kebabin kalorit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nionku|
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
en löytäny mistään tietoa paljonkohan kebabeissa on yleensä kaloreita? siis tyyliin pelkässä lihassa kun riisit nyt tietää suurin piirtein.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä noista voi sanoa, riippuu ihan paikasta ja voitelusta.

Luulen että seuraava olisi hyvä arvio:
prot:13
hh:4
r:25

eli n.300 kaloria/100 g

Annoksen koko heitteleepi suuresti, perussetti varmaan 200-350 g.
Kastike sitten erikseen siinä rasvaa sikana lisää.

Ihan se ja sama mitä arvioita on, ne on täyttä skeidaa. Jos haluat laskea kalorisi väärin niin siitä vaan. Protskua niissä on abaut puolet siitä mitä fineli sanoo ja rasvaa ainakin tuplat.

Katsokaa nyt hieman tarkemmin mitä siinä finelin laskelmassa on " lampaanlihaa (rasvaa 12,0%) ja naudanlihaa (rasvaa 8,4%)", siitä on jätetty kastikkeet ym. lisukkeet pois.

Mutta kun sitä ählyjen kebua ei tehdä mistään lampaan ja naudan lihasta. Eikä läheskään noin rasvattomasta. Ja sitä pötköä pitää vielä voidella koko ajan rasvalla. kastikkeet pitää vielä lisätä tohon laskelmaan.

Fineli on täysin metsässä tässä. Noin laadukasta lihaa saa vain muutama kebupaikka erikoisdiilillä paikalliselta teurastamolta, esim. kunkkukebab Turussa. Nämä ovat poikkeuksetta suomalaisten omistamia kalliimpia kebupaikkoja. Ja jopa niissä on enemmän rasvaa+vielä voitelurasva.

RRkalle sanoi:
Mutta kun sitä ählyjen kebua ei tehdä mistään lampaan ja naudan lihasta. Eikä läheskään noin rasvattomasta. Ja sitä pötköä pitää vielä voidella koko ajan rasvalla. kastikkeet pitää vielä lisätä tohon laskelmaan.
Mistäs sitten kebabit tehdään ja mikä niiden oikea ravintosisältö on? Paljonko sitä rasvaa imeytyy siitä voitelusta siihen lihaan?
Korv-Göranin sivuilta löytyy tietoa esim. kastikkeen ravintosisällöstä http://www.korv-gorans-kebab.fi/ravintosisalto.html

ite ainaki uskon että finellissä olevat kebabin arvot pitää kutinsa, ainoa mikä hiemen epäilyttää on proteiini arvot, uskon että prodea on noin 20g/100g. ite en juuri koskaan kastikkeita ota, ku ne pilaa koko kebabin ku sitä on litra tolkulla:)

edit:tuossa johnyb linkissä prode arvot onki tuolla 20 pinnassa toisin kuin finellissä.

Itse oon tukussa (opiskeluaikoina osa-aika ja kesätöissä..) jauhanut sitä lihaa, mitä kebab-paikat osti, ja siinä oli 20-25 % rasvaa.

Helga sanoi:
Itse oon tukussa (opiskeluaikoina osa-aika ja kesätöissä..) jauhanut sitä lihaa, mitä kebab-paikat osti, ja siinä oli 20-25 % rasvaa.
tuosta tihkuu aivan valtavasti pois rasvaa kun se pyörii siinä vartaassa, koko ajan tippasee rasvaa pois. nimimerkillä rasvasäiliön tyhjennys operaation nähnyt:)

Lihafirmoissa peruskebuun tungetaan kaikennäköistä leikkausjätöstä, kanannahkaa, ym. Sidekudosta ja rasvaa on helvetisti. Vähärasvaista lampaan ja naudan lihaa ei.

Sitä en tiedä paljonko imeytyy rasvaa voitelusta, mutta siitä olen 100% varma että meikäläisen arvio on lähempänä kuin finelin. Noin hyviä arvoja on todella harvassa vähän laadukkaammassakaan erikseen tehdyssä kebulihassa, saati sitten ählyjen pötköissä.

Ja vaikka sitä rasvaa tihkuu, sitä myös lisätään koko ajan. ja helgalta näemmä myös tukkuliikkeistä rasvaisia kokemuksia. Muta eipä tota kebua varmaan kukaan niinä päivinä syö kun kaloreita laskee.

RRKalle sanoi:
Ja vaikka sitä rasvaa tihkuu, sitä myös lisätään koko ajan. ja helgalta näemmä myös tukkuliikkeistä rasvaisia kokemuksia. Muta eipä tota kebua varmaan kukaan niinä päivinä syö kun kaloreita laskee.
ei lisätä siellä missä minä käyn. minä en karvakäsien kebuja syö sen takia koska saattavat olla jopa euron halvempia :)

Ihan oikein Neutriksella, joissain suomi-paikoissa tosiaan on laadukkaampaa lihaa. Harvassa vaan on Suomi-kebabit.

Ostin kebabin riisillä, kiikutin kotiin ja heitin eri ainekset elektroniselle vaa'alle. Arvot katoin finelistä ja kokonaiskalorit oli jotain inan vajaa 900. Tarkemmin en makrojakaumaa muista mutta se oli noin (%) 30/40/30, koska olin yllättynyt ja helvetin onnellinen siitä jakaumasta. Salaattia tuossa ei ole mukana eikä kastikkeita (järkeilin, että se oli tomaattipohjainen eikä mikään öljymajoneesihässäkkä, joten kalorimäärä vähäinen)

Täytyy toistaa tuo mittaus jossain vaiheessa ja kirjata vähän tarkemmin noita arvoja ylös.

edit: katsoin em. linkin. Näköjään se kastike ei todella ole mitään low-fat.

JohnnyB sanoi:
Mistäs sitten kebabit tehdään ja mikä niiden oikea ravintosisältö on? Paljonko sitä rasvaa imeytyy siitä voitelusta siihen lihaan?
Korv-Göranin sivuilta löytyy tietoa esim. kastikkeen ravintosisällöstä http://www.korv-gorans-kebab.fi/ravintosisalto.html

ALKUPERÄINEN kebab tehtiin vähärasvaisesta lampaanlihasta, mutta tällä hetkellä koko Suomesta ei varmasti löydy montaa paikkaa, jossa näin tehdään.
Se on sika-nautaa yms joissa on se 20-ties mitä määrä rasvaa.

JHM sanoi:
Ostin kebabin riisillä, kiikutin kotiin ja heitin eri ainekset elektroniselle vaa'alle. Arvot katoin finelistä ja kokonaiskalorit oli jotain inan vajaa 900. Tarkemmin en makrojakaumaa muista mutta se oli noin (%) 30/40/30, koska olin yllättynyt ja helvetin onnellinen siitä jakaumasta. Salaattia tuossa ei ole mukana eikä kastikkeita (järkeilin, että se oli tomaattipohjainen eikä mikään öljymajoneesihässäkkä, joten kalorimäärä vähäinen)

Täytyy toistaa tuo mittaus jossain vaiheessa ja kirjata vähän tarkemmin noita arvoja ylös.

edit: katsoin em. linkin. Näköjään se kastike ei todella ole mitään low-fat.

Olet laskenut makrojakaumasi ja kalorisi väärin, eipä se mulle kuulu itseäsi vain kusetat.

Olen muuten lukenut että kababia on ihan alunperinkin tehty mm.kanasata ym. eli se lampaanliha on jostain vain elämään jäänyt uskomus. Ilmeisesti jossain päin pelkkää lampaanlihaa käytetty ja jossain päin muutakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom