Kauppakassi, 3-4000e

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oikku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eipä noihin "luotettaviinkaan" merkkeihin välttämättä ole luottamista. Tutun Borasta halkesi moottori... Juu, eikä ollut pitänyt pelkkää vettä 30 asteen pakkasella. "Pikkuvikoja, helppo korjata."

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaverin fiat tuntuis sopeutuvan suomentalveen yhtä hyvin kuin mustalainen työmaalle... Muillakin italiaanoilla taitaa olla vähän sama riesa??

Itelläni on nyt ollut Fiat Bravo 97´ viime vuoden heinäkuusta, ja kilometrejä on kertynyt semmoset 6500. Ja autossa ei todellakaan ole ollut yhtään vikoja tähän mennessä, talvellakin aina käynnistyi.. Eli hyvinkin tyytyväinen olen ostokseeni ollut, kun vielä sai kohtuullisen halvalla. Myös bravon ohjaus on hyvä, ja muotoilu erottuu edukseen muista samanikäisistä saman kokoluokan autoista.:)

Tuossa hintaluokassa on varmaan kaikkin suurin riski ostaa huono yksilö hyvä sijasta. Parin vuoden ikäero saattaa puolittaa auton hinnan.
Jos ei ole 'varaa' korjata ja huoltaa, niin ehkä kannattaisi ostaa suosiolla vähän halvempi pirssi ja jättää rahaa yllättäviin menoeriin. Auton kanssa niitä tulee aina. Mitä uudempi auto, niin taitaa tänä päivänä olla sitä kalliimmat huollot.
Korjauksia sitten vanhempaan autoon tulee tietenkin todennäköisesti enemmän, mutta silti varmasti tulee edullisemmaksi vaikka vaihtaisi koko auton.

Tiettyä merkki ja mallia tuskin kannattaa liikaa tuijottaa (muutamaa lukuunottamatta). Jokaisessa mallissa on ne omat tyyppivikansa. Pitäisi siis toisinsanoen tuntea ostaessa kys. auton mahdolliset vikaantumiset, ja vielä siltikin se on tuurista kiinni mitä siinä laukeaa.

Käytetyn auton ostaminen/myyminen on totaalisen saatanasta. Ja erityisen saatanasta se on juuri nettiautossa. Tuntuu että suomen väestön epäedustavin väki on siellä enemmistönä. Toisaalta edullisempia kauppoja siellä todennäköisemmin tekee mitä liikkeessä.

Jos tunnet jonkun käytettyjä autoja korjanneen/tuntevan miehen tai naisen, niin autokaupoille mukaan ehdottomasti. Myyjään sanaan voi luottaa yhtä paljon mustalaiseen.

Itse ostin juuri työmatkoja varten -94 Mazda 1.6i 323:n, ajettu 110 tkm. Merkkiliikkeen huoltokirja, mutta pelkkiä kilometreja tuijottamalla luulisi ettei tartte korjata vielä. Silti vetari nakuttaa, sis. lämppärinpuhallin vinkuu, jne. muuta pientä. Tuosta maksoin 1500€.

Inska on kyllä oikeessa tuosta huonon yksilön riskistä. Toisaalta saattaa saada helmen jolla ajelee kauan ja pitkälle ilman huolen häivää kunhan jotain kuluvia osia sillon tällön vaihtelee. Ehken kallistuisin ite johonkin vielä halvempaan rohjoon, mutta jos ei osaa ite korjata tai lähipiiristä ei löydy ketään joka osaa niin sitten en välttämättä suosittelisi.

Tohon hintaluokkaan ostasin ite Corollan varmaan; päästään selkeästi 90-luvulle ja kohtuu kilsoilla. Ja jos auto on vasta katsastettu niin perusjutut on kunnossa -noissa kun ei muuta olekaan. Osia saa romiksilta ja kaupasta halvalla jos jotain tarvii. Osassa noissa kyllä on hinnassa ilmaa ja paljon, mitä nettiautosta kattelin...

Mutta esim. tämän rollan renkaita vois käydä potkimassa

nissan micra. vw polo . ford fiesta/ka, toyota corolla/starlet noista epäilisin että löytyy parhaimmat vaihtoehdot tohon hinta luokkaan.
opel corsa on ihan edullinen pitää jos osaa itse korjata.
fiatin puntosta en ole kuullut mitään hyvää.
ranskalaisita ehkä pösön 106 tai rellun clio saattaa olla ihan ok.
kannattaa kumminkin muistaa että n.10v vanhasta autosta ei ikinä tiedä.
jos ei osaa itse korjata suosittelen liikkeestä ostamaan niin on edes jonkunlainen takuu.
Pakoputki, iskarit ja jarrut taitaa olla suurin ongelma vanhoissa autoissa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicl...&id_make=79&id_model=910&id_car_type=&id_fuel

Kiitoksia kaikille vinkkejä antaneille! :) Olivat todella tarpeen!
Tällä mimmillä on jo auto alla, jätettäkööt merkki mainitsematta, niin kukaan ei pääse "pätemään" ;)
Sen vain halusin sanoa että heti ilmeni pikkuvika joka ei vaikuttanut ajettavuuteen, mutta kun liikkeestä ostin, niin korjaus suoritettiin autoliikkeen piikkiin :thumbs:

Fiatit olis kyllä tietysti aika halpa joten ei sekään pois suljettu varmaan sinun tapauksessa ole. mutta toinen tykkää äitistä, toinen tyttärestä ja joku molemmista. Eli makuasia.

Itse kyllä valitsisin civic/clio/golf jos tohon hintaluokkaan/tarkoitukseen pitäis auto valita. Ulkonäöllisesti ihan fiksun näköisiä ja halpoja.

Meillä on mammalla Fiat Brava -98. Ostettiin puolitoistavuotta sitten, silloin maksoin 4800e, oli ajettu 150tkm, merkkiliikkeen huoltokirja ja automaatti-ilmastointi :eek:

Hyvin on pelannut. Etuiskarit on vaihdettu (töineen 175e) ja jakopääremontin tein. Vesipumppu, kiristimet ja moniurahihna tietty samalla, töineen 320e.
Ilman mitään ongelmia on laiteltu 15tkm menemään. Vaimo tykkää erityisesti näppärästä ajettavuudesta, ja 5-ovisuudesta. KOnttiin menee vaunutkin yhden renkaan irroittamalla helposti. Ilmastointi tietty kova plussa.

Se mistä itse yllätyin on takajalkatilat. Itse joudun ajamaan penkki aivan taka-asennossa, mutta meidän on paljon tilavampaa ahtautua 2 turvaistuimen kanssa Fiatiin kuin Seat Toledoon.

Suositut

Back
Ylös Bottom