Kehitys body pumpissa

Ikä
39
Milloin olette aloittaneet käymään body pump-tunneilla, kuinka monta kertaa viikossa, mitkä olivat lähtöpainonne ja mitkä ovat painot nykyään? Millaista kehitystä olette huomanneet?

Itse tutustuin body pumpiin vasta alkukesästä, ja tykkäsin kovasti! Olen käynyt 1-2krt/viikossa tunneilla, lukuunottamatta paria viikkoa kesässä, kun olin mökillä.

Lämppärit 2,5kg - 3,5kg
Rinta 2,5kg - 3,5kg
Ojentajat 2kg - 2,5kg
Hauikset 2kg - 2,5kg (..lisään painoa ensi kerralla)
Olkapäät 2kg - 2,5kg
Jalkakyykyt 3,5kg - 5kg
Askelkyykyt 3,5kg - 4,5kg
Selkä 3,5kg - 4,5kg

Itse teen vielä aika kevyillä/keskivertopainoilla, mutta monet naiset jaksavat tehdä yllättävän isoilla painoilla treenin! Vau :worship:
Ehkäpä minäkin tästä parin kuukauden päästä voin taas lisätä hieman painoja. Katsotaan katsotaan! Tänä viikonloppuna pitäisi päästä tutustumaan Bodypump51-ohjelmaan!

Ketäs täällä käy body-pumpissa??

Meillä oli kyllä viime viikko "pumppia", mutta sitä on vain joka neljäs viikko, etten tiedä miten juuri se näkyy kehityksessä... :rolleyes:

tessutessu sanoi:
Milloin olette aloittaneet käymään body pump-tunneilla, kuinka monta kertaa viikossa, mitkä olivat lähtöpainonne ja mitkä ovat painot nykyään? Millaista kehitystä olette huomanneet?

Itse tutustuin body pumpiin vasta alkukesästä, ja tykkäsin kovasti! Olen käynyt 1-2krt/viikossa tunneilla, lukuunottamatta paria viikkoa kesässä, kun olin mökillä.

Lämppärit 2,5kg - 3,5kg
Rinta 2,5kg - 3,5kg
Ojentajat 2kg - 2,5kg
Olkapäät 2kg - 2,5kg
Jalkakyykyt 3,5kg - 5kg
Selkä 3,5kg - 4,5kg

Minä käyn!!! :)

Bodypump sopii tällaiselle ryhmähenkiselle laiskurille loistavasti... on myös tosi mukavaa ja palkitsevaa nähdä, että kehitystä tapahtuu nopeasti eli painoja saa lisäillä jo muutaman käyntikerran jälkeen
Itsellä on ollut tämmöisiä painoja
Lämppärit 3,5 kg
Rinta 4,5 kg
Ojentajat 2,5 kg (heikko kohtani..varon vanhaa rasitusvammaa)
hauikset 3,5 kg (auh..)
Olkapäät 3,5 kg
Jalkakyykyt -7,5 kg
askelkyykyt 5kg
Selkä 7,5kg

Monet kyllä tosiaan tekevät paljon isommilla painoilla... itse olen kuitenkin mielluummin suosinut vaikka useampaa kertaa viikossa. Bodypump on mahtavaa!! Eikä siihen kyllästy!!

Minä myös käyn silloin tällöin pumpissa. Takana on jo useampi vuosi pumppailua, ehkä vajaa kolme vuotta, luulisin. Painot vaihtelevat fiiliksen mukaan ja totta puhuakseni vaihtelen kilomääriä tarkoituksella. Välillä keskityn enempi jalkoihin, välillä käsiin jne. Myös ohjelman vaihduttua pelaan varman päälle ja vähennän painoja.

Nuo yllä mainitut kilomäärät lienevät per puoli, joten jatkan samaa rataa.

Alkulämmittely 5 kg
Jalkakyykky 10 - 16 kg, mullon kaikki voima jaloissa :nolo:
Rinta 6 - 8,5 kg
Selkä 7,5 - 9,5 kg
Ojentajat 4,5 - 5 kg
Hauis 3,5 - 4,5 kg
Askelkyykky 0 - 8,5 kg
Olkapäät,tangossa 2,5 - 3,5 kg, käsipainot 3 - 4 kg

Juu kyllä body-pump on kivaa ja vielä kivempaa on, jos on tsemppaava ohjaaja.

Vielä en ole käynyt, huomenna olis tarkoitus mennä ekaa kertaa. Jos vaan mies ehtii ajoissa lapsia hoitamaan töistä...

Mä olen yrittänyt vähän tutkailla täältä aiheesta... Varmaan ensikertalaiselle ohjaaja vähän neuvoo asiaa? Tai pitää kiskaista ne kaikista pienimmät painot ekalle kerralle ja kokeilla miltä tuntuu. Jos sit tuntuu kivalta lajilta ja menee uudestaan niin katsoo sit ekan kerran tuntumalla, mikä olis ehkä hyvä paino?

En mä mitenkään stressaa asioita etukäteen, en... Olen vaan kauhean angstinen ryhmäliikunnasta, mut nyt ajattelin kokeilla tuota, kehuja kuulleena.

tykkään kans tosi paljon noist pumppi-tunneista.. pidän yleensä kerran kuussa pumppi viikon..
LesMills rpm-spinning on ainaskin tosi kiva, hyvät musat ja hiki lentää..

Juu kyllä minäkin taas pumppailen, koska salireenissä oli nyt tollanen kolmen kuukauden paussi, eikä viitsi heti lähtä taas kylmiltään revitteleen. Silloin kun treenaan tosissaan ei kyllä enää pysty lisäksi pumppia harrastaan... Mutta se on kyllä aina pumpissa ottanut suuren suuresti aivoon, että voi miten karmeeta onkaan huomata että sitähän on ihan äärettömän heikko tollasessa kestävyyttä vaativassa lihasvoimassa :eek: Vaikka ois kuinka vahva tahansa salin puolella niin mä en J-A-K-S-A nostaa just mitään pumpissa. Ärsyttävääää!!! Ihan järkyttävä polte vaan lihaksissa...

Body combat on kyllä aivan upeeta ja mahtavaa ja sopii varmaan jokaiselle bodymimmille tosi hyvin, on nimittäin tosi rankkaa yläkropalle.

...niin ja tässä threadissa kylläkin kyseltiin alunperin sitä kehitystä, mutta minähän en perskules ala niitä painoja kohotteleen kovin paljoa kun taju siinä on pian kankaalla :urjo: Mä olen todellakin enemmän sellaisen räjähtävän voiman, kuin kestävyyden treenaaja...huoh...

Lämppärit 2,5kg - 3,5kg
Rinta 2,5kg - 3,5kg
Ojentajat 2kg - 2,5kg
Olkapäät 2kg - 2,5kg
Jalkakyykyt 3,5kg - 5kg
Selkä 3,5kg - 4,5kg

Ilmeisesti tarkoitat per pääty? Eli siis 3,5kg tangon toisessa päässä, yhteensä 7kg..?

Minä kävin torstaina elämäni ensimmäisen kerran pumpissa ja olen ihan myyty! Suunnitelmissa ois alkaa käymään kerran viikossa. En edes hoksannut pahemmin katsoa minkä verran painoja oli, kun hiki päässä vaihtelin niitä sarjojen välissä.
Vähän OT, mutta mulle oli järkytys, että kertalipun hinta sinne on 9e! Mulla oli ilmainen tutustustumislippu ja kysäisin sitten lippujen hintoja. Jos ottais vuoden jäsenyyden, kk hinta olisi 44e. Se ei olis kauhean paha, mutta kuntosalipuoli ei oikein miellyttänyt (vain naisille tarkoitettu paikka, ei ollut edes mahdollisuutta tehdä penkkiä) :(
Piti vielä kysyä että paljonko te maksatte pump-tunnista?

Viimeksi muokattu:
Les Mills-tunnit (Pump, Combat ja Balance) houkuttelisi ja kävi salinvaihtokin mielessä, mut vanha sali peittoaa uuden hinnassa, salin viihtyvyydessä ja sijainnissa, joten ei auta kuin jatkaa vanhalla. Kertakäynti tuolla toisella salilla on muistaakseni jotain 8-10€ luokkaa... :eek:

Täälläpäin opiskelijahinta bodypumppiin on 6 ja normi 7 euroo... Itse käyn eri paikassa salilla kuin jumpilla/pumpissa, koska mieleistä "kokonaispakettia" ei löytynyt... 10x korttitarjouksia saattaa olla välillä.

En sitten kotiutunut pump-tunneille, kun kävin bodycombatissa ja se vei sitten mukanaan ja on tästä lähin viikko-ohjelmassa. :) Samoin kerran viikossa käyn bodybalancessa, eli nuo salin Les Mills-jutut tuntuvat ihan kivoilta.

Tuolla salilla, jossa käyn, taitaa kertalippu olla 6 euroa, jos oikein muistan, ja 10 kerran kortti 50 euroa. Itse otin klubijäsenyyden, eli suoraveloituksena menee tililtä 20,18 euroa kahden viikon välein, nelisenkymppiä kuussa siis.

Olen käynyt pumpissa keväästä lähtien, tahti on yleensä ollut 1x/vko. Tykkäisin käydä useamminkin mutta sali on ehdoton ykkösharrastukseni, muille urheilulajeille ei sitten kovinkaan paljoa jää aikaa :/

Tässä niitä painoja:

Lämppärit 2,5kg - 3,5kg
Rinta 1kg - 3,5kg
Ojentajat 2,5kg - 3,5kg
Hauikset 2kg - 2,5kg
Olkapäät 1kg - 2,5kg
Jalkakyykyt 3,5kg - 5kg
Askelkyykyt
Selkä 3,5kg - 5kg

Voi kyllä olla etten muista kaikkia aloituspainoja ihan oikein. Kehitys on ollut hidasta ja surkeata (tai sitten pitäisi vaan mättää lisää painoja vaikka tuntuu että nykyisetkin on ihan yläkantissa), toisaalta käyn vain kerran viikossa, ja salilla harjoittelu on niin erityyppistä. Juu ärsyttää kyllä kun kaikki tikkumaiset jumppatytöt tekevät paljon isommilla painoilla, no varmasti häviäisivät mulle salilla :O

Meillä kertalippu (opiskelija) on 5e, kymppikortti 48e.

Myös combat on tuttu laji, on kuitenkin hieman turhan "koreografista" mulle...On siellä silti tullut aina välillä käytyä.

Pakko oli vastata...
näin jumppaohjaajana ja 3 vuotta bodypumpia vetäneenä voin sanoa, että alussa pystyy lisäämään ihan mukavin väliajoin, mutta sitten tulee raja vastaan. Tottakai painot on myös erilaiset riippuen sarjasta (joskus esim.raskaampi hauis).

Nykyään painot ovat seuraavat (yhteensä):
Kyykyt 25 kg
Rinta 20 kg
Selkä 17 kg
Ojentajat 15 kg
Hauis 12 kg
Askelkyykyt 25 kg
Hartiat 10 kg

Mutta nyt on raja vastassa ollut jo pitkään, enkä näekkään mitään syytä enää lisätä. Alkaa tekniikka pettämään. Salille vaan teki mieli muutaman vuoden tauon jälkeen, mutta taitaa olla turha unelma?...Nimittäin pumppia 3-4 krt/vko + aerobiset jumpat 5 krt/vko. Onko muita, jotka ohjaavat "liikaa", mutta käyvät salilla? Saako tuloksia vai meneekö turhaksi nosteluksi?

Xedra sanoi:
Minä kävin torstaina elämäni ensimmäisen kerran pumpissa ja olen ihan myyty! Suunnitelmissa ois alkaa käymään kerran viikossa. En edes hoksannut pahemmin katsoa minkä verran painoja oli, kun hiki päässä vaihtelin niitä sarjojen välissä.

Samoin kävi minulle pari viikkoa sitten! Tuntui, että sain itsestäni irti todella paljon, kun "oli pakko". Lisäksi teen salitreeniä liian harvoin pumppihenkisesti, joten ajattelin, josko tämä pumppi korvaisi sen... :D

Piti vielä kysyä että paljonko te maksatte pump-tunnista?

Yliopistolla pumppi kuuluu lukuvuositarran hintaan (40€) , kuten kaikki muutkin tunnit eli en maksa mitään. Muuten en varmaan voisikaan siellä käydä.

Mulla oli ensikertalaisena vain kolmen kilon käsipainot ja sitten 2,5kg kiekot ja kilon kiekot, jotka lisäsin hauis- ja rintaliikkeisiin. Hyvin tosin pärjäsin niilläkin. Mietin, että kuinkahan paljon se tanko painaa ja kuinka paljon tavallinen penkkaamistanko, sillä se tuntui aika paljon kevyemmältä.

IinesAnkka sanoi:
Pakko oli vastata...
näin jumppaohjaajana ja 3 vuotta bodypumpia vetäneenä voin sanoa, että alussa pystyy lisäämään ihan mukavin väliajoin, mutta sitten tulee raja vastaan. Tottakai painot on myös erilaiset riippuen sarjasta (joskus esim.raskaampi hauis).

Nykyään painot ovat seuraavat (yhteensä):
Kyykyt 25 kg
Rinta 20 kg
Selkä 17 kg
Ojentajat 15 kg
Hauis 12 kg
Askelkyykyt 25 kg
Hartiat 10 kg

Karmeaa Iines Ankka! :worship:

Vastaavaa en ole kyllä koskaan nähnyt kenelläkään ohjaajalla edes...
Mulla on tämmöisiä:

Kyykyt 6,5-7,5kg
Rinta 2,5 kg
Selkä 6,5-7kg
Ojentajat 2,5 kg
Hauis 2,5 kg
Askelkyykyt 5-6,5kg
Hartiat 3,5 kg

Mutta käynkin yleensä vaan 1x viikossa ja muissa jumpissa sitten enemmän. Olen huomannut ettei kehitystä ole viime aikoina kauheasti tapahtunut. En ole aikoihin lisännyt painoja, aluksi kyllä lisäilin ahkerammin. Ja haukka on ihan sama kuin aloittaessa :rolleyes: En vaan pysty lisäämään.. Pitäisiköhän aloittaa toinen kerta viikossa? Mukavaa pumppi kyllä on, ei siihen helpolla kyllästy!!

Back
Ylös Bottom