Kauppojen sunnuntaiaukiolo

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emmah
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oikein! Ei muuta sanottavaa.
 
Jotkut pienet R-kioskin kokoluokkaa olevat kaupat sopivalla paikalla varmaan pitäisivät mielellään putiikkia auki 24/7.
 
Aika ristiriitainen tilanne. Asiakkaille tietenkin erittäin hyvä, mutta kaikille kaupoille ei niinkään. Pienten kauppojen sunnuntaimyynnit kärsii, ja ainakin osa isommista tavarataloista pyörii tappiolla sunnuntaisin, se on varmaa. Mutta tuo on positiivista, että yli 400m2 myymälät on auki vain 12-18. Se olis ollu hullunhommaa pitää ysiin asti, paitti joulusesonkina toimii varmasti ihan ok.
 
Ihan vitun perseestä tää uus järjestely.

Just kun saatiin alvin kautta skidisti ruuan hintaa alaspäin, niin jo kohta se otetaan takaisin lisääntyneinä työvoimakustannuksina. Vitun idiootit! Argh!

Minkä helvetin takia kauppojen pitäis olla sunnuntaisin auki enempää kun tällä hetkellä?
-Ihmisten ostama/syömä ruokamäärä ei kasva -> kaupoille ei tule enempää rahaa
-Ihmisten rahat eivät lisäänny kun näennäisesti, jonka kompensoituminen lisämyyntinä lienee erittäin pieni
-Alepasta saa ihan riittävästi ruokaa sunnuntaisin.

Ihan perseestä. Kaikki nousseet kustannukset siirretään hintoihin, ja korotetut hinnat maksaa asiakas, eli vittu MINÄ!
 
Ihan vitun perseestä tää uus järjestely.

Just kun saatiin alvin kautta skidisti ruuan hintaa alaspäin, niin jo kohta se otetaan takaisin lisääntyneinä työvoimakustannuksina. Vitun idiootit! Argh!

Minkä helvetin takia kauppojen pitäis olla sunnuntaisin auki enempää kun tällä hetkellä?
-Ihmisten ostama/syömä ruokamäärä ei kasva -> kaupoille ei tule enempää rahaa
-Ihmisten rahat eivät lisäänny kun näennäisesti, jonka kompensoituminen lisämyyntinä lienee erittäin pieni
-Alepasta saa ihan riittävästi ruokaa sunnuntaisin.

Ihan perseestä. Kaikki nousseet kustannukset siirretään hintoihin, ja korotetut hinnat maksaa asiakas, eli vittu MINÄ!

Näillä perusteilla voitaisiin määrätä, että kaupat saavat olla auki vaikkapa kahtena päivänä viikossa. Kyllä silloinkin ehtii sapuskat ostamaan.
 
Näillä perusteilla voitaisiin määrätä, että kaupat saavat olla auki vaikkapa kahtena päivänä viikossa. Kyllä silloinkin ehtii sapuskat ostamaan.

Jep ja jos ne sunnuntaiostot on poissa toiselta päivältä, säästyy silloin palkkakulut. Ja sunnuntaina nuo kaupat pyörii muutenkin täysin minimimiehityksellä. Esim. hyllytystä ei juuri tapahdu, kun ei ole mitä hyllyttää kun ei sunnuntaina tule tavaraa. Eli ainut mikä on auki, niin muutama kassa. Että tuskin ainakaan Seppälän Prisma Jyväskylässä ottaa tossa yhtään takkiinsa.

Eikä ne kaupat ole sunnuntaisin auki aamukuudesta puolille öin, vaan muutaman tunnin keskellä päivää.

Itse olen tähän enemmän kuin tyytyväinen. Sunnuntai, etenkin nyt kun vaimokin pääs töihin, on käytännössä ainut päivä jolloin fiksusti ehtii kauppaan. Niin ja vaimo on kaupassa töissä, että saapahan jatkossa ehkä vähän enemmän sunnuntaikorvauksia. ;)
 
Itse olen tähän enemmän kuin tyytyväinen. Sunnuntai, etenkin nyt kun vaimokin pääs töihin, on käytännössä ainut päivä jolloin fiksusti ehtii kauppaan. Niin ja vaimo on kaupassa töissä, että saapahan jatkossa ehkä vähän enemmän sunnuntaikorvauksia. ;)

Vaimosi on kaupassa töissä, eikä ehdi ostoksia tehdä? Silloinhan on nimenomaan helppo töistä lähtiessä ostaa joka päivä tarvittavat tuotteet, ei tarvitse edes tehdä erikseen mitään isoja kauppareissuja. Eikä sunnuntaina sellaisia muutenkaan kovin fiksua ole tehdä, koska, kuten itsekin sanoit, sunnuntaisin kauppojen hyllyt ovat tyhjiä, eikä tuoreita tuotteita ole...
 
Esim. hyllytystä ei juuri tapahdu, kun ei ole mitä hyllyttää kun ei sunnuntaina tule tavaraa.;)

Ainakin viime sunnuntaina ajoi valion rekat kauppoihin maitoja.
Ja veikkaan pitkällä aikavälillä että tulee painetta tuoreelle tuotteelle joka sitten lisää useiden alojen sunnuntai työtä.
 
Itse en sunnuntaita haluaisi kuormapäiväksi, nostaa vain turhaan tuotteiden hintoja. Monissa kaupoissa tällä hetkellä lauantaikaan ei ole kuormapäivä mistä johtuen sunnuntaina hyllyt ovat tyhjiä. Uskon että nyt tilanne muuttuu monissa paikoissa kun sunnuntait ovat auki niin kannattaa ottaa lauantaikin kuormapäiväksi.

Pienille kaupoille ja abc:n liikenneasemillehan tämä uusi laki on todella huono koska ne menettävät hyvät kauppapäivänsä. Kaiken kaikkiaan uskon että tämä kuitenkin nostaa työvoimakuluja joka siirtyy tietenkin tuotteiden hintoihin. Mutta eikös palvelusta pidäkin maksaa? (ja laajemmat aukioloajathan ovat siis palvelua)
 
Niin ja vaimo on kaupassa töissä, että saapahan jatkossa ehkä vähän enemmän sunnuntaikorvauksia. ;)

Niinpä. Mistä nekin sunnuntaikorvaukset otetaan? Ei ainakaan katteesta.. :jahas: En kohdista tätä nyt suhun Timba, vaan puhun yleisesti.

Jostain ne lisääntyneet palkkakustannukset otetaan, ja se on ihan sata varma, että ne kulut siirtyy 1:1 niihin tuotteisiin, joita me kaikki ostetaan. Joulun sunnuntai aukioloajat on asia erikseen, koska silloin saadaankin sitä lisämyyntiä, mutta ei ympäri vuoden. Ei mitenkään.

Mä siis ymmärrän sen, jos autokorjaamolle pitää päästä sunnuntaina, niin se maksaa sit extraa. Mutta sitä mä en halua/siedä, että joudun maksamaan leivästä tiistaina lisää, koska kauppa on auki myös sunnuntaisin. Vaikka voin ihan hyvin olla ilman leipää sunnuntain, koska olin lauantaina huono muistinen. Tai sit raahustan keskustaan Alepaan.
 
Ihan vitun perseestä tää uus järjestely.

Just kun saatiin alvin kautta skidisti ruuan hintaa alaspäin, niin jo kohta se otetaan takaisin lisääntyneinä työvoimakustannuksina. Vitun idiootit! Argh!

Minkä helvetin takia kauppojen pitäis olla sunnuntaisin auki enempää kun tällä hetkellä?
-Ihmisten ostama/syömä ruokamäärä ei kasva -> kaupoille ei tule enempää rahaa
-Ihmisten rahat eivät lisäänny kun näennäisesti, jonka kompensoituminen lisämyyntinä lienee erittäin pieni
-Alepasta saa ihan riittävästi ruokaa sunnuntaisin.

Ihan perseestä. Kaikki nousseet kustannukset siirretään hintoihin, ja korotetut hinnat maksaa asiakas, eli vittu MINÄ!
Kaupat eivät pelkästään ole avoinna turhaan, vaan niiden sunnuntaiaukiolo aktivoi ihmisiä. Eikä ne kaupat ja kamat siellä yksisteen ole, kyllä siinä on kaikenmoista työllistävää oheistoimintaa kuljetuksista lähtien. Ja tällä uudella järjestelyllä kahvilat sun muut, saavat enemmän asiakkaita jne jne jne.

Hyvä juttu kaikinpuolin, sunnuntai on pelkkää homoilua jos missään ei ole mikään auki.
 
Ihan vitun perseestä tää uus järjestely.

Just kun saatiin alvin kautta skidisti ruuan hintaa alaspäin, niin jo kohta se otetaan takaisin lisääntyneinä työvoimakustannuksina. Vitun idiootit! Argh!

Minkä helvetin takia kauppojen pitäis olla sunnuntaisin auki enempää kun tällä hetkellä?
-Ihmisten ostama/syömä ruokamäärä ei kasva -> kaupoille ei tule enempää rahaa
-Ihmisten rahat eivät lisäänny kun näennäisesti, jonka kompensoituminen lisämyyntinä lienee erittäin pieni
-Alepasta saa ihan riittävästi ruokaa sunnuntaisin.

Ihan perseestä. Kaikki nousseet kustannukset siirretään hintoihin, ja korotetut hinnat maksaa asiakas, eli vittu MINÄ!

Oikeastaan kyllä se kasvattaa kulutuksen kokonaismäärää, kun kaupat ovat useammin auki.
Lähinnä se kai johtuu siitä, että ihmiset lähtevät tekemään heräteostoksia tai täyttämään hetkellisiä mielitekoja, kun muutoin saattaisivat kituuttaa sunnuntain vähemmällä. Eikä se koske pelkästään ruokaa vaan kaikkia muitakin kulutustuotteita, joita saa tavarataloista. Eli vaatteista elektroniikkaan.

Vähittäiskaupan pisnes on tuttua perhesuhteiden kautta ja myymäläpäällikön mukaan sunnuntaisin kaupat tekevät kyllä ihan kohtuullisesti voittoa sen vähentämättä muiden viikonpäivien myyntiä merkittävästi. Maanantaina sunnuntaiaukiolot näkyvät hieman myynnissäkin, mutta kokonaisuudessaan kaupan liikevaihto ja voitot kuitenkin kasvavat sunnuntaiaukiolojen aikana.

Minusta siis voi olla aika huoleti hintojen noususta tämän asian takia.
 
Oikeastaan kyllä se kasvattaa kulutuksen kokonaismäärää, kun kaupat ovat useammin auki.
Lähinnä se kai johtuu siitä, että ihmiset lähtevät tekemään heräteostoksia tai täyttämään hetkellisiä mielitekoja, kun muutoin saattaisivat kituuttaa sunnuntain vähemmällä. Eikä se koske pelkästään ruokaa vaan kaikkia muitakin kulutustuotteita, joita saa tavarataloista. Eli vaatteista elektroniikkaan.

Ihmisten käytettävissä olevat tulot eivät kuitenkaan lisäänny sen myötä, että kaupat ovat sunnuntaisinkin auki. Eli kyllä se sunnuntaikulutus on yleensä jostain pois.
 
Back
Ylös Bottom