Kehu/herjaa langaton näppis/hiiri yhdistelmä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japa
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä mikä langaton näppis/hiiri paketti kannattaa tai ei kannata ostaa? Ihan normaali käyttöön, en pelaa.
Vaatimuksena olisi että AA tai AAA paristoilla toimisivat? Ja syynnä tähän se että muittenkin harrastusten takia noita ladattavia paristoja/latureita on varsin paljon joten niitä voisi sitten aina kulutella loppuun noissa värkeissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi gigantin labtech-halpispaketti ei ainakaan ole toiminut luotettavasti minulla. Halpa se toki on kuin mikäkin ja onhan noissa takuu. Vituttaa vaan viedä takaisin, kun ei ole ihan naapurissa giganttia...

BT olisi varmaankin paras, mutta aika arvokasta. Minulla mikkisoftan joku setti wireless 2000, saisi olla enemmänkin nappuloita ja näppäinfiilis ei ihan paras mahdollinen. Kannattaa kysellä kaupassa saisko varsinkin näppäimistöä kokeilla miltä se tuntuu. Mikkisoftan hiiret nyt on aina loistavia, ainakin sopii omaan isoon käteen.

Standard optical mouse ja näppis, toimii ihan jees. kun muistaa pitää tuon lähetinyksikön tarpeeksi lähella hiirtä ja näppistä. Normikäytössä.

Halpislangattomat ovat ihan hirveitä. Joskus satuin ostamaan langattoman näppis+hiiri-yhdistelmän, ja välillä hiiri pomppaili ties mihin, ja näppäimiä jäi pohjaan.

labtec® ultra-flat wireless desktop - pätkii.. muuten ihan ok. Ainoa millä pätkäsyn jälkeen saa takasin toimimaan, on irroittaa usbista ja laittaa takaisin. Kärsii se langattomuus vähän kun joutuu kuitenkin sohvalta juosta vähän väliä irroittelemaan. Kun joskus uuden ostan niin bluetoothi ja todennäköisesti logitech dinovo tai vastaava.

jos ne syö pattereita niin elä hyvä mies osta!

Itelläni on Logitechin mx3200 Laser. Logitechin tuotteet kaikenkaikkiaan helvetin hyviä toiminnaltaan ja muotoilultaan.

Tuo on patterivehje, aluksi itekkin karsastin sitä mutta käytössä kuitenkin hyvä. Patterit kestää tolkuttoman kauan, ollut käytössä kohta vuoden eikä oo tarviinnu vielä vaihtaa.

LOGITECH Cordless Desktop EX110

Halpa (n.30e), tyylikäs (koko musta), toimiva. Tää ollu mulla puolisen vuotta, eikä pätkiny tai vittuillu kertaakaan.

114.1.0.jpg

Logitechit on hyvin palvellu. Mulla oli ennen joku wanha cordless desktop vaikka kuinka pitkään, kunnes hiirestä alko irrota kumiosat peukun kohdalta, jolloin päätin päivittää uuteen.
Ostin nyt tuon Cordless Desktop S 510:n kun halusin ensisijaisesti littanan näppiksen. Eikä tuo 50€ nyt hirveän paha ole näppis+hiiri kombosta.

Oon tota diNovo Edgeä räpläilly myös, ja aika karkki laitos on.
Toi touchpad tuolla nurkassa toimii myös yllättävän hyvin, ja yllättävän kivuttomasti ja nopeasti siihen tottuu.

Wow_HP_Wireless_Keyboard_Optical_Mouse_Set_Brand_New.jpg

Tollanen HP P2360AA

2004 tuli koneen mukana ja näppäimistö toimii hyvin eikä ole vaihdettu pattereita kun kerran heti alkuunsa koska siellä oli jotkut paskat patterit. Jos ostaa tommosen paketin ni hiiri olis muuten hyvä verkonpaino mut vähän liian kevyt. Hiiri vetää pattereita ihan simona ja rulla hajoo.

Mulla olis kanssa hakusessa tollanen langaton setti. Koulun takia olisi hyvä löytyä numeronäppäimet, joten esimerkiksi ökykallis Lokitekin Dinovo Edge ei oikein kelpaa.

Toinen kriteeri olisi, ettei mielellään patterikäyttöinen, ja kolmantena kysyisin ihmisten käyttökokemuksia niistä näppisten "hiiristä".

Näppis olisi siis koulu-, surffailu- ja kotiteatterikäyttöön. Pelaamiseen tarkoitettuja erikoishörpöttimiä en kaipaa, enkä halua. Toki voin ottaa sohvalle näbiksen ja hiiren, mutta jos ne näppäimistöjen pikkuhiiret toimisivat edes auttavasti, voisi sillä näppiksellä sitten klikata sitä seuraavaa videotiedostoa, laittaa pauselle jne perussettiä.

Esimerkki näppiksen pikkuhiirestä esim: http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/productdetails.aspx?pid=081

Verkkokaupassa tuostakin setistä saa kyllä pulittaa mukavan 120 eskoa.

HC 76 kerro lisää sillä tuo minullakin ollut vaihtoehtona ykkönen tällä hetkellä.
Tuossa jo nevahoodkin esitti kysymyksiä...

Tällaset on ollu mulla jo toista vuotta käytössä, eikä mitään moitittavaa oo ollu. Kerran olen joutunut hiiren vaihtaan paristot, näppäimistöön en kertaakaan. Ainoo, et vähän likanen tää näppis on nykyään, mut se ei oo näppäimistön vika :D

Liitteet

• ThumbGenerate.jpg
    ThumbGenerate.jpg
    7 KB · Katsottu: 3 264
Paljon tuossa on kantama? Mitkä patterit siinä on ja joutuuko vaihtamaan kuin usein?

Kantama yli 3m, lähemmäs 5.. en ole ottanu ykköstä :D Hiiri vie normaalikokosia patskuja, näppiksestä en tiedä kun ei ole koskaan tarvinnu vaihtaa. Tulee mukana. Hiiren pattereita joutuu toisinaan vaihtamaan, ei kovin usein. Ei tästä setistä ole huonoa sanaa sanottavana.

Microsoft wireless intellimouse. Mielestäni hiton hyvä, muotoilu juuri sopiva kämmenelle ja peukalolle on edellinen ja seuraava-napit.
00039.jpg

Näppiksessä patterit kestävät niin kauan, että akkujen käytölle ei ainakaan minulla ole mitään tarvetta. Patterit kestävät varmaan vuoden, akut tyhjenevät itsekseenkin nopeammin. Hiiressä olen joskus akkuja pitänyt, ehkä parin kk välein piti vaihtaa. Bilteman halvoilla pattereilla menee tuplasti pidempään.
Y-RK49 näkyy lukevan tämän Logitechin näppiksen pohjassa mallimerkintä. Toimii paketissa tulleen hiiren kanssa hyvin. Saman valmistajan mx laser hiiri puolestaan aiheuttaa pelatessa häiriöitä näppikselle, jos vastaanottimet ovat pöydällä vierekkäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom