Oma kokemus kehon muutoksen on vähän saman suuntaista, kuin mitä täällä muut mimmit on puhuneet. Olin joku kuutisen vuotta sitten (2005) elämäni laihimmassa (ja sairaimmassa) kunnossa painaen runsaat 45kg. Pituutta kuitenkin löytyy 173cm joten melkoinen reppana olin silloin. Omasta mielestäni olin toki silloinkin liian lihava tai liian lihakseton, vaikka todellisuudessa eihän mulla mitään lihaksia edes ollut. Rasvaprosentti oli pihdeillä mitattuna 4% jee! :D Kaikista huikeinta oli silloin bodymodifications sivustoilla ollut kuva itsestäni, jossa kaikki ihailivat kuinka upeassa kunnossa vatsalihakseni oli. Sehän vain löi pökkä pesään pieneen sairaaseen mieleeni. Työn ja tuskan kautta sain painon nostettua 54kg (2008), jossa jotenkin onnistuin olemaan tyytyväinen. Jatkuvaa kikkailua urheilun ja ruuan kanssa oli ja salin lisäksi treenasin kilpaa thainyrkkeilyä. Hormonitoiminta oli nolla ja rauta-arvot ihan vituillaan. Parhaimmillaan oma hemoglobiini käväisi luvussa 59, jolloin piti käydä hakemassa sairaalasta vähän veritankkausta (5 pussia).
No enivei. Jotain sitten tapahtui pään sisällä ollessani vaihdossa thaimaassa ja paino nousi 58kg (2009-2010). Varmaan mielialalääkkeet auttoivat tässä asiassa ja sairaaloisen liikunnan vähentäminen. Olo oli sama kuin 54kg mutta luultavasti olin vähän terveemmän näköinen. Suomeuduttuani rakastuin palavasti ja silloin viimeistään kaikki muuttui ja suhtautuminen ruokaan vaihtui. Semmonen 6kk ja 10kg lisää painoa ja olin jouluna 2010 huikeat 68kg. Silloin tuli herätys ja takapakkia, koska olin mielestäni niin helvetin läski ja vielä niin lyhyessä ajassa. Rupesin käymään salilla taas urakalla (4-5krt/viikko + 1 aerobinen) pienen tauon jälkeen ja mukavastihan sitä lihasta rupesi tulemaan, kun oli jotain mistä tulla. Ruokailutkin normalisoitui ja ylimääräinen fläbä suorastaan suli pois muutaman spinningtunnin ja salireenin jälkeen.
Tällähetkellä painoa on n 61kg ja olen ehkä tämän elämäni tyytyväisimmilläni itseeni. Toki aina sitä haluaa lisää lihasta
Ja sitähän varten sitä treenataan. Treeni on ollut aina kunnossa, mutta ruokapuoli oli monta vuotta ihan päin persettä. Nyt kun sekin on ihan hyvällä mallilla, niin olosuhteet kehittymiselle on optimaalisimmillaan. Olen siis liikkunut koko elämäni pelaten 14v ringetteä, siinä samalla 5v fudista, käynyt salilla vuodesta 2005, thai-nyrkkeillyt 2v ja tällähetkellä keskityn ainoastaan punttiin satunnaisia lenkkejä hölkötellen. Kokonaan en ole koskaan urheilusta luopunut ja tuskin luovunkaan...
Vaikeinta kehon muuttumisessa näinä vuosina on ollut peiliin katsominen painon noustessa ja pienien ruikkuvaatteiden vaihtaminen isompiin. Toki taas on ollut ihan hienoa huomata, että vaatteet jotka mahtui sillon jouluna kun painoin 68kg on muuttuneet taas väljiksi. Onneksi on löytynyt jotain välimallin kledjuja joita voi taas tässä vaiheessa käyttää. Hienoa on ollut myös huomata, että kerrankin on lihakset päässeet oikeasti vähän kasvamaan ja kasvu tuntuu jatkuvan ihan mukavana nousevana käyränä. Eikä sitä enää kaipaa niitä 50kg aikoja kun koko olotila on muuttunut miinuksesta plussaan. Toki on heikkoja hetkiä, mutta valtaosa on kuitenkin hyvin positiivista. Nykyään pidän omasta peilikuvastani hyvin paljon.
En nyt tiedä kuinka tämä sopii tänne ketjuun, mutta onhan tuossa tuota muuttumistarinaa.