Kauppakorkeaan 2008

Toisaalta taas: "Yhdenmukaistettua ja säänneltyä palveluliiketoimintaa voidaan pitää yhtenä nykyajan byrokratisoitumisen muotona, mcdonaldisaationa." On kyllä niin saatanan tulkinnanvaraisia nuo kysymykset, että ei tosikaan...
Markkinoinnin puolella toi ois ollu oikein, en ois saanu täysiä markkinoinnista vaikka ois ollu kirja edessä. Laskeekohan YO-pisteiden poisto pääsyrajoja?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kirjan kuvatekstissä sivulla 58 sanotaa kyllä että eräs mcdonaldisaation olennaisista piirteistä on kvantifioida eli määrällistää kaikki toiminta.

Franchising-malli yleisesti sitte taas on "palvelukonseptin omistaja antaa yksittäisille yrittäjille lisenssin harjoittaa palveluliiketoimintaa tarkkaan säänneltyjen ohjeiden mukaisesti"

Ja yhdenmukaistettua ja säänneltyä palveluliiketoimintaa voidaan pitää yhtenä nykyajan byrokratisoitumisen muotona, mcdonaldisaationa.

Sekin siis ihan suoraan kirjan sivulta 59

Pahalt näyttää et noitten on iha pakko hyväksyä molemmat, koska molemmat on suoraa kirjasta, ja kirjaan toi perustuu toi koe iha suoraan.

e: ja edellee, itse oon sitä mieltä että vaihtoehto neljä on eniten oikein. Sen oisin vastannu itse.
Mut mulle riittää iha hyvin toi 23.75;)

e lisää: rajoista en oikein usko että ne laskee, ku viimevuotiset oli matalalla, ja viimevuotinen koe oli varsin vaikea. Tosin ihan mun oma subjektiivinen näkemys kyllä niputtaa tänvuotisenkin kokeen ihan siihin vaikeimpien joukkoon mitä oon näitä nähnyt. Tän vuotisessa helppo kansantalous pelasti aika pitkälti oman kokeen 8 pisteellään, samoin johtamisen 6 pistettä on kultaakin kalliimpia.
Toisaalta kovin suuriin rajannousuihinkaan on vaikea uskoa. Tuskin esimerkiksi HSE:lle menee yli 30 pisteen, ja tuskin Lappeenrantaan yli 20 tarttee. Joensuuhun luulisi pääsevän alle 13 pisteellä, Turusta ja tampereesta en usko että menee yli 25.
 
Meneeks noi pisteet silleen et osa tulee aiemmasta todistuksesta?
Mun kaveri pyrki Turku Business Schooliin, sillä oli lähtöpisteet kai aika paljon, koska alla sekä IB-tutkinto että ulkomailta aiemmin hankittu IGCSE (International General Certificate of Secondary Education). Kokeeseen se meni lukematta yhtään kirjaa, tosin IB:n Higher Level Economics auttaa kuulemma aika paljon.
 
2x kertaa luin kirjat pl.johdatuksen kvantitatiiviseen analyysin joka ois vaatinut turhan paljon vaivaa kun tosta matikan lukemisesta on kuitenkin sellaset 2,5v aikaa... no lopputuloshan jäänee sinne 13-15 paikkeille... lukeminen ei oo oikein verissä =D
ja tohon johdatukseen en siis koskenut ekan avaamisen jälkeen edes pitkällä tikulla
 
Kirjan kuvatekstissä sivulla 58 sanotaa kyllä että eräs mcdonaldisaation olennaisista piirteistä on kvantifioida eli määrällistää kaikki toiminta.

Franchising-malli yleisesti sitte taas on "palvelukonseptin omistaja antaa yksittäisille yrittäjille lisenssin harjoittaa palveluliiketoimintaa tarkkaan säänneltyjen ohjeiden mukaisesti"

Ja yhdenmukaistettua ja säänneltyä palveluliiketoimintaa voidaan pitää yhtenä nykyajan byrokratisoitumisen muotona, mcdonaldisaationa.

Sekin siis ihan suoraan kirjan sivulta 59

Pahalt näyttää et noitten on iha pakko hyväksyä molemmat, koska molemmat on suoraa kirjasta, ja kirjaan toi perustuu toi koe iha suoraan.

e: ja edellee, itse oon sitä mieltä että vaihtoehto neljä on eniten oikein. Sen oisin vastannu itse.
Mut mulle riittää iha hyvin toi 23.75;)

e lisää: rajoista en oikein usko että ne laskee, ku viimevuotiset oli matalalla, ja viimevuotinen koe oli varsin vaikea. Tosin ihan mun oma subjektiivinen näkemys kyllä niputtaa tänvuotisenkin kokeen ihan siihin vaikeimpien joukkoon mitä oon näitä nähnyt. Tän vuotisessa helppo kansantalous pelasti aika pitkälti oman kokeen 8 pisteellään, samoin johtamisen 6 pistettä on kultaakin kalliimpia.
Toisaalta kovin suuriin rajannousuihinkaan on vaikea uskoa. Tuskin esimerkiksi HSE:lle menee yli 30 pisteen, ja tuskin Lappeenrantaan yli 20 tarttee. Joensuuhun luulisi pääsevän alle 13 pisteellä, Turusta ja tampereesta en usko että menee yli 25.

Joo,kyllä ite sain kvantifikaation kuvasta kiinni. Voi olla, ettei hyväksy valituksia,sen näkee. Iha sama mulle mitä raja on kunhan pääsen sisää haha :hyper:
 
Sama :whip:

Mie oon sitä että pääsen vihdoinkin yliopistoon, ja vielä kauppatieteellisee, oottanu nyt kokoajan lukion jälkee, ja tosiaa 15vuotiaasta halunnu joko kauppakorkeesee tai oikeustieteellisee, enkä minnekkää muualle.. Ni nyt jos ja kun meikä kauppakorkealaiseksi pääsee, ni ensimmäiseks piän sellaset juhlat, että oksat pois, ja sen jälkee lähtee jäsenhakemus Sefeen, että saa sellasen pankkikortin nordeasta, mis lukee suomen ekonomiliitto.

Onneks on vielä se JKL. Ja sitäkautta vielä isommaks onneks, jos sattuu pääsee kahtee paikkaa, Saa olla itsestään tosi ylpeä:haart:
Eihä mikää oo varmaa ennenkuu tulokset virallisest julkastaa, mut aika tosi yllättyny oon,jos noi min laskemat 23.75 pistettä vääntyy vielä siihin että muka mihkää en päässy. Ja hain Lappeenranta, Joensuu, Kuopio-yhdistelmällä..

Ihan satavarmahan nyt ei voi vielä olla, mutta kyl mä sanoisin et jes! Kyl varmaa pääsee lappeenrantaa, ku on yli 25 pistettä kasassa ensisijaisuuspisteineen, ja oisko ikinä ollu 20 ees se pisteraja sinne. Viimevuonna 15.5p.
 
Kirjan kuvatekstissä sivulla 58 sanotaa kyllä että eräs mcdonaldisaation olennaisista piirteistä on kvantifioida eli määrällistää kaikki toiminta.

Franchising-malli yleisesti sitte taas on "palvelukonseptin omistaja antaa yksittäisille yrittäjille lisenssin harjoittaa palveluliiketoimintaa tarkkaan säänneltyjen ohjeiden mukaisesti"

Ja yhdenmukaistettua ja säänneltyä palveluliiketoimintaa voidaan pitää yhtenä nykyajan byrokratisoitumisen muotona, mcdonaldisaationa.

Sekin siis ihan suoraan kirjan sivulta 59

wildi sanoi:
Toisaalta taas: "Yhdenmukaistettua ja säänneltyä palveluliiketoimintaa voidaan pitää yhtenä nykyajan byrokratisoitumisen muotona, mcdonaldisaationa." On kyllä niin saatanan tulkinnanvaraisia nuo kysymykset, että ei tosikaan...

Hei rauhoittukaahan nyt. Miten te vielä jaksatte niitä kirjoja availla ja tsekkailla asioita, eikö jo pursua ainakin Indicalla korvista ulos :D Ja itse asiasta, en muistanut, että kirjassa oli tuollaista (enkä sitä vaivautunut tarkistamaan). Voi olla, että molemmat hyväksytään, itselle aika pitkälti ihan sama.
 
Tottakai jaksetaa kirjoja lukea vielä.. Mä ainaki oon ihan älyttömän motivoitunut kauppatieteellisii opintoihin, ja en malta oottaa syksyä! Sikäli siis min pisteet riittää ineen.

Mut tottakai tsekkaillaa kirjoista vielä varmaa elokuussaki näitä asioita;) Seuraavaa haastetta eli soveltuvuuskoetta ootellessa..;)
Onneksi asuntoaki on jo Lappeenrannasta haettu aikaa sitten, ja toivottavasti pääsee ny sinne mihin hain. Se koulu on oikeesti iha skutsissa.

Sinäsä jännittää et riittääks lappeenrantaa ees toi 23.75+2 pistettä..

e: ainaki se on selvää, et kävi ihan miten kävi, ni AMK:ssa en kyllä opiskele enää koskaan.
 
Onko kysymyksessä 41. jonkun muun mielestä jotain pahasti vialla?

Tuotteen X valmistaminen voidaan jakaa suunnitteluun ja tuotteen konstruointiin.

Tuotteen valmistumisaikojen arvioimiseksi 50 tuotteen valmistamisesta on kerätty

historiatietoa sekä suunnittelusta että konstruoinnista..................

Annettujen tietojen perusteella arvioidaan tulevaa kehitystä. Mikä seuraavista yllä

olevaa tilannetta koskevista väittämistä ei pidä paikkaansa?

1. Todennäköisyys, että tuotteen valmistamiseen menee aikaa 6 kk, on 0,66.

2. Tuotteen valmistamisajan odotusarvo on 7,06 kk.

3. Tuotteen valmistamisajan odotusarvo on 6,67 kk silloin, kun suunnitteluun

käytetään 2 kk.

4. Tuotteen suunnitteluajan odotusarvo on 2,6 kk.

Tuossa oli kyllä varmaan kysymykseen tullut tuo "ei" vahingossa tai jotain, kyllä tuossa on kolme väärää väittämää mielestäni...
 
3. Tuotteen valmistamisajan odotusarvo on 6,67 kk silloin, kun suunnitteluun käytetään 2 kk.

Tuossa oli kyllä varmaan kysymykseen tullut tuo "ei" vahingossa tai jotain, kyllä tuossa on kolme väärää väittämää mielestäni...

Ei siinä ole kuin tuo väärin. En jaksa laskuesimerkkejä vääntää tässä, tuohon taisi oikea vastaus olla jotain 6.3-6.4 luokkaa.

Aiemmin itse sanoin rauhoittumisesta, mutta pakko nyt tuoda esille, kun itsellä pyörii päässä sellainen asia kuin "lukemisen rajahyöty" ;) Mitenkään naljailematta pakko kysyä, tuliko kenellekään hirmulukemisia tahkonneelle tyhjä olo lukujen ollessa ohi, että oliko kaikki niin tarpeen. On valmennuskurssia, lukemista 500-1000h, jopa sosiaalisen elämän melkein täydellistä rajoittamista. Olisitko päässyt samoihin tuloksiin vain puolella tästä lukemisesta? Tai panostamalla eri alueisiin eri tavalla? Ottamalla riskejä jossain asioissa? Itselle ainakin tuli tyhmä olo kokeen jälkeen, mietiskelin kotia kävellessä, että oikeastaan lukeminen oli turhaa. Joensuuhun olisi päässyt täysin lukemattakin. Niin paljon oli taas kysymyksiä, jotka ovat helppoja ihmiselle, joka edes jotain taloudesta ymmärtää ja on käynyt edes peruskoulun matematiikan. Ja taatusti olisi itseäni vituttanut, jos olisin enemmän panostanut, vaikka joskus kolkutti takaraivossa, että pitäisköhän ottaa itteä niskasta kiinni ja omistautua.
 
Älä nyt Indica enää sitä stressaa riittääkö noi pisteet sisään. Uskaltaisin väittää koetta näkemättä, että noilla pisteillä saattais jännittää pelkästään Helsinkii pääsy. Kyl tolla pistemäärällä pääsis luultavasti jo Turkuun ja Tampereelle, joten Lappeenrantaan saattaa hyvin olla lähemmäs 10 pistettä löysää :)
 
Hirmulukemisesta ja sosiaalisen elämän hetkellisestä katkaisusta, valmennuskurssista ja armottomasta panostuksesta oli ainaki sellanen hyöty, että usko ees jotenkin itseesä, ku valmennuskurssilla menesty nii hyvin. Siin tulee sellanen pienmuotonen näyttämisen tarve ja kilpailutilanne, että se tsemppaa lukemaa pitemmälle ja pitemmälle.

Ja on siinä sellanen hyöty, että hirmulukemisilla on tulossa 23.75p ja lisäpinnojen kanssa siis 25.75, kun viimevuonna tuli 9.25p, kun en panostanut, vaa keskityin ihan muihi asioihi.

Vähemmällä ja kohdistetulla luennalla olisin ihan yhtälailla menestynyt, mutta sitähä ei voinu ennen koetta tietää, mitä sieltä tulee, ja jättää siten vähemmälle jotain osa-aluetta. Matikka petti ihan täysin, kauhealla vaivalla opettelin ne iha perusperus-tehtävät. Sitte tulee tollanen..

Toisaalta kova panostus anto sen verta varmuutta tähän, että ei menny hirveesee paniikkii kokeessa, vaa pysty iha hyvin kerää niitä vastauksia. Ilman mitään riskinottoa.
Riskinottoa oisi voinukki harrastaa nuorena, mut nyt täs iässä on oikeesti jo kiire sinne kouluu..
 
Mie nyt oon oikeastaan varmistellut opiskelemaan pääsyä mikä tarkoittaa myös tästä kaupungista pois pääsyä yläasteelta asti, silloin jo oon hoitanut kouluhommat asiallisesti. Lukio meni hyviä kirjoitustuloksia varmistellessa, vain tulevaa opiskelupaikkaa ajatellen. Huhtikuun alussa kun aloin lukea, ei ollu pahemmin motivaatiota, mutta huikeasti se nousi kun pistin HSE:n maaliksi. Ja työnteko kannatti, vaikka en elämää mitenkään erityisesti rajoittanut, luin aina kun oli sellainen hyvä sauma. Uskomaton fiilis! Kivaa jos muitakin pakkislaisia tulee Helsinkiin! Ja kiitos muuten teille, jotka potkitte miuta perseelle silloin kun meinasin jättää hakematta.
 
Taitaa olla aika bullshittii, et kauppiksee pääsee vaa harvat ja valitut, joha tääl täs threadis on ylivoimain enemmistö meistä kirjottaneista saanu päälle 20 pistettä kokeesta.. Näkee, et vissii se on nii, et jos tosissaa lukee ja oikeesti yrittää ni sisää pääsee, ainakin ennenpitkää. Kieltämättä täs on itse kukin ilonen, ja toisaalta oon kauheen epäuskonen, että miten mä, siis mä oon voinu saaha ylipääsä jotaa muuta ku pelkkää miinusta. Miten mä oon voinu ylittää itteni ja omien laskujen mukaa saanu ihan selkeesti sen 15 koepisteen yli.. Miten mä oonkaa voinu ylittää itseni.. Käsittämätöntä..

Ja www.kauppatieteet.fi tarkistin vielä kahdesti, ja sain edellee omista sen 23.75 p.

En voi millään uskoo tätä ennenku nään, tää on jotaa nii hienoo et mä en voi tätä vaa ymmärtää! Ihanaa ! vaikka miehet ei sais herkistellä, ni tää on niii :haart: ihanaa! Upeeta, kannatti lukee.. Huhhuh.. Oon kyllä nii jotenki hyvällä fiiliksellä! Mahtava tsekata ne mitä on vastannu, ja laskee pisteitä, ja saaha niitä noinki kivasti!
 
Älä nyt Indica enää sitä stressaa riittääkö noi pisteet sisään. Uskaltaisin väittää koetta näkemättä, että noilla pisteillä saattais jännittää pelkästään Helsinkii pääsy. Kyl tolla pistemäärällä pääsis luultavasti jo Turkuun ja Tampereelle, joten Lappeenrantaan saattaa hyvin olla lähemmäs 10 pistettä löysää :)

Ja Turkuunhan se tietysti kannattaa tullakin:

http://www.tse.fi/FI/media/ajankohtaista/Pages/yliopistovertailu.aspx

http://www.tse.fi/FI/media/ajankohtaista/Pages/Opiskelijanyliopisto2008.aspx

Olihan sitä pakko vanhaa opinahjoaan mainostaa:)
 
Back
Ylös Bottom