Kehonrakennuksen mollaaminen netissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ramone
  • Aloitettu Aloitettu
Ääääh...jokaista aina joku inhoaa ja niin perkeleesti. Ei löydy ryhmää, jota ei joku inhoaisi. Bodarit, uskovaiset, jääkiekkoilijat, poliitikot, lääkärit, lehtimyyjät, tv-lupatarkastajat, missit, kirjailijat, ekonomit, näyttelijät, kaljupäät, nekridit, blondit, maatiaiset, anorektikot, rillipirut, läskit, huorat....

Netin pohjimmainen ideahan on haukkua ja vain ainoastaan haukkua jotain muuta kuin itseään. Varmaan moni joka kummeksuu inhoa bodareita kohtaan, huomaa inhoavansa vaikka mustalaisia, sokeritoukkia ja muita syöpäläisiä.

:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
maneater sanoi:
Kyllä mielestäni kehonrakennukseen liittyy paljon muitakin arveluttavia piirteitä kuin hormoonien käyttö. Tästä on puhuttu täällä ennekin, että tälle lajille on kovin leimallista harrastajan vinoutunut näkemys omasta ulkomuodostaan ja sen vainoharhainen tarkkailu. Voisin kuvitella, että jokainen tämän palstan lukija, joka pullistelee päivittäin peilin edessä (itsekin olen niin tehnyt), miettii joskus että onko tässä mitään järkeä. Kysymys, että onko sillä ylipäänsä MITÄÄN väliä onko ne lihakset isot vai ei, on vaikea esittää itselle niin, että siihen vastaisi rehellisesti. Tämän kysymyksen kun esittää, niin alkaa selittely yleensä terveydellä. Kuitenkin sekin on todettu tuhanteen kertaan, että aerobinen liikunta ja ehkä kohtuullinen painoharjoittelu riittää vallan mainiosti hyvän terveyden ylläpitoon. Siihen ei todellakaan tarvitse sitä, että pitää orjallisesti kiinni tarkasta ruokavaliosta.

Niin, meni ehkä hieman ohi aiheen, mutta pointti oli siis se, että jokaisen kannattaisi varmasti tarkasti miettiä, mitkä on ne motiivit, joilla kehonrakennusta harrastaa. Kuitenkin hyvin usein motiivit liittyy huonoon itsetuntoon jollakin elämän osa-alueella, joku kokee olevansa pieni, toisella on kapeat hartiat, joku ei koe olevansa mies jonkin muun syyn takia. Nykyinen länsimaalainen kulttuuri ihannoi tietynlaista ulkonäköä, ja tämä asettaa varsinkin nuorille kovia paineita oman ulkonäön suhteen.

Mun tarkoitus ei ole nyt tuomita ketään, enkä myöskään ole esittämässä mitään elämisen koodia, jota tulisi noudattaa. Veikkaan vaan, että moni tämänkin palstan jäsenistä kokisi elämänsä tyydyttävämmäksi kun pystyisi taistelemaan omaa narsismiaan ja yhteiskunnan paineita vastaan. Ulkonäkö on loppujen lopuksi juuri niin pieni asia ihmisen elämässä, kuin sen itselleen tekee.

Hmm.. Tässä nyt pistää joku silmään.. Onko sulle siis ongelma, jos joku käy salilla hankkiakseen lihaksia, koska pitää siitä (siis lihaksista)? Uskon, että pystyt ymmärtämään, että tämä ei edes aina (varsinkaan vähän enemmän treenanneena) johdu edes heikosta itsetunnosta tms:) On myös oudon tuntuista, että tekstisi perusteella on jotenkin todella negatiivinen asia käydä salilla parantaakseen ulkonäköä (useimmiten varmasti ulkonäköä muiden silmissä, usein myös ulkonäköä juuri omassa silmässä, koska loppujen lopuksi se todella lihaksikas kroppa ei varmasti ole ainakaan mikään vaatimus "taviksien" tasolla hyvännäköiseen kroppaan. Onko sun mielestä kaikenlainen narsismi paha asia?

Itse olen palautteen mukaan (antajina ikäiseni tytöt) jo kuulemma melkeinpä "liian isokokoinen" suuren osan mielestä (profiilista voi statsit katsoa) jotta se enää parantaisi ulkonäköäni (tietysti voisin omata vielä enemmän lihasta ja olla "paremman" näkönen jos olisin vain tiukempi, tällä hetkellä rasvaprosentti jotain 16-17% arvio, saattaa mennä alakanttiin, mutta millään tavalla pyöreäksi en itseäni kyllä miellä, eikä ole kai muutkaan miellä, mutta pitäisihän sen legendaarisen siksbäkin nyt edes kunnolla näkyä, että tykättäis :nolo: ). Yleisellä mielipiteellä ei sinäänsä ole merkitystä, koska en käy salilla sen takia, että olisin paremman näköinen yleisesti muiden silmissä (okei, tähän vaikuttaa myös se, että olen elänyt suhteessa nyt yli 3 vuotta saman tytön kanssa, jolla ei ole todellakaan mitään sitä vastaan, että kasvatan lihaksikkaamman ja tiukemman kropan, vaan päinvastoin hän toivoo tätä. Tämä ei siis tarkoita, että hän vaatisi sitä, mutta pitää sitä silti todella positiivisena asiana), jos haluaisin tätä niin olisin dieetannut tonne -80 kiloon ja jättänyt jalkojen treenauksen jo kauan sitten pois;) Tottakai silti toivon, että ihmiset (lähinnä naispuoleiset) pitäisivät ulkonäöstäni tulevaisuudessa, koska myönnän saavani mielihyvää siitä, jos joku pitää minua hyvännäköisenä.

Saatoin ehkä ymmärtää viestisi hieman väärin. Olen nimittäin aivan samaa mieltä, että nyky-yhteiskunta antaa yleisesti ottaen niin pojille kuin tytöille aivan liian suuret ulkonäölliset vaatimukset. Omasta mielestäni taas narsismissa ei tiettyyn pisteeseen ole mitään pahaa (aivan luontainen osa ihmistä), mutta liika on aina liikaa ja ulkonäön takia ei saisi todellakaan stressata, vaikka sen parantamisessa ei omasta mielestäni ole mitään pahaa.

Loppuun vielä muutama uskomattoman synkkä tunnustus...
En käy salilla parantaakseni yleistä terveyden tasoani, tai ainakaan se ei ole kovin iso syy. Käyn salilla koska haluan itselleni vahvan, lihaksikkaan (ja tulevaisuudessa myös tiukan) kropan ja koska kehonrakennuksesta on tullut jo itselleni elämäntapa ja rakastan rautojen nostelua. En ole myös koskaan peilannut itseäni peiliin ja ajatellut, "Onko tässä nyt mitään järkeä?" (onko missään mitään järkeä). Vastaukseksi, miksi en ole, riittää varmaan jo noi aikasemmat "tunnustukset" ja se, että yksinkertaisesti rakastan kehonrakentamista :D

maneater sanoi:
...Kuitenkin hyvin usein motiivit liittyy huonoon itsetuntoon jollakin elämän osa-alueella, joku kokee olevansa pieni, toisella on kapeat hartiat, joku ei koe olevansa mies jonkin muun syyn takia. Nykyinen länsimaalainen kulttuuri ihannoi tietynlaista ulkonäköä, ja tämä asettaa varsinkin nuorille kovia paineita oman ulkonäön suhteen.

Mun tarkoitus ei ole nyt tuomita ketään, enkä myöskään ole esittämässä mitään elämisen koodia, jota tulisi noudattaa. Veikkaan vaan, että moni tämänkin palstan jäsenistä kokisi elämänsä tyydyttävämmäksi kun pystyisi taistelemaan omaa narsismiaan ja yhteiskunnan paineita vastaan. Ulkonäkö on loppujen lopuksi juuri niin pieni asia ihmisen elämässä, kuin sen itselleen tekee.

Mitäs vikaa itsetunnon nostamisessa on? Itselläni ainakin kuntosaliharrastus on parantanut itsetuntoa. Itsetunnon paraneminen taas parantaa elämänlaatua ja uskon, että olen kaikinpuolin "parempi" ja onnellisempi ihminen. Suomessa on muutenkin paljon huonolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä jotka peittääkseen sen, tekevät muidenkin elämästä helvettiä. Jos itsetunto on huono, niin sitä on syytä nostaa tavalla tai toisella, ei kuitenkaan muiden kustannuksella.

Juu, lihasten kasvattelu on ihan turhamaista narsismia. Ei kannata käydä parturissakaan ja kirpputorilta saa riittävän lämpimiä kaapuja päälleen. Paljon fiksumpaa kuin lihasten kasvattelu on vaikkapa kuorolaulu tai keihäänheitto. Kauniin lauluäänen kehittäminen ei ole pois paremman yhteiskunnan rakentamisesta ja ei ole ollenkaan turhamaista käyttää aikaansa keihäskaarien mittaamiseen.

maneater sanoi:
Kyllä mielestäni kehonrakennukseen liittyy paljon muitakin arveluttavia piirteitä kuin hormoonien käyttö. Tästä on puhuttu täällä ennekin, että tälle lajille on kovin leimallista harrastajan vinoutunut näkemys omasta ulkomuodostaan ja sen vainoharhainen tarkkailu. Voisin kuvitella, että jokainen tämän palstan lukija, joka pullistelee päivittäin peilin edessä (itsekin olen niin tehnyt)

ZeiZei sanoi:
Hmm.. Tässä nyt pistää joku silmään.. Onko sulle siis ongelma, jos joku käy salilla hankkiakseen lihaksia, koska pitää siitä (siis lihaksista)?

Puhuttekohan te nyt kuitenkaan ihan samasta asiasta? Mun käsittääkseni ylläolevassa 105 kg kasin rasvoissa tuntuu pieneltä ja läskiltä kun taas alemmassa... No en tiedä ZeiZein määritelmää lihaksikaasta ja kireästä kropasta.

P.S. Mun näppis päätti yhtäkkiä vaihtaa jonkin jenkkimoodin päälle. Mistä sen saa takaisin normaaliksi? Selain on Opera ja Windows on XP.

Lukekaa sellainen kirja kuin "Pyhät bodarit", ihan hyvä opus. Käsittelee kehonrakennukseen liittyvää narsismia, miehen ruumiinkuvan vääristymistä jne. Ei ole mikään "noitavaino"-kirja vaan ihan asiallinen teos.

Ja vielä tosta mollaamisesta... se on vaan kateellisten skinnyffattien ja muiden rimppakinttujen panettelua. Viime lauantaina sellanen laiha repuusi lökäpöksy alkoi haukkua mua homoks ja muutenki halus haastaa riitaa. Tais pojua vituttaa ku sain enemmän huomiota naisilta...

Boxing.fi keskustelusivuilla tunnetaan bodarit:

Tosta kuvailemastasi hetkellisestä muistin menetyksestä olen samaa mieltä, ettei kait se niin vaarallista ole ??
Esim. bodareilla, jotka vetävät kaiken näköisiä pillereitä ja nappeja säännöllisesti, ilmenee näitä samanlaisia muistin menetyksiä useamminkin ja ne ovat ilmeisesti näistä napeista johtuvia oireita. Onko sekään niin terveellistä ?
Punttisalille tuli tuttu ukko ja sillä oli ns. jalkapäivä silloin. meni jalkaprässiin ja teki siinä harjoitteitaan jonkin aikaa ilmeisen kovillakin painoilla. Hetken kuluttua hän tuli jutulle, kuin tunnustellen. Kyseli, että mikä päivä tänään on ja paljonko kello on, ei se viä mitn, mutta alkoi tarkemmin kysellä koska hän on tullut salille ja mitä hän täällä äsken teki ??? Haloo. Sit valitteli huonoa oloaan. Kehotin häntä lepäilemään ja lähtemään kotio, kun hän vielä sanoi, ettei muista lainkaan tulleensakaan salille !

http://www.ecib.net/phpbb/viewtopic.php?p=5933#5933

Quadzilla sanoi:
Mä olen todennut, ettei kannata hirveästi edes jutella mitään kehonrakennukseen liittyvää sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät siitä mitään ymmärrä, tai eivät ole siitä sen enempää kiinnostunut. Juttelee sitten mieluummin jostain ihan muusta. Mitä tulee joidenkin uhmaikäisten teinien suunsoittoon netissä, niin ei voi kun nauraa. Kyllä mä itsekin heitän usein läppää tyhmistä bodareista ja bodarinmatikasta yms, sillä tiedän että niistä jutuista ei mitkään pidä paikkaansa. :) Näiden bodariläppien keksijät ovat itse vitsejä, tajuamattaan sitä...

Veit jalat suustani Quadz! Meetkö syksyn kisoihin? Jos meet, tuun katsomoon HUUTAA sun nimee!!! :rock:

Mou sanoi:
Puhuttekohan te nyt kuitenkaan ihan samasta asiasta? Mun käsittääkseni ylläolevassa 105 kg kasin rasvoissa tuntuu pieneltä ja läskiltä kun taas alemmassa... No en tiedä ZeiZein määritelmää lihaksikaasta ja kireästä kropasta.

P.S. Mun näppis päätti yhtäkkiä vaihtaa jonkin jenkkimoodin päälle. Mistä sen saa takaisin normaaliksi? Selain on Opera ja Windows on XP.

En nyt ole aivan varma mitä meinaat. Mitä tarkoitat tuolla 105 kg:llä kasin rasvoissa? maneaterhan itse tekee yleistyksen pakkislaisiin ja käyttää myös esimerkkinä itseänsä (profiilista näkee, että kyseessä ei ole luultavasti kilpaileva kehonrakentaja) tuossa "peiliin katsomisessa ja ihmettelemisessä" jne.. Itse en kyllä saanut sitä kuvaa, että maneater olisi puhunut vain kilpailevista kehonrakentajista.

Sori, saatan kyllä olla ihan ulapalla väsyneenä :D
Jospa koittaisit vielä hieman selittää hitaalle :)

Edit: juu, katos perhana, vähintään yksi kohta tuli katottua väärin:D

Eli itse katsoin, että maneater yhdisti peiliin katsomisen ja ihmettelemisen. Eli se miten itse asian ymmärsin oli, että maneater katsoo peiliin ja ihmettelee mitä järkeä tässä nyt on, mutta asia taisikin vain liittyä juuri siihen narsismiin, että tsiigataan itteänsä peilistä kokoajan.

En nyt jaksa alkaa muuttaa vanhoja viestejäni, mutta perjaattessa tuolla ei kauheasti merkitystä ole viestini merkitykseen.

Äh. No kun maneater puhuu koko ajan kehonrakennuksesta ja kehonrakentajista, niin kyllä se mun päässä assosioituu nyt tai tulevaisuudessa kilpaileviin bodareihin. Saatan olla väärässäkin, mutta sellainen mielikuva jäi, että jos jo taviskin kuikuilee itseään peilistä jatkuvasti, niin mitä tekeekään boudari. No jos mä joskus lopetan muut urheilutouhut ja siirryn kokopäiväisesti kehoilutyyliin treenaavaksi, niin en mä silti kehtaa itseäni kehonrakentajaksi kutsua.

Ja tuskin siinä ulkonäönkään parantelussa sinänsä on mitään vikaa, vaan siinä, että yhteiskunnan ulkonäkönormit ajaa joitakin käymään pakonomaisesti salilla, vaikkei siihen niin kipinää olisikaan. Tämä taas käy nupin päälle pidemmällä tähtäimellä.

Sun salillakävijä taas on verrattavissa johonkin kuntoilijaan, joka käy vaikka fanaattisesti lenkillä valmistautuen maratoniin. Eli treenaa pirun kovaa ja panostaa treeniin/ruokavalioon selkeästi enemmän kuin mitä tavis pystyy ikinä ymmärtämään omaksi iloksi tehdyksi kuntoiluksi. Toista noista ymmärretään ja toista ei.

Mun ajatukset kulkee useasti kuten camel-mies, omia reittejään. Käsitin kuitenkin, että maneater vastasi nimenomaan ketjun otsikon mukaisesti kilpakehonrakennus mielessään.

itse ainakin pidän kehoilusta urheiluna myös siksi, että siinä voi konkreettisesti seurata kehitystä (vrt. lenkkeily). ja siis löytyy motivaatiota siihen urheiluun, kun kasvaa lihakset :hyper:

hahahahaaa, tuo ekalla sivulla oleva "keskustelu" sai mut aika huvittuneeks ihmisten lapsellisuudesta ja tyhmyydestä, ei oikeasti kukaan täyspäinen tuollasta tosissaan kirjoita mut moni naikkonen vaan yrittää tuossa uskotella että se hylkeen muotonen haiseva ja epäsiisti kaljaakittaava ja tuhkakupille haiseva otus on seksikäs ja lihaksikas karismaattinen bodari on aivoton pienimunanen surkimus joka ei osaa edes kirjoittaa :D

ihan miten vaan............... :anssi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom