Kauppakorkeaan 2015

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bäri
  • Aloitettu Aloitettu
Naurettavan helppo koe. 36,75p napsui.

Vähän vituttaa se joman kolmostehtävä, kun vastaus oli jo paperilla mutta kumitin pois kun en uskaltanut vastata. Oliskohan Aallon raja 36-36,5?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Naurettavan helppo koe. 36,75p napsui.

Vähän vituttaa se joman kolmostehtävä, kun vastaus oli jo paperilla mutta kumitin pois kun en uskaltanut vastata. Oliskohan Aallon raja 36-36,5?

Kuulemma raja voisi olla jopa 38 Aaltoon, että varo vaan :D

No toivottavasti ei. Mulla meni muuten hyvin, mutta Jomaan osui tietysti ne kysymykset, joita en varmuudella muistanut. Ekat oli helppoja, mutta siitä lähti alamäki. Laskis oli kuulemma jonkun proffan mielestä selvästi taas viimevuotista haastavampaa. Toivon, ettei tule mitään tollasta suurta nousua. Avoimen kursseja tässä tosin jo katselen 33,25 pisteellä Turkuun. Ei tunnu oikeen siltä, että nyt ovet avautuis. Hyvälle varasijalle varmana ainakin pääsen, mutta eipä viime vuonnakaan ketään sieltä päässyt.
 
"hentusen arvio: "Tällä hetkellä arvioni on, että Aalto-yliopiston koekiintiön raja saattaisi olla välillä 34,50 - 36,50 (sisältäen ensisijaispisteet). Turkuun ja Tampereelle saatetaan tästä päätellen vaatia noin 32 - 34 pistettä ja muille paikkakunnille noin 29 - 32 pistettä."
 
28p ilman ensisijaisuuksia. Vituttaa helvetisti, varsinki sen takii ku riskit ois kannattanu ja ois kasas paljo enemmän. Ehkä aukeis paikka vaasaan, mut sen näkee sitten.
 
29p ensisijaisuuksineen, ja Oulu ykkösenä. On se perkele, jos Oulussa nyt raja nousisi rajusti. Tuli kaiken lisäksi tehtyä muutama todella typerä virhe kokeessa.
 
29p ensisijaisuuksineen, ja Oulu ykkösenä. On se perkele, jos Oulussa nyt raja nousisi rajusti. Tuli kaiken lisäksi tehtyä muutama todella typerä virhe kokeessa.

Joo Ouluun tähtään nyt itsekin, kun Turku ja todennäköisesti myös LUT ovat poissa pelistä. Vähän jännittää, riittääkö ensisijaisuuksineen 28,75 pistettä sinnekään. Ottaa päähän, kun jätin vastaamatta pariin, joista olin kyllä aika varma ja oikeinhan ne olisivat menneet.. Jos olisi yli 30 pojoa kasassa niin paikka olis aika varma.
 
Täälläkinn Ouluun tähtäävä. Jos nyt en ole vastauslomakkeeseen kopioinut väärin niin 26,75p olisi tulossa, tohon vielä ensisijaisuuspisteet niin 29,75p. Yhteispisteet olis 51,75p, eli niillä varmaan varmemmin sisään?
Mulla kävi sama ku Toadilla. Kolme semmoista epävarmaa jätin laittamatta vastauslomakkeeseen, mitkä olin kuitenkin kysymyspaperiin vastannut, ja nehän oli kaikki oikein.

Nyt vain kuumotellaan, että paljonko rajat nousee. Se ei kuitenkaan ole se suurin jännityksen aihe, vaan se, että onhan ne vastaukset siirtänyt oikein, vaikka ne monta kertaa tarkisti :D
 
Tuttava sanoi muuten, että Turun kvy puolelle olisi tänävuonna päässyt helpommin kuin viime vuonna. Tarkoitti varmaan sitä kuinka moni pääsi haastatteluun eli siis yo pisteet ei tarvinneet olla niin suuret. Hakijoita siis kai sinnekin vähemmän. Ensin tuntui, että kaikilla olisi ollut hyvät pisteet, mutta enemmänkin pisteisiinsä pettyneitä näyttää olevan vai mitä olette kuulleet? Luultu koetta helpommaksi ja tullut tyhmiä virheitä loppupeleissä.

Olen myös aika lailla heittänyt pyyhkeen jo kehään, vaikka mulla on se 33,25 Turkuun. Pessimisti ei pety :D jonkonlaista toivoa pidän silti yllä.
 
Uskaltauduin katsomaan tulokset, ja 37.25+3 sieltä napsui. Yllätyin kuinka helppo koe oli, vaikka oletin kaikkien kuulemieni puheiden ja netistä lukemieni juttujen perusteella, että tulee oleen ihan toivotonta, koska suoritin samalla insinööritutkintoa joka vei aika paljon opiskeluvoimia. Lopulta tunteja tais tulla jotain ~400 kuitenkin että aika paljon, lukemisen taso oli sit välillä sellasta että koulun ja salin jälkeen luki niin väsyneenä, ettei paljoa jäänyt päähän. Oletin että Aalto olis ihan käsien ulottumattomissa jos ei käy valmennuskurssia ja käytä kaikkea vapaa-aikaansa lukemiseen.. Mun suurin etu tässä tais tosin olla se, että musta kirjat oli aika mielenkiintosia joten lukeminen ei missään vaiheessa ollu ihan törkeetä pakkopullaa, vaan keskittyminen oli aina 100% kun ei tarvinnut ihan väsyneenä lukea.

Varsinkin JoMan helppous yllätti mut, sillä olin opetellu ulkoa huomattavasti vaikeampia asioita kun mitä tossa kysyttiin. Kannoin mm. aina mukanani muistilappua, jossa oli ehkä jotain 50 pikkutarkkaa tietoa jomasta, jotka opettelin ulkoa. (Vuosilukuja, tutkijoita ym.) Näistä ei ollut mitään hyötyä kokeessa. Kansis oli myös tosi simppeli, ja niistä tehtävistä selvis hyvin käyttämättä siihen 50 tuntia enempää aikaa. Matikassa oli vaikeuksia luottaa itseensä, sillä tommosissa oikein-väärin kysymyksessä herää aina pieni epäluulo, että onko laskenu oikein jos ei saa siihen sitä "oikein" vaihtoehtoa. :D Mulle vaikein oli ehdottomasti laskis, jossa tulikin mun ainut virhe. Kiinnitin siinä ihan liikaa huomiota kaavojen täsmälliseen ulkoo-opetteluun, kun ei niillä oikeen mitään tossa tehny.
 
Vaasaksi se sitten muuttui.

Otan kyllä paikan vastaan, ja haen ensi vuonna varmaan Turkuun vaikka tuleekin ensikertalaisuuskiintiö. Intti välissä niin ei häviä yhtään mitään, ja Vaasassa paikka odottaa..
 
Back
Ylös Bottom