Minulla on kehitysjumi ja pyytäisi teiltä apua ja mielipiteitä. Olen noin 4 vuotta käynyt salilla. Yleensä 3-jakosella noin 3 kertaa viikossa. Välissä toki ollut muutaman kuukausienkin taukoja.
Nyt lokakuusta 2013 alkaen olen alkanut treenaamaan tosissani. Tavoitteena saada lihasta ja massaa lisää, selkä, olemus ja ryhti kuntoon. Olen treenannut nyt noin 4kk. Olen käyttänyt 3 jakoista ohjelmaa (ohjelma liitteenä) jaolla 1. rinta, ojentajat, olkapäät, pohkeet 2. Jalat 3. Selkä, hauis, vatsa. Olen käynyt salilla 3 päivänä putkeen ja sitten 1 tai 2 päivää taukoa eli viikossa keskimäärin 5 kertaa salilla noin 1h/treeni. Paljon sarjoja ja toistot 10-12. Painotasojen nousua en ole seurannut, vaan olen enemmän tuntumalla treenannut. Pääasia ollut, että treenin lopuksi paikat aivan jumissa ja seuraavana päivänä lihakset jomottaa. Palautuminen mielestäni onnistunut, koska ennen seuraavaa treeniä ei ole tukkoisuutta ollut. Paino on noussut 4kk 3 kiloa. Kalorit olleet plussalla noin 500 ja kaiken olen mitannut ja merkinnyt ylös. Katselin vertailukuvia, mutta niissä ei mielestäni ollut juuri muutosta ole tapahtunut. Suurin ketutus siis tässä. Tuntuu ettei juuri mitään ole tapahtunut. Korkeintaan läskiä tullut. Onko 4kk liian lyhyt aika? Treenaanko liikaa vai liian vähän? Samaten mitoissa ei ole tapahtunut juuri mitään 1cm suuntaan jos toiseen, voi olla ihan mittavirhettä.
Päivä 1: Rinta, olkapäät, ojentajat
Penkki tai vinopenkki 5x10
Pohkeet Smitsh seisallaan 4x ja istualtaan 4x
Vinopenkki kp 4x10
Vipunostot sivuille käsipainoilla 10, 2x8
Dippi 3x maksimi
Ojentajat kulmatangolla 3x10
Ojentajapunnerrus taljassa 10, 2x8
Rannerullaukset 3x
Päivä 2: Reisi, vatsat ja selkä
Jalkakyykky 5x10
Etukyykky 4x10