Kauppakassi, 3-4000e

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oikku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
17.9.2005
Viestejä
48
Auttakaa naista hädässä...

Kertokaa mikä olisi hyvä ja luotettava kauppakassi, hintaa sais olla 3000-4000 euroa? Luin noita aikaisempia tredejä ja säikähdin kun aina vaan japseja kehutaan, eikö eurooppalaista uskalla ostaa? Tuntuu vaan menevän noissa japseissa vuosimallit aika pitkälle tuossa hintaluokassa.

Kuitenkaan ei olisi varaa koko ajan korjauttaa autoa... tai sitten ostan niin halvan auton että on varaa korjauttaa koko ajan autoa. Mutta milläs sitten kulkee sen ajan? :D

Ja kertokaas hyvät vinkit sitten, mitä kysyn autokauppiaalta että en ole ihan urpo siellä paikanpäällä...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Toyota Corolla varma toiminen peli, mutta tuohon 3-4t€ hintaan et kyllä saa mitään kovin uutta ja vähän ajettua jos sellaista etsit. Kannattaa katsoa nettiauto.com:sta Tämä siis vain minun mielipide!!!
 
Voisin laittaa muutaman lisäkysymyksen (en siis todellakaan tiedä autoista mitään muuta kuin että punainen väri ois kiva :hyper: ):

1. onko mittarilukemalla suoraan verrannollinen suhde vikojen määrään?
2. onko käyttöönottovuodella sama juttu?
3. vai onko noi enemmän herran haltuun juttuja?

Auto siis voi olla vanhakin, haluan siis löytää rahoille vastinetta (yllätys). Pääasia että olisi luotettava. Huomasin sitten että minun ei kannata lähinnä kaupunkiajossa satsata liian suureen autoon, sillä vakuutusmaksut näköjään nousee hirveesti. Elikkäs kone pitää olla pieni kanssa.
 
Halpoja vähän ajettuja ni (Ford Ka) vois olla yks vaihtoehto.
 
Luin noita aikaisempia tredejä ja säikähdin kun aina vaan japseja kehutaan, eikö eurooppalaista uskalla ostaa? Tuntuu vaan menevän noissa japseissa vuosimallit aika pitkälle tuossa hintaluokassa.

Tossa hintaluokassa ei ole yhtään unelma-autoa tarjolla ja homma nyt vaan on niin että jos haet alle 5000€ maksavaa autoa niin japanilaiset ovat hinta-laatusuhteeltaan kärjessä usean merkin voimin. Muotoilu yms. ei ole japskeilla koskaan ollut hallussa ja japanilaiset tekevätkin autoja jotka ovat suht. halpoja hankkia ja ennen kaikkea halpoja ylläpitää.

Lähes kaikissa ton ikäsissä autoissa pitää joskus jotain korjata ja japskien varaosat ja huolto on halvimmasta päästä, mutta luotettavuus parempi kuin vastaavissa eurooppalaisissa ford, opel, fiat jne. Nämä tiedot voi lukea useasta laajasta eurooppalaisesta tutkimuksesta. Japanilaisten etu saattaa hävitä hieman kun tullaan kylmimpään pohjolaan, mutta tuskin tilanne päälaelleen kääntyy.

Siihen on syynsä miksi eurooppalaisten kauppakassien hinnat sukeltavat japskeja kovemmin 5-10 vuoden ikäisenä. Suosittelen japanilaista. Koska tolla rahalla ei kuitenkaan saa mitään unelma-autoa, niin kannattaa tyytyä luotettavaan autoon mikä vastaa käyttötarkoitusta. Osta japski, kärsi talvella pari kuukautta alitehoisesta lämmityslaitteesta ja nauti muuten luotettavista kilometreista. Toki hyvän eurooppalaisenkin auton voi löytää mutta se ei ole niin helppoa tossa hintaluokassa tilastojen valossa.
 
Zone-sarja -42%
Ja vielä Golfiakin järkevämpi voisi olla Polo kun kerran kauppakassia haetaan. Eli suoraan pikkuautoluokkaan mentäessä alkaa löytymään vaihtoehtoja. Seatin Ibizakin ihan pätevä peli kuhan on vuosimallia 98 tai uudempi. On Poloa halvempi vielä. Tämä siis jos ei halua välttämättä japseihin koskea.

Toyotaltakin on sitten Corollaa järkevämpi vaihtoehto Yaris, hinta edullisempi kun koko pienempi. Jokaiselta merkiltä löytyy pikkuauto, mä kattelisin niitä.

Ja kyllä ne ajokilometrit aika pitkälti korreloi vikojen määrän kanssa yhdessä vuosimallin kanssa. Toki huollot ja vaihdetut kuluvat osat vaikuttaa paljon asiaan, mutta näitä onkin sitten hiton vaikea arvioida jos ei autoista paljon tiedä. Kannattaa siis harkita esim. katsastuskonttorilla käyntiä ennen viimeistä ostopäätöstä. Siellä ne voi tsekata ettei mitään "aikapommia" ole ostamassa.
 
Voisin laittaa muutaman lisäkysymyksen (en siis todellakaan tiedä autoista mitään muuta kuin että punainen väri ois kiva :hyper: ):

1. onko mittarilukemalla suoraan verrannollinen suhde vikojen määrään?
2. onko käyttöönottovuodella sama juttu?
3. vai onko noi enemmän herran haltuun juttuja?

Auto siis voi olla vanhakin, haluan siis löytää rahoille vastinetta (yllätys). Pääasia että olisi luotettava. Huomasin sitten että minun ei kannata lähinnä kaupunkiajossa satsata liian suureen autoon, sillä vakuutusmaksut näköjään nousee hirveesti. Elikkäs kone pitää olla pieni kanssa.

1. mittarilukema ei välttämättä ole suoraan verrannollinen, mutta siellä saattaa alkaa tulemaan yllättävän paljon remonttia vastaan jos autolla on ajettu esim 200tkm ilman kulutusosien vaihtoja.
2. Käyttöönottovuodella ei sinäänsä silläkään ole merkitystä.
3. osa on osa ei.

yleensä parhaiten kestävät pienillä moottoreilla olevat autot, koska niitä ei vaan yksinkertaisesti saa hajalle tehojen puutteessa tai ne on rakennettu muutenvaan niin idioottivarmasti. Itse henk.koht. suosittelisin silti ostamaan vähän aikaa sitten katsastetun auton, koska kyllähän se jotain kertoo ettei ihan täysin romu ole. Mutta nykyautoissakun tuntuu olevan joku krooninen tauti, että mitä enemmän sähköä sitä enemmän vikaa.Onkos tavoitteena panostaa auton ulkoiseen näköön millään tavalla vai kyseessä siis semmonen missä on 4rengasta ja liikkuu eteenpäin(tarvittaessa tietty taaksekkin)? :D

Itse kuitenkin sanoisin että ranskalaisia ei kannata ostaa muualta kuin grilliltä.
Eurooppalaisista muuten varmaan halvimmasta päästä on opel astrat tai golffit. Myös foordin fiestat ja ka:t ovat edullisia vaihtoehtoja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tossa hintaluokassa ei ole yhtään unelma-autoa tarjolla ja homma nyt vaan on niin että jos haet alle 5000€ maksavaa autoa niin japanilaiset ovat hinta-laatusuhteeltaan kärjessä usean merkin voimin. Muotoilu yms. ei ole japskeilla koskaan ollut hallussa ja japanilaiset tekevätkin autoja jotka ovat suht. halpoja hankkia ja ennen kaikkea halpoja ylläpitää.

Lähes kaikissa ton ikäsissä autoissa pitää joskus jotain korjata ja japskien varaosat ja huolto on halvimmasta päästä, mutta luotettavuus parempi kuin vastaavissa eurooppalaisissa ford, opel, fiat jne. Nämä tiedot voi lukea useasta laajasta eurooppalaisesta tutkimuksesta. Japanilaisten etu saattaa hävitä hieman kun tullaan kylmimpään pohjolaan, mutta tuskin tilanne päälaelleen kääntyy.

Siihen on syynsä miksi eurooppalaisten kauppakassien hinnat sukeltavat japskeja kovemmin 5-10 vuoden ikäisenä. Suosittelen japanilaista. Koska tolla rahalla ei kuitenkaan saa mitään unelma-autoa, niin kannattaa tyytyä luotettavaan autoon mikä vastaa käyttötarkoitusta. Osta japski, kärsi talvella pari kuukautta alitehoisesta lämmityslaitteesta ja nauti muuten luotettavista kilometreista. Toki hyvän eurooppalaisenkin auton voi löytää mutta se ei ole niin helppoa tossa hintaluokassa tilastojen valossa.
Jos asia on näin, niin miten ois Nissan Micra? Kommentteja?

Ja vielä Golfiakin järkevämpi voisi olla Polo kun kerran kauppakassia haetaan. Eli suoraan pikkuautoluokkaan mentäessä alkaa löytymään vaihtoehtoja. Seatin Ibizakin ihan pätevä peli kuhan on vuosimallia 98 tai uudempi. On Poloa halvempi vielä. Tämä siis jos ei halua välttämättä japseihin koskea.
Kannattaa siis harkita esim. katsastuskonttorilla käyntiä ennen viimeistä ostopäätöstä. Siellä ne voi tsekata ettei mitään "aikapommia" ole ostamassa.
Jep, Polo olikin harkinnassa koeajoon. Mites toi katsastuskonttorille meno? Saako sinne vain mennä ja mitä maksaa toi hommeli?

.Onkos tavoitteena panostaa auton ulkoiseen näköön millään tavalla vai kyseessä siis semmonen missä on 4rengasta ja liikkuu eteenpäin(tarvittaessa tietty taaksekkin)? :D

Itse kuitenkin sanoisin että ranskalaisia ei kannata ostaa muualta kuin grilliltä.
Eurooppalaisista muuten varmaan halvimmasta päästä on opel astrat tai golffit. Myös foordin fiestat ja ka:t ovat edullisia vaihtoehtoja.
Ulkonäkö on tosiaan sivuseikka. Turhamaisuus on minusta todella kaukana.
Onko todella niin että ranskalaiset kannattaa unohtaa? Cliot, 106 ymt...

Miten Fiat Punto? hirveesti ois tarjolla...
(tää on muuten outo tunne, autokuume, vaikka ei ymmärrä asiasta mitään... )
 
1. onko mittarilukemalla suoraan verrannollinen suhde vikojen määrään?
2. onko käyttöönottovuodella sama juttu?
On, jos suoritettujen huoltojen määrä on vakio. Paitsi jos kulkuneuvon merkki on Citroen, Fiat tai Renault, ajokilometrit/ikä kannattaa aluksi kertoa kahdella, niin päästään autojen kanssa vertailukelpoiseen tulokseen.
 
On, jos suoritettujen huoltojen määrä on vakio. Paitsi jos kulkuneuvon merkki on Citroen, Fiat tai Renault, ajokilometrit/ikä kannattaa aluksi kertoa kahdella, niin päästään autojen kanssa vertailukelpoiseen tulokseen.

jos kaikkien määrä ja laatu on vakioita niin silloin kyllä. muttakun ei ole. joten ei tosiaan kannata luulla että 100 000 ajettu on automaattisesti paremmassa kunnossa kuin 200 000 ajettu. jokainen auto on loppupeleissä yksilö ja mitä vanhempi auto sitä enemmän se yksilöllisyyden osuus auton kunnossa korostuu.
 
Itsellä on Corolla -88 ja on luultavasti luotettavampi kuin nämä uudet sähkövikaiset autot. "Tekniikkamurheita" vajaan kahden vuoden aikana oikeastaan vain hajonnut pakoputki, joten korjauskustannukset voi pysyä alhaisina myös vanhoissa autoissa. Suosittelen myös mielummin halvempaa japanilaista kuin vaikkapa 5 vuotta tuoreempaa eurooppalaista autoa. Nissan Micra sopii naiselle hyvin.

Vanhoissa autoissa huonoin puoli on kori, joka saattaa sanoa sopimuksen irti ruosteen muodossa jossain vaiheessa, joten siihen kannattaa varautua.
 
seat cordobatkaan ei oo pahan hintasia ja IMO helvetin paljon siistimpiä kuin polot, toki seatilla on sitten ibiza joka on kans siistimpi kuin polo, tossa yks ibiza: http://www.nettiauto.com/viewVehicl...pe=&pfrom=&pto=&yfrom=1993&yto=&search=Hae&PN[0]=. cordobahan on vastaava kuin polo. cordoban plussa on tilava(syvä) peräkontti johon mahtuu tavaraa, mutta silti auto on pieni ja ketterä.´sanoit että kaupungissa ajat paljon. paljonko tulee kilsoja vuodessa, aattelin vaan että tdi on jo järkevä valinta aika vähäisiläkin kilsoilla kun kaupungissa ajetaan.
 
Mullon ollu micra, sopii hyvin kaupunkiajoon. Varaosat halvempia ku nykyisessä volkkarissa ja usein käytetyt micrat on ollu naisten autoja ja siksikin aika hyvin pidettyjä&siistejä.
Eikä niissä käytettyinä kovin suuria kilometrejäkään ole... mitä oon ite havainnu. Itee vaihdoin micran pois, koska oli tosi huono kiikkana ajaa isommalla tiellä ja pitempiä matkoja. Muuten olin ihan tyytyväinen, talvikelilläkin aina toimi ja oli TOSI lämmin (vuosimallia `88 muuten). Ruostetta vaan pakkasi tulemaan aika helposti...

Tollasen vanhemman micran saa usein tosi halvalla, ite möin 120 eurolla ku vaan piti päästä eroon :D .
 
Mullon ollu micra, sopii hyvin kaupunkiajoon. Varaosat halvempia ku nykyisessä volkkarissa ja usein käytetyt micrat on ollu naisten autoja ja siksikin aika hyvin pidettyjä&siistejä.
Eikä niissä käytettyinä kovin suuria kilometrejäkään ole... mitä oon ite havainnu. Itee vaihdoin micran pois, koska oli tosi huono kiikkana ajaa isommalla tiellä ja pitempiä matkoja. Muuten olin ihan tyytyväinen, talvikelilläkin aina toimi ja oli TOSI lämmin (vuosimallia `88 muuten). Ruostetta vaan pakkasi tulemaan aika helposti...

Tollasen vanhemman micran saa usein tosi halvalla, ite möin 120 eurolla ku vaan piti päästä eroon :D .
mullaki on ollu micra joskus ja täytyy sanoa että oli hyvä ja kestävä auto ja todella pieni ruokainen. mulla oli se parempi gl malli. 5vaihdetta ja kaikki :D. kaupungissa unelma pyöriteltävä.
 
sanoit että kaupungissa ajat paljon. paljonko tulee kilsoja vuodessa, aattelin vaan että tdi on jo järkevä valinta aika vähäisiläkin kilsoilla kun kaupungissa ajetaan.
Nyt on etukäteen vaikea arvioida, alkuun vain ajattelin työmatkoja (ja ehkä salille kiireen yllättäessä tai yleensä se menee työmatkan piikkiin), mutta eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka innostuu shoppailemaan vähän pitemmälle.
Äkkiseltään nyt heitän luvun että 10 000-15 000 km.
 
Mullon ollu micra, sopii hyvin kaupunkiajoon. Varaosat halvempia ku nykyisessä volkkarissa ja usein käytetyt micrat on ollu naisten autoja ja siksikin aika hyvin pidettyjä&siistejä.
Erittäin hyviä pointteja! Pistän siis ainakin yhden Micran myös koeajoon.
 
jos kaikkien määrä ja laatu on vakioita niin silloin kyllä. muttakun ei ole. joten ei tosiaan kannata luulla että 100 000 ajettu on automaattisesti paremmassa kunnossa kuin 200 000 ajettu. jokainen auto on loppupeleissä yksilö ja mitä vanhempi auto sitä enemmän se yksilöllisyyden osuus auton kunnossa korostuu.
Hiukan tuota itse asiassa yritin tarkoittaa, kun sanoin että "jos suoritettujen huoltojen määrä on vakio". Esim. 200 00 ajettu auto voi olla hyvä valinta, jos huollot on tehty hyvin. Tuon ikäisessä voi olla paljonkin juuri vaihdettua uutta osaa.

Vähänajettuja Citikoita saa todella halvalla, ja luulen että siihen on syynsä. Sama pätee Fiatteihin. Viat lukee nokassa.

Jos itse hakisin "kauppakassia", niin miettisin farkku-Astraa. Suht hyvin tilaa, aika pieni kulutus, Opelin varaosat ei kalleimmasta päästä. Tai sitten Corsa, jos vielä pienempi riittää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom