Kehitys pitkällä tähtäimellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu
Onko mielestäsi kannattampaa lihaksen kasvun kannalta (muutaman vuoden ajalle) nostaa kehopainoa tasaisesti ilman diettejä, vai bulkata "kunnolla" ja vähintään kerran vuodessa dietata?

Ite oon kyllä ajatellu kasvaa kevyesti painoa nostaen. Sitä tässä oonki miettiny, että paljon sitä painoa voi nostaa kuukaudessa jos tosiaan ei halua dietata. 1kg/kk kuulostaa hyvältä, kun ajattelee, että puolen vuoden kuluttua tallusteltaisiin 5kg painavampana. Ei liikaa, eikä liian vähän. Toisaalta, kun ajattelee, että kuukausi on pitkä aika ja siinä ajassa paino ei saisi nousta kiloa enempää....

Mielipiteitä....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tasaisesti on parempi kerätä painoa. Ite yritin väkisin nostaa yhdessä vaiheessa kauhealla kiireellä ja kyllähän sitä painoa tuli melko nopeasti, mutta läskiksi meni. Ei se vaan naturaalina treenatessa toimi niin, että bulkataan helvetinmoiset määrät. 1kg/kk kuulostas aika buenolta vauhdilta.

Force sanoi:
1kg/kk kuulostas aika buenolta vauhdilta.

Aloittelijalla joo, itellä tullu tolla vauhdilla, mutta empä usko että toimii kauan. Tietysti yksilöllistä kuinka kauan ja kuinka paljon tollanen kehitys jatkuu.

Riiccia sanoi:
Aloittelijalla joo, itellä tullu tolla vauhdilla, mutta empä usko että toimii kauan. Tietysti yksilöllistä kuinka kauan ja kuinka paljon tollanen kehitys jatkuu.

Niin, eihän se lihakseksi koko kilo mene. Prosentuaalisesti kuitenkin parempi suhde lihaksen ja läskin välillä kuin silloin jos ottaisi vaikka 2kg/kk.

Itsekin olen samalla periaatteella, että diettaus ei ole minun hommaani. Ei oikein vanhempien luona asuessa ja tässä iässä onnistu.

Pienehköillä pluskaloreilla ja terveellisellä syönnillä tuskin sitä ylimääräistä niin paljoa kertyy, että siitä haittaa olisi. IMO tuo 1kg/kk on typerä mittari, koska se voi nesteen muutoksistakin johtua ja voi olla läskiä suurimmalta osin. Tärkeintä, että peilistä/kuvista näkee jotain uutta tapahtuneen.

Kride sanoi:
IMO tuo 1kg/kk on typerä mittari, koska se voi nesteen muutoksistakin johtua ja voi olla läskiä suurimmalta osin. Tärkeintä, että peilistä/kuvista näkee jotain uutta tapahtuneen.

Laihoilla aloittelijoilla kuitenkin tuntuu tuo paino nousevan "normaaliin" nopeasti. Esimerkkinä vaikka Hulkin bodykuvat?

Hulkki on kyllä jos en sanoisi äärimmäisen lahjakas kaveri. Ei tuollaista kehitystä voi joka pojalta odottaa, mutta kyllä se kilon kuukausi vauhti aivan asialliselta kuulosti.

Riiccia sanoi:
Laihoilla aloittelijoilla kuitenkin tuntuu tuo paino nousevan "normaaliin" nopeasti. Esimerkkinä vaikka Hulkin bodykuvat?
Jep, paino nousi alun 50 kilosta 100 kiloon eli pituiseni kaverin normaalipainoon melko kivuttomasti vain syömällä ja treenaamalla. Siitä lähtien onkin ollut monin kerroin hankalampaa saada lisää lihasta. Tähän on tosin varmasti vaikuttanut myös rasvan kertymisen pelko, jonka takia en ole pahemmin sataan kiloon päästyäni bulkannut. Nyt sitten vihdoin viimein syödään taas reilusti yli kulutuksen, puhdasta bodysafkaa tosin.

Spidey sanoi:
Hulkki on kyllä jos en sanoisi äärimmäisen lahjakas kaveri. Ei tuollaista kehitystä voi joka pojalta odottaa
Nyt on kyllä pakko sanoa, että tämä on täyttä :anssi:

Toi mun normaalia nopeampi painonnousu ei johdu geeneistä vaan äärimmäisen surkeasta lähtötilanteesta. 14-vuotiaana treenit aloittaessa olin uljas näky: 181 cm ja 50 kg.

Ne oikeasti lahjakkaimmat kaverit löytyvät lähes poikkeuksetta kisalavoilta. Jos mulla olisi erityisen hyvät geenit olisin muiden geenihirviöiden joukossa siellä lavalla joka syksy poseeraamassa.

Olen kyllä vahvasti kunnon sikapulkin kannalla :worship:

Itselläni se on toiminut hyvin
-1kk kunnon syömistä
-1kk hieman plussalla
-sitten parin viikon lenkkeily jakso hitusen miinus kaloreilla ja läskit poistuu aika nopiaan ainakin itselläni.

Ja yleensä painoa kertyy 3-4kg

Tällätavalla oon saanut painon nouseen seuraavasti
70->74
74->78

Aikaa mennyt apout 8kk

edit välissä oli kyllä 1kk taukokin :jahas:

Hulkki sanoi:
Ne oikeasti lahjakkaimmat kaverit löytyvät lähes poikkeuksetta kisalavoilta. Jos mulla olisi erityisen hyvät geenit olisin muiden geenihirviöiden joukossa siellä lavalla joka syksy poseeraamassa.
Hohoo äläpä nyt taas dissaa itseäsi :) , tiedät tasan tarkkaan millä konsteilla sinä voisit olla lavakunnossa :thumbs:
Hulkki sanoi:
Ei perkele, pitäisi ehkä tosissaan hommata jostain se paljon puhuttu elämä.
:lol2:

neutraali sanoi:
Hohoo äläpä nyt taas dissaa itseäsi, tiedät tasan tarkkaan millä konsteilla sinä voisit olla lavakunnossa
Mä en itse asiassa enää usko, että niillä "konsteilla" olisi läheskään yhtä suuri merkitys kuin geeneillä.

Tottakai se kisoissa tarvittava viimeinen kireys on äärimmäisen hankala saavuttaa ilman lisäapuja, mutta varsinkin off-season-massojen saavuttamisessa on varmasti paljon tärkeämpää hyvät geenit ja ruokavalio.

Niin, ja jottei menisi ihan off-topiciksi: sikabulkki on mielestäni äärimmäisen typerä vaihtoehto oikeastaan kaikille muille paitsi äärimmäisen kovan kalorinkulutuksen (syystä tai toisesta) omaaville henkilöille.

IMO järkevin tapa bulkata on seuraavanlainen:
- suuria määriä puhdasta ja laadukasta kehosafkaa
- ei roskaruokaa / paskaa
- hiilarit ja rasvat eri aterioilla ja nekin nutrient timing -periaatteiden mukaan
- kevyttä aerobista välipäivinä rasvankertymisen minimoimiseksi

helvetti kun menee off-topiciksi

MrMikey sanoi:
Voiko Hulkki tuon sun äskeisen kommentin tulkita niin, että et usko omaavasi tarpeeksi hyviä geenejä lavalle asti?
Puolittain joo.

Merkittävä este mun kehitykselle viimeisten vuosien ajan on ollut fläsän pelko ja siitä johtuneet liian alhaiset ruokamäärät. Painoa (ja sitä kautta myös lihasta) kun ei tule millään muulla kuin pluskaloreilla. Mutta geeneillä on myös oma roolinsa hommassa - kilpakehonrakennukseen soveltuvilla geeneillä mies kuin mies kasvaisi vaikka treeni ja ravinto ei olisikaan parhaasta päästä.

Nyt olen sentään tajunnut taas syödä reilummin, mutta jos puhtailla safkoilla bulkkaaminenkaan ei tee musta 3-4 vuodessa isoa, en usko minkään lääkecocktailinkaan tekevän - jolloin viimeistään olisi ilmiselvää, etteivät mun geenit riitä lavalle asti.

Mutta vielä en ole aivan valmis hyväksymään tuota asiaa, vaan aion yrittää kasvaa sen 3-4 vuotta puhtaalla bulkkaamisella ja säännöllisin väliajoin otetuilla dieeteillä.

Mites Hulkki kiinnostaako sua bodyfitness yhtään...voisit käydä pokkaamassa sieltä jonkun pystin ittelles...

Hulkki sanoi:
Mä en itse asiassa enää usko, että niillä "konsteilla" olisi läheskään yhtä suuri merkitys kuin geeneillä.
Kyllä siellä lavalla on kuule sellaisiakin hemmoja jotka ei juuri tulosta natuna ole saaneet aikaiseksi mutta sitten roippeilla onkoin alkanut tapahtuun ihmeitä, mutta sitähän ei voi tosiaan kukaan tietää ennen kuin kokeilee. Kaippa heillä on sitten roina geeni :D

off-topic jatkuu...

neutraali sanoi:
Kyllä siellä lavalla on kuule sellaisiakin hemmoja jotka ei juuri tulosta natuna ole saaneet aikaiseksi mutta sitten roippeilla onkoin alkanut tapahtuun ihmeitä, mutta sitähän ei voi tosiaan kukaan tietää ennen kuin kokeilee. Kaippa heillä on sitten roina geeni :D

Samanlainen käsitys minullakin on. Eli, että "pullonkaula" voi hyvinkin olla lääkityksestä kiinni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom