Kehu/herjaa langaton näppis/hiiri yhdistelmä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Labtec ultra-flat wireless desktop, tollasesta kokemusta ja aika susi vehje, mitä langattomuutta se sellanen on että joutuu 30cm säteellä lähettimestä pitämään näppistä? Oon ajatellut pistää vahingon kiertämään ja myydä, mutta kehtaako tota paskaa edes myydä? Näppäintuntumakin on heikko ja kova ja hiiri paska.
Microsoftin wireless intellimouse taas toimii hyvin ja patterit kestää pitkään(3-4kk), itselläni vielä nahkahomomalli.
Vanhempieni luona on joku Microsoftin desktop 700 ja sekin toimii sentään pätkimättä ja luotettavasti(toisin kun toi Labtekin roska) mutta hiiri syö pattereita(aaa).

Aikaisemminkin hehkutin: Login Dinovo Edge

logitech_dinovo_edge_usb_270x243.jpg

Kaveriksi: Login MX Revolution

2224641.jpg

Toimiva, hyvännäköinen ja pitkällä akkukestoilla varustetut laitteet. Näppäimistö on ergonomisin johon olen koskenut, tuon ohuutensa vuoksi. Ei huomaa että kädet olisi edes irti pöydästä, ja ranteet ei hikoa tai hierry tuon alumiinin ansiosta. Näppäintuntuma kovan nännin hipelöimiseen verrattava kokemus. Koko päivän käyttäää vaikka liikuttaisi kättä joka sekunti. Normaalilla käytöllä 2 täyttä työpäivää hiirellä, ja laturiin laskeminen vie aikaa 2,5 sekuntia, ja lataus n. tunnin.

Näppäimistö kestää viikosta kuukauteen, käytön mukaan.

Miinuksena hinta, jos expertiltä haet köyhdyt 300 ekiä, muualta ehkä 250e.

Joo, ja muuton aikana näppis todennäköisesti kolahtaa johonkin ja kulma hajoaa... pleksilasi.

kuinkas paljon näistä langattomista on sit ihan puhtaita bluetooth-vehkeitä? eikä mitään RF-purkkaviritelmiä jotka tarttee oman vastaanottimensa.

Suositelkaa mulle parasta photarihiirtä maailmassa. MX1000 lentää 5min päästä seinään kun sen napit ei enää pysy pohjassa. Onko noista Logitechin AIReista mihinkään vai mihin nuo perustuu?

EDIT: Migsu, kyllähän tuon setin saa 200e pintaan, ehkä allekin. Voisinkin käydä hipelöimässä revoa jos se olisi minulle "se oikea".

Suositelkaa mulle parasta photarihiirtä maailmassa. MX1000 lentää 5min päästä seinään kun sen napit ei enää pysy pohjassa. Onko noista Logitechin AIReista mihinkään vai mihin nuo perustuu?
AIR on sellanen ilmassa sohittava kapula, liiketunnistuksella toimii. Lähinnä tarkotettu johonkin mediapc:n ohjailuun.

Hiiristä mun ääni menee kans MX Revolutionille.

E: Aaa... tajusin. Sulla on jotain pöytää vastaan. No sitten.

No ei se pöytä ole mikään autuaaksi tekevä laite jolla korjataan kaikki maailman pahat asiat ja epäkohdat. Tarvin nyt vaan sitä hiirtä, usko jo ;)

Miulle kelpais ulkoinen näppäimistö mikä olis suunnilleen vastaava kuin jonkun 12-13" läppärin näppäimistö. Suurin osa on muovisia paskoja, millä ei osaa kirjoittaa ku on läppärin näppäimistöön tottunut.

Kun nyt vanha threadi noussut ylös niin kerrotaan kokemuksia: Eli ostin tämän threadin aloituksen jälkeen jonkun wintoosan näppäimistön ja hiiren(en muista mallia) Ja tuolla paketilla oli sitten mielenkiintoinen ongelma, eli aina kun makkarin ikkuna auki ja kylmä kävi hiireen niin se ei toiminut. Eli vaikka ulkona oli plussan puolella niin silti kun vaan hiiri jäähtyi niin se ei toiminut. Sitten pikkuhiljaa siihen meni hermo se paketti pääsi roskiin. Nyt sitten olen ollut tyytyväinen logitech ex-100 pakettiin. Ja saa olla ikkunakin auki ja käydä kylmä tuohon hiiren eikä ole ongelmia.

Mikä olisi tosi hyvä hiiri läppärin seuraksi? Tulee siis ankaraan ja tarkkuutta vaativaan pelikäyttöön sekä myös photarin kanssa touhuiluun. Ei mitään järjettömän hintaisia ehdotuksia kiitos.

Onko olemassa mahd. jotain pakettia missä piirtopöytä ja hyvä hiiri?:)

Ostin tulevaan pöytäkoneeseeni Logitechin MX 5500 paketin. (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=32251)
Setti on aika kallis (135€), mutta olen ollut todella tyytyväinen. Koekäytössä ollut nyt läppärin kanssa pari päivää. Täytyy nyt kyllä vähän kehua ja kertoa jotain ominaisuuksia.

- Hemmetin kallis

Hiiri:
+ Ainakin minulle juuri oikeanlainen käteen. Ärsyttää sellaiset pikkuhiiret, joissa puolet kädestä laahaa mattoon.
+ Langaton
+ Laser on todella nopea ja tarkka. (Vrt. normaali optinen)
+ Latausteline (ei vaadi koskaan uusia paristoja). Hiiressä kolme valoa ilmaisevat akun varaustilan. (Yhdellä latauksella ohjekirjan mukaan 15 päivää.)

Näppis:
- Aika paksu ja isokokoinen.
- Ei taustavalaisua.
- 4xAAA paristoa, vaihdettava noin puolen vuoden välein.

+ Kirjoittaessa ei kuulu sellainen voimakas näpyttämisen ääni. Pehmeän tuntuinen painallus.
+ Yläosassa pieni näyttö jossa on kalenteri, kellonaika, media (näyttää mikä soi), lämpömittari, pikanäppäin informaatio, näppäinlaskuri ja uudet saapuneet mailit. En tiedä voiko noita vaihtaa ajureiden mukana tulevalla ohjelmalla.
+ Paljon säädettäviä pikanäppäimiä
+ Laskin-moodi. Voit yhdellä napin painalluksella laskea näppäimistön näytöllä perus laskutoimituksia.
+ Sammuta kone/aseta lepotilaan-näppäin.

Molemmat laitteet toimivat yhdellä USB-paikalla Bluetooth-teknologian avulla.

Viimeksi muokattu:
Itse ainakin haluaisin varoittaa Logitech MX Revolution -hiirestä. Minulla on ollut kaikkiaan 3 kappaletta kyseistä hiirtä ja jokaisesta on hajonnut rulla. Pisimmillään kesti kuukauden, viimeisestä hajosi neljän päivän käytön jälkeen.

Hiiren vieritysmoodiahan voi vaihtaa vapaasta portautettuun painamalla rullaa. Normaalissa käytössä, eli ajoittain scrollaustilaa vaihdettaessa ja hellävaraisesti painaen, rulla otti itseensä niin, että pian vapaassa tilassa rulla pysähtyi alle sekunnissa. Tuntui selkeästi, että rulla pyöri vinossa kuin löysästi pultattu rengas autossa ja joku siellä tahmasi vauhdin heti. Eli ihan selkeästi jokin hajosi.

Kolmannen jälkeen vaihdoin hiirtä ja haluan korostaa, että käsittelin hiirtä todella varovaisesti. En sitten tiedä, onko Logitech korjannut tämän valmistusvian.

Nykyään mennään DiNovo Edge + G9 -yhdistelmällä. Parhaat mitä olen käyttänyt.

Pisimmillään kesti kuukauden, viimeisestä hajosi neljän päivän käytön jälkeen.
Älä ny pelottele mua.:D Eivaan, kyllä ottaa päähän jos tolla hinnalla ei saa toimivaa peliä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom