Kehen luottaa?

Olen jonkin aikaa lueskellut pakkotoistoa ja huomannut, että asiassa kuin asiassa menevät mielipiteet pahasti ristiin. Ajattelinkin, että voisi kysellä vähän näkemyksiä siitä, kenen mielipiteet kukin ottaa tosissaan. Tarkoitus ei ole siis haukkua ketään vaan nostaa luotettavimmat tahot esiin.

Parin kuukauden selailun perusteella luottaisin eniten:

Treeni:
Mike
Tomi
Neutraali

Ravinto
Manninen
Poser

Parhaat Kommentit
Hannibal

Olenko aivan hakoteillä? treeniin löytyisi varmasti paljon muitakin mutta nämä kolme ovat mielestäni aika vahvoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ravintoon lisäisin jhulmin, reeniin jto ja S225T. Sammolla (=S225T) on tietoa ja riittävän laaja/avara näkemys erityisesti kehoilutyyppisestä reenistä, kun taas jto tietää erittäin paljon voimareenistä. :worship: Myös lisäisin sekä reeni- että ruokatietämyslistaan RiQ:n ja Hulkin, palstan natutsämppiönit. Enkä todellakaan kutsu heitä natutsämppiöneiksi mitenkään piruillessani, vaan kunnioituksella jannujen asiantuntemusta ja pitkäjänteisyyttä kohtaan.

Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että turha tuijottaa nikkiä tai mitään oppiarvoja (paitsi toki joillakin lekureilla tai lääkiksen opiskelijoilla, kuten esim. Opiskelija, Sakkeus ja sakuraba on erityistä tietoa ja näkemystä voimailuun liittyviin asioihin). Ennemmin lukisin ajatuksella ja krittisesti kommentin kuin kommentin ja puntaroisin, onko siinä järkeä vai ei, aina tapauskohtaisesti.

Mä luotan ihmiseen, joka pystyy perustelemaan väitteensä ja kommenttinsa. Toi on sellainen hyvä lähtökohta.

Hippa sanoi:
Mä luotan ihmiseen, joka pystyy perustelemaan väitteensä ja kommenttinsa. Toi on sellainen hyvä lähtökohta.

Siis politiikkoihin. Nehän pystyy tunnetusti perustelemaan uskottavasti ihan minkä asian vaan ;)

:offtopic:

123jippo sanoi:
Siis politiikkoihin. Nehän pystyy tunnetusti perustelemaan uskottavasti ihan minkä asian vaan ;)

Enpä ole samaa mieltä :) Poliitikot kun ei koskaan vastaa kysymykseen, vaan ne keksii aina jonkun kiertokaartovastauksen, joka kestää niin kauan, että vähemmän tarkkaavainen kuuntelija on unohtanut jo koko kysymyksen.

;)

Ps. ja tässä threadissa puhutaan pakkiksesta...

Hippa sanoi:

No joo, sillä varauksella että perustelut ja niiden lähteet ovat uskottavia. Tosin periaatteessa kannattanee lähteä siitä että kaikki kirjoitettu ja puhuttu informaatio ulostuksen tuottajasta riippumatta on paskapuhetta kunnes kriittisen tiirailun tuloksena mahdollisesti itse päätyy johonkin muuhun lopputulokseen.

Kaikilta kun tulee ajoittain enemmän tai vähemmän lonkalta soiteltua mutu-tuubaa tai sitten horinoilla tietoisesti ajetaan jotain muuta agendaa kuin yleistä tiedon jakoa.

Hippa: Taidankin itse olla se "vähemmän tarkkaavainen kuuntelija" kun niitten puheet menee aina täydestä läpi. Täytyy skarpata jatkossa. Ihan off topic oli, vahingossa lipsahti. ;)

Aiheeseen vastaisin että täällä on niin paljon asiantuntevaa porukkaa etten ala nimeämään ketään erityisesti. Kaikenlaista tulee kokeiltua välillä, jos vaikka itselläkin olisi hyötyä.

Hippa sanoi:

Vaikka perustelee väitteensä ja kommenttinsa, niin ei silti välttämättä faktaa ole.

Hippa sanoi:

EDITLISÄYS JÄLKIJUNASSA:

Seuraavilla ehdoilla:

a) Nyt on kyse pakkotoiston sisällä tapahtuvasta keskustelusta (ja väittämistä)

b) Perusteluiden täytyy olla uskottavia ja niiden tulee sisältää todellisuuspohjaa jostain virallisesta lähteestä ja faktatiedon täytyy olla löydettävissä

c) Jos opiskelee lääkäriksi tai on ravitsemusasiantuntija tai muuta vastaavaa, uskon helpommalla (mutta en liian helpolla) <-- edellä mainitut esimerkit viittaavat tiettyihin pakkotoiston jäseniin

d) Toivon, ettei enää tule pilkunviilausta, vaan ihmiset keskittyisivät itse asiaan :)

Tarkoitus oli tosiaan kerätä ihan vain yleistä näkemystä kenen sanaan uskoa. Elämä on opettanut sen veraan että aina se joka osaa asiansa parhaiten perustella ei ole se joka puhuu parasta tietoa. Palstaa pitempään seuranneet osaavat kuitenkin paremmin poimia luotettavat kirjoittajat enemmän mututuntumalta heittävien joukosta.

tukikohta1 sanoi:
Tarkoitus oli tosiaan kerätä ihan vain yleistä näkemystä kenen sanaan uskoa. Elämä on opettanut sen veraan että aina se joka osaa asiansa parhaiten perustella ei ole se joka puhuu parasta tietoa. Palstaa pitempään seuranneet osaavat kuitenkin paremmin poimia luotettavat kirjoittajat enemmän mututuntumalta heittävien joukosta.

Olen huomannut nyt jonkin aikaa palstaa seuranneena, että on tärkeää löytää myös ne palstalaiset jotka ovat "saman tyyppisiä" sinun kanssasi. En nyt oikeen osaa selittää tätä asiaa, mutta jos huomaat, että joku painii tai on paininut samojen ongelmien kanssa kuin sinä, voi opastaa sinua parhaiten. Välttämättä se suurin lihaklöntti ei pysty auttamaan sinua yhtä hyvin kuin vain hieaman sinua pitemmällä oleva kaveri.

... meikäläisen verbaaliset kyvyt ei riitä parempaan selitykseen.

Sitten kun alkaa näkemykset menemään saman suuntaisiksi, on ketjun sisältö kohtuu luotettavaa. Kyllähän täällä jo tietää palstan kokeneet kaverit joiden vinkkeihin voi luottaa, mutta paljon on porukkaa joilla hyvää ja asiallista tekstiä, joten en halua edes ruveta mitään nimilistaa tähän vääntämään. Aika hätäseen täällä kuitenkin ammutaan ihan älyttömät väitteet alas.

vilho_kanuuna sanoi:
Olen huomannut nyt jonkin aikaa palstaa seuranneena, että on tärkeää löytää myös ne palstalaiset jotka ovat "saman tyyppisiä" sinun kanssasi. En nyt oikeen osaa selittää tätä asiaa, mutta jos huomaat, että joku painii tai on paininut samojen ongelmien kanssa kuin sinä, voi opastaa sinua parhaiten. Välttämättä se suurin lihaklöntti ei pysty auttamaan sinua yhtä hyvin kuin vain hieaman sinua pitemmällä oleva kaveri.

Luulen että ymmärrän tämän. Moniin treeniin liittyviin asioihin on perusvinkit jotka pätee varmasti melkein kaikkiin, mutta sitten on paljon yksilöllisiä juttuja kuten dietit, peruskulutukset, lähtökohdat ja sen 'parhaimman' ohjelman sopivuus jne.
Näissä asioissa on hyvä kuunnella vinkkejä myös niiltä jotka on itse ollut samassa tilanteessa kuin itse on nyt.

Eikö näitä tredejä oo ollut jo tarpeeksi?Vituttaa tälläiset ylistyslaulut tietyille jäsenille :david:

vilho_kanuuna sanoi:

Bingo!
Eilen just lueskelin Threadia, jossa (muistaakseni) 70-kiloinen aloittelija kyseli vinkkejä aamupalalle. Sitten 90-kiloiset konkarit luettelivat omia tottumuksiaan, kuinka paljon kaloreita ja protskua. Siis ihan ok, mut kannattaa lukea tarkasti.

Raven sanoi:
Katkeruutta? Sua pitäisi siis ylistää enemmän? :)
Arvasin että porukka ajattelee heti näin :rolleyes: Ei minua tarvitse ylistää ja kunnia niille joille se kuuluu mutta kuten sanoin että eikä näitä ole ollut jo viime aikoina ihan riittävästi...

harde20 sanoi:
Eikö näitä tredejä oo ollut jo tarpeeksi?Vituttaa tälläiset ylistyslaulut tietyille jäsenille :david:

Jos häiritsee jätä lukematta :david: !

Toi samojen ongelmien kanssa painivien neuvojen seuraaminen on hyvä pointti. Olisi tosiaan tärkeä löytää sellaiset neuvojat jotka olisivat saman ongelman osaltaan jo aiemmin ratkaisseet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom