Kehitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elayah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi,

Toivottavasti tulee oikealle osiolle. Olen selaillut jo pitkään forumia, mutta päätiin kirjoittaa nyt kun kyseessä on hiemann henkilïökohtaisempi
kysymys..

Olen aloittanut sali harrastuksen noin 5-6kk sitten. Kävin alussa heti PT:n juttusilla ja sain ohjelman ja opastusta ruokailun suhteen. Pyrin
syömään hyvin ja lasken suhteellisen tarkasti mitä syön. Treenaan 4-5 viikossa, 4x salilla ja kerran juoksu tai vastaava. Tulokset esim.
mave kehittyy, mutta mitään ei näy kropassa. Tottakai vatsan kohdalta näyttää tiukemmalta ja selkä pysyy suorassa, mutta ei
muuta.

Pyrin saamaan noin. 2-2,5g proteiinia / painok. / päivä. Treenin jälkeen menee palkkari ja ruuan yhteydessä yleensä kalaöljykapseli. Olen
koittanut pohtia mistä tämä johtuu.. Kai nyt puolen vuoden kovan tahkoamisen jälkeen jotain pitäisi näkyä.

Onko ideoita mikä voisi auttaa, mitä voisin kokeilla? Voiko olla, että aineenvaihdunta on nopeaa? Onko mahdollista, että geenit on näinkin
surkeat?

72kg / 178cm :rock:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lisää vaan ruokaa jos siis kokoa haluat lisää. Yleensä se että ei kasva johtuu puhtaasti siitä että ei vaan syö tarpeeksi kaloreita.

Laitapas se PT:n antama ohjelma tänne niin katsotaan. Noiden personal trainereiden taso kun vaihtelee pätevistä ammattilaisista idiootteihin, jotka pitäisi ajaa kepin kanssa ulos kaupungista. Ja kaikkea siltä väliltä. Ruokailupuoli kuulostaa ihan järkevältä kunhan olet vähän plussakaloreilla. Muista sekin, että tuo treenaaminen ei ole hätäisten hommaa ja siinä voi kestää ennen kuin näkyviä tuloksia tulee.

Joo ehottomasti se ohjelma tänne ja vähän päivittäisesta safkasta niin vika varmasti jo löytyy.

Ootan täällä kieli pitkällä et pääsen taas avautuun jostain PT:n paskaohjelmasta :D

1 vaihtoehto on myös että olet sokea sille omalle kehittymiselle, nyt on vähän myöhäistä ottaa aloituskuvia, mutta voit ottaa kuitenkin nyt kuvia ja verrata vaikka kuukausittain ottamalla uusia kuvia.

Zone-sarja -42%
Tuntuu vaan kummalta jos syön liian vähän. Pyrin kuitenkin tarkasti kattamaan kaiken tarpeellisen.

Arvelinkin, että kysytte ohjelmaa..

Alaviistopenkki käsipainot 4-5x8 / 3-4x15
Pec deck 4-5x10 / 3-4x15
Mave 4-5x6 / 3-4x10
Alatalja 4-5x8 / 3-4x15
Jalkaprässi 4-5x10 / 3-4x20-25
Keskittynyt hauiskääntö vastaote. Talja 4-5x15
Ranskalainen punnerrus 4-5x15
Naruilla punnerrus seisten 3x15
Istumaannousu (vatsat) 3-4x10

Tässä painotin, että rinnalle tarvitaan extra vääntöä. Eka sarja
Päivä 1 ja toinen Päivä 2. Koko ohjelma 4x viikkoon.

Löysin myös vanhoja kuvia ja koitin verrata ja silti olen samaa mieltä.
Moni kehittyy tällä treenillä ja ruualla paremmin.

Voiko olla, että puuttuu joku tärkeä elementti ravinnon suhteen?

Omalla kohdallani vähän saman tapainen ongelma, aikaa vain mennyt kohta 2v =) Ikääkin lähempänä kolmeakymmentä, pituus 180.

Aloitin treenailun siinä 72kg painosta ja kehittymien oli todella tuskaista. Paino kävi gainereiden ansiosta n.84kg:ssä, josta ollaankin sitten laihduteltu läskiä pois. Gaineri ei itselleni oikein sopinut. Rasvaa kyllä tuli =D

Nyt näyttäis paino jäävän 10-15% rasvoilla sinne 74-75kg:n paikkeille. Onhan yleisilme aloituksesta muuttunut, mutta kyllä tässä on isoksi ja vahvaksi mieheksi piiiiitkä tie. Hyvää ruokaa tarpeeksi, sopivasti kovaa treeniä ja lepoa.

Olen tullut siihen päätelmään, että liekö ainaisella vinkuheinällä vain geeniperimä on sellainen, että mieheksi kasvaminen vain ottaa aikaa ja vaivaa vähän enempi kuin toisilla??? No, jälkeen päin ajatellen: Alussa väärin meni luultavimmin syöminen sekä treeni, eli kaikki =) Luulihan sitä treenaavan hyvin ja kovasti, mutta ei se nyt ehkä niin kovasti ollutkaan. Hyvällä ruoalla ei varmasti sitä rasvaakaan samalla lailla kerry kuin gainereilla.

Ja niin, aikaisempi urheilutausta melkolailla nolla.

Ja niin, Zipaa kompaten: Itse en palautuisi ikinä tuollaisella treenitahdilla. Raskasta olisi touhuaminen.

En sano, että minä mikään fiksu tietäjä olisin, mutta itselle 2 jakoinen 4x viikkoon ylä-/alakroppa jaolla tuntuu hyvälle. Treenit pohjautuvat kyykyn, maven, leukojen, kulmasoutujen, dippien ja punnerruksien ympärille. Ei varmasti optimaalisinta, mutta itse olen tykännyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omalla kohdallani vähän saman tapainen ongelma, aikaa vain mennyt kohta 2v =) Ikääkin lähempänä kolmeakymmentä, pituus 180.

Aloitin treenailun siinä 72kg painosta ja kehittymien oli todella tuskaista. Paino kävi gainereiden ansiosta n.84kg:ssä, josta ollaankin sitten laihduteltu läskiä pois. Gaineri ei itselleni oikein sopinut. Rasvaa kyllä tuli =D

Nyt näyttäis paino jäävän 10-15% rasvoilla sinne 74-75kg:n paikkeille. Onhan yleisilme aloituksesta muuttunut, mutta kyllä tässä on isoksi ja vahvaksi mieheksi piiiiitkä tie. Hyvää ruokaa tarpeeksi, sopivasti kovaa treeniä ja lepoa.

Olen tullut siihen päätelmään, että liekö ainaisella vinkuheinällä vain geeniperimä on sellainen, että mieheksi kasvaminen vain ottaa aikaa ja vaivaa vähän enempi kuin toisilla??? No, jälkeen päin ajatellen: Alussa väärin meni luultavimmin syöminen sekä treeni, eli kaikki =) Luulihan sitä treenaavan hyvin ja kovasti, mutta ei se nyt ehkä niin kovasti ollutkaan. Hyvällä ruoalla ei varmasti sitä rasvaakaan samalla lailla kerry kuin gainereilla.

Ja niin, aikaisempi urheilutausta melkolailla nolla.

Joo kai se on totta, että pitää oppia matkalla. Ainakaan en siis ole ainoa. Onhan sitä
Ennen tätä puolta vuotta treenattu salilla, muttei näin innokkaasti :)

- - - Updated - - -

Ja niin, Zipaa kompaten: Itse en palautuisi ikinä tuollaisella treenitahdilla. Raskasta olisi touhuaminen.

En sano, että minä mikään fiksu tietäjä olisin, mutta itselle 2 jakoinen 4x viikkoon ylä-/alakroppa jaolla tuntuu hyvälle. Treenit pohjautuvat kyykyn, maven, leukojen, kulmasoutujen, dippien ja punnerruksien ympärille. Ei varmasti optimaalisinta, mutta itse olen tykännyt.

Joo oon käyttänyt kalorilaskuria kyllä ei ole kyse siitä..

Onhan se totta, että tossa vetää aika puhki. Menee 1h20mim
Per treeni.

Kaipa pitää siis ottaa tuolta joku ohjelma ja pyytää joku näyttämään
Kunnolla liikkeet läpi..

Ohjelma ihan susi. Joitain perusliikkeitä löytyy mutta 1-jakonen 4 krt viikkoon on yleensä aika tuhoon tuomittu idea. Eihän tossa edes ole kyykkyä, leukoja tai pystäriä. Ota vaikka tuo SS tai G6, johon lisäät maven niin alkaa homma pelittää. Tai jos 4 krt viikossa haluat käydä niin 2-jakoinen ohjelma jossa raskaat perusliikkeet (kyykky, mave, penkki, pystäri, leuat, dippi) on mukana ja täydennät valitsemillasi apuliikkeillä.

Katoppa fast:n gymtv:tä. Sieltä löytyy melko perinpohjainen moniosainen videosarja (Hulkin Talk & Training) koskien 2-jakoisella treenaamista. Ainankin itse sain tuolta infoa ja intoa lisää. Kuten myös Team M&M:n gymlogit suosittelen katsomaan, ihan viihteen kuin tekniikkaopinkin kannalta.

Ja kannattaa pitää mielessä, että monen suusta kuultuna se yleisilmeen pysyvä, radikaali muuttaminen on piiiiiitkä prosessi. On kyseessä sitten laihduttaminen tahi lihaksen kasvattaminen. Läskiähän sitä saa kyllä kerättyä aikalailla helpostikin, mutta tätä tuskin kukaan vapaaehtoisesti haluaa :)

Mutta lannistua ei kannata, vaikkei kehitystä ei valtavia määriä tapahtuisikaan. Itse olen saanut tästä puoli vahingossa hemmetin kivan harrastuksen. Samalla on tullut muutettua ruokavaliota paljon terveellisempään päin. Viinan pirukin merkittänyt osaansa elämässäni, kun tuntuu treenit ja kehitys ottavan aina takapakkia kun törpöttelee =)

Edit:

Ja niin, meikäläisen tavoitteethan eivät ole missään kisailussa tmv. Ihan omaksi iloksi touhutaan.

Ite kyllä omistan niinki kärkkään mielipiteen, että jos sulla on mahdollisuus kyykätä, eikä sun ohjelmassa kyykkyä ole (ja mieluummin viellä enemmän ku kerran viikkoon), on ohjelmasi täysi paska.

Ota arskan kutone käyttöö ja syö kuin eläin. Rupee meinaa tapahtuu

:puntti:

- - - Updated - - -

Ohjelma ihan susi. Joitain perusliikkeitä löytyy mutta 1-jakonen 4 krt viikkoon on yleensä aika tuhoon tuomittu idea. Eihän tossa edes ole kyykkyä, leukoja tai pystäriä. Ota vaikka tuo SS tai G6, johon lisäät maven niin alkaa homma pelittää. Tai jos 4 krt viikossa haluat käydä niin 2-jakoinen ohjelma jossa raskaat perusliikkeet (kyykky, mave, penkki, pystäri, leuat, dippi) on mukana ja täydennät valitsemillasi apuliikkeillä.

Tutustun nyt noihin rauhassa ja mietin sen jälkeen minkä otan käyttöön. Jotenki toi 2-jakoinen tuntuis hyvältä... Kiitos

Katoppa fast:n gymtv:tä. Sieltä löytyy melko perinpohjainen moniosainen videosarja (Hulkin Talk & Training) koskien 2-jakoisella treenaamista. Ainankin itse sain tuolta infoa ja intoa lisää. Kuten myös Team M&M:n gymlogit suosittelen katsomaan, ihan viihteen kuin tekniikkaopinkin kannalta.

Tämäkin otetaan huomioon ja kattelen kun pääsen töistä! Mahtavaa. kiitos

Ja kannattaa pitää mielessä, että monen suusta kuultuna se yleisilmeen pysyvä, radikaali muuttaminen on piiiiiitkä prosessi. On kyseessä sitten laihduttaminen tahi lihaksen kasvattaminen. Läskiähän sitä saa kyllä kerättyä aikalailla helpostikin, mutta tätä tuskin kukaan vapaaehtoisesti haluaa :)

Mutta lannistua ei kannata, vaikkei kehitystä ei valtavia määriä tapahtuisikaan. Itse olen saanut tästä puoli vahingossa hemmetin kivan harrastuksen. Samalla on tullut muutettua ruokavaliota paljon terveellisempään päin. Viinan pirukin merkittänyt osaansa elämässäni, kun tuntuu treenit ja kehitys ottavan aina takapakkia kun törpöttelee =)

Joo ei missään nimessä lannistuta. Siksi kysyinkin apua täältä. Ehkä tämän on hyvä tapa lisätä motivaatiota entisestään.

Saanko kysyä tyhmän kysymyksen. Koitin ettiä tietoa tosta SS, mutten saanut täysin selkeätä vastausta.. mikä idea sen ympärillä on?

Tai jos 4 krt viikossa haluat käydä niin 2-jakoinen ohjelma jossa raskaat perusliikkeet (kyykky, mave, penkki, pystäri, leuat, dippi) on mukana ja täydennät valitsemillasi apuliikkeillä.
Juuri näin. Ohjelmassa saisi olla esim. jaloille: Takakyykky, etukyykky, suorinjaloin maastaveto. Yläkropalle: Penkkipunnerrus, leuat leveällä (ja päälle ylätalja leveällä, jos et saa vielä tarpeeksi toistoja), kulmasoutu, dippi, pystypunnerrus...

Tuossa ohjelmassa on lähes kaikki liikkeet (maastavetoa lukuunottamatta) lähinnä apuliikkeitä. Nämä on parempi pitää apuliikkeinä. Turha kikkailu on syytä unohtaa ja keskittyä raskaisiin perusliikkeisiin.

Jokainen tyylillään. Jos tykkää istua reiden lähentäjä- ja loitontajakoneessa Cosmopolitania lukien, niin mikäs siinä. En tuomitse. Jos taas haluaa kehittyä, on syytä treenata.

Back
Ylös Bottom