Kehonrakennusliikkeet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon vähän ruvennu miettiin, et miten sitä lihasmassaa sais tarttuun parhaiten rintaan, reisiin, pohkeisiin ja hauberiin. Jaloissa on voimaa, mutta kokoo ja muotoo ne tarvii. Rasvaa ei oo paljonkaan... Kädet on mun paskin osa-alue ja hauis on sellanen siima, ettei tosikaan. Ja rintaankaan en oikeen saa tuntumaa, saati kokoa. Tosin oon niin vähän aikaa treenannnu, ettei sillä mitään väliä oo, ettei muutosta huomaa (tulokset kumminkin noussut!), mutta jatkoa ajatellen. Teen hauberille yleensä 8-10 toiston sarjoja. Rinnalle 6-8 ja jaloille 8-15...

Eli tänne body-miesten lempiliikkeet! Tietenkin saa laittaa muistakin lihasryhmistä, kuin mun ilmottamista! ;)

Originally posted by moppe
Oon vähän ruvennu miettiin, et miten sitä lihasmassaa sais tarttuun parhaiten rintaan, reisiin, pohkeisiin ja hauberiin. Jaloissa on voimaa, mutta kokoo ja muotoo ne tarvii. Rasvaa ei oo paljonkaan... Kädet on mun paskin osa-alue ja hauis on sellanen siima, ettei tosikaan. Ja rintaankaan en oikeen saa tuntumaa, saati kokoa. Tosin oon niin vähän aikaa treenannnu, ettei sillä mitään väliä oo, ettei muutosta huomaa (tulokset kumminkin noussut!), mutta jatkoa ajatellen. Teen hauberille yleensä 8-10 toiston sarjoja. Rinnalle 6-8 ja jaloille 8-15...

Eli tänne body-miesten lempiliikkeet! Tietenkin saa laittaa muistakin lihasryhmistä, kuin mun ilmottamista! ;)

Penkkipunnerrukset(ei missään nimessä ristikkäistaljaa ohjelmassa), olkapääpunnerrukset, soudut, maastavedot, leuanvedot, dipit, ojentajapunnerrukset,hauiskäännöt (suoralla)tangolla, rannekäännöt,vatsarutistukset, istumaannousut, sivutaivutukset, voimapyörä, kyykyt, prässit, hackit, pohjenousut smithissä.

Ja minä saan aivan mahtavan orgastisen TUNTUMAN noilla liikkeillä jokaiseen ko. treenattavaan lihakseen jota olen ko. liikkeellä treenaamassa. Voimaa ja kokoa on tullut tasaisesti. Penkistä nousee yli 2xomapaino ilman paitaa ja painoa on yli 100kg.

Originally posted by moppe
Teen hauberille yleensä 8-10 toiston sarjoja. Rinnalle 6-8 ja jaloille 8-15...

Kannattaa vaihdella noita sarjojen pituuksia niin saa vaihtelua treeniin ja erilaista ärsykettä lihaksille. Eli välillä käsillekin jotain 6 toiston sarjaa ja sit rinnalle pidempiäkin joskus.

Ja tässä suosikkiliikkeitä eri lihaksille:

rinta: vinopenkki käsipainoilla
olkapäät: niskantakaapunnerrus
hauis: hauiskääntö taljassa
ojentajat ojentajakääntö taljassa
jalat: jalkaprässi syvältä

En tiedä voiko edes sanoa että olisi jotain "kehonrakennusliikkeitä". Perusliikkeet kohtuu isoilla painoilla, niin lihasta pitäisi tulla. Voihan sitä tietenkin tehdä myös pienemmillä painoilla ja etsiä oikein hyvä liikerata jolla saa mahdollisimman hyvän tuntuman lihakseen, mutta en tiedä onko siitä edes kovin paljoa etua. Ehkä sellaisten lihasryhmien kanssa se toimii joihin ei muuten saa tuntumaa, esim minulla on takaolkapäät ja latsit sellaiset.

Omalla kohdalla bodytreeni ollut aika paljon sellaista, että perusliike ja isot painot ja sen jälkeen viimeistellään lihas jollakin eristävällä liikkeellä. Ja eristävät liikkeet vaihtelee vähän viikkoittain, välillä myös perusliikkeet. Se kai just tuossa bodytreenissä on tärkeintä, että treenaa monipuolisilla liikeradoilla, että lihas tulisi kokonaisvaltaisesti treenattua. Ja muistaa sen vaihtelun myös muussa kuin pelkissä liikeradoissa. Loppuhan on sitten ruokavaliosta kiinni.

Kannattaa muistaa syödä ja paljon. Vaikka tekee liikkeet oikein tämä ei takaa lihasten kasvua, vaan ravintopuolen pitää olla kunnossa. Itselläni oli aikaisemmin sama ongelma kuin sinulla, joka ratkesi lisäämällä ruuan määrää. Reidet olivat minullakin aikaisemmin todelliset tikut, mutta olen saanut kasvamaan ne jalkaliikkeiden kuninkaalla eli syväkyykyllä. Hyväksi koettu on myös tehdä heti kyykkysarjojen lopuksi yksi tiukka kymmenen toiston sarja(tekee muuten ihmeen rennon olon). Myös prässi antaa hyvän poltteen etureisiin, kun muistaa pitää jalat niin leveällä kuin pystyy ja tietenkin jalkalevyn alaosassa. Toistot liikkeissä pidän 6-10 välillä. Kannattaa myös vaihdella liikkeiden suoritusjärjestystä ja toistoja viikottain, niin lihakset ei pääse tottumaan samaan ohjelmaan. Eihän kaikki neuvot käy kaikille, mutta nämä toimivat ainakin minulla.

Originally posted by hemmmo
Ja eristävät liikkeet vaihtelee vähän viikkoittain, välillä myös perusliikkeet. Se kai just tuossa bodytreenissä on tärkeintä, että treenaa monipuolisilla liikeradoilla, että lihas tulisi kokonaisvaltaisesti treenattua.
Yeah! Samoilla linjoilla! Ainoa treeni, missä liikkeitä ei tule vaihdeltua niin usein on olkapää-ojentaja -treeni, jossa pystypunnerrus käsipainoilla kyllä omistaa! 3-4 viikon välein otan kyllä vipunostot ekana liikkeenä ja sitten vasta pystypunnerruksen.

Re: Re: Kehonrakennusliikkeet

Originally posted by strong
hauiskäännöt (suoralla)tangolla,

Mikä ettei kulmatangolla? (En tarkoita M-tankoa) Vai tarkotatko että ihan mieltymyksenä tykkäät tehdä suoralla?

Re: Re: Re: Kehonrakennusliikkeet

Originally posted by turre101
Mikä ettei kulmatangolla? (En tarkoita M-tankoa) Vai tarkotatko että ihan mieltymyksenä tykkäät tehdä suoralla?

Suoralla tangolla saa paremman supinaation(?), EZ-tanko on nimensä mukaisesti iisi haukkareille. Kaikki tankokäännöt suoralla tangolla(ellei ole ranneongelmia)!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä vaihdoin kulmatangon suoraan kun siitä paljon on vauhkottu että on parempi suoralla, enemmän perusliike. Hyvin se toimii ja on kätevämpi (kulmatankoon edes sovi paljoa painoa... =), mut ranteille tosiaan ottaa isommilla painoilla, ei ongelmia mutta jos ois niin varmasti tekis kipeää. Kulmatangolla tuntuu saavan paremman poltteen hauiksen ulko-osaan...

En tiedä meneekö pahasti aiheen ohi, mutta kysyn miten yksi liike suoritetaan. Eli mitenkä tehdään tuommoinen ranskalainen punnerrus? Entä dippi? Kuvailkaa tai näyttäkää jotain kuvaa, kiitos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom