...Mistä on lähtösin voimamiesten aamudrinkki johon lisätään raaka muna?

Rocky I.
Stallone vetää raakaa munaa irvistämättä. on se kova äijä se tallone

En oikein ymmärrä miksi porukkaa välittää siitä, että kuinka hyvin jokin imeytyy raakana tai lämmitettynä. Mielestäni pääasia on se, että saadaan ne tarvittavat ravintoaineet. Eikä se saako ne ~10min myöhemmin.

Palautusjuomissa asia on luonnollisesti eri, koska ne ovat "paikkausaineita".

:david: kiittää ja kuittaa.

joo no tämä meni taas aika off topiciksi ja kohta alkaa jumalaton Mun iskä sun iskä Convo

Oliko siinä toinen mutu vai onkos faktaa tarjota?
Mä oon sentään lukenut lehtiartikkelin (älä kysy mikä ja missä lehdessä).
Kyllä noinkin vakavassa syytöksessä todistustaakka on syytöksen esittäjällä. :)
Mikroaaltouunin kuumentaminen perustuu kuitenkin vain siihen, että mikroaallot saavat vesimolekyylit värähtelemään jolloin ruoka kuumentuu. Mikä tuossa nyt ravintoaineita sen enempää tuhoaisi kuin muutkaan kuumennustavat?

euh

Ainakin saatiin keskustelua, vaikkei tämä Juha1:stä auttanut.

Mikroruuan ravintoarvojen heikkeneminen perustuu artikkelin mukaan hyvin nopeaan, "pakotettuun" lämmittämiseen.
Mutta vedetään munat ja mikroruuat oman mielen mukaan ja ollaan tyytyväisiä :kippis1:

Re: euh

Mikroruuan ravintoarvojen heikkeneminen perustuu artikkelin mukaan hyvin nopeaan, "pakotettuun" lämmittämiseen.
:kippis1:

Kyllähän tuo on ihan järkeenkäypää, koska mun mielestä ei saa pakottaa mihinkää.

Re: euh

hyvin nopeaan, "pakotettuun" lämmittämiseen.

no ei kai mikään itsestään lämpene, kyllä sen aina jokin aiheuttaa (pakottaa). Ja onhan ainakin meidän mikrossa eri tehoja, olisko 90W tai 180W se alin. Se on jo murto-osa maksimi tehosta, mutta ei kukaan jaksa odottaa sellasilla tehoilla kun lisääkin hanaa löytyy :D Mä en muutenkaan kypsennä mikrossa mitään, mutta lämmittämiseen sitäkin kätevämpi :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom