Kehityksen loppuminen, neuvoja tarttis?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja snaka
  • Aloitettu Aloitettu
Terve! Ekaa kertaa kirjottelen tänne kun alkaa omat niksit loppua tässä hommassa.. Olen 21v mies, mitat 55kg/168cm ja kehitys salilla on tyssännyt kokonaan ja alkaa mielenkiinto hiipua.
Kipeästi olen vailla lisää massaa, jota ei tunnu irtoavan edes 4000kcl/päivä ruokavaliolla, joka koostuu lähimmäksi proteiinipitoisesta(about 100-150g proteiinia) ruuasta ja annoksia tosiaan syön n. 2-3h välein, töissä nyt vähän harvemmin+ salin jälkeen palautusjuomat.
Sitten vähän kartoitusta kunnosta tällä hetkellä, en tiedä mikä antaisi parhaan kuvan mutta jos tämä hieman auttais: maastaveto maximi pyörii 150kg hujakoilla, mutta yleensä sarjat teen max 100kg painoilla, leuanveto 25+ ja ennen meni yhden käden leukoja nykyään ei saa niitäkään :(, sotilaspenkkipunnerus maks. 90kg ja omalla painolla menee sen n. 30 toistoo ja syväkyykyn maksimi en ole kokeillut mutta sarjaa tehnyt useimmiten noin 65kg. Tässä oisi lähtökohdat ja näistä pitäisi saada parannusta ens talvena kovalla treenillä ja painoakin saisi tulla, mutta silti ei niin paljoa että jaksaa sen 3000m vielä coopperissa juosta.!

Treeni nykyään on 3x viikossa: ma: selkä+rinta, ke: jalat, pe:epäkkäät+haius ja vaihtelen sarjoja kuukausien välein 6-10 toistojen välein ja joskus tehnyt todella pitkiä sarjoja viikon ajan!

Arvostan jos joku voisi auttaa!:)

Paljon sulla tulee liikuntaa oikein päivässä? Taitaa muuta liikuntaa tulee aivan helvetisti verrattuna punttitreeniin koska pelkällä puntilla tunnin kulutuksilla verran päivässä ton kokosen jäbän pitäis kasvaa reilusti pienemmillä kaloreilla. Kalorilaskuri antaa nopeasti laskettuna muutaman tonnin pelkän kulutuksen ylläpitoon.

Terve! Ekaa kertaa kirjottelen tänne kun alkaa omat niksit loppua tässä hommassa.. Olen 21v mies, mitat 55kg/168cm ja kehitys salilla on tyssännyt kokonaan ja alkaa mielenkiinto hiipua.
Kipeästi olen vailla lisää massaa, jota ei tunnu irtoavan edes 4000kcl/päivä ruokavaliolla, joka koostuu lähimmäksi proteiinipitoisesta(about 100-150g proteiinia) ruuasta ja annoksia tosiaan syön n. 2-3h välein, töissä nyt vähän harvemmin+ salin jälkeen palautusjuomat.

En kyllä hetkeäkään usko, että sitä tulee vedettyä 4k kcal päivässä proteiinipitoisella ruokavaliolla, jos proteiinin määrä on kuitenkin noin pieni kokonaisuudessaan. Eihän tuosta tule kuin 400-600kcal proteiinin osuudeksi, joten joko ruokavalio ei ole proteiinipitoista tai sitten kalorit on vedetty ihan pikkasen yläkanttiin.

Tuo Starting Strengh voisi olla kokeilemisen arvoinen! :) Siis olen treenannut On/off tyylillä nelisen vuotta noin. Väliin mahtuu vuosi armeijassa ja kesäisin en ole kauheasti salille jaksanut vaivautua.
Tuohon liikuntapuoleen, että työ on melko fyysistä meikäläisellä. Työn lisäks harrastuksena on motocross ja enska parisen tuntia viikossa maksimissaan, kuten samoin futista parisen tuntia viikossa maksimissaan näin kesäisin. Talvisin jää pelkkään motocrossin ajoon sillon tällöin ja satuinnaiseen sisäliikuntaan.
Voi olla että kalorit ovat hieman yläkantissa kun en ole niinkään laskureilla laskenut vaan noin arviolta, mutta eivät nyt ihan kauheasti heitä todellisuusta toivonmukaan. Tuo 4000kcl on ollut tuo maksimimäärä, mutta en nyt niin kauheasti normaalisti siitä poikennut. Kesällä kyllä jää kcl vähäisemmksi kun ei ole tullut reenailtua.
Kalorimäärä tulee vielä laskemaan kun on tarkoitus aloitttaa opiskelut kesän jälkeen ja opiskelijabudjetilla pitäisi saada hyvä ruokavalio treenaamiseen

Syö enemmän ja/tai karsi muuta liikuntaa. Kohdista enemmän energiaa salitreeniin ja mene sinne salille. Näin sitä kehitystä tapahtuu. Opiskelijabudjetilla voi toteuttaa vaikka päälle 10000kcal ruokavalioita. Riippuu mihin sen rahan käyttää.

Voi olla että kalorit ovat hieman yläkantissa kun en ole niinkään laskureilla laskenut vaan noin arviolta, mutta eivät nyt ihan kauheasti heitä todellisuusta toivonmukaan. Tuo 4000kcl on ollut tuo maksimimäärä, mutta en nyt niin kauheasti normaalisti siitä poikennut. Kesällä kyllä jää kcl vähäisemmksi kun ei ole tullut reenailtua.
Kyllä siinä varmaan on 1000-1500kcal heitto...

Jos massaa haluat lisätä niin vähennä aerobista liikuntaa rajusti ja lisää puntin nostamista. On tietysti hyvä että on myös aerobista liikuntaa, mutta 2 kertaa viikossa riittää. 60 minuutin pituinen aerobinen reeni, siten että syke ei nouse missään vaiheessa yli 120:n. Kunto kasvaa ja se ei riskeeraa lihaskasvua.

4 punttipäivää, 2 aerobista ja 1 lepopäivä.

Jos massaa haluat lisätä niin vähennä aerobista liikuntaa rajusti ja lisää puntin nostamista. On tietysti hyvä että on myös aerobista liikuntaa, mutta 2 kertaa viikossa riittää. 60 minuutin pituinen aerobinen reeni, siten että syke ei nouse missään vaiheessa yli 120:n. Kunto kasvaa ja se ei riskeeraa lihaskasvua.

4 punttipäivää, 2 aerobista ja 1 lepopäivä.
No lepohan tuossa jää kyllä aika vähälle, ja turha sitä aerobista on hinkata jos lihasta haluaa. Jos ketjun aloittaja vois laittaa sen ruokavalionsa näytille, niin katellaan onko siinä jotain vikaa?

Totta, mutta ketjun aloittaja myös sanoi että haluaa Cooperissa juossa sen 3000m, jolloin kestävyyskunto pitää olla hyvä.

Toisaalta kun miettii niin jos ketjun aloittaja haluaa kunnolla massaa niin voi unohtaa tuon 3km Cooperissa, koska en ole itse koskaan nähny kaveria, jolla on paljon massaa ja juoksee 12 minuutissa 3km.

Ota käyttöön 4, tai 3-jakoinen ohjelma ja jokaiselle lihasryhmälle erikoistehosteita kuten supersarjat, rest pause ja pudotussarjat jne.
On vaikea kehittyä ellei progressiivisesti yritä rikkoa rajoja. Kun suorien sarjojen tuotto on käytetty loppuun on erikoistehosteiden aika.

No eiköhän Pandakarhu ja Airwalk sanonu tuossa jo mistä mättää. Cooperin pystyy satavarmasti juokseen 3000 metriin vaikka olis 70 kg painoa. Siihen on tällähetkellä matkaa vielä 15 kiloa. Viikon syömiset kalorilaskuriin ja karu totuus paljastuu. Syöt kuin pikkutyttö + kulutus on melko kova 99% varmuudella.

Totta, mutta ketjun aloittaja myös sanoi että haluaa Cooperissa juossa sen 3000m, jolloin kestävyyskunto pitää olla hyvä.

Toisaalta kun miettii niin jos ketjun aloittaja haluaa kunnolla massaa niin voi unohtaa tuon 3km Cooperissa, koska en ole itse koskaan nähny kaveria, jolla on paljon massaa ja juoksee 12 minuutissa 3km.

10 000m juoksu alle 40 minuutin on ehkä liian kovaa massiviselle kaverille, mutta Cooper menee kyllä 3000m satakiloisellekin jos anaerobinen kunto on kova.
12 minuutin kova juoksu pitäisi mennä ihan sillä että vetää kaksi kertaa viikossa kovavauhtisia 3km mittaisia maastolenkkeja ja välillä vaihtaa ne HIIT:tiin ja vetelee salilla jalkatreeneissä 30 toiston hapotuksia präsissä tai hackissa.

esimerkki ruuasta tänään: aamupala: puuroa(paketin 2 annosta) ja leipää. Päivällä päivän lounas Shellilla(härkäruukku) ja sit päivän mittaan tuli syötyä vuuallinen kinkkukiusausta(pekonin kanssa), lisukkeina raejuustoa purkki, fetasalaattia ja juomana maito. Illaksi sitten vielä naamaan rahkapurkki, muroja ja tummaaleipää. Salin jälkeen vielä vedin palautusjuoman ja heraproteiinit.
Talvella tuli yritettyä syödä vielä enemmän.

Ps. Muija ei anna syödä enempään, syön meidät kuulemma vararikkoon :thumbs:

esimerkki ruuasta tänään: aamupala: puuroa(paketin 2 annosta) ja leipää. Päivällä päivän lounas Shellilla(härkäruukku) ja sit päivän mittaan tuli syötyä vuuallinen kinkkukiusausta(pekonin kanssa), lisukkeina raejuustoa purkki, fetasalaattia ja juomana maito. Illaksi sitten vielä naamaan rahkapurkki, muroja ja tummaaleipää. Salin jälkeen vielä vedin palautusjuoman ja heraproteiinit.

Tuo ei auta paljoa kun et kerro niitä määriä. Mutta itse aikoinaan kun en laskenut niin kuvittelin vetäväni 4500kcal päivässä kun olin koko ajan täynnä. Totuus olikin sitten siellä 3000 kcal kohdilla...

Tuo ei auta paljoa kun et kerro niitä määriä. Mutta itse aikoinaan kun en laskenut niin kuvittelin vetäväni 4500kcal päivässä kun olin koko ajan täynnä. Totuus olikin sitten siellä 3000 kcal kohdilla...

laskin: aamulla. n. puuro n. 120g, leipäviipale. Päivällä Shellin lounas, oisko 70g perunaa, 160g härkäruukkua, leipää ja salaattia. Sit päivän mittaan Kinkkukiusaus: 300g kinkkusuikaleita, 500g perunasipulisekoitusta, 8dl maitoa, 1pkt pekonia, 200g raejuustoa, fetasalaatti.Palautusjuoma 90g, heraproteiini 30g, Illalla: 250g rahkaa, varmaan about 40g muroja ja tummaleipä palanen
Tuossa noin suurinpiirtein, salaatin kulutus en osaa grammoissa hahmottaa :D

Nii et siis syö treenin jälkeen muuta kun palkkarit ja heraa?? Jos et ni siirrä toinen safkailu sinne treenin jälkeen, jos eukon tekemä ruoka on jäähtynyt ni lämmitä mikrossa/uunissa :P Mites on noiden vitamiinien, omegoiden, kivennäis- ja hivenaineiden laita? Vaikuttavat meinaan tuohon hormonitoimintaan ja tietysti moneen muuhunkin, mutta näin testojen kannalta ajateltuna..

EDIT: Ehtisit täsmentää tuossa äsken juuri ennen omaa postausta noita syömisiäsi, olettaen että kirjoitit järjestyksessä niin tuo iltapala on treenin jälkeen.. Itse kyllä silti vaihtaisin vaikka iltapalan ja päivällisen paikkaa..

EDIT2: Niin siis treenailusi on ollut on/off, joten kuinka kauan olet nyt yhtä pötköön käynyt siellä salilla tuon 3 x viikossa..?

Meikäläinen syö ton verran vaikka oon kuitenki 500kcal miinuksilla!

Back
Ylös Bottom