Kauppakassi, 3-4000e

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oikku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos itse hakisin "kauppakassia", niin miettisin farkku-Astraa. Suht hyvin tilaa, aika pieni kulutus, Opelin varaosat ei kalleimmasta päästä. Tai sitten Corsa, jos vielä pienempi riittää.

mutta valitettavasti niitä menee ku tupakkia.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ostaa vanhemman opelixin esim kedautin(kadededed) 1.6/1.3
pitää huolen öljyistä+vesistä ei lopu ajamalla ei sitte millään
osat käytännössä ilimaasia ja jää rahaa tupakkaan enempi
jos jonku kauppakassin laittaa niin miksi maksaa siitä käyttiksen hinta
ku muutamalla satkulla saa jo kauppakassia vuosiksi eteenpäin.
-Onnettoman Pojan Ensimmäinen Lelu-
 
ostaa vanhemman opelixin esim kedautin(kadededed) 1.6/1.3........
-Onnettoman Pojan Ensimmäinen Lelu-

ja mieluiten farmari:D ;)






tai toinen vaihtoehto vois olla corsa, vaihteet menee melkeen pääle :lol2: tai sdi cordoba ja litra öljyä tonnille :(:D
 
miten ois Nissan Micra?

Nissanilla on varmaan varmimmat koneet tossa hintaluokassa, vaikkei juuri micrasta olekaan kokemusta. Mutta ainakin nissan sunnyn koneet kestää pitkään, joten eiköhän micrakin ole ihan varma peli vaikka ulkonäkö onkin omasta mielestä yksi kauheimpia.

Volkkarin Polo ja Golf kuulostaa omaan korvaan parhaalta eurooppalaisista. Fiat Puntoa en ostais jos menee yhdeksänkymmentäluvun puolelle vuosimalli, omasta perheestä löytyy yksi vm. 2000 punto mikä on jo ihan tarpeeksi epävarma menopeli.
 
Polo vs. Golf

Kaupunkipyörittelyssä Polo varmaankin on hitusen parempi kokonsa vuoksi kuin Golf, mutta matkassa sen edun hivenen isommasta sitten ottaa esiin.

Mulla itselläni on vm87 Golf ja ei siinä ihmeitä vikoja ole ollut.... Golfmaiseen tyyliin ovenkahvat on kerta/vuosi vaihtokamaa, mutta uusi asennettuna maksaa 2-30€. Sama vika lienee monessa 80-90-luvun saksalaisessa, joissa kaikissa on tuo sama suunnitteluvirheinen ovenkahva.

Oma versio on 1.8 16V Gti, ei huoltovapain ja halvin ratkaisu, mutta maksoin mokomasta rakkineesta 2k€ ja onhan sillä mukava härnätä näitä uusia 'nopeampia' autoja ohituksissa yms. Kulutus on ollut matkassa 7l/100km pintaan ja kyläpyörityksessä selkeästi alle 9l/100km. Jämäkkä ajettava ja ei sillä jalkoihin jää, kylärillissäkin ihan kiva.

Osat on yllättävän halpoja specialimportissa.... tosin niin ne taitaa olla Poloonkin siellä huokeita.
 
Nissan Sunny 90 luvun puolelta. Siinä viimeisessä mallissa on sama tekniikka mitä almerassa ja niitä saa 1000€-2000€ luokassa ihan hyviäkin yksilöitä. Kannattaa valita sellainen joka on ruostesuojattu joskus.

Noilla vehkeillä ajelee pienellä huollolla huoletta +300 000km mitä olen kuullut. Sitten 80 luvun vehkeitä saa muutamalla sadalla ja niilläkin pärjää, varsinkin kun on juuri leimattu.
 
seat cordobatkaan ei oo pahan hintasia ja IMO helvetin paljon siistimpiä kuin polot, toki seatilla on sitten ibiza joka on kans siistimpi kuin polo, tossa yks ibiza: http://www.nettiauto.com/viewVehicl...pe=&pfrom=&pto=&yfrom=1993&yto=&search=Hae&PN[0]=. cordobahan on vastaava kuin polo. cordoban plussa on tilava(syvä) peräkontti johon mahtuu tavaraa, mutta silti auto on pieni ja ketterä.´sanoit että kaupungissa ajat paljon. paljonko tulee kilsoja vuodessa, aattelin vaan että tdi on jo järkevä valinta aika vähäisiläkin kilsoilla kun kaupungissa ajetaan.

Allekirjoitan tämän. Mulla oli Cordoba edellisenä autona, hyvä ajaa ja tyylikkään näkönen, etenkin mustana. Ja noita saa ihan kivaan hintaan, kannattaa toki näissäkin suosia mielellään tän vuosituhannen malleja.
 
Zone-sarja -42%
Nissanilla on varmaan varmimmat koneet tossa hintaluokassa, vaikkei juuri micrasta olekaan kokemusta. Mutta ainakin nissan sunnyn koneet kestää pitkään, joten eiköhän micrakin ole ihan varma peli vaikka ulkonäkö onkin omasta mielestä yksi kauheimpia.

Tolla raha määrällä saa kuitenkin niin vähän ajettuja autoja ettei tuo koneen kestävyys ole ajankohtaista miettimistä.Jos kilometrejä tulle vain 10k vuodessa. Esim threadin alkuun postaamani fiesta on nähnyt vasta varsin vähän kilometrejä ja nuo zetecit on yleensä ollut aika arvostettuja koneita. Vesipumppu noissa taitaa olla heikoin kohta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos ajoa on vain vähän niin ei taida kiisseli kone olla paras valinta. Mitäköhän noista joutuu vuodessa maksaan veroa?

n.400€. Ei kannata ostaa jollei tule vähintään 10 000km vuodessa.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että verotus tulee ensi vaalikaudella muuttumaan hankinnasta käyttöön, joka tarkoittaa varmaan lähinnä verotuksen määräytymistä CO2-päästöjen perusteella. Dieselit ovat vähemmän tässä mielessä saastuttavia, joten niiden hinnat voivat jopa nousta hieman.

Bensan hinta muuten lähtee taas nousuun Iranin takia, eilen tuli uutisissa.

Esim threadin alkuun postaamani fiesta on nähnyt vasta varsin vähän kilometrejä ja nuo zetecit on yleensä ollut aika arvostettuja koneita. Vesipumppu noissa taitaa olla heikoin kohta.


Itse harkitsin joskus vakavasti Toyota Yarista mutta kun näen näitä pikkuautoja kolaripaikalla aina tasaisin väliajoin niin olen vakuuttunut siitä ettei sellaista autoa minulle tule. Renault Twingo, Ford Ka, Ford Fiesta, VW Polo, Suzuki Swift, Nissan Micra yms. nämä autot ovat hengenvaarallisia, jos kolarissa on vastassa jokin kissaa isompi.

Tuo megane on ainakin hieman turvallisempi, jos sitä arvostaa.
 
Mulla ois myynnissä loistoyksilö, vm. 2001 Ford Ka ja värikin vielä täsmäis. Mulla oli samat valintakriteerit, eli "värillä ei väliä kunhan on punainen" :D

Hinta tosin on 7000 euron paikkeilla...mut saisit uutta vastaavan menopelin ilmastoinneilla yms :)

Jos kiinnostaa niin laita mailia akki78@jippii.fi niin kerron lisää!
 
Hoho, 6 vuotta vanha auto uutta vastava ;)
Voi olla jopa parempikin kuin uusi! (oikeesti)
 
Mulla ois myynnissä loistoyksilö, vm. 2001 Ford Ka ja värikin vielä täsmäis. Mulla oli samat valintakriteerit, eli "värillä ei väliä kunhan on punainen" :D

Hinta tosin on 7000 euron paikkeilla...mut saisit uutta vastaavan menopelin ilmastoinneilla yms :)
Kiitos, vaan mutta loppuu rahat. Ei tosiaan, mulle on aivan sama minkä värinen. Kunhan heitin.

Tää on vaikeaa :itku: autokuume on muuttunut autoahdistukseksi.
 
Jos asia on näin, niin miten ois Nissan Micra? Kommentteja?


Jep, Polo olikin harkinnassa koeajoon. Mites toi katsastuskonttorille meno? Saako sinne vain mennä ja mitä maksaa toi hommeli?


Ulkonäkö on tosiaan sivuseikka. Turhamaisuus on minusta todella kaukana.
Onko todella niin että ranskalaiset kannattaa unohtaa? Cliot, 106 ymt...

Miten Fiat Punto? hirveesti ois tarjolla...
(tää on muuten outo tunne, autokuume, vaikka ei ymmärrä asiasta mitään... )

No eihän ne nyt huonoimpia vaihtoehtoja ole ja mun mielestä pyörii aikapitkälti samoissa noiten japsikotteroiden kanssa. Parilla kaverilla näitä ranskalaisia ollu ja vikoja ollu joten huonoja kokemuksia itellä ainakin näistä on. Fiatit olis kyllä tietysti aika halpa joten ei sekään pois suljettu varmaan sinun tapauksessa ole. mutta toinen tykkää äitistä, toinen tyttärestä ja joku molemmista. Eli makuasia.

Itse kyllä valitsisin civic/clio/golf jos tohon hintaluokkaan/tarkoitukseen pitäis auto valita. Ulkonäöllisesti ihan fiksun näköisiä ja halpoja.
 
Hoho, 6 vuotta vanha auto uutta vastava ;)
Voi olla jopa parempikin kuin uusi! (oikeesti)

Sitä on pidetty ku kukkaa kämmenellä, juteltu mukavia ja silitelty ja paijattu tasaisin väliajoin :love: Kyllä siinä pysyy auto kuin auto hyvänä. Te miehet ette vaan osaa ;)
 
Maanantai Ibiza

Seat Ibizaa en voi suositella kenellekkään. Itse ostin ko. auton -99 uutena.

-Autosta katkesi 4 kertaa kytkinvaijeri (kuulema kytkimessä ollut vikaa uudesta lähtien, joka pitäisi vaihtaa kokonaan) Eka kerta meni takuuseen.
-Vesipumppu hajosi 2 kertaa, mm. vesipumpun ratas oli muovia, ei vaikuttanut kovin laadukkaalta...
-Autoon vaihdettiin koko kone kun oli ajettu n. 70 000. Kone kävi liian kuumana ja leikkasi kiinni kun lämpömittari oli näyttänyt väärin.

Kaverin vastaavasta Seatista hajosi vaihdelaatikko uutena.
 
Fiatit olis kyllä tietysti aika halpa joten ei sekään pois suljettu varmaan sinun tapauksessa ole. mutta toinen tykkää äitistä, toinen tyttärestä ja joku molemmista. Eli makuasia.

Kaverin fiat tuntuis sopeutuvan suomentalveen yhtä hyvin kuin mustalainen työmaalle... Muillakin italiaanoilla taitaa olla vähän sama riesa??
 
Pistetäänpä tän ketjun jatkoksi.. Itse oon tässä ekaa autoa ostamassa enkä tiedä autoista juuri mitään. Olen menossa katsomaan tuollaista reilu 100tkm ajettua 2001 nissan micraa. Mihin tuossa autossa kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota ja mitä tuosta kannattaisi myyjältä kysellä?
 
Kaverin fiat tuntuis sopeutuvan suomentalveen yhtä hyvin kuin mustalainen työmaalle... Muillakin italiaanoilla taitaa olla vähän sama riesa??

Ois varmaan ihan hyvä mainita mallikin. Fiiatilla on laatu muuttunut omien kokemusten perusteella paljon 80-luvulta lähtien. Uunot ym. 80-90 luvun mallit oli aika tuubaa omastakin mielestä, mutta bravosta/bravasta lähtien on luotettavuus alkanut paraneen. Kannattaa käydä ainakin kokeilemassa on nimittäin hyvä auto muihin aikalaisiin verrattuna esim. mitä on kokemusta kaverin golfista.;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom