kehoilulle oma foorumi?

OutOfShape sanoi:
Miten se nyt tälläkään hetkellä voi sitten onnistua, eli valinta treeni&ravinto ja aloittelijoiden osion välillä? Vastaan itse: Omalla harkinnalla johon liittyy edes alkeellinen käsitys oman tietämyksen ja harrastuneisuuden tasosta.

Ainakin ne pitäisi olle sitten nimetty niin, että aloittelijalla ei kova houkutus olisi sinne postailla. No joo, ehkä toimisi muutenkin, kuhan tässä mutuilen.

Itse käytän Pakkotoistoa nettilehden omaisesti eli lähinnä vain luen toisten postauksia. Pari vuotta on tullut palstaa aktiivisesti seurattua ja tänä aikana sisältömäärä on kasvanut valtavasti. Jonkinlainen jaon selkiyttäminen olisi kyllä mielestäni paikallaan jo ihan luettavuuden kannalta.

Esimerkiksi tuo mainittu antidoping info on suotta ylätasolla. Eikö se voisi olla vaikka roinafoorumilla? Kisajuttuja on nyt tavallaan kolmessa paikassa ja omasta mielestäni haastattelut ja artikkelit on hieman päällekkäinen kisakuvat ja raportit osion kanssa. Yhdistelemällä eri osioita saataisiin kenties luettavuutta parannettua?

Ymmärsin alkuperäisen kirjoittajan ajatuksen niin, että olisi tavallaan kolme tasoa: aloitteiljat, kuntoilijat ja kehonrakentajat. Eli tavallaan olisi yksi hifimpi osio, jossa voisivat keskustella kilpailevat, kilpailemaan aikovat tai kehonrakennukseen hyvin vakavasti suhtautuvat ihmiset. Ymmärrän kyllä moderoinnin vaikeuden, mutta ymmärrän myös niitä, jotka eivät jaksa lukea samoja juttuja aina vaan uudestaan.

Nykyään kirjoituksia on niin valtavasti, että niistä itseään kiinnostavan tiedon suodattamiseen menee huomattavasti enemmän aikaa kuin ennen. Jaon selkiyttämisen ohella olisikin hienoa jos uudet viestit toiminnolle saisi määrittää jotkin oletusalueet joita seuraa.

Suodatusta hakuihin ei laiteta missään nimessä. Olen tosi työllistetty ja välillä erittäin turhautunut kun uutisia mitä laitan, ei lueta. Nyt jos vielä suodatetaan pois tärkeitä osioita, niin saan vastailla emailitse 100 kertaa enemmän miksei esim vip-maili toimi vaikka olisin laittanut siitä infon että se on muuttanut osoitetta.

Kehoilulle oma foorumi? Tuntui hassulta lukea, sillä mulle Pakkotoisto on aina ollut nimenomaan kehoilufoorumi, jossa on erikseen voimaosio ja yleinen keskustelu. Mitään ei tarvitse muuttaa.

IMO

Mike sanoi:
Aloittelijoiden forum toimii tällä hetkellä juuri kuten pitääkin, sitä ei muuteta.

Mikä sitten on normaalin kehoilun ja kehonrakennuksen ero? Ei viitsi tehdä liian monimutkaiseksi, muuten käyttäjien pitää miettiä kumpaan postaa. Suurin osa treenaajista treenaa kuitenkin kehonrakennuspainotteisesti. Voimapuoli on sitten jo täysin erilaista treenaamista tavoitteineen. Yleisesti kehonrakennuksessa pyritään saamaan lisää lihasmassaa ja siihen treeniosio on paras.

Ravinnon voisi kuitenkin erotella omaksi osiokseen, gallupin mukaan siihen oli kysyntää rajusti enemmän kuin sen pitäminen treenin yhteydessä.

Ei kannata muuttaa mitään, kun meitä kilpabodareita (tyhmiä ollaan vielä kaiken lisäx) on kourallinen vaan tässä maassa. :D

Tuossa kun aloitin lueskelemaan erästä ulkomaista vastaavaa foorumia niin periaatteessa touhu loppui tuhottomaan osioiden lukumäärään. Tosta kun nopeasti laskee niin heti etusivulle on 27 eri osiota ja niissä jokaisessa 1-5 alaosiota plus kyseinen osio. Tämä johtaa väistämättä ainakin seuraaviin lopputuloksiin:

(a) Varsinkin aloittelijan on vaikeata hahmottaa mihin postaus tarkalleen ottaen kuuluu.
(b) Tredejä ja postauksia saa hakea kissojen ja koirien kanssa.

Vaika itse olen jo kokolailla orientoitunut forumien lukija niin koin tuon sekamelskan niin vaikeaksi, että homma loppui viikon jälkeen. Nykyinen jako on loistava ja sillä hyvä :)

Pyytäisin edelleen ottamaan harkintaan tuon terveys-osion. Nämä terveys asiathan eivät varsinaisesti kuulu mihinkään näihin muihin osioihin mitä nyt löytyy.

Big Evil sanoi:
Kehoilulle oma foorumi? Tuntui hassulta lukea, sillä mulle Pakkotoisto on aina ollut nimenomaan kehoilufoorumi, jossa on erikseen voimaosio ja yleinen keskustelu. Mitään ei tarvitse muuttaa.

IMO
Nimenomaan. En näe mitään syytä, miksi kehonrakennukselle pitäisi perustaa oma osio, kun sellainen on jo. Tämä forum nimittäin.
Pitääkö sitten "hyvinvointiin panostavalle treenaukselle" perustaa myös oma osio? Tai sitten "peruskunnon parannukselle" oma osio?

Katsokaa, kuinka helvetin vaikealukuinen esimerkiksi tuo dvdplaza on, kun siellä on varmaan miljoona eri subfoorumia. Ei ollenkaan hyvä asia. IMO ei olisi hyvä juttu, jos pakkotoistosta tulisi yhtä sekavan näköinen.

EDIT Pulla puhuu myös asiaa.

Hmm.. No siis mun mutuilulla
- terveysosiota ajaa nykyään kysy eksperteiltä osio, jonne yleensä postaillaan enemmän "hifi"-juttuja ja "einiintavallisiakysymyksiä-ravinnosta-ja-treenistä".
- kehonrakennusosio erikseen? Eijei, nykyinen treeni&ravinto ajaa tämän oikein hyvin, ja kisanneille on sekä mimmipuolella kisaforum että myös miehille.

Eli näin on juurikin hyvä. Ei muutoksia, kiitos. Kuten Pullakin tuossa sanoi jo jos menee liian erotteluksi, homma menee vain sekavaksi. Mun mielestä jokainen joka viittii vähän ettiä aiheeseen liittyviä keskusteluja tai/ja etsiä kysymyksiinsä vastauksia, löytävät myös ne, ja viäläpä kohtuu vähällä vaivalla kun osiot ovat selkeitä -> random lukija löytää osion johon se voisi kuulua ja searchilla vielä voi tarkentaa. Sticky-threadit ja FAQ, myös kovaa kamaa.

Pakkis on juuri hyvä tälläisenä. Ei mennä tekemään asiosta ny liian monimutkaisia. Yksinkertaisuus on kaunista :).

-edit-
jos jotain on tarve tehdä, ni erottakaa sitten treeni ja ravinto erikseen, täten sama pitäisi tehdä myös aloittelijoille. Ja äh, eipä sekään taida oikein toimia... Keep it simple.

Jonon jatkoksi voisin laittaa, että IMO valokuvaus osio on ihan turha. Sen vois supistaa pariin threadiin. Samoin pakkometalli. Miksi rajata joku genre omaksi alueeksi? Erottaisi "elokuvat/tv" ja "musiikki" omaksi alueiksi, johon pakkometalli voisi sitten hyvin fuusioitua..

Ronn Moss sanoi:
Jonon jatkoksi voisin laittaa, että IMO valokuvaus osio on ihan turha. Sen vois supistaa pariin threadiin. Samoin pakkometalli. Miksi rajata joku genre omaksi alueeksi? Erottaisi "elokuvat/tv" ja "musiikki" omaksi alueiksi, johon pakkometalli voisi sitten hyvin fuusioitua..

Valokuvaus ja pakkometalli ei olisi omina osioinaan, ellei Mike niitä kumpaistakin harrastaisi.

off-topicci edittiä: koska pakkikselle tulee oma Ron Moss -hymiö? Kaverihan on selvästi David Hasselhoffin jalanjäljillä.

Ronn Moss sanoi:
Joo vois listata tänne kaikkien lukijoiden IMO hommat mitkä pitää poistaa niin mitähän meille jäis jäljelle? Pakkometallihan perustettiin koska palstalla näytti olevan pirusti genren fanittajia. Kyllä tänne varmasti saadaan Suppilovahvero-sienestäjienkin oma osio jos tarpeeksi loytyy alan harrastajia.

Minun mielestä osiota ei ole liikaa. Aliosioita voisi olla enemmänkin, ketä se haittaisi?
Edit: etuna siinä on se, että löytää 100x nopeampaa etsimänsä.

ZannaZ sanoi:
Hmm.. No siis mun mutuilulla
- terveysosiota ajaa nykyään kysy eksperteiltä osio, jonne yleensä postaillaan enemmän "hifi"-juttuja ja "einiintavallisiakysymyksiä-ravinnosta-ja-treenistä".

Jaa siellä näköjään onkin muitakin jo paikalla kuin pelkät Manninen ja Hulmi. Asia kunnossa.

Pulla sanoi:
Joo vois listata tänne kaikkien lukijoiden IMO hommat mitkä pitää poistaa niin mitähän meille jäis jäljelle? Pakkometallihan perustettiin koska palstalla näytti olevan pirusti genren fanittajia. Kyllä tänne varmasti saadaan Suppilovahvero-sienestäjienkin oma osio jos tarpeeksi loytyy alan harrastajia.

Just :jahas: . Kyllä mä syyt tiedän näiden osioiden olemassaoloon, varsinkin kun kuulun vielä tuon ko. genren fanittajiin. Silti kai sitä nyt oman mielipiteen saa sanoa? Kohderyhmäähän tässä ollaan. Muutenkin luulisi, että kaikenlainen kritiikki olisi suotavaa? Tässähän yritetään rakentaa aina vaan parempaa/toimivampaa foorumia - kaikille meille.

Niin ja jos pelkästään kuunneltaisiin käyttäjien mielipiteitä forumin rakenteesa, niin siitähän sitten tulisi käyttäjien näköinen foorumi, joka varmasti palvelisi kaikkia yhtälailla ja tasapuoleisesti. Ja se vasta olisi huono asia, koska..? Tietenkin ymmärrän, että tässä mennään aika vahvasti Miken omien intressien mukaan myös.

:piis:

Mike sanoi:
Kysynnän mukaan noita alueita yleensä tehdään.

Ja varmasti ne pitää olla myös hyvin PERUSTELTUJA. Pyytää voi mitä vaan, mutta jos siihen ei ole muuta perustetta kun että: "mutta kun mä niinq haluun sitä ja se vois olla kiva" niin ei paljon ole painoarvoa tuollaisella.

Tuo Gallup tossta treeni&ravintopuolen jakamisesata oli hyvä esimerkki, eipä paljon tullut niitä perusteluja miksi se pitäisi jakaa, helppohan se on vain rasti ruutuun laittaa sen enempää ihmettelemättä.

Eli jos on jotain mieltä, pitäisi se asia myös perustella tai sitten yhtyä jonkun toisen perusteluun.

no joo, tais mennä jo ohi aiheen niin että suhahdus vain kuului...

Ronn Moss sanoi:
Niin ja jos pelkästään kuunneltaisiin käyttäjien mielipiteitä forumin rakenteesa, niin siitähän sitten tulisi käyttäjien näköinen foorumi, joka varmasti palvelisi kaikkia yhtälailla ja tasapuoleisesti. Ja se vasta olisi huono asia, koska..? Tietenkin ymmärrän, että tässä mennään aika vahvasti Miken omien intressien mukaan myös.

:piis:

koska kaikki ei voi millään olla samaa mieltä,eli kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää.kaikki ei tykkää tehtiin mitä tahansa IMO

ja samalla IMOlla,nykyinen jako on hyvä,kaikkia osioita mä en lue kuitenkaan mutta ei niiden olemassaolo haittaakkaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom