Kirjan kuvatekstissä sivulla 58 sanotaa kyllä että eräs mcdonaldisaation olennaisista piirteistä on kvantifioida eli määrällistää kaikki toiminta.
Franchising-malli yleisesti sitte taas on "palvelukonseptin omistaja antaa yksittäisille yrittäjille lisenssin harjoittaa palveluliiketoimintaa tarkkaan säänneltyjen ohjeiden mukaisesti"
Ja yhdenmukaistettua ja säänneltyä palveluliiketoimintaa voidaan pitää yhtenä nykyajan byrokratisoitumisen muotona, mcdonaldisaationa.
Sekin siis ihan suoraan kirjan sivulta 59
Pahalt näyttää et noitten on iha pakko hyväksyä molemmat, koska molemmat on suoraa kirjasta, ja kirjaan toi perustuu toi koe iha suoraan.
e: ja edellee, itse oon sitä mieltä että vaihtoehto neljä on eniten oikein. Sen oisin vastannu itse.
Mut mulle riittää iha hyvin toi 23.75;)
e lisää: rajoista en oikein usko että ne laskee, ku viimevuotiset oli matalalla, ja viimevuotinen koe oli varsin vaikea. Tosin ihan mun oma subjektiivinen näkemys kyllä niputtaa tänvuotisenkin kokeen ihan siihin vaikeimpien joukkoon mitä oon näitä nähnyt. Tän vuotisessa helppo kansantalous pelasti aika pitkälti oman kokeen 8 pisteellään, samoin johtamisen 6 pistettä on kultaakin kalliimpia.
Toisaalta kovin suuriin rajannousuihinkaan on vaikea uskoa. Tuskin esimerkiksi HSE:lle menee yli 30 pisteen, ja tuskin Lappeenrantaan yli 20 tarttee. Joensuuhun luulisi pääsevän alle 13 pisteellä, Turusta ja tampereesta en usko että menee yli 25.