Kehitys pitkällä tähtäimellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu
Hulkki sanoi:
...Mutta geeneillä on myös oma roolinsa hommassa - kilpakehonrakennukseen soveltuvilla geeneillä mies kuin mies kasvaisi vaikka treeni ja ravinto ei olisikaan parhaasta päästä...
Ei muuten kasvaisi. Paitsi jos lääkitys on kunnossa. Eikös sun pitänyt olla natu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MrMikey sanoi:
Samanlainen käsitys minullakin on. Eli, että "pullonkaula" voi hyvinkin olla lääkityksestä kiinni.

Tämän kommentin seurauksena iso läjä :david: lähti etsimään roinaa. :D

neutraali sanoi:
Kyllä siellä lavalla on kuule sellaisiakin hemmoja jotka ei juuri tulosta natuna ole saaneet aikaiseksi mutta sitten roippeilla onkoin alkanut tapahtuun ihmeitä
Totta, mutta voisinpa melkein lyödä vetoa että näillä jampoilla on ollut treeni ja/tai ravinto jokseenkin päin persettä natuaikoina ja sitten kun on päätetty ottaa rohdot peliin onkin panostettu erityisen paljon siihen syömiseen ja treenaamiseen - ja kuinka ollakaan - tulosta on alkanut syntyä.

En kyllä usko että Hulkilla on niin paskat geenit kuin hän väittää :)
hienoa kehitystä on kyllä ollut ja tuskin itse samaan pystyisin vaikka sama intohimo lajiin oliskin.
Conclusion.
Hulkki "the geeni-ihme"Bulkin up..

Hulkki sanoi:
IMO järkevin tapa bulkata on seuraavanlainen:
- suuria määriä puhdasta ja laadukasta kehosafkaa
- ei roskaruokaa / paskaa
- hiilarit ja rasvat eri aterioilla ja nekin nutrient timing -periaatteiden mukaan
- kevyttä aerobista välipäivinä rasvankertymisen minimoimiseksi

Mikäs tämä nutrient timing -periaate on? Olenko missannut jotain todella hienoa vai onko tämä joku perusasia hienosti ilmaistuna?

Juha1 sanoi:
En kyllä usko että Hulkilla on niin paskat geenit kuin hän väittää :)
En mä ole väittänytkään, että mulla olisi paskat geenit. Mutta kilpakehonrakennukseen vaaditaan hiukan paremmat kuin vain ei-paskat geenit.

andor sanoi:
Mikäs tämä nutrient timing -periaate on? Olenko missannut jotain todella hienoa vai onko tämä joku perusasia hienosti ilmaistuna?
Teorian puolellahan tuosta löytyy todella yksityiskohtaisia artikkeleita ja nippelitietoa, mutta käytännössä homma on melko yksinkertainen: hiilaria syödään proteiinin kanssa aamulla, ennen treeniä, mahdollisesti treenin aikana ja treenin jälkeen. Muina aikoina proteiinin kanssa lähinnä rasvaa ja vihanneksia.

Olen myös henkilökohtaisesti ton pitkällä tähtäimellä itsensä kehittämisen kannalla, en kuitenkaan tarkoita etteikö voisi ns bulkata vaikka ei mitään sikabulkkia vedäkään. Eli pikkuhiljaa hieman plussalla koko ajan ja kyllä siitä pitäis varmasti kehittyä ajan mittaan...
Mahdoinko nyt varmasti ymmärtää itsekin mitä tarkoitin :jahas:

Hulkki sanoi:
En mä ole väittänytkään, että mulla olisi paskat geenit. Mutta kilpakehonrakennukseen vaaditaan hiukan paremmat kuin vain ei-paskat geenit.
Voisin lyödä melkein pääni pantiksi että saavuttaisit ainakin jonkin tason menestystä sm-lavoilla jos vaan rupeaisit tai uskaltaisit/haluaisit alkaa douppaan(seuraavan 5-vuoden aikana), usko pois. En jaksa enään vängätä tästä asiasta :D. Loppu peleissä kilpa bodaus on kuitenkin aikamoista kemiaa, toki kaiken muunkin pitää olla kunnossa siis ravinto+treenit. Nämä mainitsemasi geeni hirmut sitten pärjäävät jo paremmin muuallakin kuin sm-tasolla.

No itse toteutin tuota sikabulkkia muutaman vuoden putkeen vuosia sitten +pientä lääkitystä mukana, u know....Lihasta, läskiä ja voimaa tuli todella hyvin. Sitten tuli raja vastaan, vaikka miten söi ja treenasi niin mitään ei tapahtunut, paitsi läskiä tuli tietty.Tässä vaiheessa ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lähteä dieetille, pitkälle sellaiselle. Useamman vuoden sikabulkista tulleet läskit ei lähde eikä niitä ole järkevä lähteäkkään dieettaamaan millään "10:ssä viikossa kuntoon" -dieetillä. Se on pidemmän ajan rojekti ilman lääkeaineita jos haluaa samalla lihakset pitää. Joten siinä mielessä maltillinen "bulkki" ja kerran vuodessa kevyesti ylimääräistä pois on kyllä paljon helpompi toteuttaa. Todennäköisesti olisin samankokoinen tuolla maltillisemmallakin tyylillä. Toisaalta tietyllä tapaa tuo toinen tapakin oli ihan hauskaa :D Ja ei, en yhtään kaipaa sitä massiivisuutta mitä silloin oli, nyt on mukavaa olla normaalin kokoinen ja hyvässä kunnossa. Tästä eteenpäin myös aion toteuttaa tuota maltillisempaa linjaa. Keväällä +vähän matkaa kesääkin pientä tiukennusta ja sitten syksyllä jouluun asti pientä massan lisäystä. Mukavaa kun on pitkin vuotta kokoajan pientä erilaista projektia tavoitteena, toimii hyvin motivaationa.Tietenkään mitään dramaattista ei kehityksen suhteen enää tapahdu, mutta ei ole tarviskaan.

Ai niin, mulla oli vähän samanlainen lähtötilanne kuin Hulkillakin treenejä aloittaessa. 17-vuotiaana painoa oli mahtavat 55kg ja pituutta kuitenkin 186cm. Muutamassa vuodessa sain painon tuonne sataan, tosin ilman salitreenejäkin paino olisi noussut varmasti jonnekkin 85kg:n tietämille ainakin. Sadasta kilosta eteenpäinkin meno oli huikeaa...6-7 vuotta treenien aloittamisesta ja painoa päälle 130kg :läski:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom