Kehitystä ei vaan tule

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lanegan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No on taas fiksuja kavereita opastamassa alottelijoiden osiolla, toiset neuvoo tekemään 4jakosta ja toiset 2jakosta.. Ota siitä nyt sitten selvää..

Ei silloinkaan, jos jaotus on päin persettä. Itselläni on ojentajien kanssa ongelmia palautumisen suhteen.

Mulla toimii jako:
-rinta, hauis
-olkapäät, ojentajat
-lepo
selkä, kyynärvarret
-jalat
-lepo
-lepo

Myös 3 jakoinen toimii esim.
Ma. Rinta, olkapäät, ojentajat
Ti. Lepo
Ke. Selkä, hauis, vatsat
To. Lepo
Pe. Jalat
La. Lepo
Su. Lepo

Kyllä se sieltä löytyy. Jos tulokset ei nouse niin se johtuu mitä todennäköisemmin siitä että lihakset eivät ehdi palautua tarpeeksi hyvin varsinkin kun treenataa samoja lihaksia kolme kertaa viikossa. Ehkä suurin ongelma kuitenkin on tuo kaavamaisuus mikä ihmisillä löytyy, aina pitää mennä se tietty määrä toistoja uudellakin raudalla.

Tuon kaavamaisuuden minäkin tuolta poimin. Mitä sitten jos ei mene isommalla painolla yhtäkkiä täsmälleen samat toistot ku edellisellä kerralla pienemmällä painolla? Yllätys. Lisää rautaa tankoon ja se on vain jostain lähdettävä hieromaan ja yritettävä saada taas seuraavalla kerralla enemmän joko painoa, toistoja, määrää tai ihan mitä vaan.

Tuskin ongelma on siinä, moneenko osaan ohjelma on jaettu, vaan tuo toteutus ja tosissaan treenaaminen on jääny puolitiehen. Jonkinlaisen muutoksen vois kuitenkin tehdä, eli joksikin aikaa aivan erilainen ohjelma käyttöön ja sitten vaikka seuraavaksi sitä starting strenghtiä tai muuta yksinkertaista 1-jakoista jos sellaisella tykkää treenata. Vuosi on kuitenkin IMO liian pitkä aika tahkota samalla ohjelmalla ja jotain muutoksia pitäisi ymmärtää tehdä jos tulosta ei tule.

No on taas fiksuja kavereita opastamassa alottelijoiden osiolla, toiset neuvoo tekemään 4jakosta ja toiset 2jakosta.. Ota siitä nyt sitten selvää..

??

Jollekin toimii 1-jakoinen, toiselle 2- tai 4-jakoinen. Kukaan ei voi sanoa ketjun aloittajalle, mikä on paras tapa hänelle treenata. Ihan sama mitä tekee, kunhan vaihtaa nyt tuota ohjelmaansa jos sillä ei tule tulosta.

itse olen aika paljon treenaillut 1-jakoisella, ja ainakin omalla kohdalla huomannut että 3 kertaa viikkoon (ma,ke,pe tms) on liikaa jos suht kovaa treenataan, tai sitten pitäisi olla kevyitä treenejä usein, mihin itselläni ei tahdo "pää riittää". Mielestäni paremmin, ainakin itselleni, sopii 3-4(joskus jopa 5) välipäivää treenien välillä 1-jakoisessa, eli käytännössä 2 treeniä/vko. Välipäivinä olen tehnyt vatsalihaksia (välillä kädet) tms, kun en jaksa niitä aina varsinaiseen treeniin kompata.
Ruokapuolessa tuskin ongelmaa (ehkä protskujen saanti?), jos paino kuitenkin nousee.

Nyt sitten päästään perimmäisen kysymyksen ääreen, eli mikä on topicin aloittajan mielestä KEHITYSTÄ? Itse ainakaan en usko että voisin kehittyä haluamallani tavalla treenaamalla vain 2 kertaa viikossa.

itse olen aika paljon treenaillut 1-jakoisella, ja ainakin omalla kohdalla huomannut että 3 kertaa viikkoon (ma,ke,pe tms) on liikaa jos suht kovaa treenataan, tai sitten pitäisi olla kevyitä treenejä usein, mihin itselläni ei tahdo "pää riittää". Mielestäni paremmin, ainakin itselleni, sopii 3-4(joskus jopa 5) välipäivää treenien välillä 1-jakoisessa, eli käytännössä 2 treeniä/vko.
IMO ei ole tarpeellista pitää noin montaa välipäivää putkeen. Jokainen tietysti tavallaan. Riittää, kun liikkeittä, treenattaville lihasryhmille, vaihtelee yksijakoisessa.
Hyvä esimerkki, joka toiminut itselläni hyvin:
1:Takakyykky/Mave/Etukyykky/Polvistaveto(romanialainen veto tjs.)
2:Penkki/Dippi
3:Leuat/Kulmasoutu
4:Voimapyörä/Pohjenousu
Itse tuon kanssa ainakin kerkeen palautua, koska ei tule samoja liikkeitä tehtyä kuin korkeintaan 2kertaa viikossa.

Nyt porukka lässyttää protskusta ja rasvasta. Itse satsaisin enemmän hiilaripuolelle, jossa pitkin päivää syödään paljon hitaita hiilareita jotta hiilarivarastot latautuvat kunnolla! Massankehityksessä ja voimankehityksessä hiilari on peruspilari (älkää nyt ymmärtäkö että vähättelen protskun ja rasvan merkitystä). Ilman hiilareita ET jaksa kuten ilman niitä.

Lisäksi muista levätä kunnolla, IMO ei enempää treeniä kuin 3-4 päivää viikossa. Jätä aeroobiset vähemmälle, ellei jopa kokonaan pois (itse jättäisin tyysti pois).

Treenit muuttaisin siten että samaan viikkoon ei treenata samaa lihasryhmää kahteen kertaan. Esimerkkejä näistä Pakkis pullollaan, joten hakua peliin 3- ja 4-jakoisille ohjelmille. Satsaisin treeneissä perusliikkeisiin ja rakentaisin treenit niiden ympärille (ts. penkki, maastaveto ja kyykky).

Nämä ovat minun mielipiteitä, ehkä muilla parempia vinkkejä..
Paljonko sitten on suurinpiirtein 80-kilosen salilla kävijän hiilareiden tarve grammoina ja mistä ruuista saa paljon hiilareita?

IMO ei ole tarpeellista pitää noin montaa välipäivää putkeen. Jokainen tietysti tavallaan. Riittää, kun liikkeittä, treenattaville lihasryhmille, vaihtelee yksijakoisessa.
Hyvä esimerkki, joka toiminut itselläni hyvin:
1:Takakyykky/Mave/Etukyykky/Polvistaveto(romanialainen veto tjs.)
2:Penkki/Dippi
3:Leuat/Kulmasoutu
4:Voimapyörä/Pohjenousu
Itse tuon kanssa ainakin kerkeen palautua, koska ei tule samoja liikkeitä tehtyä kuin korkeintaan 2kertaa viikossa.

Puhuinkin lähinnä esimerkin mukaisesti omasta treenistä, en väittänyt että toimii kaikilla, väitän silti tänäpäivänä tietäväni melko hyvin mikä itselleni toimii. Kirjoitinpa myös "jos suht kovaa treenataan", joka vaikuttaa melko paljon siihen kuinka usein voi treenata, voihan sitä 1-jakoisen vetää vaikka joka- tai jokatoinen päivä jos treeni pysyy tarpeeksi kevyenä että palautuminen on mahdollista.

Tuskin täällä kukaan tietää mikä ehdottoman varmasti kysyjällä toimii, eli kaikki viestit ilmeisesti turhia, vai?

Jos itselläsi toimii, niin hyvä. Oudolta vaan tuntuu treenata vain 2 kertaa viikossa jos oikeasti haluaa kehittyä. Itse käsitän punttien kolistelussa kehittymisen voimana ja lihasmassana, enkä millään jaksa uskoa että treenaamalla 2 kertaa/vko noissa kehittyy tarpeeksi, vaikka kuinka kovaa tekisi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos itselläsi toimii, niin hyvä. Oudolta vaan tuntuu treenata vain 2 kertaa viikossa jos oikeasti haluaa kehittyä. Itse käsitän punttien kolistelussa kehittymisen voimana ja lihasmassana, enkä millään jaksa uskoa että treenaamalla 2 kertaa/vko noissa kehittyy tarpeeksi, vaikka kuinka kovaa tekisi.

3 tai 4 jakoisessahan lihas treenataan usein vain kerran viikkoon, sun logiigalla niillä ei voi saada lihasta/voimaa?

edit ei mitään

3 tai 4 jakoisessahan lihas treenataan usein vain kerran viikkoon, sun logiigalla niillä ei voi saada lihasta/voimaa?
Itse treenaan 4-jakoisella, ja veikkaisin että sarjojen määrä ja treenin intensiteetti per lihasryhmä on ihan eri luokkaa kuin 1-jakoisella, varsinkin jos koko viikkoon tulee vain kaksi treeniä. 4-jakoisessa saan lisäksi epäsuoraa rasitusta muina päivinä, eli ei se lihas pelkästään lepää sitä viikkoa.

En ole mikään punttiteoreetikkojen esi-isä, joten en toki voi tyrmätä treeniäsi 100-0, mutta käännetäänpä asia niin päin, että kehittyykö sinun mielestäsi lihasmassa yhtä paljon, kun treenaat vain kaksi kertaa viikossa kun vertaa vaikka 4 kertaa viikossa treenaaviin? Olenkin sitten turhaan käyttänyt pari ylimääräistä päivää viikossa salilla käymiseen. Kiva että tuli pari lisä vapaapäivää =)

Yksinkertasesti vaan syöt enemmän ja protskuja tarpeeks. Sulla kuitenkin kulutus on aika kova joten ruokaa saa aika paljon vetää. Toi sun 4 kilon painon nousu on varmaankin tullu 1-2 kuukaudessa (arvelisin) ja muu aika on sitten syöty päin persettä. Syöt sopivasti yli kulutuksen että painoo nousee suunnilleen kilon per kuukausi niin ei sitä ylimäärästä läskiä pääse kertyyn paljookaan. Kuten täällä monet on sanonutkin niin 1-jakosessa ohjelmassa ei saa vetää täysillä tai muuten ei ehdi palautua mutta ei liian kevyestikään saa reenata. Pitää myös muistaa muutella sitä reeniä aina välillä. Tekniikat myös kuntoon mutta kyllä sitä kehitystä tulee vaikkei tekniikat 100% puhtaita oliskaan.

Itse treenaan 4-jakoisella, ja veikkaisin että sarjojen määrä ja treenin intensiteetti per lihasryhmä on ihan eri luokkaa kuin 1-jakoisella, varsinkin jos koko viikkoon tulee vain kaksi treeniä. 4-jakoisessa saan lisäksi epäsuoraa rasitusta muina päivinä, eli ei se lihas pelkästään lepää sitä viikkoa.

En ole mikään punttiteoreetikkojen esi-isä, joten en toki voi tyrmätä treeniäsi 100-0, mutta käännetäänpä asia niin päin, että kehittyykö sinun mielestäsi lihasmassa yhtä paljon, kun treenaat vain kaksi kertaa viikossa kun vertaa vaikka 4 kertaa viikossa treenaaviin? Olenkin sitten turhaan käyttänyt pari ylimääräistä päivää viikossa salilla käymiseen. Kiva että tuli pari lisä vapaapäivää =)

Ensinnäkin, ei ole olemassa mitään yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa treenata, kaikilla metodeilla kehittyy. Myös liika treeni voi olla kehityksen este aivan samoin kuin treenin puute. Työn määrä voi olla aivan sama viikkoa kohti tehdään treeni sitten 2 tai 4 kertaa viikkoon, ensimmäisessä rasittuu enemmän mutta toisaalta palautuu kauemmin.
Pointti koko asiassa on/oli oman kehon kuunteleminen, kun sen oppii ei tarvitse enää paperilta lukea milloin pitää treenata ja mitä lihasta. Jos mulla keho tarvitsee 3-4 päivää palautuakseen treenistä, sillä teholla jolla tykkään treenata, niin miksi ihmeessä en antaisi sen palautua, tai miksi sitä pitää ylipäätään selitellä? Toki voisin treenata hieman kevyemmin ja vähentää välipäiviä , mutta kun nyt satun tykkäämään kovaa treenaamisesta niin tämä sopii minulle.
Olen kyllä vuosia treenannut 3 ja 4 jakoisillakin, ja treenaan edelleenkin, eikä mulla niistä mitään pahaa sanottavaa ole ei vain tässä elämäntilanteessa ole parhaat vaihtoehdot. Lihasten ja voimien kasvatus minullakin tavoitteena, eli tieten tahtoen en tasoitusta kenellekkään anna treenimetodeillani.

Yrityksen ja erehdyksen kautta päädyin itse 1-jakoisessa treenaamaan salilla joka kolmas päivä. Sali, lepo, lenkki, sali, lepo, lenkki... toimii hyvin. Silloin tällöin teen kyykyn sijaan prässin, penkin sijaan vinopenkin smithissä ja leuanvedon sijaan kulmasoudun.

Ensinnäkin, ei ole olemassa mitään yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa treenata, kaikilla metodeilla kehittyy. Myös liika treeni voi olla kehityksen este aivan samoin kuin treenin puute. Työn määrä voi olla aivan sama viikkoa kohti tehdään treeni sitten 2 tai 4 kertaa viikkoon, ensimmäisessä rasittuu enemmän mutta toisaalta palautuu kauemmin.
Pointti koko asiassa on/oli oman kehon kuunteleminen, kun sen oppii ei tarvitse enää paperilta lukea milloin pitää treenata ja mitä lihasta. Jos mulla keho tarvitsee 3-4 päivää palautuakseen treenistä, sillä teholla jolla tykkään treenata, niin miksi ihmeessä en antaisi sen palautua, tai miksi sitä pitää ylipäätään selitellä? Toki voisin treenata hieman kevyemmin ja vähentää välipäiviä , mutta kun nyt satun tykkäämään kovaa treenaamisesta niin tämä sopii minulle.
Olen kyllä vuosia treenannut 3 ja 4 jakoisillakin, ja treenaan edelleenkin, eikä mulla niistä mitään pahaa sanottavaa ole ei vain tässä elämäntilanteessa ole parhaat vaihtoehdot. Lihasten ja voimien kasvatus minullakin tavoitteena, eli tieten tahtoen en tasoitusta kenellekkään anna treenimetodeillani.

Kuten aiemmin sanoin, hyvä jos sulla toimii. Ihmetyttää vaan että miksi kukaan viitsii sitten käydä salilla useammin kuin kaksi kertaa viikossa, jos saman tuloksen saa vähemmilläkin treenikerroilla?

mikä on kun ei voimat riitä :DD

eli tässä puolivuotta käyty melko ahkeraan salilla, etenkin tän vuoden tullut käytyä säännöllisesti 4 kertaa viikossa (4-jakoinen ohjelma), ikää on just 16 ja ruoka on kohallaan, proteiineja pitäis tulla enemmän kun tarpeeksja hiilareita samoin, untakin tulee tarpeeks. mutta jostain syystä rauta ei vaan nouse :s samaa rautaa esim penkissä hinkannut jo useemman kuukauden, alkaa innostus meinaan hiipumaan kun ei saa tuloksia. mitään hyviä vinkkejä? vai onko vaan kärsivällisyyden puute :D

Laitappa se ohjelma kokonaisuudessaan tänne, niin voidaan sitä paremmin arvioida.

no aika perus nelijakosella tehny eli:

ma (rinta,hauis):
penkkipunnerrus 3x6
viparit maaten 3x8
ristitalja 3x10
hauikset tangolla 3x8
hauikset scott 3x10
hammer 3x10

ti (reidet,pohkeet)
jalkakyykky 3x6
etureidet 3x10
takareidet 4x12