Kauppareissu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0ttis
  • Aloitettu Aloitettu
Joo eli heräs semmoi ajatus päässä ku kaupassa kävin, että paljon teillä menee rahaa kauppaan aina kerralla ja kuinka usein käytte siellä?
Kun tuntuu et kaikki täällä elää pelkästään lihalla, raejuustolla, maitorahkalla ja munilla. Mietin siis sitä, että jos tyyliin joka päivä vetää aamupalaks 400g raejuustoo, joka siis jo itsessään maksais sen 7xn.2€=14€ viikko. Siihen viel kaikki muu ja väitätte et raejuusto on esim opiskelijalle halpaa? :wtf:

Voi tietty olla, että olen noista määristä jotain väärin ymmärtänyt, mutta rupes vaan kiinnostaa ihmisten kauppareissujen laskut. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kyllähän tää yletön syöminen on loppupeleissä aika kallista, sitä ei voi kukaan kieltää, ruuan alv laski mutta eipä se oo kummemmin kukkarossa tuntunu.

Laskin tammikuussa, että mulla on meni ruokaan noin 190 euroa. Käyn kaks kertaa viikossa kaupassa, joten yhden reissun hinnaksi tuli siten vähän alta 25 euroa.

Yleensä kerran viikossa tulee tehtyä yksi isompi reissu, missä ostan lihat, munat, kanat, makaronit, maidot jne. Nämä yleensä isommasta kaupasta esim cittarista, missä on monesti hyviä alennuksia! Tämä reissu maksaa 30-50€ riippuen vähän miten paljon kaappiin täytyy tavaraa laittaa. Sitten jos viikolla jotai tarvistee lisää, niin käyn lähikaupasta hakemassa.

Jos lidli on lähellä, niin sieltä yleensä ostoskori täyttyy samoilla aineilla yllättävän paljon halvemmalla. Sitä kannattaa kanssa suosia, mikäli ei itse kauppaa boikotoi =)

Kai sitä joku 240€/kk menee safkoihin ja heraan. Esim. eilen ostelin 6kg kanaa, 2kg kaurahiutaleita, 600g manteleita, 2kg ruispastaa, rehuja ja elovenajuomaa. Perjantaina hain 8kg heraa ni riittää taas hetkeks.

e. niin ja tohon, että kuinka usein käyn.. Lihaa(pannun kautta pakkaseen) ja kuivatuotteita saatan ostella kuukaudeksikin kerrallaan. Tuoretuotevarastoja(piimä, rehut, banaanit) taas joutuu täydentelemään 3-5pvä välein.

e2. Kanafileessä on proteiinia 20g/100g ja oletetaan, että kanafilee maksaa 10-12€ kg. Tällöin kilo puhdasta proteiinia maksaa 50-60€.
Käyttämässäni herajauheessa on proteiinia 78g/100g ja se maksaa 11.125€/kg. Siinä proteiinin kilohinntaksi muodostuu 14.6€.
Kanaa meneekin maun, täyttävyyden, vaihtelun ja erilaisen aminohappoprofiilin takia :)

Meidän taloudessa asuu 2 ihmistä ja kauppaan menee kuukaudessa n.350€. Siihet sit vielä itelle herat+maltot yms. päälle.

Meidän taloudessa asuu 2 ihmistä ja kauppaan menee kuukaudessa n.350€. Siihet sit vielä itelle herat+maltot yms. päälle.

Tuo kuulostaa aika paljolta, mutta jotain tollasta epäilinki kyl :/ meilläki kaks henkee taloudessa. Vaimo ei syö ollenkaan lihaa jotenka ei itekkään tuu syötyä kalaa syödään kyllä. Joku kasvissyöjä vois vielä kertoa että paljon kauppaan menee ja mitä sieltä ostelee niin sais verrattua meneekö meillä suunnilleen yksiin hinnat. :)

Meillä myös 2 ihmistä taloudessa ja viikon välein menee 70-100€ safkoihin. Lisäravinteet tulee tuohon päälle vielä omasta pussista.

Pirun hyvin tulee kyllä alennuksia, kun pelkästään citymarketista tekee isot ostokset. Noita plussa "raportteja" kun tulee jonkin verran seurailtua.

Meillä on neljä henkee taloudessa ja ruokakauppaan menee n.700€/kk. Siihen päälle sit herat mitä menee 1-3kg/kk. Vitamiineihin uppoo kans sikana rahaa kuussa. Pyrin ostaa halvinta rahkaa mitä löytyy, x-tra puol kiloo taitaa maksaa n. 1,30€, niitä uppoo sikana. Töissä teen ite ruoat ja pyrin sit duunin laskuun vetää hitosti lihaa ;) Kotona uppoo sit munia monta kymmentä viikossa.

Kyllä siis sitä rahaa menee ja uppoaa, mutta tässä talouden tilanteessa ruoka maksaa. Ja onhan tuo raejuusto halpaa sisäfileeseen verrattuna. Päivässä menee x-tra rahkaa 1pkt, raejuustoa puol pakettia, jotain lihaa n.300g sitten kaikki vihannekset, leseet, pastat.. Puhumattakaan vielä mistään lisäravinteista..

4 hlö taloudessa menee meillä ruokaan ~700-800. Tyypillisesti lauantaina ~150€ ruokaostokset ja sitten ke-to pitää hakea maitoa +muuta, aina jotain tarvii keskellä viikkoa ja siihen päälle vielä työpaikkaruokailut.

300e/kk noin. Tähän ei sisälly duunipäivänä lounareilla ja parilla kolikolla maksettavia buffetlounaita, eikä vkloppujen ravintolaillallisia. Mutta jääkaapin tolla pitää aina täytenä ja hedelmäkorissakin on useita värejä.

Meillä menee kahdelta hengeltä aika tasan 400 € kuukaudessa ruokaan kun minä käyn kaupassa. Vaimo jos kävisi niin 600, siksi hoidan yksin kaupassa käynnit. :)

Aika samoilla linjoilla kuin MäcGaiver eli kahden hengen taloudessa menee noin 350-450€ kuussa kauppaan. Jos emännän erehtyis yksin päästämään aina niin se olis varmaan tuplat.

2 henkilöä, arviolta 600e/kk + työruokailu 5-9e päivä. Halpaa ku saippua, saatana. Sinkkuna söin helvetin paljon halvemmalla kun olen luokkaa jätemylly, eli ostin aina halvinta nötköttiä/jätepaloja kaupasta ja siihen pastaa tai riisiä kaveriksi +välipalana rahkaa. Nykyään täytyy kattoa vähän mitä ottaa mukaansa tai alkaa itku. Jotain maustettua tunaakin à 15e/kg täytyy olla kaappi täysi, kun itse vetelin tyytyväisenä hiutaleita jäteöljyssä. Kyllä minä hyvästä ruoasta nautin ja teenkin usein hyvää ruokaa, mutta ei näillä määrillä voi kaikki ateriat olla mitään hummerihampurilaisia tryffelikastikkeella. Siksi käynkin mielelläni yksin kaupassa - säästyy rahaa kun katsoo mitä ostaa.

En tajua miten pariskunnilla kuluu vähemmän rahaa ruokaan per henkilö.. Kai se yhteistaloudessa sitten jotenkin hillitsee ostamista? Itelläni ei ainakaan mee ruokaa roskiin ja ostelen suht isoja pakkauksia sekä eriä ja käytän juurikin jotain Citymarketin tarjouksia hyväkseni. Kai sitä selviäis jollain 150€/kk, jos vetäs vaan puuroa? En tosiaan mitään lehtikultaa vedä leivän päällä vaikka meneekin se 240-300€/kk.

Kaupassa tulee vierailtua sen 1-3krt/vk.. Empä ole laskenut paljon menee kk mutta veikkaan että siellä ~250e kohdilla mennään. Ostan paljon punasenleiman tuotteita ja melkein aina halvinta mahdollista.. Hera+malto-komboon menee ehkä se 30-50e riippuen kulutuksesta.. Valmisruokia ei tule ostettua kovinkaan paljon vaa pyrin tekemään kaiken itse että edes vähän säästää..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom